Jouw honden hebben misschien dat niveau van gehoorzaamheid. De mijne niet, en ik denk een heleboel honden niet. Het is een ideale situatie natuurlijk als je zegt dat het niet mag en de hond doet het niet. Maar ik heb dat soort dingen niet onder controle. Ja, wel als ik nee zeg op het moment zelf, maar loop ik eventjes naar de keuken dan bestaat datzelfde nee niet meer. Dino is gecastreerd en heeft toch Desi gedekt met vastzitten en alles toen ze loops was, kon gelukkig natuurlijk geen kwaad. Maar toch een keertje wat minder oplettendheid van mij en het was gebeurt.mechelaar_fan schreef:het is heel simpel, je zegt tegen je reu dat het niet mag, en hij doet het niet. Ik ken mechelse herders, die constant pogen van onder het leiderschap van hun baas uit te komen, om zelf de baas te mogen spelen, maar dekken als de baas erbij is... vergeet het, dit moest hen echt aangeleerd worden.Baily schreef:Zo makkelijk is het niet om een loopse hond en een reu uit elkaar te houdebn. Ja als je verder niks te doen hebt, en dan nog is het zo gebeurt als je je eventjes omdraait.
En nee, mijn hond is er niet minder speels van geworden, wel minder agressief naar honden in de eigen roedel.
Daarvoor was in mijn aanwezigheid ook wel een nee voldoende om hem te stoppen, maar dan moet je dus in staat zijn om voortdurend op te letten.
Ze zijn hier niet gewend om in een bench te zitten dus dat kan en wil ik niet toepassen op momenten dat je wat minder overzicht hebt. Als ik er eentje apart zet dan blaft hij de hele boel bij elkaar. Dus dat gaat ook niet. Vind ik trouwens ook erg vervelend om te doen.