Marion. schreef:Aimee schreef:Want op jouw leeftijd hoef je ineens niet of nauwelijks meer te werken?
Denk eens aan alle honden die in kennels zitten, neem eens een kijkje in het buitenland, daar zitten honden hele dagen alleen buiten. Maar oh wee als je in NL fulltime werkt
en een
hond hebt, dan ben je toch wel een erg stout baasje.
Ik zeg overigens niet dat het nu op dit moment zo gaat bij mij, zoals gezegd, er zitten bij mij zoveel dingen tussen, dat
Apple nooit langer dan 3 uur achter elkaar alleen zit. Maar, ik ga op het moment dat ik wel gewoon full-time ga werken, mijn
hond in ieder geval niet weg doen.
En noem dat maar egocentrisch, maar een
hond kan in mijn opinie nog steeds geen klok kijken,
en daarnaast valt er altijd wel wat te regelen met uitlaten/oppas.
Ehhhh, ik werk ongeveer fulltime. Pieter werkt 4 dagen in de week. We passen alleen de dagen
en werktijden wél aan aan de honden. Want de honden hebben wij voor ons eigen plezier
en ontspanning,
en dat betekent niet 9 uur lang in een kennel liggen suffen.
Jij zit nog in een héél ander ritme. Je hebt nog nooit fulltime gewerkt,
en ik ben wel van mening dat ieder gezond mens een paar jaar fulltime moet gaan werken. Niet voor carriere oid, maar gewoon omdat ieder gezond mens moet weten wat het is om een huishouden, een relatie, privéleven naast je 40-urige
baan (exclusief reistijd) te hebben.
Bij mij pastten er in mijn studententijd in elk geval geen honden in, hoe graag ik dat ook wilde.
En tijd had ik zat hoor, maar die had ik nodig voor mijn studentenleven. Toen ik ging werken pastte er sowieso geen
hond in, want ik was blij dat ik 's avonds om 8 uur neer kon ploffen op mijn eigen bank. Een Bart Smit hondje had toen misschien wel gepast hoor, maar een echte niet.
Edit.
En ik denk dus niet in zinnen als "kijk de honden in het buitenland in hun kennel zitten..." dat is voor mij geen maatstaf.
Maar dat jij als student teveel tijd aan je studentenleven spendeerde, is toch ook geen maatstaf voor hoe een ander het doet? Ik combineer op dit moment wel drie dingen, een
hond, naast studie aan de universiteit
en een
baan,
en heb daarnaast ook nog een sociaal leven
en een vriend. Alles gaat om de dingen goed weten te
combineren. Ik heb het voordeel dat iedereen die ik ken dierenliefhebbers zijn,
en Apple overal waar ik buiten studie
en werk naartoe ga, ze gewoon lekker meekan.
En dat blijft gewoon zo, ook als ik ipv parttime, fulltime aan de slag ga

Natuurlijk moet je het e.e.a. met je partner afstemmen in zoverre dat gaat, maar dat het hebben van een goede full-time
baan per definitie maar moet betekenen dat men dan maar niet aan honden moet beginnen, dat verhaaltje is mij allemaal te zwart wit.
Overigens spreek je jezelf nu wel tegen, je geeft namelijk eerst aan pas een
hond te hebben genomen toen je minder kon gaan werken

Lijkt me dan niet 'bijna fulltime', of werkte je eerst 60u per week?
Ik denk persoonlijk dat wij in NL soms iets te ver doorslaan met betrekking tot onze honden. Honden slapen van nature veel,
honden die in het wild leven liggen het grootste gedeelte van de dag te suffen in de zon. Is het dan een schande om een
hond dagelijks even alleen te laten, met als compensatie voldoende beweging
en uitdaging? Ik vind van niet

Denk dat sommige mensen het belang van zichzelf nogal overschatten. Volgens mij zijn jouw honden ook niet extreem actief in
en rond het huis, waarom is het dan zo enorm belangrijk dat jij op een bank een boekje zit te lezen, ipv dat jij jezelf nuttig maakt op de werkvloer? Heeft een
hond daar dan echt zo veel meer aan?