Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tosa Inu

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door crutz »

En teven die zich niet laten dekken (ook niet op hoogtij dagen) ivm vechten met de reu en dan dus KI moeten toepassen.

Wat dat betreft is jouw ongeluksnest wel een voorbeeld van hoe het ook kan qua sociaal gedrag naar soortgenoot van andere sexe :mrgreen:
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Cruts ik snap wat je bedoeld.
De Japanners hebben dit ras gefokt en dat voor een bepaald doel.
Als er dan wat Europeanen komen en die denken van een het ras een teddybeer te maken wat rondjes mag lopen op een show dan zijn ze daar niet blij mee.
Hun weten ook wel hoeveel rassen in Europa kapot zijn gefokt.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door crutz »

shinobi schreef:Cruts ik snap wat je bedoeld.
De Japanners hebben dit ras gefokt en dat voor een bepaald doel.
Als er dan wat Europeanen komen en die denken van een het ras een teddybeer te maken wat rondjes mag lopen op een show dan zijn ze daar niet blij mee.
Hun weten ook wel hoeveel rassen in Europa kapot zijn gefokt.
Nou niet alleen in Europa zijn rassen kapot gefokt ;)
Dinos

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door Dinos »

Biet schreef:
Dinos schreef:
meetjewrc schreef:prachtige honden!wel als je terrein hebt net als de fila, ik vind het geen woonwijk honden met de postzegel tuintjes.
Kan makkelijk in woonwijk of zelfs flat, ligt er aan wat je met je hond doet en of je een wnk hebt van 80 m2 of van 30m2 zal de hond een worst zijn.
In geen van beide gevallen mag er denk ik niet binnen gesloopt worden en wnk als renbaan gebruikt worden.
Dus zal je toch buiten zijn ei moeten laten kwijt raken.
En in woonwijk moet iedereen zijn hond vast houden dus zal je toch buiten de woonwijk moeten zijn voor ontlading.
Of gaan fietsen maar dan hoort je hond ook vast, dus zie geen reden dat grote honden niet in woonwijk zouden passen,mits baas ook verantwoording neemt.
Het kan in woonwijk of flat.
Net als de andere types vechthonden of werkrassen.
Denk dat we af moeten van het 'makkelijk'.
D'r zijn wel nogal wat voorwaarden voordat het 'makkelijk' wordt.
Ik zie niet meer voorwaarden als met een toller of lab op een flatje, die mogen ook geen overlast aan mede bewoners geven, net zo min als in dit geval een tosa.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Tara schreef:
shinobi schreef:Ik heb het wel over Tosa's want daar gaat het hier over.
Ga alsjeblieft niet Japanse Tosa fokkers vergeleken met fokkers die de Engelse Bulldog kapot hebben gefokt.
Dat is dus 1 van de redenen dat er bijna geen Japanner te vinden is die een pup buiten Japan wil verkopen.
Nee, je had het over 'een hond'. En niet over de Tosa. :lees:
En ik vergelijk Japanse fokkers niet met fokkers die bij hebben gedragen aan de ondergang van de Engelse Bull. Die gebruikte ik namelijk alleen als voorbeeld dat fokkers maar al te vaak dénken dat ze zo goed bezig zijn, terwijl wat ze aan het doen eigenlijk nauwelijks op werkelijke en kloppende kennis is gebaseerd. Voorbeelden te over hoor. :wink:
shinobi schreef:Dat hebben de Japanners zo gefokt, een hond net dunnere poten is behendiger en met een recht achterhandje is niks mis hoor.
"Een hond" lees ik toch echt als algemeen, niet als Tosa. :U:
Met een hond bedoelde ik een Tosa aangezien ik het daar over hard en daarbij nog zet maar is een hond met dikke massiefe poten en 1 met slanke poten naast elkaar en dan kijken wie er behendiger is.
En ik denk dat vele het wel eens zijn dat die Japanse fokkers beter weten wat goed is voor een Tosa dan jij. :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door crutz »

Dinos schreef:
Biet schreef:
Dinos schreef:
meetjewrc schreef:prachtige honden!wel als je terrein hebt net als de fila, ik vind het geen woonwijk honden met de postzegel tuintjes.
Kan makkelijk in woonwijk of zelfs flat, ligt er aan wat je met je hond doet en of je een wnk hebt van 80 m2 of van 30m2 zal de hond een worst zijn.
In geen van beide gevallen mag er denk ik niet binnen gesloopt worden en wnk als renbaan gebruikt worden.
Dus zal je toch buiten zijn ei moeten laten kwijt raken.
En in woonwijk moet iedereen zijn hond vast houden dus zal je toch buiten de woonwijk moeten zijn voor ontlading.
Of gaan fietsen maar dan hoort je hond ook vast, dus zie geen reden dat grote honden niet in woonwijk zouden passen,mits baas ook verantwoording neemt.
Het kan in woonwijk of flat.
Net als de andere types vechthonden of werkrassen.
Denk dat we af moeten van het 'makkelijk'.
D'r zijn wel nogal wat voorwaarden voordat het 'makkelijk' wordt.
Ik zie niet meer voorwaarden als met een toller of lab op een flatje, die mogen ook geen overlast aan mede bewoners geven, net zo min als in dit geval een tosa.
Waarbij je een werkhond nog werk kan geven als die op een flatje woont. Voor een zelfstandige waker vervanging qua bezigheid zoeken is toch lastiger.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

crutz schreef:
shinobi schreef:Cruts ik snap wat je bedoeld.
De Japanners hebben dit ras gefokt en dat voor een bepaald doel.
Als er dan wat Europeanen komen en die denken van een het ras een teddybeer te maken wat rondjes mag lopen op een show dan zijn ze daar niet blij mee.
Hun weten ook wel hoeveel rassen in Europa kapot zijn gefokt.
Nou niet alleen in Europa zijn rassen kapot gefokt ;)
Europeanen was een voorbeeld
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

crutz schreef:En teven die zich niet laten dekken (ook niet op hoogtij dagen) ivm vechten met de reu en dan dus KI moeten toepassen.

Wat dat betreft is jouw ongeluksnest wel een voorbeeld van hoe het ook kan qua sociaal gedrag naar soortgenoot van andere sexe :mrgreen:
Hahaha ze zijn gewoon voor elkaar gevallen :p
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Tara schreef:
shinobi schreef: En ik denk dat vele het wel eens zijn dat die Japanse fokkers beter weten wat goed is voor een Tosa dan jij. :lekkerpuh:
Hebben die velen er dan ook écht verstand van? Praten zij dan niet domweg elkaar na? Of hebben ze echt wel verstand van het effect van bouw op beweging? Want je verhaal over slankere pootjes = behendiger en rechte achterhand = geen punt gaat namelijk nog steeds niet op. Gewoon: niet. Sorry. :U:
Als die fokkers door de eeuwen heen een ras hebben gecreerd wat zeer krachtig en gespierd is, ook nog is behendig en snel zijn dan heb je kans dat die velen jou geen gelijk geven.
Als een Tosa behendiger zou zijn wat hij dus nodig heeft in een gevecht dan hadden de fokkers hem wel anders gefokt.
Gebruikersavatar
Suske
Zeer actief
Berichten: 10454
Lid geworden op: 09 mar 2011 11:57
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door Suske »

Niet lullig bedoeld hoor.
Ken één Tosa Inu en vind hem geweldig :ok:
Maar qua gezondheid?
Moseskriebel.
Prachtig? Ja
Krachtig? Ja
Atletisch? Niks atletisch aan.
Gezond? Heeft aan medicatie etc. al meer gekost dan jij en ik willen weten.

Knie, heup, rug.
Is geen kilo te zwaar, erg oke baas die precies weet wat hij heeft en er erg goed voor is

Maar als ik dan kijk naar zijn gewicht en naar dat wat dat gewicht moet dragen?
Nogmaals, geen kilo te zwaar.
Dat is niet gezond, dat kan niet.
Zeg ik met mijn lekenverstand.

En deze mensen hebben echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen en hoeven zitten.
Zeer doordachte en bewuste aanschaf geweest.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Dinos

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door Dinos »

crutz schreef:
Waarbij je een werkhond nog werk kan geven als die op een flatje woont. Voor een zelfstandige waker vervanging qua bezigheid zoeken is toch lastiger.
Daar heb je gelijk in daarom geef ik ook aan ligt er aan wat je met je hond doet.
En ik ben geen voorstander van Mechelaar, C.C. , Argentino, Canario, op een flatje.
Eigenlijk geen één hond, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Suske dat iemand niet voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten betekend nog niet dat je persee een gezonde hond zal krijgen.
Gebruikersavatar
Suske
Zeer actief
Berichten: 10454
Lid geworden op: 09 mar 2011 11:57
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door Suske »

shinobi schreef:Suske dat iemand niet voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten betekend nog niet dat je persee een gezonde hond zal krijgen.
Nee maar dat betekent in dit specifieke geval wel dat deze mensen niet bij de eerste de beste fokker hebben aangeklopt.
Ken deze mensen, ken de hond.
Nogmaals, ik vind het een prachtbeest :ok:
Maar kijkend naar het gewicht en de bouw?
Als pure leek denk ik dat het een veel te zwaar gebouwde hond is.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Suske schreef:
shinobi schreef:Suske dat iemand niet voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten betekend nog niet dat je persee een gezonde hond zal krijgen.
Nee maar dat betekent in dit specifieke geval wel dat deze mensen niet bij de eerste de beste fokker hebben aangeklopt.
Ken deze mensen, ken de hond.
Nogmaals, ik vind het een prachtbeest :ok:
Maar kijkend naar het gewicht en de bouw?
Als pure leek denk ik dat het een veel te zwaar gebouwde hond is.
Heb je geen foto van de hond?
Een minder zware hond heeft minder snel klachten dan een zwaargewicht dat bedoel ik dus ook met de shows het moet allemaal zo groot mogelijk en een goede hond met volgens de FCI een schoonheidsfoutje die is niet goed, zwaargewichten fokken moeten ze in Japan overlaten
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door gonnie »

beatje schreef:Ik vind de honden in het voorbeeld plaatje gewoonweg lelijk.
Maar de honden die in het topic op de foto staan vind ik dan weer hele mooie atletische honden.

Inderdaad.
Die honden in de openingspost zijn echt lelijk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Ik kan de afbeelding niet zien bij de openingspost, hebben ze niet toevallig een Dosa geplaatst?
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door Valerie »

Alle Aziaten hebben een steile achterhand. Dat heeft echt niets met behendigheid te maken hoor dat is gewoon hun smaak.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Valerie schreef:Alle Aziaten hebben een steile achterhand. Dat heeft echt niets met behendigheid te maken hoor dat is gewoon hun smaak.
Een Tosa kan in een gevecht beter kracht zetten met een steile achterhand, dus bij de Tosa heeft het niet met smaak te maken maar om beter zijn taak uit te kunnen voeren.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Hier een oudere foto van mijn Tosa
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door gonnie »

Die vind ik mooi.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Tara schreef:
shinobi schreef:
Valerie schreef:Alle Aziaten hebben een steile achterhand. Dat heeft echt niets met behendigheid te maken hoor dat is gewoon hun smaak.
Een Tosa kan in een gevecht beter kracht zetten met een steile achterhand, dus bij de Tosa heeft het niet met smaak te maken maar om beter zijn taak uit te kunnen voeren.
Welnee, dat is echt onzin. Hoe zou hij die kracht dan moeten zetten, en waarop? Ik zeg het echt niet uit flauwigheid hoor, maar de uitleg klopt gewoon niet.
Heb je uberhaupt wel eens een Tosa zien vechten?
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

gonnie schreef:Die vind ik mooi.
Dankjewel Gonnie
Gebruikersavatar
Suske
Zeer actief
Berichten: 10454
Lid geworden op: 09 mar 2011 11:57
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door Suske »

shinobi schreef:
Tara schreef:
shinobi schreef:
Valerie schreef:Alle Aziaten hebben een steile achterhand. Dat heeft echt niets met behendigheid te maken hoor dat is gewoon hun smaak.
Een Tosa kan in een gevecht beter kracht zetten met een steile achterhand, dus bij de Tosa heeft het niet met smaak te maken maar om beter zijn taak uit te kunnen voeren.
Welnee, dat is echt onzin. Hoe zou hij die kracht dan moeten zetten, en waarop? Ik zeg het echt niet uit flauwigheid hoor, maar de uitleg klopt gewoon niet.
Heb je uberhaupt wel eens een Tosa zien vechten?
Jup.
Met onze ouwe Cas.
Met pijn en moeite uitelkaar kunnen halen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Op zich gaat het er wel om want dan zie je hetzelf.
Ik heb een keer een hele uitleg gezien van een Japanse fokker dus dat neem ik graag over, de Tosa heeft met zijn achterhand als voordeel dat hij er goed grip op heeft als hij zijn tegenstander vast heeft waardoor hij goed kracht kan zetten als zijn tegenstander op de grond ligt.
Gebruikersavatar
shinobi
Zeer actief
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:11
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door shinobi »

Tara schreef:
shinobi schreef:Op zich gaat het er wel om want dan zie je hetzelf.
Ik heb een keer een hele uitleg gezien van een Japanse fokker dus dat neem ik graag over, de Tosa heeft met zijn achterhand als voordeel dat hij er goed grip op heeft als hij zijn tegenstander vast heeft waardoor hij goed kracht kan zetten als zijn tegenstander op de grond ligt.
Goed grip op wat? En goed kracht zetten op wat?
Dat Een fokker het uitlegt maakt het verhaal nog niet gelijk kloppend natuurlijk.
Grip op de grond en kracht op zijn tegenstander.
Als je denkt dat die fokkers niet weten wat ze doen en je weet hoe ze een nog betere Tosa kunnen fokken dan zou je ze een keer een mailtje moeten sturen :p
Hier heb je ook informatie staat ook wat over de achterhand maar niet veel http://www.fightingtosa.com/sub44.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Tosa Inu

Ongelezen bericht door crutz »

shinobi schreef:
Tara schreef:
shinobi schreef:Op zich gaat het er wel om want dan zie je hetzelf.
Ik heb een keer een hele uitleg gezien van een Japanse fokker dus dat neem ik graag over, de Tosa heeft met zijn achterhand als voordeel dat hij er goed grip op heeft als hij zijn tegenstander vast heeft waardoor hij goed kracht kan zetten als zijn tegenstander op de grond ligt.
Goed grip op wat? En goed kracht zetten op wat?
Dat Een fokker het uitlegt maakt het verhaal nog niet gelijk kloppend natuurlijk.
Grip op de grond en kracht op zijn tegenstander.
Als je denkt dat die fokkers niet weten wat ze doen en je weet hoe ze een nog betere Tosa kunnen fokken dan zou je ze een keer een mailtje moeten sturen :p
Hier heb je ook informatie staat ook wat over de achterhand maar niet veel http://www.fightingtosa.com/sub44.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Om toch weer terug te komen op je eigen vergelijk met de DH. De DH showfokkers zijn ook overtuigd vd voordelen vd aflopende ruglijn en dat dat een betere DH geeft......fokkers zijn niet heilig ;)
Plaats reactie

Terug naar “Rasgroep 2: Pinschers en schnauzers, molossers, berg- en sennenhonden”