Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser niet 100% zindelijk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Teckelliefhebber
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2021 15:49
Mijn ras(sen): Teckel
Portugese Podengo
Aantal honden: 2

Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door Teckelliefhebber »

Ons hondje is nu 9 maanden bij ons en een schatje! Maar waarom poept en plast ze in de tuin met enige regelmaat? Ze gaat 4x per dag goed uit en is gezond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door laeken »

Dat is haar aangeleerd ooit. Dus niet meer in de hele tuin laten. Of nog vaker uitlaten. Mijn honden doen dat ook en dat blijft hier ook zo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door ranetje »

Teckelliefhebber schreef: 26 jul 2021 11:04 Ons hondje is nu 9 maanden bij ons en een schatje! Maar waarom poept en plast ze in de tuin met enige regelmaat? Ze gaat 4x per dag goed uit en is gezond.
Misschien omdat je dat hebt toegestaan?

Hondje lijkt me volledig zindelijk, alleen doet ze het op een andere plek dan waar jij zou willen.
Misschien kan je het nog omturnen door haar buiten de tuin te belonen voor plassen en poepen.
Verbind een commando aan het poepen en plassen (op het moment dat ze plast zeg je "plassen" enz.) zodat ze weet wat de bedoeling is.
Dat zou kunnen betekenen dat je daar met de hond aangelijnd in het begin lang op moet wachten, maar als je het belangrijk vindt is het de moeite waard denk ik.
9 maanden is nog jong, dus zou moeten kunnen lukken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Wat Laeken en Ranetje al zeggen. Is aangeleerd. En zodra ze het nooit meer in huis doen zijn ze 100% zindelijk hoor.
ZorroMax
Zeer actief
Berichten: 977
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:56
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Mijn ervaring (met diverse reuen) is dat ze als volwassen hond zelf lieverniet meer in hun eigen tuin plassen/poepen. Wel bij hoge nood en op commando. Gewoon doorgaan met buiten de tuin uitlaten en daarvoor belonen.
Teckelliefhebber
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2021 15:49
Mijn ras(sen): Teckel
Portugese Podengo
Aantal honden: 2

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door Teckelliefhebber »

ranetje schreef:
Teckelliefhebber schreef: 26 jul 2021 11:04 Ons hondje is nu 9 maanden bij ons en een schatje! Maar waarom poept en plast ze in de tuin met enige regelmaat? Ze gaat 4x per dag goed uit en is gezond.
Misschien omdat je dat hebt toegestaan?

Hondje lijkt me volledig zindelijk, alleen doet ze het op een andere plek dan waar jij zou willen.
Misschien kan je het nog omturnen door haar buiten de tuin te belonen voor plassen en poepen.
Verbind een commando aan het poepen en plassen (op het moment dat ze plast zeg je "plassen" enz.) zodat ze weet wat de bedoeling is.
Dat zou kunnen betekenen dat je daar met de hond aangelijnd in het begin lang op moet wachten, maar als je het belangrijk vindt is het de moeite waard denk ik.
9 maanden is nog jong, dus zou moeten kunnen lukken.
Ze is 9 maanden bij ons, maar al 8 jaar oud. In huis plast en/of poept ze weleens als ze alleen is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door Emma »

Is het een buitenlands straathondje geweest?
Of komt ze uit nederland?

Ik zou blij zijn dat ze het buiten doet, als is het in de tuin :engel: in niet altijd in huis.
In de tuin heb je het zo opgeruimd toch?

Vaker even een klein plasronde tussendoor doen, en belonen als ze het dan doet, misschien dat het dan minder wordt of zelfs verdwijnt.

Onze hond doet niks in de tuin, en soms met een migraine aanval zou het wel eens makkelijk zijn. Maar nee ze moet een rondje lopen :mrgreen:
Mary O
Actief
Berichten: 207
Lid geworden op: 05 sep 2013 23:34
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door Mary O »

Is denk ik ook aangeleerd gedrag. Toen wij meneer Teckel als senior in huis namen, deed hij het juist niet in de achtertuin. De deur kon open staan, maar hij kon dan opeens wat onrustig heen en weer lopen en lijnde je hem aan en de voordeur open deed rende hij naar de eerste struik in de voortuin om te gaan plassen. Hij heeft het in de 2 jaar dat hij bij ons was ook nooit in de achtertuin gedaan.
De voortuin was zijn plek om te plassen en poepen. Wandelen vond hij dan ook raar, want na het plassen en poepen draaide hij zich om om weer naar binnen te gaan.
Hij ging het wandelen wel heel erg waarderen en leerde uiteindelijk dat hij dan ook zijn behoefte mocht doen.
Een heerlijk ventje was het :I:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door ranetje »

Teckelliefhebber schreef: 26 jul 2021 11:54
ranetje schreef:
Teckelliefhebber schreef: 26 jul 2021 11:04 Ons hondje is nu 9 maanden bij ons en een schatje! Maar waarom poept en plast ze in de tuin met enige regelmaat? Ze gaat 4x per dag goed uit en is gezond.
Misschien omdat je dat hebt toegestaan?

Hondje lijkt me volledig zindelijk, alleen doet ze het op een andere plek dan waar jij zou willen.
Misschien kan je het nog omturnen door haar buiten de tuin te belonen voor plassen en poepen.
Verbind een commando aan het poepen en plassen (op het moment dat ze plast zeg je "plassen" enz.) zodat ze weet wat de bedoeling is.
Dat zou kunnen betekenen dat je daar met de hond aangelijnd in het begin lang op moet wachten, maar als je het belangrijk vindt is het de moeite waard denk ik.
9 maanden is nog jong, dus zou moeten kunnen lukken.
Ze is 9 maanden bij ons, maar al 8 jaar oud. In huis plast en/of poept ze weleens als ze alleen is.
Dat ze al 8 is had ik niet begrepen. :ok:
Een herplaatser kan ook jonger zijn :tongue:

Waarschijnlijk bij de vorige eigenaar ook van de tuin gebruik mogen maken?
Ik zou er niet zo mee zitten.
Maar overigens kan het zelfde advies gelden.
Als ze alleen is en ze poept dan in huis zou je haar voor je weg gaat uit kunnen laten zodat de aandrang minder groot is.
(Tenzij ze dan poept omdat ze angstig en onzeker is alleen thuis)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door sirene »

Als je het echt niet wilt in de tuin moet je het net zo gaan trainen als je het binnen zou doen. Maak de ruimte kleiner en huiselijker (ren eromheen, mandjes, kleedjes erin bv) en daar samen gaan zitten. Dan ga je naar buiten om haar te laten plassen poepen. Daar beloon je voor.
Later ga je de ruimte vergroten en de tijd verlengen.
Je kan ook gewoon aanvaarden dat ze het in de tuin doet :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Teckelliefhebber
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2021 15:49
Mijn ras(sen): Teckel
Portugese Podengo
Aantal honden: 2

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door Teckelliefhebber »

Emma schreef:Is het een buitenlands straathondje geweest?
Of komt ze uit nederland?

Ik zou blij zijn dat ze het buiten doet, als is het in de tuin :engel: in niet altijd in huis.
In de tuin heb je het zo opgeruimd toch?

Vaker even een klein plasronde tussendoor doen, en belonen als ze het dan doet, misschien dat het dan minder wordt of zelfs verdwijnt.

Onze hond doet niks in de tuin, en soms met een migraine aanval zou het wel eens makkelijk zijn. Maar nee ze moet een rondje lopen :mrgreen:
Nee hoor een teckel uit Nederland. Onze vorige hond deed nooit iets in de tuin, dus vandaar dat ik het vreemd vind. In mijn beleving is de tuin het verlengde van je huis en daar ontlast je niet, maar misschien is het niet zo gek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door pioenroos »

Als de vorige eigenaar haar niet of te weinig uitliet dan is ze natuurlijk juist gewend het in de tuin te doen. Uitlaten aan de lijn is dan een hele andere context dan de gewoonte om via achterdeur, zonder aangelijnd te worden, de tuin inlopen en op je gemakje je behoefte te doen wanneer je moet. En niet dus ophouden tot de baas je aan de lijn uitlaat en er dan voor zorgen dat je alles doet voor je weer thuis bent.

Mijn buitenlandse teckel poepte en plaste alleen op het terras in de tuin de eerste weken. Ik ging er vanuit dat ze dat zo aangeleerd had in het asiel: binnenhok uit en het enige buiten dat beschikbaar is gebruiken.
Nu doet ze alles op wandeling en als ze tussendoor moet gaat ze achterin de tuin op houtsnippers.

Als je niet wil dat ze iets in de tuin doet zal je opnieuw bij het begin moeten beginnen. Dus een tijdje vaker (als ze wakker wordt, net gegeten heeft, gespeeld, etc) naar buiten en flink belonen als ze buiten de tuin plast of poept. De tuin (terras?) afzetten en alleen laten komen zonder toezicht of als ze net zeker alles buiten heeft gedaan.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het wel fijn als mijn honden het in de tuin willen doen. Niet omdat ik ze niet uitlaat, maar als ze midden in de nacht ineens moeten of ikzelf niet in orde ben, dan is het fijn dat ze snappen dat de achtertuin ook goed is.
Onder normale omstandigheden doen ze alles gewoon tijdens het uitlaten maar in de tuin plassen en poepen als het moet, dat vind ik prima! Van het weekend nog een hond met plotselinge diaree aanval. Dan vind ik het toch echt heerlijk dat-tie gewoon zelf bedenkt dat-tie naar buiten loopt (deur stond open) en het niet binnen doet. ;-)

Verbieden om het in de tuin te doen zou ik niet doen.

Suzanne
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door GrethavW »

Tux is nu ruim 2 jaar oud en sinds een maand of 2 doet zijn eindelijk niks meer in de tuin en komt ze ook buiten aangeven dat ze uit moet.
Geduld en snel reageren. Vooral poepen zie je wel aankomen, dan kun je hem/haar aanlijnen en mee naar buiten nemen.
Niet zonder toezicht in de tuin zolang het niet 100% goed gaat. En extra belonen als ze het op de goede plek doet.
Bij een Teckel heb je waarschijnlijk wel engelen geduld nodig, stronteigenwijs :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simone-H
Zeer actief
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jul 2016 21:33
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik heb Pepper speciaal geleerd om af en toe iets in de tuin te doen. Of eigenlijk heb ik het naar niet afgeleerd toen ze zindelijk werd. Om verschillende redenen hiervoor ook al genoemd.
Maar na een paar jaar wilde ze het niet meer in de tuin doen, hoe gemakkelijk ook voor mij, ze keek me aan met een blik van: Moet dat nu echt hier? Dus toch maar riempje om en even naar buiten.
Je schrijft: In mijn beleving is de tuin het verlengde van je huis. Schijnbaar is voor je hond buiten gewoon buiten.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik heb een plas/poepplek gemaakt voor Maya.
Dit is 'mijn' deel van de ruin..

Afbeelding

En achteraan bij de poort is haar plek voor haar behoeftes.

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door laeken »

Kleine hondjes zindelijk krijgen in een groot huis is al lastig. Laat staan dat ze de tuin ook meenemen als binnen en eigen. Bas en Guus en daarvoor ook Tom waren zeer lastig zindelijk te krijgen. Poepen kan in de keuken en plassen bij de deur. Dat maakt ze niks uit. Nu zijn ze eindelijk zindelijk al zijn er soms even een paar dagen dat er toch weer een plas of drol in de keuken ligt. De tuin hier is al het beste wat haalbaar is dus ze hebben vrije in en uitloop als wij thuis zijn. Ze plassen en poepen ook gewoon tijdens het wandelen al heeft dat bij Bas een eeuwigheid geduurd. De tuin was plas en poep deel en tijdens de wandeling deed ze niks. Nooit. Dat was dus zeer lastig als je een dag met haar weg was want dan stoof ze eind van de dag de tuin in om een enorme plas te doen. Ook na een hele dag wandelen buiten dus.

Het is allemaal aangeleerd en vlak het verschil grote vs kleine hond zeker niet uit. Mijn grote honden deden niks in de tuin. Mijn kleine honden zijn al goed bezig als ze niets in huis doen. Ik tel mijn zegeningen...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind het juist wel makkelijk en ben er wel blij mee dat ze het ook in de tuin willen doen, gewoon in geval van nood, dat je zelf misschien eens een keer niet kan lopen door een blessure ( overmacht) .
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door laeken »

Frootje schreef: 27 jul 2021 11:25
laeken schreef: 27 jul 2021 11:13Het is allemaal aangeleerd en vlak het verschil grote vs kleine hond zeker niet uit. Mijn grote honden deden niks in de tuin. Mijn kleine honden zijn al goed bezig als ze niets in huis doen. Ik tel mijn zegeningen...
Nou echt. Froo heeft er drie jaar over gedaan om in huis volledig zindelijk te worden. :LOL: Tegenwoordig kan ik er wel echt 100% zeker van zijn dat ze niets meer in huis zal doen, tenzij ik echt zit te sufkutten en niet oplet en ze echt heel nodig moet. Die situaties komen gewoon niet voor maar in zo’n geval zou ze wel een veel lagere drempel hebben om even in huis te gaan zitten dan Mowin, die zou zich ellendig gaan voelen en het echt op proberen te houden. Froo doet dat niet. Mijn vorige hondje was ook een klein hondje en die is zelfs nooit helemaal zindelijk geworden. Dat was ook wel een beetje de schuld van het feit dat de fokker haar al matjeszindelijk had gemaakt en ze vanaf dat moment haar hele leven lang iedere deurmat heeft aangezien voor plasmat, maar het was wel een dingetje. :F:

Mowin is een grote hond (middelgroot) en hij was al zindelijk vanaf het moment dat hij in Nederland kwam. Hij vreet nog liever zijn eigen poten op dan dat hij iets in huis zou doen. Onze vorige grotere honden ook. Maar Saar als klein hondje dus niet en bij Froo zat ik met één jaar met mijn handen in het haar omdat alle andere hondjes zindelijk waren en zij nog niet. Daarna heb ik het opgegeven en ben ik gestopt het zo serieus te nemen. Het viel me eigenlijk laatst (ze is nu 3,5) pas op dat ze gewoon echt zindelijk is, het echt ophoudt en geen enkele aanstalten meer maakt om het in huis te doen. Nooit meer. Maar het heeft even mogen duren. :engel:
Hier precies dat. Bas ging gewoon poepen onder de tafel als we lekker zaten te borrelen met bezoek. Ik zag haar dan draaien onder de tafel en moest echt rennen of ik was te laat. Nam je haar ergens mee naartoe dan ging ze rustig midden in de kamer op een kleed plassen. Ze was echt kleedzindelijk. Denk dat dat kwam omdat ze in asielen handdoeken krijgen en dat spettert niet en zorgt voor droge achterpoten als je erop pist als teefje. Op stenen deed ze het nooit. Ik ben er na een paar jaar ook langzaam achter gekomen dat ze toch zindelijk is geworden. Ik had me er al volledig in berust dat Bas nooit zindelijk zou worden. Ze moet en ze doet. Maar tegenwoordig gaat het vaak weken of zelfs maanden goed. :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door laeken »

metav schreef: 27 jul 2021 13:54 Nou Daisy en Zaar zijn perfect zindelijk Guus was hier trouwens ook zindelijk het verbaast me echt dat hij het nu opeens niet meer kan ophouden
zelfs Goofy is als alles volgens zijn patroon gaat dus sochtends mogen we weg smiddags niet en savonds ook niet zindelijk gaanwe wel een keer weg dan is die kwaad en piest die in huis maar goed hem hebben we genomen toen was die helemaal niet zindelijk en nu alleen als die van slag is
Guus is ook prima zindelijk. Maar Bas niet. En als de ene hond ergens plast....haha. Verder is hij soms veel teveel afgeleid om tijdens het wandelen te poepen en dan poept hij snachts in de keuken of bij de deur. Is overigens geen probleem verder. Het is bij hem eens in de twee maanden maar dan soms wel een week achter elkaar. Wat precies de oorzaak is weten we niet eigenlijk. Ik beschrijf hem op zich ook als prima zindelijk.

En Bas eigenlijk ook nu al heeft dat wel jaren geduurd. Ze mogen hier de hele dag in en uit de tuin en lopen twee keer per dag een flink stuk. Smorgens en rond 1730 nog anderhalf uur. In de avond uitlaten zou alles waarschijnlijk in orde maken maar dat durf ik niet met de honden hier. Er loopt vanalles los in de nacht van boerderijen en niet alles is goed met kleine hondjes. Dus een wandeling in het donker met twee van die kleintjes hier op het platteland durf ik niet. Overdag rijden we ook altijd naar de polder, het bos of het water. Nooit laat ik ze vanuit de voordeur uit. Alleen in de straat wonen al een aantal honden die niet goed gaan met kleine hondjes.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door laeken »

Loop toevallig nu met ze aan het water. Het is nog steeds een prachtig klein druk draakje zoals je ziet 😍

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nanna schreef: 27 jul 2021 12:14 Voor die enkele keer dat ik goed ziek ben laat ik mijn honden niet in de tuin pissen. Dan doe ik mijn hemelsblauwe peignoir wel over mijn negligé met kantjes en laat ze voor even uit.
Ik wil in de zomer niet in een naar pis ruikende tuin zitten.
Precies. Bah.
Ik loop ook altijd op blote voeten en wil dan niet ergens in stappen :schrik:
Tuin hoort bij het huis en daar ga je niet zitten pissen of schijten. Ik heb ook altijd reuen in huis, die tillen nog makkelijker hun poot op.
Duidelijkheid is daarom belangrijk, het mag gewoon niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door laeken »

In mijn tuin plassen en poepen ook 2 schapen en 13 kippen en 3 schildpadden haha. Dus twee kleine hondjes kunnen daar ook nog wel bij. Ik ruim de poep overigens op van de honden. Mijn tuin is 1500 vierkante meter dus dan heb je van de sporadische drol helemaal geen last. Ik laat ze ook uit en ze hebben duidelijke voorkeur voor poepen tijdens de wandeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Herplaatser niet 100% zindelijk

Ongelezen bericht door BieneMaya »

De plaats waar Maya het soms doet in mijn tuin maak ik gewoon schoon en ruim eventuele drollen op.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”