Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Kaylee#
Actief
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 jul 2017 19:59
Aantal honden: 6

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Johnny Jones schreef: 21 jul 2021 10:35 Mijn moeder dacht een keer Tibby een standje te geven. Daar was Noa niet van gediend. Dat was één van de weinige keren dat ik haar lelijk naar mensen heb zien doen. Met ruzie in de roedel onderling bemoeide ze zich nooit, die zochten het maar uit met elkaar.
Mijn mechelse herder reu heeft zo jaren geleden een vrouw van de uitlaatservice een blauw been gebeten.
Een hond sprong tegen haar op uit enthousiastme met modderpoelen en al, daarop gaf zei een brul naar die hond en maakte vervolgens een schop beweging naar die hond.
Waarop mijn hond die meters verderop stond haar daar even voor ging coriseren.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk dat er nu een gesprek over het ras ontstaat. De hond die ik bedoel is waarschijnlijk niet raszuiver en een enorme scheet van een hond naar mens en dier. Het is een hond die gered is uit een dodingsstation en die achteraf wel erg veel gelijkenissen heeft met de Ca de bestiar. Hij is enorm waaks. Goed met paarden en heel erg verstandig. Woont op een groot stuk grond en krijgt het leven dat het ras past en is daarom waarschijnlijk zo stabiel en in balans. Woont helemaal buiten en de paarden zijn elke dag onderdeel van zijn leven. Lange wandelingen in de natuur etc. Ik zal nog even wat foto's van hem zoeken en dan zien jullie waarom wij denken dat hij een ca de bestiar is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door laeken »

Hij heeft de gele ogen. De duidelijk herder kuddehond in zijn kop en hij is dus gigantisch groot. Hij lijkt domweg sprekend op de ca de bestiar in zijn uiterlijk. Hij is wel jong gecastreerd dus slungeliger dan hij bedoelt was.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door laeken »

Als ik hem vergelijk met deze hond van internet is het domweg een dubbelganger. Dit is een Ca de bestiar van internet. De hele kop is identiek.
Verder is de kleur de vacht en de grootte ook identiek en komt hij ook van Mallorca dus tja....

Wij denken dus dat er gewoon een ca de bestiar is gedumpt die toevallig in Duitsland terecht is gekomen via een stichting. Iemand zal hem wel zat zijn geweest. Hij heeft leishmania dus dat kan de reden van dumpen zijn geweest. Inmiddels gelukkig goed onder controle maar kan me voorstellen dat de herder of boer dacht shit hij krijgt nu al kale plekken. Weg ermee. Waardeloos een zieke hond.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door Tony »

laeken schreef: 22 jul 2021 12:20 Leuk dat er nu een gesprek over het ras ontstaat.
Eerlijk gezegd heeft mij persoonlijk dat ook altijd erg getrokken. Een ras of rassen in zijn algemeenheid bespreken (vermengt met persoonlijke ervaringen) en het niet specifiek op 1 hond te betrekken zorgt voor een veel objectiever beeld van een ras. Hierdoor krijgt zulke topic ook meteen een hogere (soort van) 'naslagwerk functie'...

laeken schreef: 22 jul 2021 12:32 Als ik hem vergelijk met deze hond van internet is het domweg een dubbelganger. Dit is een Ca de bestiar van internet. De hele kop is identiek.
Verder is de kleur de vacht en de grootte ook identiek en komt hij ook van Mallorca dus tja...
Ik ben er ook wel zeker van dat het hier om een (x) Ca de Bestiar gaat, er zullen 'weinig' (lees: geen) gelijkende andere honden op Mallorca voorkomen... vermoed ik.
De weinige fokkers van dit ras zijn over het algemeen nog steeds de boeren (al komen er langzaam wat meer fokkers verspreid over de wereld). Hierdoor worden de weinige exemplaren die stamboom krijgen in 1ste instantie zelf gehouden voor zowel werk als verdere fok (en uitwisseling met andere boeren/fokkers). De 'overtallige' pups met stamboom worden voor veel geld verkocht over de hele wereld. De prijsbepaling schijnt te maken te hebben met de totale puntenscore die de pup/hond krijgt). De honden die geen stamboom krijgen zijn geen f*ck waard en deze verdwijnen dus op de reguliere markt óf... op straat (of 'erger'). Hierdoor komen er via stichtingen heel soms wel eens exemplaren onze kant op (zoals diegenen die ik gekend heb), maar het zijn er niet veel.

Overigens interesseert die hele stamboom mij persoonlijk ook helemaal niks, hij mag overal op afgekeurd worden behalve qua karakter en gezondheid, dat dát stabiel is (hoeft niet perfect) is voor mij toch wel de grootste voorwaarde voor zulk type ras(sen), en zeker bij de Ca de Bestiar die toch wel tot de wat pittigere rassen behoort.

Maar goed, uiteindelijk dus voor de Mastíns gekozen (de meeste berghonden/KBH/Molossers hebben ook over het algemeen wel vergelijkbare karakters, het ene ras wat 'toegankelijker', socialer en/of scherper dan het ander, dat is althans mijn ervaring) en daar nog nooit een dag spijt van gehad, integendeel, al was het wel enorm overschakelen van altijd min of meer 'slaafse' honden naar... zeg maar 'iets' minder snel luisterende honden... :mann:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door laeken »

Deze hond was een aanwinst voor het ras geweest. Gewoon eerlijk waaks maar totaal niet scherp al verwacht ik dat hij bij ellende wel zijn mannetje zal staan. Maar dat lijkt me passend. Verder super sociaal met paarden en dieren alleen jaagt hij wel een beetje. En met mensen is hij domweg geweldig. Groot of klein alles is goed. Super lief beest. Hij weet ook hoe groot hij is en is heel voorzichtig met Bas en Guus. Dus dat gaat prima. Ik zou hem zo nemen. Echt een lief beest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door Tony »

Haha, dat jagen zal wel vaker een dingetje zijn aangezien er bij mijn weten ook Podenco doorheen zit.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Bijzondere hulp uit onverwachte hoek

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Niet echt een voorbeeld van ´hulp´, maar vanochtend wel een mooi staaltje hondentaal. Ik was met Alfil en Lily op een baaitje waar wel vaker honden komen. Dit keer troffen we een jonge staffteef, een intacte cane corso reu en een intacte xMechelreu (wat groter dan een gewone). De cane corso kwam meteen een kijkje nemen. Hij was echt groot en imposant, dus eerst begonnen Alfil en Lily wat van zich af te blaffen, maar hij bleef heel rustig, dus ze lieten zich wel besnuffelen. Lily wat onder de indruk, maar tegelijkertijd ook nieuwsgierig. De mechelreu kenden ze al. Ook de rust zelve, maar Alfil heeft bij hem nogal de neiging om te gaan keffen. Het mooie was dat die cane corso iets uitstraalde waardoor Alfil helemaal kalm bleef, zonder overigens bang te zijn. Ik vroeg naar zijn leeftijd. Bleek hij pas 9 maanden te zijn :LOL: . Wat een aanwezigheid...
Toen ik al aanstalten aan het maken was om te vertrekken, kwam er een intacte mechelreu het baaitje op, die meteen bij ons kwam kijken. Alfil is daar echt niet van gediend (helaas, is hij nogal territoriaal als het om onze spullen en de baai gaat), dus die ging meteen keffend achter hem aan. Ik was daar niet blij mee :ugh: , maar gelukkig ging de mechel met staart tussen de poten weg. Komt die cane corso ertussen staan, totaal kalm, geen greintje agressie en de rust was terug. Ik heb Alfil daarna aangelijnd en nog even zitten kijken hoe drie uit de kluiten gewassen intacte reuen perfect samen kunnen zijn op een niet al te grote oppervlakte. Heel mooi.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”