Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet eten puber reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Teun is nu ruim 2 jaar, ongecastreerd en heeft regelmatig periodes dat hij slecht eet. Moet zeggen dat hij altijd al vrij kieskeurig en gevoelig is vwb voeding, maar sinds een maand of 2 eet hij markus muhle brok en daar is hij gek op, heeft hij nooit laten staan. In het weekend krijgt hij vaak kvv ipv brok.

Teun is van het gras-snuffel-lik-liggen-lik-plassen-wilnietverderlopen- wandelen.
Hij ruikt en proeft graag alles buiten. We laten hem kort snuffelen en zn behoefte doen, maar het lange likken en erbij gaan liggen laten we niet meer toe.
Afgelopen zaterdag heeft hij dit wel kunnen doen, en sindsdien is het weer raak. Meneer eet maar een paar hapjes. Gisterochtend ook galspugen. Vandaag gind hij zichzelf zielig. Nog steeds eet hij maar kleine beetjes. Ik maak me er altijd zorgen om en waarschijnlijk schenk ik er teveel aandacht aan. Ik merk verder niks vreemds aan hem,behalve dat hij nu wel iets slomer is vermoedelijk door het mindere eten. We vermoeden een loopseteefjes/piemel-op-hol probleem.....

Hoe hiermee om te gaan? Gewoon voer aanbieden en niet eten =weghalen? Hoe lang kan je zoiets aankijken voordat je je zorgen moet gaan maken?
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Touwtjes iets strakker aanhalen en inderdaad eten kort aanbieden en weer weghalen. Na een week gaat hij waarschijnlijk wel weer beter eten. En hem vooral niet zielig vinden: hij krijgt genoeg eten aangeboden. Geef hem eventueel iets tegen brandend maagzuur als je bang bent dat hij in de spiraal zit van lege maag, dus misselijk, dus niet willen eten, dus lege maag etc
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Ok dank! Wat zou ik hem kunnen geven vwb het maagzuur?

Casteren overwegen we inderdaad ook, voornamelijk vanwege dit gedrag en het overdreven gesnuffel en gegeil tijdens het wandelen, er is echter een maar : hij is altijd vrij onzeker geweest, veel last gehad van deemoedsplassen en dat alles begint net sinds een half jaar enorm te verbeteren, vermoedelijk dankzij de hormonen.

Hij heeft echter ook een binnenbal, die zou ik er gevoelsmatig toch wel graag uitwillen vanwege de (hoe minimaal ook) risico's. We willen alleen niet dat hij daardoor weer onzeker zou worden......lastig die puberreutjes!
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door blondie »

Had er vanmorgen ook "last" van. Blijkbaar een paar loopse teefjes in de buurt, Aki was niet vooruit te branden en iedere paardenbloem en grasspriet was zeer interessant :roll:
Er mag van mij altijd wel gesnuffeld en gemarkeerd worden, maar nu merkte ik dus ook dat het eeuwen duurde en trok ik mijn conclusies.. loopse teefjes :wachten:
Dus wat strakker en strenger nu ik het weet, rapper manen tot doorlopen.
Hij eet er niet minder om, maar zou hij dat wel doen dan is dat zo. Je biedt eten aan, gaat het op dan prima zo niet dan zet je het weer weg.
Als het aan zou houden dan zou ik het eten wat vochtiger maken, gekookt water eroverheen of zo.

In jouw geval zou ik ook niet ander voer gaan proberen, het ligt niet aan het voer waarschijnlijk. Dus als het al een moeilijke eter is en hij doet het verder goed op het huidige voer, dat niet veranderen. Je zou wat kauwmateriaal kunnen geven ter afleiding.

Maar met name buiten met reuen zette ik zelf in op toch wat meer interventie als het om loopse tevenplasjes ging of gaat. Aki is ook niet gecastreerd en mijn vorige reu was ook niet geholpen, maar buiten er op in kunnen spelen scheelde wel behoorlijk veel moet ik zeggen.
En uiteraard is de ene hond de andere niet, maar bij mij werkt(e) het in ieder geval wel als ik "bepaal" en niet de reu maar zijn neus laat volgen (laat kwijlen en markeren bij een tevenplasje etc.) en hormonen daardoor meer gaan werken :wink:
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik weet niet of het waar is, maar ik heb verschillende keren gehoord/gelezen dat een binnenbal voor hyperseksualiteit kan zorgen. Mijn reu had ook een niet ingedaalde bal en was ook behoorlijk extreem op dat gebied. Na de volledige castratie was dat helemaal verdwenen. Niet dat ik nu castratie direct zou aanraden, maar misschien wel die ene binnenbal eruit.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou voor eens en altijd een eind maken aan dat gezeur door hem komende 2 a 3 dgn echt veel te weinig eten te geven. Dus als hij (bijvoorbeeld!) nu ong. 100 gr per dag eet. Geef je hem 2x 40 gr. Een hapje eten en weglopen is bak weg (10 min een bak laten staan is inmijn ogen echt idioot lang. Als je trek hebt is het in een paar seconden leeg). Dan krijgt hij de beurt erop weer 40 gr (en dus niet het restant van vorige keer erbij). Pas als hij 3x achter elkaar die hele bak zo leeg eet ga je zijn normale hoeveelheid voeren.
Echt waar, het helpt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

blondie schreef: 19 mei 2021 14:07 Had er vanmorgen ook "last" van. Blijkbaar een paar loopse teefjes in de buurt, Aki was niet vooruit te branden en iedere paardenbloem en grasspriet was zeer interessant :roll:
Er mag van mij altijd wel gesnuffeld en gemarkeerd worden, maar nu merkte ik dus ook dat het eeuwen duurde en trok ik mijn conclusies.. loopse teefjes :wachten:
Dus wat strakker en strenger nu ik het weet, rapper manen tot doorlopen.
Hij eet er niet minder om, maar zou hij dat wel doen dan is dat zo. Je biedt eten aan, gaat het op dan prima zo niet dan zet je het weer weg.
Als het aan zou houden dan zou ik het eten wat vochtiger maken, gekookt water eroverheen of zo.

In jouw geval zou ik ook niet ander voer gaan proberen, het ligt niet aan het voer waarschijnlijk. Dus als het al een moeilijke eter is en hij doet het verder goed op het huidige voer, dat niet veranderen. Je zou wat kauwmateriaal kunnen geven ter afleiding.

Maar met name buiten met reuen zette ik zelf in op toch wat meer interventie als het om loopse tevenplasjes ging of gaat. Aki is ook niet gecastreerd en mijn vorige reu was ook niet geholpen, maar buiten er op in kunnen spelen scheelde wel behoorlijk veel moet ik zeggen.
En uiteraard is de ene hond de andere niet, maar bij mij werkt(e) het in ieder geval wel als ik "bepaal" en niet de reu maar zijn neus laat volgen (laat kwijlen en markeren bij een tevenplasje etc.) en hormonen daardoor meer gaan werken :wink:
Ik ben er ook van overtuigd dat het buiten echt inperken van hoeveel en hoe lang ze bezig mogen zijn met tevenplasjes heel veel invloed heeft op hoe ze op loopse teven reageren. Het zal niet helemaal bij alle reuen heel groot verschil maken, maar naar mijn idee bij de meeste toch wel. Gezien het gedrag van Gaits opa en de broers van z'n moeder had ik van hem ook echt wel hypersexueel gedrag verwacht. En als we een leuk teefje tegenkomen laat hij dat ook echt wel zien. Maar hij loopt niet bij mij weg als hij in een losloopgebied een loopse teef ruikt, is gewoon weg te roepen van die heerlijke geurtjes en toen het teefje van de buren loops was, hoorde ik pas achteraf dat ze loops geweest was, maar aan Elco en Gait heb ik helemaal niets gemerkt. Alleen de eerste uren nadat het teefje dat ze gedekt hebben weer vertrokken is, zijn ze even iets pieperiger en gaan voor het raam zitten kijken of ze terugkomt. Dat vind ik ook niet zo raar. Na een uurtje of 2, 3 is dat wel helemaal over en de eetlust heeft er ook niet onder te lijden
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Dank voor de reacties. We gaan voor nu de teugels aanhalen. Niet eten of stoppen met eten = bak weg en pas het volgende voermoment weer.
Tijdens het wandelen geen gelik en gelummel, gewoon behoefte doen en verder doorlopen.

Het vervelende is wel dat hij heel snel schraal wordt en net mooi op gewicht zat. Tuigje zat vanochtend erg los rond de ribbenkast, waar hij eerst echt wel strak zat. Hopelijk vreet ie het verloren gewicht er later weer bij. Mannen......zucht
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Nog even: hyperseksueel gedrag door de binnenbal heb ik ook aan gedacht. Maat wat is nou normaal seksueel gedrag en wanneer is het hyper?
En als het hyper is, hoe weet je dan of het door die binnenbal komt?
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Teuntje schreef: 20 mei 2021 10:26 Nog even: hyperseksueel gedrag door de binnenbal heb ik ook aan gedacht. Maat wat is nou normaal seksueel gedrag en wanneer is het hyper?
En als het hyper is, hoe weet je dan of het door die binnenbal komt?
Als je googled op ´niet ingedaalde teelbal hond´, vind je veel informatie over eventuele risico´s zoals teelbalkanker en het hyperseksuele gedrag dat kan optreden vanwege de verhoogde temperatuur in de buikholte. Bijna altijd wordt aangeraden om zowel de niet ingedaalde als de ingedaalde bal te laten verwijderen. Dit laatste om te voorkomen dat ze zichzelf voortplanten en het probleem doorgeven. Persoonlijk zou ik dat, met wat ik nu weet, niet zomaar doen. Ik zou wel de niet ingedaalde bal laten verwijderen omdat het risico op kanker behoorlijk verhoogd is en je blijkbaar pas laat merkt dat er kanker bestaat. De ingedaalde bal zou ik laten zitten, zeker als je een wat onzekere hond hebt. Ik heb ook zo´n hond, wel volledig lgecastreerd, en hij is echt onzeker en soms defensief geworden. Mentaal ook niet heel stabiel en hij heeft de neiging om in angst te blijven hangen. Het is verder wel een schat hoor en ik ben gek op hem :I: . Maar als ik nu de kans had, zou ik het anders doen. En ja, dat voortplanten, daar ben je zelf bij toch?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

ik ben ook niet voor castreren, maar met de risico's van een binnenbal zou ik wel overwegen om iig die weg te laten halen, wie weet wat dat doet voor de hond tenslotte. en in het verhaal van Nanna denk ik dat je ook de hond een plezier doet met castratie. het moet voor beide partijen leuk zijn, een hond die constant seksueel gefrustreerd is, is voor zowel hond als eigenaar geen pretje. dit is bij Teun niet aan de orde uiteraard, en voorlopig laten we hem sowieso volwassen worden voordat we ook maar over een (gedeeltelijke) balverwijdering nadenken.
maar dit alles is nu de discussie niet, de vraag is hoe je het bij een opgewonden puber in goede banen kan leiden, zodat het voor hem goed te handelen is, waardoor hij hopelijk ook weer wat beter gaat eten, want dat zou het baasje fijn vinden. win win dus!
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Wat sirene zegt.. porties verkleinen en weglopen is weg eten. Buiten op vaste plekken markeren en voor de rest gewoon doorlopen.
Dat zal toch verschil moeten gaan geven.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door ranetje »

Teuntje schreef: 20 mei 2021 14:07 ik ben ook niet voor castreren, maar met de risico's van een binnenbal zou ik wel overwegen om iig die weg te laten halen, wie weet wat dat doet voor de hond tenslotte. en in het verhaal van Nanna denk ik dat je ook de hond een plezier doet met castratie. het moet voor beide partijen leuk zijn, een hond die constant seksueel gefrustreerd is, is voor zowel hond als eigenaar geen pretje. dit is bij Teun niet aan de orde uiteraard, en voorlopig laten we hem sowieso volwassen worden voordat we ook maar over een (gedeeltelijke) balverwijdering nadenken.
maar dit alles is nu de discussie niet, de vraag is hoe je het bij een opgewonden puber in goede banen kan leiden, zodat het voor hem goed te handelen is, waardoor hij hopelijk ook weer wat beter gaat eten, want dat zou het baasje fijn vinden. win win dus!
Afleiding, afleiding, afleiding.
Veel in het buitengebied lopen waar over het algemeen minder loopse teven lopen (behalve die ene die daar juist naar toe gaat omdat de teef loops is :tongue: )
Trainen op aandacht voor de baas.
Laat hem "werken".
Als beloning kan je daar een groot deel van zijn voer voor gebruiken, dus dan valt hij ook niet te veel af.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Doyaquba »

De buurhond eet ook weken niet en dan valt ie flauw van het niet eten omdat er ergens een teefje loops is. Sommige reuen zijn er gewoon gevoeliger voor denk ik. Maar zielig...nee.
Donner eet gelukkig altijd. Maar ik beperk het snuffelen wel. Snuffelen prima, maar geen plasjes likken, want als ik die lipjes zie trillen weet ik dat het tussen z'n oren gaat zitten en ik meer moeite moet doen om hem bij me te houden. Mocht hij eens 'mazzel' hebben en wat vinden lijn ik hem even aan tot ik de aandacht weer heb.
Ik vind loopse teven lastiger eigenlijk...overal eindeloos snuffelen en plassen, slettebakken... :mann:

Mocht je toch denken over castreren, doe dan alleen de binnenbal, dat kan weleens heel veel uitmaken voor het hyper gedeelte terwijl je toch de hormonen houdt.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ik vind dat een hond die niet eet daar echt wel last van heeft, maar ik moet ook zeggen dat ik al heel wat reuen met ballen heb gehad en dit probleem ken ik helemaal niet.. maar goed het zijn dan ook altijd vreet schuren die liever een volle maag hebben dan een loopse teef stalken .. en Boots heeft ook maar 1 ingedaalde bal geen haar op mijn hoofd om aan castratie te denken daarbij of daarvoor.. ik zou denken aan druppels ( hypersex) of een ding als gedrag in balans ( supplementen om hem even weer in het gareel te krijgen )
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Dank voor de reacties. We laten hem nu niet meer likken of langdurig snuffelen aan het gras. Af en toe moet je echt even streng optreden en hem meenemen, soms zette hij zich helemaal schrap, dan is zo'n klein hondje toch verrekt eigenwijs en sterk. Hij begint nu steeds beter mee te lopen dus oefening baart kunst.
Vwb het eten:het is altijd al een kieskeurige zeikerd geweest. Vermoedelijk nu een combi van uitgekeken zijn op zijn voer en loopse teefjes. Hij viel enorm af na 1,5 week nauwelijks eten. Zn tuigje flubberde om zn lijf. Nu sinds 2 dagen wat Cesar door zijn voer gemengd en hij eet weer alles op. Dit gaan we weer afbouwen zodat hij straks weer gewoon zijn voer eet, maar het is voor nu even een oplossing om galspugen en teveel afvallen te voorkomen.
Hypersex kan ik eens proberen voor hem. Castreren wil ik niet. Als we het al zouden doen dan alleen de binnenbal als dat in zijn situatie mogelijk is, en uiteraard ook alleen als dit het advies van de da is. Voor nu laten we hem nog even doorpuberen en volgend jaar zien we weer verder hoe het dan gaat.

edit: vanochtend heeft hij weer slechts een paar hapjes gegeten waarna het weer piepen was, een hoog zeurderig toontje. tijdens het slapen/rusten ligt hij veel te trillen. we gaan hem morgen toch even na laten kijken bij de dierenarts om iig medische zaken uit te sluiten. ik neem ook de ontlasting van morgenochtend mee naar de dierenarts, ook al zie ik verder niks vreemds aan zijn ontlasting.
wat zijn verder nog dingen om na te laten kijken? is bloedonderzoek voor e.e.a. nog een idee?
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door sirene »

Is hij ook echt mager? Maak eens een foto van boven en zijkant?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Nee hij is niet mager, mooi op gewicht,maar was wel iets voller voordat hij besloot nauwelijks meer te eten (ook toen mooi op gewicht)
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door sirene »

Teuntje schreef: 28 mei 2021 15:30 Nee hij is niet mager, mooi op gewicht,maar was wel iets voller voordat hij besloot nauwelijks meer te eten (ook toen mooi op gewicht)
Als hij niet mager is of wordt zou ik me echt totaal geen zorgen maken. Hij eet gewoon wat hij nodig heeft.
Als ik verliefd ben of heel druk bezig met iets heel leuks denk ik ook niet aan eten.
Op de dagen dat hij wel eet geef je hem teveel. Je hebt hem geleerd dat hij zijn eten kan laten staan. Als hij echt trek heeft komt er vanzelf wel weer iets lekkerders of een overvloed.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Dus je zou het nog even aankijken?samen met streng zijn en door laten lopen tijdens het wandelen, geen gedoe rondom het eten en iets minder voeren wanneer hij wel eet?
Hoelang kijk je zoiets aan? Het kan tenslotte naast pubergedrag ook een medische oorzaak hebben toch,of zou je dan meer moeten merken?
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Zinodo schreef: 28 mei 2021 21:37 Nou dit vind ik wel zo typisch puber reuengedrag dat ik niet meteen bij de dierenarts zou staan en dat zegt wel wat want ik heb al eens voor een puist bij de dierenarts gestaan. :LOL: Ik zou minstens een drietal weken wachten want zo lang (ongeveer) duurt een loopsheid. Maar de kans bestaat dat er meerdere teven in de buurt achter elkaar loops worden en dan blijf je dus lekker bezig.
Dank je voor de geruststelling in ieder geval. We wachten het nog even af, hij eet af en toe wel iets. Zolang hij gezond en alert blijft en geen andere klachten krijgt, gaan we er maar even van uitt dat het van voorbijgaande aard is....
Teuntje
Actief
Berichten: 290
Lid geworden op: 03 mar 2019 15:48
Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
Aantal honden: 1

Re: Niet eten puber reu

Ongelezen bericht door Teuntje »

Cleva schreef: 28 mei 2021 21:44
Teuntje schreef: 28 mei 2021 21:33 Hoelang kijk je zoiets aan? Het kan tenslotte naast pubergedrag ook een medische oorzaak hebben toch,of zou je dan meer moeten merken?
Het is het natuurlijke gedrag van een volwassen hond. Waarom zoek je verder?

Het is op zich een prima reden om voor castratie te kiezen als dat je niet aanstaat maar dat kun je dan toch gewoon zeggen?
Dat is De Reden om je hond te laten castreren. Omdat je bij nader inzien een reu toch niet zo leuk vindt als hij eenmaal geil wordt.


En nee, castraten zijn niet gezonder. Ik heb 75 bronnen van gerennomeerde broennen die aantoenen dat dat domweg niet zo is. Harvard zegt dat niet eens. De aldi-dierenarts in zuid-scharwoude zegt dat maar dat betekent in zichzelf niet zoveel.

Op zich is castratie niet verkeerd maar laat hem dan eerst wel echt helemaal volwassen worden en doe dan de helft. Als we die lijn naar die ballen trekken is de helft van 2 toch 1?
Dan is het ook de helft van het gedrag niet. Of is dat ook niet goed.

Onderschat niet hoeveel plezier je van een intacte reu kunt hebben. Gewoon lekker lang sterk en levendig. Zelfbewust. Wat is daar eigenlijk mis mee?
:scratch: heb je alle reacties gelezen? Ik heb het niet over castratie he, in mijn laatste bericht waar je op reageerde....(en ik begrijp nu wel dat jij anti castratie bent hoor. :U: )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”