Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy gromt en bijt met optillen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Sluf
Actief
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2008 22:03
Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Sluf »

georges schreef: 06 mei 2021 00:02
Sluf schreef: 05 mei 2021 15:10 Verder blijft het bijten wel een dingetje. Het is niet alleen bij overprikkeling, het begint eigenlijk al in de ochtend na de eerste plas buiten. Dan begint ie Fluffy, ons 13-jarige opaatje te vervelen en uiteindelijk dus in de voeten van iemand uit het gezin.
Om hem dan meteen weer apart te zetten, is ook weer zoiets. Nu laten we hem vaak maar even in de tuin uitrazen, maar dat vinden we ook geen succes ivm graven enz. 😂 Dus daar zitten we nog over te brainstormen, wat voor iedereen een fijn begin van de ochtend is.
Een pup wil in het begin van de dag natuurlijk graag wat gaan doen ;) Hoe lang neem je hem mee naar buiten ‘s ochtends ? Voor de rest gaven de anderen ook al goede suggesties.
Nog niet zo lang, hij mag tenslotte nog niet zo lang lopen he.

En das een leuke uitdaging in die handdoek. 😀
En die voerbal hebben we al, net als de snuffelmat.

Maar nog even over het bijten; het is dus normaal voor zo'n jonge pup dat ie meteen begint te happen ook als we hem aanhalen? Effe lekker kroelen hoeven we bij hem niet te doen, hij begint meteen te bijten. En ga je hem negeren gaat ie blaffen.
Afbeelding

Rambo ⭐ 15-08-2018 / 22-07-2020
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door sirene »

Gewoon lopen in zijn eigen tempo kan prima hoor. Zeker loslopen in zijn eigen tempo staan geen limiet op. Lekker samen naar buiten nieuwe dingen ontdekken is veel waardevoller dan 10 voerspelletjes.
Je pup is normaal, echt waar. Kijk nu eens naar wie hij is en niet naar wat je wil wat hij gaat worden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door sirene »

Hoe lang ga je naar buiten en wat doe je dan met hem? Niet zo lang zegt me helemaal niks. Ik vind een half uur niet zo lang. De ander een uur.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sluf schreef: 06 mei 2021 12:52 Maar nog even over het bijten; het is dus normaal voor zo'n jonge pup dat ie meteen begint te happen ook als we hem aanhalen? Effe lekker kroelen hoeven we bij hem niet te doen, hij begint meteen te bijten. En ga je hem negeren gaat ie blaffen.
Ja, dat hebben sommige pups nou eenmaal, meestal willen ze dan liever spelen of iets actiefs doen dan aangehaald worden. Ik heb er hier ook zo één die daar als pup en jonge hond helemaal de rust niet voor in haar lijf had en ook niet echt behoefte aan had verder. Nu nog steeds niet altijd trouwens :mrgreen: Niet alle honden houden van knuffelen.
Gebruikersavatar
Sluf
Actief
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2008 22:03
Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Sluf »

Ongeveer een half uur zijn we buiten. Dan laten we hem lekker op zijn eigen tempo lopen, een rondje door de wijk.
En Sirene, mooie zin om over na te denken die laatste.. 😊

Simba is nu trouwens alweer zo'n 10 minuten bezig met zijn brokken mbv de snuffelmat. Scheelt al iets! Normaal is het 20 seconden en dan nog in een schrokbak. 😂🙈
Afbeelding
Afbeelding

Rambo ⭐ 15-08-2018 / 22-07-2020
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Gimmick »

lekker los een rondje lopen met `s ochtend de wereld ontdekken. Leren hier komen en wat oefeningetjes doen.

Ik loop hier met de pups in de ochtend altijd een losloop ronde, soms zijn we wel een uur weg, wat overigens niet betekend dat we een uur wandelen. Ik ga ook wel eens ergens zitten en dan mag ze het veld wat beter verkennen en zoekspelletjes doen maar ook rennen, spelen, oefeningetjes doen etc etc snuffelen... daarna krijgen ze een bak voer en gaan ze lekker met een volle buik liggen slapen een paar uur. En de dame die ik nu hier heb lopen is er ook een die `s ochtends bijt en energie voor 20 heeft. Na de ronde slaapt ze heerlijk.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door sirene »

Ik ga met pups ook gerust een uur op pad. Zeker in de ochtend. Lekker struinen en ontdekken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door gonnie »

sirene schreef: 06 mei 2021 15:36 Ik ga met pups ook gerust een uur op pad. Zeker in de ochtend. Lekker struinen en ontdekken.
Ik ook, ik nam de pups gewoon tegelijk met de volwassen honden mee, nam een rugzak mee om ze in te doen als ze moe werden, maar dat werden ze haast nooit.
Als ze binnen een uur of anderhalf uur rond kunnen rennen door de kamer, kunnen ze dat buiten ook.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Marlett »

Gimmick schreef: 06 mei 2021 15:24 lekker los een rondje lopen met `s ochtend de wereld ontdekken. Leren hier komen en wat oefeningetjes doen.

Ik loop hier met de pups in de ochtend altijd een losloop ronde, soms zijn we wel een uur weg, wat overigens niet betekend dat we een uur wandelen. Ik ga ook wel eens ergens zitten en dan mag ze het veld wat beter verkennen en zoekspelletjes doen maar ook rennen, spelen, oefeningetjes doen etc etc snuffelen... daarna krijgen ze een bak voer en gaan ze lekker met een volle buik liggen slapen een paar uur. En de dame die ik nu hier heb lopen is er ook een die `s ochtends bijt en energie voor 20 heeft. Na de ronde slaapt ze heerlijk.
Gewoon even nieuwsgierig hoor.. :D Wat voor pup heb je eigenlijk, Gimmick?
Gebruikersavatar
Sluf
Actief
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2008 22:03
Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Sluf »

Een uur.. Staan jullie extra vroeg op of werken jullie niet of laat op de dag?
Afbeelding

Rambo ⭐ 15-08-2018 / 22-07-2020
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Sluf schreef: 06 mei 2021 20:11 Een uur.. Staan jullie extra vroeg op of werken jullie niet of laat op de dag?
Hoe bedoel je "extra vroeg"?
Ik sta gewoon vroeg op (5 uur 45) om lekker een uur met m'n hond te wandelen.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door gonnie »

Sluf schreef: 06 mei 2021 20:11 Een uur.. Staan jullie extra vroeg op of werken jullie niet of laat op de dag?
Wij werken inderdaad niet, maar gaan er toch om 6 uur uit. Toen ik s’ochtends vroeg nog alleen met de honden naar het bos ging, ging ik al om 6:30 naar het bos. Mijn man wilt zo vroeg niet, maar we gaan toch wel rond 7:00 weg, kan een kwartiertje later zijn.
Als ik vroeger ergens vroeg heen moest ging ik al om 5:00 s’ochtends naar het bos, ik wilde dat ze goed gelopen hadden als ze een paar uur alleen moesten blijven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef: 06 mei 2021 20:25
Sluf schreef: 06 mei 2021 20:11 Een uur.. Staan jullie extra vroeg op of werken jullie niet of laat op de dag?
Tot een maand of 6 hou ik wel rekening met eerst de honden echt uitlaten en dan pas de rest. Dat werkt gewoon het beste.
Echo is 9 maanden en nu kan ik af en toe wel een keer meteen naar vroege afspraken maar ook geen drie dagen achter elkaar.

Drie dingen :
1. Levende have gaat voor. De beesten doe ik altijd eerst. Aan het begin van de dag. Aan het begin van een riedeltje dingetjes. Het heeft geen zin om te denken dat je kunt stofzuigen als de honden niet gewandeld hebben en de kat wil eten.
2. We werken van binnen naar buiten. Rust begint met het bevredigt hebben van fysieke behoeften. Eten en drinken, ontlasten, bewegingsdrang
3. Eerst aanleren hoe het wel werkt, daarna de rest. Bij pups maar eigenlijk bij alle honden behaal je 80% door te zorgen dat het gewoon goed gaat. Voor de correcties, het wegsluiten en het geduld hebben komt het begeleiden van je hond naar een acceptabel gedrag.

Het derde punt vind ik zelf het belangrijkst. Het wordt allemaal niets tot je doorkrijgt dat je je hond gewoon moet verzorgen. Dat betekent dat je hem voert en dergelijke dingen maar ook dat je hem voor bent in zijn behoeften zodat hij die zelf niet hoeft af te dwingen.
DE remedie voor een zeurende hond is dat je er gewoon al mee naar het bos geweest bent.
En ja, dat wordt de komende 12 jaar een dagelijkse afspraak. Wen er maar aan.
Precies, je hebt er dan geen kind (hond) meer aan, dan slapen ze veel op de dag. In ieder geval zijn ze dan lekker rustig.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Marlett schreef: 06 mei 2021 08:14
BieneMaya schreef: 05 mei 2021 23:50
Marlett schreef: 05 mei 2021 23:03 Die krijgt inderdaad wel wat voor z'n kiezen ja. En jullie dus ook.
Ik doe deze nog wel eens op regenachtige of drukke dagen:


Daarna zijn mijn honden wel weer even voldaan.
Niet te strak beginnen, eerst gewoon losjes oprollen.
Scheuren ze dan die handdoek niet kapot? Of mag dat ook. Ik ga t iig voor Maya doen :E:
Als je de knoop te strak maakt, wel. En nee, dat is niet de bedoeling. :mrgreen:
Dus eerst beginnen met alleen een opgerolde handdoek is een goede eerste stap. Daarna dubbel vouwen en steeds een beetje moelijker maken.
Maya is vrij slim dus ik heb een hele losse knoop gemaakt. Ze is er 20 minuten mee bezig geweest dus werkte als een tierelier! En nog geen gat gemaakt. Dank je!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Cleva schreef: 06 mei 2021 21:10 Mijn honden komen gewoon zeggen dat ik de handdoek open moet maken.
En dat doe ik dan.
:LOL:

Maya vind het juist geweldig om zoiets uit te vogelen. Moet eigenlijk meer van dat soort spelletjes hebben voor afwisseling.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door gonnie »

BieneMaya schreef: 06 mei 2021 21:23
Cleva schreef: 06 mei 2021 21:10 Mijn honden komen gewoon zeggen dat ik de handdoek open moet maken.
En dat doe ik dan.
:LOL:

Maya vind het juist geweldig om zoiets uit te vogelen. Moet eigenlijk meer van dat soort spelletjes hebben voor afwisseling.

Misschien eens kijken op YouTube.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Persistence »

Sluf schreef: 06 mei 2021 20:11 Een uur.. Staan jullie extra vroeg op of werken jullie niet of laat op de dag?
Ja inderdaad, ik sta om 6 uur op zodat we nog 45 minuten kunnen lopen. Als ik weer naar kantoor ga half 6. Ben totaal geen ochtendmens, maarja dat hoort wel een beetje bij een hond hebben vind ik.
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door georges »

Sluf schreef: 06 mei 2021 13:19 Ongeveer een half uur zijn we buiten. Dan laten we hem lekker op zijn eigen tempo lopen, een rondje door de wijk.
En Sirene, mooie zin om over na te denken die laatste.. 😊

Simba is nu trouwens alweer zo'n 10 minuten bezig met zijn brokken mbv de snuffelmat. Scheelt al iets! Normaal is het 20 seconden en dan nog in een schrokbak. 😂🙈
Afbeelding
Een rondje van een halfuur door de wijk aan de lijn had mijn pup op die leeftijd ook niet genoeg gevonden ;) Lekker rennen door het bos wilde ze. Daarna werd er dan thuis weer volop geslapen. Zolang je geen kilometers aan een stuk doormarcheert kunnen ze wel wat hebben, hoor. Een ronde los door het bos of het park of de hei, op hun tempo, zorgt voor een voldane pup in huis :ok:

Ik sta nu nog steeds om 6u30 op zodat ik ‘s ochtends 45min tot een uur met de honden naar buiten kan, zeker als ik naar kantoor moet. Mijn “pup” is ondertussen 9 maanden en dat heeft ze echt wel nodig.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door gonnie »

Zinodo schreef: 06 mei 2021 21:55 Ik niet omdat er dan toch echt niemand mee wil. Kan ik alleen gaan lopen om half zeven :LOL: maar toen ze jonger waren wel. Niet dat ze nu oud zijn, maar oud genoeg om het zelf te beslissen en nadat ik 16 keer nee heb gehoord vond ik het wel leuk geweest.
De honden die ik nu heb willen niet naar buiten s’ochtends vroeg als het nog donker is, onze vorige honden wel, het hele jaar door ging ik met hun om 6:30 naar het bos.
Maar ik moest Tanja en Anne meeslepen als het donker was, dat heb ik dus snel op gegeven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Simone-H
Zeer actief
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jul 2016 21:33
Aantal honden: 1

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik laat Pepper ook zoveel mogelijk los lopen. Soms moet ze aan de flex omdat het te gevaarlijk is. Ik sta dan regelmatig even te wachten tot ze klaar is met snuffelen en sta dan, in gedachte zomaar ergens naar te kijken. Als Pepper dan klaar is met snuffelen en ik zie dat niet, gaat ze naast me staan te kijken.
Staan we samen naar niets te kijken. :LOL:
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door thom »

Simone-H schreef: 07 mei 2021 14:45 Ik laat Pepper ook zoveel mogelijk los lopen. Soms moet ze aan de flex omdat het te gevaarlijk is. Ik sta dan regelmatig even te wachten tot ze klaar is met snuffelen en sta dan, in gedachte zomaar ergens naar te kijken. Als Pepper dan klaar is met snuffelen en ik zie dat niet, gaat ze naast me staan te kijken.
Staan we samen naar niets te kijken. :LOL:
Heb je daar foto's van ? :LOL:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Oh ja, Elco en Gait gaan inderdaad ook in zichzelf vermaken met snuffelen en hapjes wortel en gras eten als ik foto's aan het maken ben. Zodra de camera terug gaat in de tas, staan ze weer klaar voor wandel- en speelmodus
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Simone-H schreef: 07 mei 2021 14:45 Ik laat Pepper ook zoveel mogelijk los lopen. Soms moet ze aan de flex omdat het te gevaarlijk is. Ik sta dan regelmatig even te wachten tot ze klaar is met snuffelen en sta dan, in gedachte zomaar ergens naar te kijken. Als Pepper dan klaar is met snuffelen en ik zie dat niet, gaat ze naast me staan te kijken.
Staan we samen naar niets te kijken. :LOL:
Ik heb ook weleens naar Vusi geroepen.... terwijl ze gewoon achter me zit en me met grote ogen aankijkt: schreeuw toch niet zo gek mens, 'k ben niet doof :LOL:
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Gimmick »

Marlett schreef: 06 mei 2021 18:08
Gimmick schreef: 06 mei 2021 15:24 lekker los een rondje lopen met `s ochtend de wereld ontdekken. Leren hier komen en wat oefeningetjes doen.

Ik loop hier met de pups in de ochtend altijd een losloop ronde, soms zijn we wel een uur weg, wat overigens niet betekend dat we een uur wandelen. Ik ga ook wel eens ergens zitten en dan mag ze het veld wat beter verkennen en zoekspelletjes doen maar ook rennen, spelen, oefeningetjes doen etc etc snuffelen... daarna krijgen ze een bak voer en gaan ze lekker met een volle buik liggen slapen een paar uur. En de dame die ik nu hier heb lopen is er ook een die `s ochtends bijt en energie voor 20 heeft. Na de ronde slaapt ze heerlijk.
Gewoon even nieuwsgierig hoor.. :D Wat voor pup heb je eigenlijk, Gimmick?
Een Cesky Fousek...
Tijdelijk maar hoor...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Gimmick »

Sluf schreef: 06 mei 2021 20:11 Een uur.. Staan jullie extra vroeg op of werken jullie niet of laat op de dag?
Ik sta op tijd op 6.30 uur a 7 uur ofzo.
Eerst de honden, dan de kinderen, dan mijn werk.
Heerlijk om lekker in alle rust en stilte buiten te lopen.
In 't weekend wordt er overigens uitgeslapen hoor. Dan wens ik ook geen hond te horen tot 9 uur
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik zet altijd een wekker voor 8 a 9u nadat Maya voor het laatst naar buiten is geweest. Bij een langere avondwandeling dus 9u.
Maar ik wil haar dus niet horen voor iets onbenulligs. Mocht ze echt heel nodig moeten ivm diarree oid. dan hoor ik dat wel aan haar en ben ik binnen een paar sec beneden.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan en wil mijn honden geen speelgoed geven. Bas kijkt er niet eens naar maar gaat het wel bewaken....vervelend dus. Guus sloopt alles wat je hem geeft en omdat hij nu geen speeltjes kent en heeft sloopt hij niks. Geef hem willekeurig iets en laat hem weten dat het van hem is en het gaat helemaal kapot. Daar vind ik niks aan. Hij speelt er leuk mee want hij wil het graag hebben als je het afneemt. Dus dan is dat leuk. Afpakken en terugverdienen. Maar het doel is snippers. En dat met af en toe stukjes inslikken bevalt me niks. Dus hier geen enkel speelgoed. Niets.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is de reden dat ik overal nyla bones heb, die zijn nogal hufterproof, Zillion wil ook nog wel eens ( ahum) dingen slopen.. die nyla bones zijn best prijzig maar wel iedere cent waard
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door sirene »

Ik geef ze gewoon dingen die je wel mag slopen. Kartonnen dozen bv. kartonnen dozen in elkaar verstopt, soms met speeltjes of snoepjes erin vinden de meeste pups hartstikke leuk om mee bezig te zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door BieneMaya »

sirene schreef: 08 mei 2021 12:38 Ik geef ze gewoon dingen die je wel mag slopen. Kartonnen dozen bv. kartonnen dozen in elkaar verstopt, soms met speeltjes of snoepjes erin vinden de meeste pups hartstikke leuk om mee bezig te zijn.
Maya eet deels van het karton op. Kan dat geen kwaad?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”