Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan een hond aan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

18 september ga ik samen met mijn zus, haar 2 honden en Maya naar Arcen, daar is een fantasy fair.
Dat is voor ons dik 2u in de auto. Maya zit normaal gesproken maar een half uur in de auto als we naar een wat verder gelegen bos gaan. Bos dichtbij is nog geen 10 min rijden.
Zit ik alleen met haar in de auto dan bouwt er geen echte spanning op (misschien de eerste 5 min dat ze veel te blij is) en kalmeert ze gauw.
Als mijn zus mee gaat met 2 van haar honden naar het bos dan duurt het wel een 15 a 20 minuten eer Maya wat ontspant want ze wil spelen met Puck.
Ze is dan wel met een ,hou eens op, een beetje te kalmeren maar de blijheid overheerst en ze blijft flink hijgen.
Maya zit itrouwens in de kofferbak zonder hoedenplank (daar zit ze tijdens autorijden altijd), Puck zit op achterbank maar die is zo zen als een boeddha in india en Nikki zit bij mn zus voorin.
Die 18 september is het dus 2u autorit heen, ongeveer 6u daar rondlopen (wel pauze,s op afgelegen stukken) en dan 2u autorit terug.
Is dat 'slecht' voor Maya,s lichaam, geest.
Is het teveel om te handelen zo,n drukke dag?
Of dealen ze er maar mee en daarna gewoon bijkomen.
80564M

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door 80564M »

Ze is toch niet je eerste hond? Met babietjes ben ik uiteraard voorzichtiger, maar van rondjes park wordt ook geen enkele hond beter. Geen mens ook, trouwens. Voor een daguitje over 6 maanden zou ik me geen seconde druk maken.

En aanvullend. Mijn beruchte Spanje-uitje. Middagje kennis gemaakt met de hond. Die kende wel de auto, maar ook maar kleine tripjes. Ze springt zo mijn auto in, en vervolgens zijn we gewoon 3 dagen samen op pad in de auto. Ze lag in Utrecht al rustig te slapen. En ik weet zeker dat iedereen onderweg dacht dat ik met mijn eigen hond op pad was.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Marion. schreef: 15 apr 2021 00:05 Ze is toch niet je eerste hond? Met babietjes ben ik uiteraard voorzichtiger, maar van rondjes park wordt ook geen enkele hond beter. Geen mens ook, trouwens. Voor een daguitje over 6 maanden zou ik me geen seconde druk maken.
Niet mn eerste hond maar wel de eerste die ik meeneem naar zo,n evenement.
Ze vind het geweldig om overal met mij mee te mogen maar dat zijn vaak dagdelen.
De 18e is een volle dag van s,morgens 9u tot s,avonds rond 21u.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door malinois »

BieneMaya schreef:18 september ga ik samen met mijn zus, haar 2 honden en Maya naar Arcen, daar is een fantasy fair.
Dat is voor ons dik 2u in de auto. Maya zit normaal gesproken maar een half uur in de auto als we naar een wat verder gelegen bos gaan. Bos dichtbij is nog geen 10 min rijden.
Zit ik alleen met haar in de auto dan bouwt er geen echte spanning op (misschien de eerste 5 min dat ze veel te blij is) en kalmeert ze gauw.
Als mijn zus mee gaat met 2 van haar honden naar het bos dan duurt het wel een 15 a 20 minuten eer Maya wat ontspant want ze wil spelen met Puck.
Ze is dan wel met een ,hou eens op, een beetje te kalmeren maar de blijheid overheerst en ze blijft flink hijgen.
Maya zit itrouwens in de kofferbak zonder hoedenplank (daar zit ze tijdens autorijden altijd), Puck zit op achterbank maar die is zo zen als een boeddha in india en Nikki zit bij mn zus voorin.
Die 18 september is het dus 2u autorit heen, ongeveer 6u daar rondlopen (wel pauze,s op afgelegen stukken) en dan 2u autorit terug.
Is dat 'slecht' voor Maya,s lichaam, geest.
Is het teveel om te handelen zo,n drukke dag?
Of dealen ze er maar mee en daarna gewoon bijkomen.
Ik rij in ruim 10 uur naar Oostenrijk en dat gaat prima. Zou ik niet dagelijks doen maar die 2x per jaar (1x heen en 1x terug) dat gaat prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ja? Cool.
Zijn je honden die dag dan niet volledig kapot?
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Nakisha »

Kyuubi en ik hebben ook zo'n fantasy fair bezocht voor corona. Vanwege de veiligheid reed hij wel deels in een buggy, maar hij kreeg alles net zo goed mee. Hij vond het helemaal geweldig, helemaal enig, stuiterde van blijdschap de dag door, en was 's avonds diep in slaap. De volgende dag wat vermoeider misschien, maar niks raars verder. Kan prima!
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door malinois »

BieneMaya schreef:Ja? Cool.
Zijn je honden die dag dan niet volledig kapot?
1 wel, de rest niet, die liggen veelal rustig te slapen gedurende de rit en worden wakker als ik stop om te tanken etc. Die ene wil alles meemaken dus slaapt niet onderweg. Maar een paar uurtjes slaap als we er zijn en ook hij is weer fris en fruitig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
BieneMaya schreef:18 september ga ik samen met mijn zus, haar 2 honden en Maya naar Arcen, daar is een fantasy fair.
Dat is voor ons dik 2u in de auto. Maya zit normaal gesproken maar een half uur in de auto als we naar een wat verder gelegen bos gaan. Bos dichtbij is nog geen 10 min rijden.
Zit ik alleen met haar in de auto dan bouwt er geen echte spanning op (misschien de eerste 5 min dat ze veel te blij is) en kalmeert ze gauw.
Als mijn zus mee gaat met 2 van haar honden naar het bos dan duurt het wel een 15 a 20 minuten eer Maya wat ontspant want ze wil spelen met Puck.
Ze is dan wel met een ,hou eens op, een beetje te kalmeren maar de blijheid overheerst en ze blijft flink hijgen.
Maya zit itrouwens in de kofferbak zonder hoedenplank (daar zit ze tijdens autorijden altijd), Puck zit op achterbank maar die is zo zen als een boeddha in india en Nikki zit bij mn zus voorin.
Die 18 september is het dus 2u autorit heen, ongeveer 6u daar rondlopen (wel pauze,s op afgelegen stukken) en dan 2u autorit terug.
Is dat 'slecht' voor Maya,s lichaam, geest.
Is het teveel om te handelen zo,n drukke dag?
Of dealen ze er maar mee en daarna gewoon bijkomen.
Ik rij in ruim 10 uur naar Oostenrijk en dat gaat prima. Zou ik niet dagelijks doen maar die 2x per jaar (1x heen en 1x terug) dat gaat prima.

Voor COVID-19 (en straks weer) reed ik 1x per maand naar Duitsland (6-7 uur), 3 dagen training en weer terug. Probleemloos voor m’n honden.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Lucia »

Wij rijden ook meestal een kwartier tot half uur naar wandelgebied. Als we verder weg gaan zorg ik wel dat hij even heeft kunnen rennen.
In dit geval zou ik dan dus ook vooraf even met je zus oplopen en dan samen de auto in.
Bijslapen komt de volgende dag wel weer.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door crutz »

Voor Kiara haar revalidatie heb ik vorig jaar 20-25x van hier naar het Waterhof gereden. Enkele reis 2,5 uur, 45 min zwemmen en 2,5 uur terug. Vanaf dat ze 7 maanden oud was en probleemloos. 1x zelfs met drama’s (autopech) en de auto (met 2 jonge honden) achter op de vrachtwagen terug naar Nederland.



Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door HillieS »

Wij rijden in de zomer altijd zo'n 8 uur naar Duitsland voor vakantie, dus heenweg 8 uur, terug ook. Zonder files dan. De honden zijn dan moe. Maar herstellen er weer vlot van. Na een nachtje slapen zijn ze er weer zeg maar. Ik heb meer tijd nodig om bij te komen van de rit :engel:
Zorg ervoor dat je na die dag uit niet nog een drukkere dag hebt, dan komt het gewoon goed denk ik hoor.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Floortje »

Het hangt van de hond af. Een gemiddelde hond heeft hier geen problemen mee, maar als je een heel bang of nerveus exemplaar hebt dan is het een minder goed plan.
Plan de volgende dag een rustdag in, zoals HillieS hierboven zegt, dan gaat het vast goedkomen.


Waar in Arcen is het? In de kasteeltuinen toevallig? Die zijn prachtig!
Ik ben er eens geweest met Pasen en toen was er toevallig net een middeleeuws ridderfeest, Fribbel heeft zich prima vermaakt :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco en Gait zijn op de heenweg meestal te opgewonden om echt rustig te worden. Nou gaan zij sowieso niet vaak mee met de auto. Maar als we gaan, onafhankelijk van hoe lang de rit is, zijn ze op de heenweg actief met regelmatig wat gepiep. Ter plaatse krijgen ze meestal ook niet echt veel rust (Elco helemaal niet). En op de terugweg gaan ze dan meteen liggen slapen. Maakt niet uit of we op 10 minuten rijden zijn gaan wandelen voor anderhalf uur of dat we op 2 uur rijden een hele dag tussen andere honden gezeten hebben.
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Patricia. »

Fire is al aardig wat festivals en evenementen afgeweest met de auto naar Zomerfolk in Groningen vanuit Zeeland zo'n 4,5 uur.
3 nachten in een tent slapen en zaterdags van 12 tot 00.00 op het festival terrein (, het stadspark in Groningen en zondags van12 tot 20.00.
S'maandags naar huis.
Dinsdags een dagje veel slapen en dan weer gewoon zichzelf.
Dagjes naar Archeom, de EFF, Keltfest.
Of hele dag met de DAF 314 mee alles is leuk.

Bella vind autorijden niks maar zodra je ergens bent vind ze het prima.
Hoe ze festivals vind weet ik niet aangezien ze net een week voor de Corona ellende kwam.
Laatst gewijzigd door Patricia. op 15 apr 2021 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door natalie »

BieneMaya schreef: 15 apr 2021 00:17 Ja? Cool.
Zijn je honden die dag dan niet volledig kapot?
Het is pas in september, dus je hebt nog 5 maanden tijd om daar eventueel aan te werken. Mijn honden gaan ook mee op vakantie en zitten dan ook ruim 10 uur in de auto: Abel slaapt de eerste 9,5 uur en komt op het einde even omhoog om te kijken of we er al bijna zijn. Jip slaapt weinig onderweg en wil vooral graag meekijken naar buiten toe. Allebei prima. Ik zorg er bij aankomst wel voor dat ze ergens een paar rondjes kunnen rennen zodat we toch even hun ei kwijt kunnen.
Dat ze allebei zo relaxed zijn, komt denk ik ook omdat we geregeld met de auto ergens naar toe gaan. Bovendien zijn ze ook allebei gewend dat ze soms zonder mij even in de auto moeten wachten, of dat we ergens met de auto naar toe gaan zonder te gaan wandelen. Dus dan rijden ze mee heen en terug, maar gaan er onderweg nergens uit. Dat heeft vooral Jip geholpen, omdat Jip voorheen behoorlijk overdreven kon reageren in de auto. Dat was puur het anticiperen op het leuke uitje dat zou volgen. Dat vond ik niet nodig en bovendien best irritant :schrik: dus ik heb 'm een tijd lang overal mee naar toe gesjouwd als ik met de auto weg ging. Ook voor een ritje naar de supermarkt dus.
Als je je nu zorgen maakt over een rit van 2 x 2 uur, dan zou ik gewoon wat rondjes gaan rijden.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Hylos »

Dat verschilt heel erg per hond.
Wat autorit betreft.. zelfs Xavi vindt van hier naar Tsjechië rijden oké. :tongue:
Dus zolang ze autorijden prima vinden zit dat wel goed!

Uren naar een evenement is voor Xavi absoluut helemaal niks. Vos zou het best leuk vinden denk ik, zolang er wat te vreten valt en ze even bij kan komen zo nu en dan is het snel goed. :mrgreen:
Als jouw hond doorgaans niet snel overprikkeld is en veel mensen en drukte prima vindt dan kan ze dat vast hebben.
Terugreis lekker slapen in de auto en de volgende dag vast ook flink bijkomen. ;D
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij rijden ook een paar keer per jaar heen en weer tussen Nederland en Zweden met de honden. Voor we weggaan loop ik altijd een half uur/drie kwartier en als ik dan thuis kom, gaan ze direct de auto in. Ook hier zijn ze altijd rustig in de auto en soms komt er inderdaad even een kop omhoog om vervolgens weer zuchtend neer te ploffen. Als we naar een evenement gaan of iets dergelijks, gaat het niet anders.

Voor alles is een eerste keer en ik zou me er niet druk om maken en op de dag zelf gewoon de dag nemen zoals hij komt. Honden hebben een enorm aanpassingsvermogen en daar moet je gewoon gebruik van maken. De dag er na even rustig aan doen als je hond daar behoefte aan heeft en zo niet, dan gewoon het ritme weer oppakken.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door sbientje »

Oh ik zou het gewoon doen. Best kans dat ze de dag erna helamal gesloopt is hoor haha, maar dat maakt toch niet zo uit? Ik ben ook weleens een dagje moe.

Als wij op vakantie gaan naar scandinavie dan slaapt Pom de hele weg, maar karel is op de eerste dag in de auto de hele tijd wakker. Dan issie na een dag ook echt kapot, maar de volgende dag slaapt ie gewoon wel als we rijden. Ik maak me daar niet zo druk om, dat regelt ie zelf maar. Tenzij Maya idd een jong hondje is, dan is het misschien wat veel, maar anders zou ik lekker gaan.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Vraag je af of je de hond er een plezier mee doet om lang in de auto te zitten EN dan op zo'n fair te zijn. Mijn honden vinden de auto prima, maar zo'n fair is niets voor ze. Dus, die gaan naar zoiets niet mee.

Suzanne
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ja het is in de kasteeltuinen :cheer:

En ik ga inderdaad ook nog wel oefenen. Ook met ritjes zonder uit de auto te mogen zodat er geen anticipatie is en zij minder opgefokt raakt. Weet niet meer wie dat typte .
En ik denk dat Maya het geweldig gaat vinden. Alleen haar enthousiasme level schiet nu nog gauw door naar 10 dus daar moet ik ff wat mee om dat wat te temperen.
Anders is ze al kapot voor we er zijn.
Ik hoop dat Maya de zenmodus van Puck een beetje meer overneemt. Doet ze nu tijdens wandelingen gelukkig ook al wel dus dat scheelt :E:

Mijn zus en ik zijn ook streng ivm auto. Geen gelazer en hup gewoon zo normaal mogelijk doen.

Alleen vermoed ik dus dat Maya zoals fotogravinnetje,s honden zal zijn. Stuiteren van enrhousiasme wamt alles is gewoon superleuk! :LOL:
Maya is een beetje zoals een kind dat voor de eerste keer naar een pretpark gaat :gjump:
Ze is tegen die tijd trouwens 1.5 jaar

De dag erna staat er niks op de planning dus dan kunnen we beiden bijkomen :slaap2:
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef: 15 apr 2021 10:35 Ik snap geloof ik de hele issue niet. Ze moet een tijd in de auto, so what.
Mijn dames gaan allemaal slapen in de auto maar Bakkie deed dat nooit. Al zat je acht uur in die auto, dan zat ie acht uur rechtop naar buiten te kijken.
Zijn probleem.
Ja, zo denk ik er ook over. Al ben ik wel wat nerveus na de allereerste vakantie met Tanja en Anne, was echt horror met Gerard die aan het zeuren was omdat Anne bleef janken. En we uiteindelijk terug naar huis zijn gegaan, vakantie afgezegd en een dag later zijn we alsnog gegaan na pilletjes tegen wagenziekte te hebben gehaald bij de dierenarts en het vakantieadres gebeld om te vragen of het appartement nog vrij was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Het is ook geen echte issue maar net als bij gonnie heb ik wel een klein beetje de zenuwen. Ik hoogst waarschijnlijk meer dan Maya zal hebben haha.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door gonnie »

BieneMaya schreef: 15 apr 2021 10:48 Het is ook geen echte issue maar net als bij gonnie heb ik wel een klein beetje de zenuwen. Ik hoogst waarschijnlijk meer dan Maya zal hebben haha.
Nou, haha, deze keer hoef ik helemaal niet nerveus te zijn, want misschien kunnen we helemaal niet op vakantie.
Wij zouden eind juni al gaan, is nog maar de vraag of dat dan kan. Gerard vindt het prima om ons voor de heenweg te laten testen en dan naar Oostenrijk te gaan als de test negatief is, maar terug vindt hij het een ander verhaal. Hij zegt: stel je voor dat de test dan ineens positief is, dan moeten we daar 10 dagen blijven en dat kost extra geld. Dus dat wilt hij niet.

Dus dit jaar is het misschien lekker thuis blijven, al had ik het nu wel leuk gevonden, want we gaan nu weer naar Brand inplaats van naar Hinterglemm.
Al moet ik zeggen dat het met honden leuker is in Hinteglemm, want daar mogen ze op de meeste plekken gewoon los lopen, in Brand haast nergens.
Maar in Brand hebben we een vrijstaand huisje en staan we gelijk buiten en hoeven we niet eerst door een trappenhuis om naar buiten te gaan, in Brand had ik meer een gevoel van vrijheid.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Nogmaals. Het is geen probleem. Ik vroeg het me gewoon af.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 15 apr 2021 10:35 Ik snap geloof ik de hele issue niet. Ze moet een tijd in de auto, so what.
Mijn dames gaan allemaal slapen in de auto maar Bakkie deed dat nooit. Al zat je acht uur in die auto, dan zat ie acht uur rechtop naar buiten te kijken.
Zijn probleem.
Zus was 7 weken geloof ik toen ze met haar broertjes meeging naar de pomskydag. Lang in de auto, lang daar, speeksel afgenomen, gespeeld, allerlei honden en mensen gezien.
Die lag gewoon tussen de dikke tieten van een aardige mevrouw te pitten :LOL: Zo'n evenement zouden zij en Sjaak geweldig vinden.
Flexibiliteit hangt grotendeels af van wat jij normaal maakt. Voegen kun je leren.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

@gonnie.. jammer dat de vakantie dit keer niet doorgaat al snap ik gerard wel ivm terug komst test.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door kooi »

Hm. Mijn hond is mijn hond. Dus die gaat waar ik ga. Dat is de basis. Ik zou er niet snel over nadenken of iets teveel gevraagd is. Zorgen voor een veilig plekje, niet te warm of te koud in de auto. Op tijd plaspauzes en een loopje. Eten en drinken mee en gaan. Ze zal wel moeten.

Als jouw hond een beetje het karakter en het weerstands- en uithoudingsvermogen van haar ras heeft, zal ze dit vooral als een avontuur beleven. Warmte is het grootste probleem rond die tijd van het jaar. Verder zal ze het prima aankunnen.
Cendy
Zeer actief
Berichten: 2191
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:13
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door Cendy »

Ik zou zeggen ze 'dealen' er maar mee.
Met af en toe een tussenstop en op de fair inderdaad af en toe eens de rust opzoeken moet het prima gaan lijkt mij.
De dag erna zal ze lekker veel slapen denk ik.
Alle indrukken verwerken :mrgreen:
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

kooi schreef: 15 apr 2021 11:45 Hm. Mijn hond is mijn hond. Dus die gaat waar ik ga. Dat is de basis. Ik zou er niet snel over nadenken of iets teveel gevraagd is. Zorgen voor een veilig plekje, niet te warm of te koud in de auto. Op tijd plaspauzes en een loopje. Eten en drinken mee en gaan. Ze zal wel moeten.

Als jouw hond een beetje het karakter en het weerstands- en uithoudingsvermogen van haar ras heeft, zal ze dit vooral als een avontuur beleven. Warmte is het grootste probleem rond die tijd van het jaar. Verder zal ze het prima aankunnen.
Ja dat heeft ze :E: en ivm de warmte is er gelukkig in de kasteeltuinen genoeg schaduw :ok:
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Wat kan een hond aan

Ongelezen bericht door gonnie »

BieneMaya schreef: 15 apr 2021 11:34 @gonnie.. jammer dat de vakantie dit keer niet doorgaat al snap ik gerard wel ivm terug komst test.
We zien wel, het is nog geen eind juni, wie weet wat er nog veranderd. Maar ik vind thuis blijven ook prima hoor. Haha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”