Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vroege vogel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door maart »

Runar doet het ook als hij alleen zit in de nacht. Hij ligt dus bij mij :lol1:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door maart »

fijn !
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef: 14 apr 2021 09:30 Eten voor het slapen gaan heeft geholpen :80: ze was stil
Dus als het zo goed blijft gaan is het waarschijnlijk honger (of trek :tongue: ) :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door Soooof »

Heavy schreef: 14 apr 2021 09:30 Eten voor het slapen gaan heeft geholpen :80: ze was stil
Hier was dat ook, maar dan bij de pup. Zijn maag was gewoon leeg 's ochtends en dan ging ie lopen etteren. Ik heb zowel het ontbijt als het avondeten anderhalf uur opgeschoven et voila, opgelost. Hoewel dat hele opschuiven wel een beetje zielig was voor de volwassen hond, want die moest nu 2x per dag langer wachten op zijn bak eten. En aangezien hij een ingebouwde klok heeft had ie daar wel echt last van. Maar inmiddels is iedereen eraan gewend en slaapt pup tot normale tijden.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maya heeft dat ook een tijdje geprobeert. Zij slaapt los in de woonkamer en ik heb een hekje in de deuropening.
Als ik dan bv om 7u naar de wc moest dan stond ze al kwispelend te stuiteren voor t hekje. Vrouwtje is wakker dus dag begint!
Eh nee. Over een uur pas dus doeii :slaap2:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef: 21 apr 2021 12:52 Nou het is me nu wel duidelijk dat ze gewoon aan het afdwingen is. Dat doet ze wel met meer dingen. Vriend heeft vaste gewoontes omdat dat in ieder geval duidelijkheid geeft maar ze begint de laatste tijd een uur voor uitlaat en eten tijd al te drentelen. Misschien heeft het te maken met het verzetten van de klok maar dan nog :hmmm:

06.00 in het weekend is gewoon vroeg .
Dat zou in het najaar te maken kunnen hebben met het verzetten van de klok.
Voor nu lijkt het me geen goed argument :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Vroege vogel

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Heavy schreef: 21 apr 2021 14:15
BieneMaya schreef: 21 apr 2021 13:20 Maya heeft dat ook een tijdje geprobeert. Zij slaapt los in de woonkamer en ik heb een hekje in de deuropening.
Als ik dan bv om 7u naar de wc moest dan stond ze al kwispelend te stuiteren voor t hekje. Vrouwtje is wakker dus dag begint!
Eh nee. Over een uur pas dus doeii :slaap2:
Bij jonge honden kan ik me dat voorstellen. Maar ze is 10 . Maar goed volgende keer krijgt ze op haar falie :S: :S:
En als dat niet helpt probeer ik maar iets van een no stress verdamper ofzo
Ze mag alles proberen natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis. Maar ik zet altijd een wekker zodat ik zeker weet dat haar nacht niet te lang is en we gaan dan dus niet om 7u al debiel doen :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”