Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Mijn honden zijn vorige week een 3 tal dagen naar een pension geweest waar ze al een aantal keer eerder zijn geweest. Het is huiselijke opvang bij mensen thuis maar wel op redelijk grote schaal (10 tot max 12 pensionhonden) en een 10 tal eigen honden. Voorwaarde is dat honden gecastreerd zijn en sociaal. Honden lopen overdag buiten op een speelweide. Hier is blijkbaar een incident geweest tussen 1 van hun honden en mijn reu over een stuk speelgoed. Mijn reu heeft de andere hond gebeten dat deze gehecht moest worden aan de wang. Bij afhalen is er vernoemd dat hij ruzie had gehad de eerste dag met een andere hond en dat deze de andere dagen apart gehouden zijn van elkaar maar geen woord over schade. 2 dagen na afhalen krijg ik telefoon met de vraag om de schade te vergoeden, de hond is de dag van het incident bij de dierenarts geweest en de dag van het telefoongesprek onwille van infectie. Het gaat over een rekening van 300 euro. Mijn aansprakelijksheidsverzekering aanspreken is bijna niet de moeite onwille van franchise van 250 euro. De verzekeringsmaatschappij geeft aan dat ik niet hoef te betalen omdat het om een bedrijf gaat die professioneel honden opvangt en dat zij aansprakelijk zijn. Mijn man volgt deze redenatie terwijl mijn eerste reactie was mijn hond dus ik betaal de schade. Wat vinden jullie?
Hoe zit dat eigenlijk naar aansprakelijkheid als ik mijn honden achterlaat in een opvang?
Ik snap dat als mijn hond iets uitspookt als ik ermee wandel of bij mij thuis dat de schade uiteraard voor mij is.
Hond is overigens voor de rest sociaal. Het is het eerste incident met een andere hond sinds ik hem heb.
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door jome »

Emilyenkiki schreef: 04 apr 2021 19:16 Hoe zit dat eigenlijk naar aansprakelijkheid als ik mijn honden achterlaat in een opvang?
Hebben ze geen voorwaarden waar dit instaat?
Over het algemeen is het zo dat je als eigenaar aansprakelijk bent tenzij de opvang nalatig is geweest maar dat is natuurlijk lastig hard te maken maar wie zegt dat het jouw hond was.
Vind 300 euro wel bizar veel geld.
Hebben ze dan zo'n 10 pensionhonden en eigen honden door elkaar lopen?
Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Bedankt Zinodo dat was ook mijn eerste reactie maar nu dat ik erover denk twijfel ik een beetje. Het is een bedrijf die beroepsmatig honden opvangen en dan zou je toch denken dat ze een verzekering hebben voor soortgelijke incidenten? Ik vind het ook erg raar dat er bij het afhalen met geen woord werd gerept over schade. Ook ben ik een beetje sceptisch hoe mijn hondje een grote hond van 30kg + in de wang zou bijten. Het gaat over een opa bulldog mops kruising.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In beginsel is de eigenaar verantwoordelijk en aansprakelijk.
Maar, omdat de hond uit logeren was en jij er geen toezicht en invloed op hebt gehad kan het anders liggen.

Formeel: niet betalen op dit moment, hoe naar dat ook voelt, en het voorval melden bij je verzekeringsmaatschappij. Als blijkt dat niet jij maar de opvang juridisch aansprakelijk is, moeten ZIJ betalen aan de eigenaar van de andere hond. Ook als ze daarvoor geen (geldige) verzekering hebben.
Je kunt natuurlijk wel bij die andere eigenaar aangeven dat het heel rot is wat er gebeurd is en dat je het voorval hebt gemeld bij je verzekering.

Mocht blijken dat jij wel juridisch aansprakelijk bent maar dat de verzekering niet uitkeert om welke reden dan ook, moet je uit eigen zak betalen.

Suzanne
Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Bedankt Jome. Nee nooit geen algemene voorwaarden of contract moeten tekenen. Ja alle honden lopen door elkaar binnen en buiten. Het gaat over een heel landelijk gelegen boerderijk met veel grond rondom. Voordat ze de eerste keer mochten komen zijn we een keer wezen kijken en hebben ze uitgelegd qua eten, kosten, inentingen etc maar geen voorwaarden of contract.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind overigens wel dat het verhaal "rammelt"... ik zou verwachten dat ze je meteen na het voorval zouden hebben gebeld, en in ieder geval eea zouden hebben doorgesproken. Er is nu ook eigenlijk geen bewijs dat jouw hond de bijtende was.
Roept bij mij ook de vraag op of het allemaal wel helemaal zuivere koffie is... ik meen dat elke opvang/pension (behalve thuis-opvang als vriendendienst zeg maar) daar gewoon voorwaarden voor heeft opgesteld. En een verzekering voor afgesloten.
Dat is overigens niet je eerste vraag.. "wie heeft de geldige verzekering" maar "wie is conform de wet aansprakelijk".... Als de aansprakelijke persoon geen goede verzekering heeft of bijvoorbeeld een eigen risico, dat moet die persoon, dus de aansprakelijke, het bedrag / restbedrag zelf ophoesten. Daar kun je dan niet voor naar de verzekering van een ander.

Suzanne
Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Bedankt voor alle reacties. Verhaal zit mij ook niet lekker maar langs de andere kant als mijn hond gebeten zou worden zou ik ook graag de schade vergoed hebben. Het is een opvang die erg goed aangeschreven staat in de omgeving en zeker geen amateuristisch bedoening. Eigenaar is een hoog aangeschreven gedragstherapeut. Misschien heb ik het wat beter moeten verwoorden. Honden lopen overdag onder toezicht op een speelweide maar slapen en zitten op rustmomenten apart in 'hondenkamers'/ binnenkennels. Honden die elkaar niet liggen worden apart gehouden.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door gonnie »

Het is wel raar dat er niks werd gezegd over schade toen je je hond op kwam halen.
Laatst gewijzigd door gonnie op 04 apr 2021 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zou het betalen maar ook rekeningen willen zien. Het gaat wel tegen mijn gevoel in want zij zijn verantwoordelijk en hebben het blijkbaar niet goed ingeschat. Maar ja, alles wat mijn honden aangaat los ik op, dus ik zou betalen ook al voelt het niet helemaal correct.

Hoe het juridisch zit weet ik niet.
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Omega »

Als eigenaar ben je altijd aansprakelijk als je hond schade aanricht, ook als hij met een professional mee is.
Ik heb het uitgezocht voor mijn hus en ondanks mijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering blijft de eigenaar aansprakelijk.
Ik heb dit ook in mijn algemene voorwaarden gezet, ook al vind ik het krom.

Of voor een pension andere regels gelden weet ik niet, maar het is dus zeker niet altijd zo dat een professional aansprakelijk gesteld kan worden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emilyenkiki schreef: 04 apr 2021 19:38Het gaat over een opa bulldog mops kruising.
Wacht even. Jouw hond? En die is fysiek in staat zo te bijten dat het gehecht moet worden?
Ik ben dan wel benieuwd wat voor wonderlijk goed gelukt exemplaar je hebt.
Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

dagmar88 schreef: 04 apr 2021 21:00
Emilyenkiki schreef: 04 apr 2021 19:38Het gaat over een opa bulldog mops kruising.
Wacht even. Jouw hond? En die is fysiek in staat zo te bijten dat het gehecht moet worden?
Ik ben dan wel benieuwd wat voor wonderlijk goed gelukt exemplaar je hebt.
Jep een bejaarde platsnuit van 11 jaar oud dus daarom dat ik lichtjes verbaasd ben maar soit. Hij krijgt kvv en blikvoer omdat hij geen brokken meer weg krijgt :O: .
Ik heb ook nog geen kopie van de rekening gezien dus wil dit eerst zien en daarna geef ik het door aan de verzekeraar en laat hen het lekker uitzoeken.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik dacht dat je schriftelijk aansprakelijk gesteld moet worden met ingesloten bij die brief de rekeningen die betaald zijn?
Dat zijn de gegevens die je naar je verzekering stuurt.
Mijn WA verzekering stond daar op toen een van mijn honden schade had toegebracht aan een kalfsleren handtas.
Maar dat is al erg lang geleden, dus ik weet niet of dat nog steeds geldt.

Die rekeningen zal je dus sowieso moeten kunnen zien en kopiëren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Die hond is zeker met gouden hechtdraad gehecht.. 300 euro, wat een geld, zelfs voor een weekendtarief.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Emilyenkiki schreef: 04 apr 2021 21:12 Jep een bejaarde platsnuit van 11 jaar oud dus daarom dat ik lichtjes verbaasd ben maar soit. Hij krijgt kvv en blikvoer omdat hij geen brokken meer weg krijgt :O: .
Ik heb ook nog geen kopie van de rekening gezien dus wil dit eerst zien en daarna geef ik het door aan de verzekeraar en laat hen het lekker uitzoeken.
En zij hebben dat ook echt gezien?

:mrgreen: Ik vind het heel apart haha
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nogmaals: NIET zomaar zelf betalen om daarna de rekening bij de verzekering in te dienen. Dat is de omgekeerde volgorde en levert met een beetje pech een uitsluiting op de polis op.
Laat je schriftelijk aansprakelijk stellen, dan eea insturen aan je eigen verzekeraar en achterover leunen tot je van hen verder hoort.

Aangezien er geen getuigen zijn dat het jouw hond was die beet (toch??) wordt dit nog een dingetje.

Ja, de eigenaren van de gebeten hond hebben daarmee hun kosten nog niet terug maar die zouden ze mogelijk kunnen verhalen op het pension; zij hebben gefaald in hun toezicht zeg maar.

Suzanne
Gebruikersavatar
jenn90
Zeer actief
Berichten: 830
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:28
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door jenn90 »

Veel pensions zijn aangesloten bij dibevo en die hanteren in de algemene voorwaarden dat je verantwoordelijk blijft over je hond en dat als er schade is de eigenaar zal moeten betalen (even erbuiten gelaten of ik het netjes vind en inderdaad wel apart dat jouw hond zo'n schade zou gebeten hebben.. :-()
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zij hebben op dat moment de supervisie over jou hond en er gebeurt iets, tja en er lopen nog meer honden en en en en.. ik zou er geen probleem mee hebben om schade te betalen als mijn hond iets had uitgevroten, maar zoveel onzekerheid.. maar goed je kunt niet bewijzen dat het jou niet niet geweest is zeg maar, hoe krom ook tenzij hij helemaal geen tanden meer heet. ik weet wel dat mijn hond naar een andere opvang ging de volgende keer
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door gonnie »

S@ndr@ schreef: 05 apr 2021 04:31 Zij hebben op dat moment de supervisie over jou hond en er gebeurt iets, tja en er lopen nog meer honden en en en en.. ik zou er geen probleem mee hebben om schade te betalen als mijn hond iets had uitgevroten, maar zoveel onzekerheid.. maar goed je kunt niet bewijzen dat het jou niet niet geweest is zeg maar, hoe krom ook tenzij hij helemaal geen tanden meer heet. ik weet wel dat mijn hond naar een andere opvang ging de volgende keer
Ik breng sowieso mijn hond niet naar een opvang, maar als het dan nodig is heb ik liever een opvang waarbij mijn honden apart van anderen honden zit, dan zitten ze maar voor een paar dagen in een apart hok.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Branka »

Cleva schreef: 04 apr 2021 21:42 Als ik niet denk dat mijn hond dat zou doen en er nog tig andere honden rondliepen betaalde ik helemaal niks.
Dit inderdaad.
Vreemd verhaal. Hond die niet (meer) zo te kunnen bijten en er liepen andere honden die dat wel kunnen. Niet meteen op de hoogte worden gesteld van het incident. Geen rekeningen gezien.

En buiten niet betalen zou mijn hond er niet meer heen gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Branka schreef: 05 apr 2021 10:08
Cleva schreef: 04 apr 2021 21:42 Als ik niet denk dat mijn hond dat zou doen en er nog tig andere honden rondliepen betaalde ik helemaal niks.
Dit inderdaad.
Vreemd verhaal. Hond die niet (meer) zo te kunnen bijten en er liepen andere honden die dat wel kunnen. Niet meteen op de hoogte worden gesteld van het incident. Geen rekeningen gezien.

En buiten niet betalen zou mijn hond er niet meer heen gaan.

Precies mijn idee :ok:
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Zowiezo ALTIJD eerst de rekening. Hoe weet je namelijk of die 300 wel klopt? Dan die rekening nooit zelf uit eigen hand betalen maar deze naar je verzekering sturen.
Alhoewel ik betwijfel of er een rekening is. Zo,n 25 jaar geleden was er een keer een hond van mij losgebroken. Ik woonde op het platteland. Hond komt na uren weer thuis en de volgende dag stond er een boze meneer op de stoep die geld wilde zien.
Mijn hond had zijn 2 shetlanders opgejaagd en die waren door de afrastering gebroken. Schade aan de benen van de paarden en het hek kapot. Kostenplaatje 900 gulden.
Toen ik aangaf de da rekeningen en een offerte voor een nieuw hek te willen voor mijn verzekering kreeg ik die niet.
Ip daarvan ging meneer met zijn bedrag omlaag.
600 cash en dan was alles afgehandeld.
Ja daaaaag!!
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door sbientje »

BieneMaya schreef: 05 apr 2021 10:26 Zowiezo ALTIJD eerst de rekening. Hoe weet je namelijk of die 300 wel klopt? Dan die rekening nooit zelf uit eigen hand betalen maar deze naar je verzekering sturen.
Alhoewel ik betwijfel of er een rekening is. Zo,n 25 jaar geleden was er een keer een hond van mij losgebroken. Ik woonde op het platteland. Hond komt na uren weer thuis en de volgende dag stond er een boze meneer op de stoep die geld wilde zien.
Mijn hond had zijn 2 shetlanders opgejaagd en die waren door de afrastering gebroken. Schade aan de benen van de paarden en het hek kapot. Kostenplaatje 900 gulden.
Toen ik aangaf de da rekeningen en een offerte voor een nieuw hek te willen voor mijn verzekering kreeg ik die niet.
Ip daarvan ging meneer met zijn bedrag omlaag.
600 cash en dan was alles afgehandeld.
Ja daaaaag!!
Dit idd, zonder rekening zou ik helemaal niets betalen. En ik vind het ook een beetje vreemd dat ze er bij ophalen (of zelfs eerder) niets over hebben gezegd.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door maart »

Als ze pas achteraf met vanalles en nog wat komen, dan hebben ze het bij mij al verkeken.
Mijn hond heeft een jaar of 2 geleden een klein hondje gebeten. Niet mijn fout (aangelijnd VS ontsnapt), uitgezocht en ik hoefde niets te betalen. Maar deze situatie was volledig anders, die mensen waren ook helemaal menselijk en zagen ook in dat de oorsprong bij hun lag. Toch heb ik het vergoed, want om zo'n accident vraagt niemand.
In jouw geval en zeker hoe je nu je hond beschrijft, zou ik het niet meer doen. Ik wil direct bij zo'n voorval op de hoogte gebracht worden en de moment dat ik mijn honden aan een ander overdraag, dan is die er ook verantwoordelijk voor wat mij betreft.
Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Bedankt voor alle reacties. Ik heb geen aansprakelijkheidsverzekering. Ik woon in Belgie en ken dit type verzekering eigenlijk niet. Mijn man heeft vanmorgen een nette mail opgesteld met een vraag om kopie dierenarts rekening en fotos hond en dan de boodschap dat we het overdragen aan de verzekering en de verdere afhandeling aan hun overlaten. Ik heb serieuse twijfels aan de oprechtheid en serieusheid van het verhaal maar wil mij er verder niet te druk in maken. Naar correctheid toe ben ik al een hele tijd klant bij dit pension en ben ik erg verbaasd over de gang van zaken maar wil niet zonder boe of bah betalen.

De honden gaan uiteraard niet meer naar dit pension.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Emilyenkiki schreef: 05 apr 2021 16:41 Bedankt voor alle reacties. Ik heb geen aansprakelijkheidsverzekering. Ik woon in Belgie en ken dit type verzekering eigenlijk niet. Mijn man heeft vanmorgen een nette mail opgesteld met een vraag om kopie dierenarts rekening en fotos hond en dan de boodschap dat we het overdragen aan de verzekering en de verdere afhandeling aan hun overlaten. Ik heb serieuse twijfels aan de oprechtheid en serieusheid van het verhaal maar wil mij er verder niet te druk in maken. Naar correctheid toe ben ik al een hele tijd klant bij dit pension en ben ik erg verbaasd over de gang van zaken maar wil niet zonder boe of bah betalen.

De honden gaan uiteraard niet meer naar dit pension.
eh... juist. Direct zo'n verzekering nemen! Dat heet in Belgie volgens mij een familiale verzekering.
Niet voor nu, maar als je hond een keer bewijsbaar wel bijt of jijzelf bij iemand een vaas omstoot...
dat kan een forse kostenpost geven, zeker als er letsel bij zo'n akkefietje ontstaat. Natuurlijk bestaat zo'n verzekering in Belgie. Je geeft nu wel aan dat je het overdraagt aan de verzekering... welke verzekering wou je dat gaan overdragen als je geen aansprakelijkheidsverzekering hebt??

Het is in NL niet verplicht zo'n verzekering te hebben maar zeker als je honden hebt vind ik het een absolute morele verplichting.

Hoe het in Belgie is, weet ik niet.

Het had wel handig geweest er meteen bij te zetten dat je in Belgie woont, daar kan het recht anders in elkaar zitten dan in NL. De antwoorden die gegeven zijn zijn gebaseerd op de NL situatie.


Suzanne
Emilyenkiki
Actief
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 feb 2019 18:47
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Bedankt ik ben er inmiddels achter dat de aansprakelijkheids en familiale verzekering hetzelfde is dus die hebben we uiteraard al :-). Oeps .
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Emilyenkiki schreef: 05 apr 2021 18:14 Bedankt ik ben er inmiddels achter dat de aansprakelijkheids en familiale verzekering hetzelfde is dus die hebben we uiteraard al :-). Oeps .
Des te beter :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door thom »

ranetje schreef: 05 apr 2021 18:25
Emilyenkiki schreef: 05 apr 2021 18:14 Bedankt ik ben er inmiddels achter dat de aansprakelijkheids en familiale verzekering hetzelfde is dus die hebben we uiteraard al :-). Oeps .
Des te beter :ok: :D
Gelukkig maar.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Aansprakelijkheid hond bijt andere hond

Ongelezen bericht door Sassy »

Emilyenkiki schreef: 05 apr 2021 16:41 Bedankt voor alle reacties. Ik heb geen aansprakelijkheidsverzekering. Ik woon in Belgie en ken dit type verzekering eigenlijk niet. Mijn man heeft vanmorgen een nette mail opgesteld met een vraag om kopie dierenarts rekening en fotos hond en dan de boodschap dat we het overdragen aan de verzekering en de verdere afhandeling aan hun overlaten. Ik heb serieuse twijfels aan de oprechtheid en serieusheid van het verhaal maar wil mij er verder niet te druk in maken. Naar correctheid toe ben ik al een hele tijd klant bij dit pension en ben ik erg verbaasd over de gang van zaken maar wil niet zonder boe of bah betalen.

De honden gaan uiteraard niet meer naar dit pension.
Toch zeker wel een familiale?
Daar zit een huisdier doorgaans bij inbegrepen, vraag dat anders eens na.
https://www.ethias.be/part/nl/tips-weet ... ering.html

Edit: zie dat het al duidelijk is...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”