Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Windhonden dingetje?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Mijn borders rennen ook keffend van frustratie achter elkaar aan, frustratie als ze niet kunnen bijbenen
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zinodo schreef: 15 mar 2021 20:07 Dat kan de jachtgil zijn. Podenco’s kunnen gillen alsof de wereld vergaat maar dat is puur enthousiasme/jachtpassie. Ik weet niet wie Daisy en Puck zijn maar als dat kleine hondjes zijn zou ik dat maar niet toelaten. Dat kan nog eens een heel gemeen spelletje gaan worden wat je eigenlijk niet wil hebben.
Ja, bij kleine hondjes moet je daar wel mee oppassen ja :schrik:
Amy gilt wel als ze achter wild aan zit, maar nooit tijdens het spelen. Maar moet je eens een dagje naar de renbaan gaan als het open is voor niet-windhonden, dan hoor je heel veel gillende honden en dat zijn eigenlijk nooit de echte windhonden, die zijn meestal geruisloos :F:
Sandra&co

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zinodo schreef: 15 mar 2021 20:14 Die kleine is klein genoeg. Nomi vond dat vroeger hilarisch om te doen bij Ziva (6,5kg). Ernaartoe rennen, even met een poot slaan zodat Ziva een dubbele salto maakte en doooorrrrrrrr. En niet een keer, nee, iedere keer als ze haar kans schoon zag.

(...)
We namen er een podenco bij en het gedrag is volledig uitgedoofd.
Duque vindt dat ook om te gillen. Keihard Sofi ondersteboven rennen. Gelukkig is Sofi van beton met een goed gevoel voor humor & wraak, dus die rent er vervolgens weer achteraan om hem op zijn flikker te geven. Het snotjong. Zo kloten ze hele wandelingen vol. Af en toe vind ik het irritant want ik weet hoe hard een Duque aankomt en dat kan niet bevorderlijk zijn voor een lijfje van 7kg.
Maar ik hoor dat de enige oplossing is er dus een windjoekel bij te nemen. Best :E:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mellow schreef: 15 mar 2021 20:31
DeDiana schreef: 15 mar 2021 20:20
Zinodo schreef: 15 mar 2021 20:07 Dat kan de jachtgil zijn. Podenco’s kunnen gillen alsof de wereld vergaat maar dat is puur enthousiasme/jachtpassie. Ik weet niet wie Daisy en Puck zijn maar als dat kleine hondjes zijn zou ik dat maar niet toelaten. Dat kan nog eens een heel gemeen spelletje gaan worden wat je eigenlijk niet wil hebben.
Ja, bij kleine hondjes moet je daar wel mee oppassen ja :schrik:
Amy gilt wel als ze achter wild aan zit, maar nooit tijdens het spelen. Maar moet je eens een dagje naar de renbaan gaan als het open is voor niet-windhonden, dan hoor je heel veel gillende honden en dat zijn eigenlijk nooit de echte windhonden, die zijn meestal geruisloos :F:
Hoe dam je dat in dan?
Allemaal terug roepen en dan Nikki aanlijnen?
Want zie het zo voor mij dat ze dan dus niet meer terug wil komen. :schrik:
Ik hoef niks in te dammen, want hier gebeurt het dus niet tijdens spelen. En als ze achter wild aan zit, ben ik sowieso tien stappen te laat en is dat gillen het minste van mijn zorgen :ugh:
Allemaal terugroepen kun je doen, maar dan heb je wel de kans dat je aan de gang blijft, want dit is blijkbaar haar manier van spelen en sommige honden zijn dan nou eenmaal heel vocaal. Ik denk niet dat ze daardoor gaat begrijpen dat ze niet zo moet gillen. Ik zou dat gillen an sich niet zo'n punt vinden, maar blijkbaar komt ze wel erg hoog in haar opwinding op zulke momenten en als er dan dus wel een klein hondje voorbij rent, kan dat wel eens verkeerd uitpakken :-(
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mellow schreef: 15 mar 2021 21:06
DeDiana schreef: 15 mar 2021 20:46 Ik hoef niks in te dammen, want hier gebeurt het dus niet tijdens spelen. En als ze achter wild aan zit, ben ik sowieso tien stappen te laat en is dat gillen het minste van mijn zorgen :ugh:
Allemaal terugroepen kun je doen, maar dan heb je wel de kans dat je aan de gang blijft, want dit is blijkbaar haar manier van spelen en sommige honden zijn dan nou eenmaal heel vocaal. Ik denk niet dat ze daardoor gaat begrijpen dat ze niet zo moet gillen. Ik zou dat gillen an sich niet zo'n punt vinden, maar blijkbaar komt ze wel erg hoog in haar opwinding op zulke momenten en als er dan dus wel een klein hondje voorbij rent, kan dat wel eens verkeerd uitpakken :-(
Ik laat mijn honden al nooit los als er andere honden lopen.
Plus dat het gegil mij niet super stoort want ze stopt direct zodra ze de anderen ingehaald heeft.
Als de anderen ineens gaan snuffelen dan zeilt zij ze voorbij, vliegt in de ankers en gaat mee snuffelen.
Dooft dat gegil ook vanzelf uit?
Daisy is ook heel vocaal tijdens spel en racen maar dan met gromgeluidjes.
Dus ben dat wel gewend.
Dan lijkt het me eigenlijk verder niet zo'n punt. Als jouw honden er prima mee omgaan, is er dus niet echt een reden om in te grijpen, zeker niet als er niet opeens andere hondjes ten tonele kunnen verschijnen. Het zal per hond verschillen of dat gegil uitdooft. Als het frustratie is omdat ze sneller wil zijn, zal het waarschijnlijk uitdoven zodra ze is uitgegroeid en ook daadwerkelijk altijd sneller is :engel:
Arlo keft heel erg om andere honden uit te dagen tot spelen. Mijn andere honden vinden dat uitdagende gekef stom, gaan er nooit op in en stoppen direct met spelen als hij dat doet. Na twee jaar bij mij doet hij het nog steeds even erg :engel: Dus ook al reageren andere honden er perfect op, dat wil niet zeggen dat het dan wel uitdooft :hmmm:
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Galga's »

Mijn galga's rennen zonder gegil. Dat is meer een podenco dingetje. Wat ze wel enorm kunnen doen is grommen tijdens hun spel. Ik kan ze allemaal loslaten, mits er geen andere honden in de buurt zijn. Windhonden kunnen nogal etterig zijn in hun spel met andere honden, dus het is altijd opletten. Ze weten dondersgoed dat ze sneller zijn en de niet-windhonden raken nogal gefrustreerd. Het is geen eerlijk kat-en-muis spel.

Het renbaan seizoen begint weer zachtjesaan en op de meeste renbanen zijn niet-windhonden, kruisingen, wat dan ook gewoon welkom. Vanwege corona heb je wel kans dat je alleen welkom bent als je lid bent. Je pup is alleen nog te jong.

Ik weet niet waar je woont, maar mijn roedel is heel goed in het respect bijbrengen bij irritante windhond puppy's tijdens het rennen. Mijn niet-subtiele Afghanen pup van 5 maanden krijgt toch af en toe op haar donder als ze los zijn :schrik:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Galga's »

Er zijn verschillende renbanen, maar ik denk dat deze 3 voor jou het dichtst bij zijn:
Midland in Lelystad ('mijn' baan)
Swift in Velp
Jubbega

Deze renbanen staan open voor alle honden en het is er altijd gezellig.
Sandra&co

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Echt een aanrader hoor ;-) Wij starten over 2 weken ook weer, lekker die mongoolsigheid d'r uit rennen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door laeken »

Guus is grotendeels podenco maneto en die kan Bas ook enorm achterna zitten. Hij gilt dan niet maar blaft dan heel hard en hoog een paar keer. Dan bijt Bas hem en dan stopt hij een seconde en hangt weer in haar nek. Bas vindt dat overigens wel leuk allemaal. Guus is de enige hond met wie ze ooit echt gespeeld heeft. Ze is zo de baas en heeft hem zo onder de duim dat ze zijn onstuimige gedrag en wilde gedoe wel kan accepteren. Ze weet dat als ze echt wil ze hem kan stoppen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Galga's »

Mellow schreef: 16 mar 2021 22:53
Sandra&co schreef: 16 mar 2021 15:40 Echt een aanrader hoor ;-) Wij starten over 2 weken ook weer, lekker die mongoolsigheid d'r uit rennen.
Ook bij de renbaan in Lelystad?
Ik kan nergens vinden waar en hoe je kan starten.
En wat de voorwaarden zijn qua leeftijd, entingen etc.
Het handigste is als je naar de FB pagina's van de renbanen gaat. Die zijn over het algemeen wat beter bijgewerkt met wanneer er weer gestart wordt en hoe de aanmelding gaat.

Lelystad hoopt eind deze maand weer te beginnen, net als Velp. Jubbega weet ik niet.
Entingen wordt niet op gelet, eigenlijk :scratch:
Qua leeftijd, puppy's lopen een puppystukje van een paar meter de zandbak in, ik weet niet precies vanaf hoe oud, ik denk vanaf een maand of 4. Bij het puppystukje gaat het er meer om dat ze leren achter de haas aan te gaan, dus lekker spelen. Het wordt aangeraden pas met bochten te beginnen als ze een jaar zijn, vanwege de krachten die er op het lichaam komen als ze de bocht door rennen. Tussen puppystukje en bocht zit nog het rechte stuk.
Het is verder niet heel ingewikkeld eigenlijk :mrgreen: De meeste uitleg krijg je als je bij de baan zelf bent. Als je heen gaat, is het het handigst als je iemand meeneemt (hondje moet gestart en opgevangen worden) en een extra riem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mellow schreef: 17 mar 2021 11:57
Galga's schreef: 17 mar 2021 05:50 Het handigste is als je naar de FB pagina's van de renbanen gaat. Die zijn over het algemeen wat beter bijgewerkt met wanneer er weer gestart wordt en hoe de aanmelding gaat.

Lelystad hoopt eind deze maand weer te beginnen, net als Velp. Jubbega weet ik niet.
Entingen wordt niet op gelet, eigenlijk :scratch:
Qua leeftijd, puppy's lopen een puppystukje van een paar meter de zandbak in, ik weet niet precies vanaf hoe oud, ik denk vanaf een maand of 4. Bij het puppystukje gaat het er meer om dat ze leren achter de haas aan te gaan, dus lekker spelen. Het wordt aangeraden pas met bochten te beginnen als ze een jaar zijn, vanwege de krachten die er op het lichaam komen als ze de bocht door rennen. Tussen puppystukje en bocht zit nog het rechte stuk.
Het is verder niet heel ingewikkeld eigenlijk :mrgreen: De meeste uitleg krijg je als je bij de baan zelf bent. Als je heen gaat, is het het handigst als je iemand meeneemt (hondje moet gestart en opgevangen worden) en een extra riem.
Thanks :flower:
Hoe goed moeten ze luisteren qua loslopen?
Nikki doet het nu heel.goed maar is nog wel snel afgeleid.
Als ze die lure interessant genoeg vindt, hoef je je daar niet veel zorgen om te maken :mrgreen: Dan zorg je ervoor dat er iemand staat om haar op te vangen en aan te lijnen bij de finish.
Sandra&co

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Mellow schreef: 16 mar 2021 22:53
Sandra&co schreef: 16 mar 2021 15:40 Echt een aanrader hoor ;-) Wij starten over 2 weken ook weer, lekker die mongoolsigheid d'r uit rennen.
Ook bij de renbaan in Lelystad?
Ik kan nergens vinden waar en hoe je kan starten.
En wat de voorwaarden zijn qua leeftijd, entingen etc.
Nee, Rheden en hopelijk binnenkort Geldrop. Da's meer naar het zuiden, daar heb je dus weinig aan. Waar en hoe je kan starten wordt allemaal uitgelegd als je je aanmeldt, tenminste bij de banen die ik ken. Ben bijvoorbeeld in Rheden als totale nitwit heel fijn opgevangen en ze zijn niks te beroerd om je even bij te spijkeren over het hoe en wat ;) Zal overal wel zijn.
Over entingen heb ik nog niemand gehoord en je hond dient wel enigszins uitgegroeid te zijn. Met Duque ben ik begonnen toen hij een maand of...7 was. Toen rende hij een klein stukje van de baan. Nu is dat opgebouwd naar drie kwart ronde. Ze moeten namelijk wel leren dat ze niet slim moeten willen zijn en de baan afsnijden :mrgreen: Dus even oefenen en dan lekker gaan.
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Galga's »

Mellow schreef: 17 mar 2021 11:57 Thanks :flower:
Hoe goed moeten ze luisteren qua loslopen?
Nikki doet het nu heel.goed maar is nog wel snel afgeleid.
Windhonden en luisteren? :LOL: Over het algemeen zijn ze nog volledig gefocust op de haas en kunnen ze zo uit de zandbak geplukt worden. Sommigen pakken de haas en rennen ermee weg. En sommigen gaan gewoon nog even de baan verkennen. Niet druk om maken, het gaat om de lol die de honden hebben.

Sandra&co schreef: 17 mar 2021 17:37 Met Duque ben ik begonnen toen hij een maand of...7 was. Toen rende hij een klein stukje van de baan. Nu is dat opgebouwd naar drie kwart ronde. Ze moeten namelijk wel leren dat ze niet slim moeten willen zijn en de baan afsnijden :mrgreen: Dus even oefenen en dan lekker gaan.
Eigenlijk moeten baan windhonden best wel dom zijn :schrik: Vaak is het zelfs zo dat als er een haas breuk is (touwtje stuk), dat ze gewoon doorrennen naar de zandbak. Daarom dus eerst goed leren op de baan te rennen, voordat je gaat coursen. En dan nog loop je risico dat ze coursen veel leuker vinden en niet meer baan willen rennen.

Mijn Galgo's zijn geen baanrenners. Alleen Loba kan goed baan rennen. Kiki vindt het veel te saai, die maakt er een coursing van. Lily wordt niet genoeg getriggerd om door te gaan. Ginka kan het ook, maar die zit met haar rug. Dus vaak laat ik ze rechte stukken rennen of een stuk bocht erbij, dat vinden ze leuk om te doen. En coursing uiteraard. Bij Kenia wist ik nooit wat ze zou gaan doen. Soms rende ze perfect achter de haas aan, maar soms had ze gewoon geen zin en rende ze de andere kant op. Of ze ging gewoon wat snuffelen. Ik kreeg dan altijd het droge commentaar: Zo, die is ook weer uitgelaten... :LOL:

Als je heengaat, gewoon op je af laten komen. Sommige honden vinden er helemaal niets aan of snappen dat hele haas-ding niet.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Galga's schreef: 18 mar 2021 06:19 Eigenlijk moeten baan windhonden best wel dom zijn :schrik:
Geldt dat niet ook voor galgo's waarmee in Spanje in tweetallen geracet wordt achter echte hazen aan? Een galgo die gaat anticiperen, de andere galgo de haas laat volgen en zelf de bocht afsnijdt om die haas te grijpen, speelt volgens de Spanjaarden vals en tast de eer van de jager (de mens) aan. Ze mogen geen tactieken aan de dag leggen tijdens het racen, maar moeten met verstand op nul precies achter die haas aan blijven rennen.
Waarschijnlijk doen ze daarom ook dit soort races in Spanje niet met podenco's :LOL:
Sandra&co

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik had niet verwacht dat die van mij zouden rennen want allebei hebben ze 0 jachtinstinct. Maar beiden gingen er hard voor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Galga's »

DeDiana schreef: 18 mar 2021 07:49
Galga's schreef: 18 mar 2021 06:19 Eigenlijk moeten baan windhonden best wel dom zijn :schrik:
Geldt dat niet ook voor galgo's waarmee in Spanje in tweetallen geracet wordt achter echte hazen aan? Een galgo die gaat anticiperen, de andere galgo de haas laat volgen en zelf de bocht afsnijdt om die haas te grijpen, speelt volgens de Spanjaarden vals en tast de eer van de jager (de mens) aan. Ze mogen geen tactieken aan de dag leggen tijdens het racen, maar moeten met verstand op nul precies achter die haas aan blijven rennen.
Waarschijnlijk doen ze daarom ook dit soort races in Spanje niet met podenco's :LOL:
Het zal 1 van de redenen zijn waarom de meeste Galgo's gedumpt worden met 4-5 jaar. Te slim geworden.

Bij Kiki hoef je ook niet 2x hetzelfde parcours te draaien met coursing. Die heeft dat direct door en gaat gewoon naar het punt vanaf waar ze weer wil gaan rennen :LOL: Maar het is wel een super gaaf gezicht om 2 jacht-ervaren Galgo's te zien coursen. Ze werken echt samen.

Bij coursing wordt te erg anticiperen ook niet gewaardeerd. Kost de honden punten. De slimmere rassen maken de 8 jaar dat ze met wedstrijden mee mogen doen dan ook regelmatig niet vol. Best een uitdaging om die rassen op de foto te krijgen bij een coursing. Die vliegen alle kanten op. De whippets volgen strak de haas.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Galga's schreef: 19 mar 2021 06:25
DeDiana schreef: 18 mar 2021 07:49
Galga's schreef: 18 mar 2021 06:19 Eigenlijk moeten baan windhonden best wel dom zijn :schrik:
Geldt dat niet ook voor galgo's waarmee in Spanje in tweetallen geracet wordt achter echte hazen aan? Een galgo die gaat anticiperen, de andere galgo de haas laat volgen en zelf de bocht afsnijdt om die haas te grijpen, speelt volgens de Spanjaarden vals en tast de eer van de jager (de mens) aan. Ze mogen geen tactieken aan de dag leggen tijdens het racen, maar moeten met verstand op nul precies achter die haas aan blijven rennen.
Waarschijnlijk doen ze daarom ook dit soort races in Spanje niet met podenco's :LOL:
Het zal 1 van de redenen zijn waarom de meeste Galgo's gedumpt worden met 4-5 jaar. Te slim geworden.

Bij Kiki hoef je ook niet 2x hetzelfde parcours te draaien met coursing. Die heeft dat direct door en gaat gewoon naar het punt vanaf waar ze weer wil gaan rennen :LOL: Maar het is wel een super gaaf gezicht om 2 jacht-ervaren Galgo's te zien coursen. Ze werken echt samen.

Bij coursing wordt te erg anticiperen ook niet gewaardeerd. Kost de honden punten. De slimmere rassen maken de 8 jaar dat ze met wedstrijden mee mogen doen dan ook regelmatig niet vol. Best een uitdaging om die rassen op de foto te krijgen bij een coursing. Die vliegen alle kanten op. De whippets volgen strak de haas.
De galgo's die daadwerkelijk hazen moeten vangen als broodwinning (dus niet racen voor wedstrijden en gokken) zullen neem ik aan toch niet gedumpt worden als ze met hun tactieken ook daadwerkelijk hazen vangen? :mrgreen: Ik dacht dat galguero's vinden dat ze meestal over hun top zijn rond die leeftijd, er staat een nieuwe, jongere generatie klaar en de oudere hond wordt gedumpt of gebruikt als fokteef.
Heel grappig dat de whippets dus blijkbaar veel minder die neiging hebben tot anticiperen bij coursing! Wat zijn de 'slimmere rassen'?
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef: 18 mar 2021 08:34 Ooit met Topsi geprobeerd op de baan in Geldrop.
Die keek dat plastic zakje dat als haas fungeerde na of het de trein naar Den Haag was😂
Daar ren je maar mooi zelf achteraan.
Daarna even uitschudden en mij aankijken of we al naar het bos gaan om achter de echte nijnen aan te joekeren.
:LOL: :LOL:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Totaal geen verstand van dit onderwerp. Vandaar mijn vraag: wat is het verschil tussen baanrennen en coursing?

(Prachtige foto heb je trouwens in je onderschrift, Galga's.)
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Baanrennen vindt plaats op een renbaan in ovale vorm, de hond rent dus in een grote ronde achter de lure aan en de snelste hond is de winnaar.
Bij coursing gaat de lure kriskras over het veld en rent de hond dus geen grote ronde, maar moet veel wendbaarder zijn. De honden worden daarbij beoordeeld op verschillende punten, waaronder snelheid, maar ook bijvoorbeeld behendigheid, jachtdrift en intelligentie.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

DeDiana schreef: 19 mar 2021 12:26 Baanrennen vindt plaats op een renbaan in ovale vorm, de hond rent dus in een grote ronde achter de lure aan en de snelste hond is de winnaar.
Bij coursing gaat de lure kriskras over het veld en rent de hond dus geen grote ronde, maar moet veel wendbaarder zijn. De honden worden daarbij beoordeeld op verschillende punten, waaronder snelheid, maar ook bijvoorbeeld behendigheid, jachtdrift en intelligentie.
:ok:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Dat gillen trouwens niet persé een windhondendingetje.
Peer kan het ook. Ik ben me de tandjes geschrokken want ik dacht dat hij gruwelijke pijnen leed. Hij had de kat van mijn zus op de korrel.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door Persistence »

teckeltoos schreef: 19 mar 2021 13:56 Dat gillen trouwens niet persé een windhondendingetje.
Peer kan het ook. Ik ben me de tandjes geschrokken want ik dacht dat hij gruwelijke pijnen leed. Hij had de kat van mijn zus op de korrel.
Haha herkenbaar. Bella kan ook gillen als een speenvarken zodra ze een kat in het zicht heeft.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Windhonden dingetje?

Ongelezen bericht door lucie »

Interessant, die verhalen over de renbaan. Maverick zou best wel dom genoeg zijn om achter de lure aan te rennen :tongue: maar ik ben bang vooral veel te lui :mann: . Ik speel wel eens met de flirtpole, die vind ie op zich wel leuk, maar hij blijft vooral staan totdat het ding enigszins stil in zijn buurt ligt, om er dan op af te springen. Er wild achteraan racen doet alleen Kailen, die is bloedfanatiek.
Maverick jaagt sowieso alleen als hij echt kans van slagen heeft. Misschien is ie dus wel heel slim :engel: . Hij zal nooit achter een andere hond aan zitten, want hij bepaalt graag de regels van het spel. Dus hij laat achter zich aan rennen (de terrier gaat dan ook uit frustratie keffen), en als ie geen zin meer heeft staat ie gewoon stil.
Mara hanteert echt tactiek als het om achterna rennen gaat. Die kijkt waar Maf heen gaat, en snijdt dan de bocht af. Of loopt in tegengestelde richting als hij om iets heen rent. Herders/drijf tactiek, echt mooi om te zien. Liza racet gewoon waar Maverick heengaat, en zet alles op alles en is dan verdomde snel :80:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”