Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechten tijdens loopsheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ja ik herken dat wel, Quira doet dat ook tijdens de loopsheid en altijd dan om voer of zelfs om ons eten wat gewoon op tafel staat als we er niet snel genoeg bij zijn.
Al eet ze wel gewoon uit haar eigen bak en vecht niet om de andere bak, ze eet naast haar dochter en die staat het gewoon af aan mams. Dus opletten want anders is Quira ineens heel dik.
Ze wordt waarschijnlijk gecastreerd einde deze maand als ze in haar hormoonlage periode zit.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

herkenbaar. 4 teven in huis waarvan er 3 altijd tegelijk loops zijn en dan is het vaak op eieren lopen. om het minste of geringste kan de vlam in de pan slaan. maar na de loopsheid is het weer over en zijn we er weer zo'n 7 maanden vanaf.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb een hekel aan roedels met teven als dit speelt. Ik ben eigenlijk genezen door Wuilus dus al helemaal geen teven moest en de eerste loopsheid begon te knokken met haar beste vriendin. De Rottweiler van een vriend van mij die ik elke dag zag om samen te wandelen. Heel erg jammer. Nooit meer over gegaan.

Daarna Eva en Cleo die gingen knokken maar dat was gelukkig niet voor altijd hoewel de sfeer nooit meer werd wat het was.

En Bas heeft ook al niks met teven.

Ik ben dus een beetje klaar met dat gedoe. Ik geef liever een reu een draai om zijn oren als hij wil knokken. Zodra Bas er niet meer is komt er een tweede reu bij hier. Een enkele teef misschien maar verder altijd reuen voor mij.

Ik werd zelf erg opgefokt van de spanning in huis. Misschien gewoon pech met de honden gehad want ik weet hoe goed het kan gaan bij anderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Om die reden hebben wij altijd alleen maar reuen gehad. Ik herinner me nog een forumwandeling waar moeder en dochter in elkaar kwamen te hangen en met geen mogelijkheid uit elkaar te krijgen waren. Het was hard op weg een bloedbad te worden tot twee mannen ze samen naar een vennetje droegen en even onder hielden. Ze moesten daarna afzonderlijk aan de lijn want ze hadden alleen nog maar een gemeen oog voor elkaar.
Ik zou dat niet trekken bij mijn eigen honden, vreselijk.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door crutz »

Mijn dames zitten om die reden nooit zonder toezicht samen en net voor en tijdens de loopsheid pas ik ook op welke combinaties ik maak.
De lintjes worden gewoon korter naar elkaar.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door DeDiana »

crutz schreef: 13 mar 2021 10:41 Mijn dames zitten om die reden nooit zonder toezicht samen en net voor en tijdens de loopsheid pas ik ook op welke combinaties ik maak.
De lintjes worden gewoon korter naar elkaar.
Dat kan natuurlijk, maar is uiteraard lang niet altijd zo. Hier waren de intacte dames Mila en Taartje juist tijdens de loopsheden de dikste vriendinnen, constant aan het spelen, op elkaar aan het rijden, etc. Buiten de loopsheden hadden die twee wel eens een akkefietje (nooit ernstig, maar wat gesnauw over en weer), maar nooit tijdens de loopsheden.
Amy houdt zich sowieso buiten elk gedoe en is veel te onderdanig om überhaupt in een akkefietje met een roedelgenoot te belanden. Ook toen zij nog intact was.

@Boutje: hopelijk kalmeert het allemaal weer als de loopsheid voorbij is! :ok:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door Persistence »

Je hebt je handen vol aan je roedel :wink:
Hier juist milder tijdens de loopsheid. Wat doen die hormonen toch veel hè?

Als je Lizzy laat steriliseren over een maand of 3 heb je nog genoeg tijd om het voor Kika aan te kijken toch? Hoe oud is zij nu?
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heel herkenbaar
Ik heb er zo ook 2 gehad en die gingen normaal super samen
Maar loops was t in de stomste dingen bal

Dus als ze loops waren gingen ze gewoon ff 4 weken apart van mekaar
Zodra de reu des huizes er weer bij kon konden de dames ook weer samen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door crutz »

DeDiana schreef: 13 mar 2021 10:53
crutz schreef: 13 mar 2021 10:41 Mijn dames zitten om die reden nooit zonder toezicht samen en net voor en tijdens de loopsheid pas ik ook op welke combinaties ik maak.
De lintjes worden gewoon korter naar elkaar.
Dat kan natuurlijk, maar is uiteraard lang niet altijd zo. Hier waren de intacte dames Mila en Taartje juist tijdens de loopsheden de dikste vriendinnen, constant aan het spelen, op elkaar aan het rijden, etc. Buiten de loopsheden hadden die twee wel eens een akkefietje (nooit ernstig, maar wat gesnauw over en weer), maar nooit tijdens de loopsheden.
Amy houdt zich sowieso buiten elk gedoe en is veel te onderdanig om überhaupt in een akkefietje met een roedelgenoot te belanden. Ook toen zij nog intact was.

@Boutje: hopelijk kalmeert het allemaal weer als de loopsheid voorbij is! :ok:
zeker waar, zal ook per ras, maar nog meer per hond verschillen
en ik selecteer mijn dames die blijven of er bij komen niet op passendheid in de roedel, maar passendheid in mijn programma, en ja, dat dat conflicten kan geven omdat ik te veel gelijkende karakters heb daar ben ik me ook echt wel van bewust
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door DeDiana »

crutz schreef: 13 mar 2021 11:41
DeDiana schreef: 13 mar 2021 10:53
crutz schreef: 13 mar 2021 10:41 Mijn dames zitten om die reden nooit zonder toezicht samen en net voor en tijdens de loopsheid pas ik ook op welke combinaties ik maak.
De lintjes worden gewoon korter naar elkaar.
Dat kan natuurlijk, maar is uiteraard lang niet altijd zo. Hier waren de intacte dames Mila en Taartje juist tijdens de loopsheden de dikste vriendinnen, constant aan het spelen, op elkaar aan het rijden, etc. Buiten de loopsheden hadden die twee wel eens een akkefietje (nooit ernstig, maar wat gesnauw over en weer), maar nooit tijdens de loopsheden.
Amy houdt zich sowieso buiten elk gedoe en is veel te onderdanig om überhaupt in een akkefietje met een roedelgenoot te belanden. Ook toen zij nog intact was.

@Boutje: hopelijk kalmeert het allemaal weer als de loopsheid voorbij is! :ok:
zeker waar, zal ook per ras, maar nog meer per hond verschillen
en ik selecteer mijn dames die blijven of er bij komen niet op passendheid in de roedel, maar passendheid in mijn programma, en ja, dat dat conflicten kan geven omdat ik te veel gelijkende karakters heb daar ben ik me ook echt wel van bewust
Ja, snap ik, ik denk dat het er hier ook heel anders aan toe zou gaan als ik drie Mila's had :schrik: Maar niet zozeer tijdens de loopsheid, dan is ze verliefd op alles en iedereen, reu of teef maakt niet uit :LOL:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hadden met Cleo en Eva exact twee tegenovergestelde karakters. Ik denk dat daarom het vechten ook onder controle te houden was. Ze raakten alleen met elkaar in de clinch als ze gingen spelen. Dat mochten ze dus niet meer. En als ze heel opgewonden waren of als je ze allebei tegelijk aandacht gaf. Eigenlijk alle dingen die je graag van je honden ziet en met je honden doet... echt ontzettend vervelend dus.

Lag je op de bank. Lag Cleo naast je en dan liep Eva toevallig voorbij en dan blikkerend gebitje. Of Cleo ging midden in de gang of deuropening liggen en dan kon Eva er niet meer in of uit. Dat de hele dag in de gaten houden was voor mij drama en maakte me ongelukkig.

Dus hoe groot het leeftijdsverschil of het verschil in karakter ook is. Als twee teven elkaar op een bepaalde dag niet meer moeten zit je er maar goed mee.

We hadden zelfs gaas in de auto om hem in tweeën te delen.

Later ging het wel beter maar ik heb nooit meer toegestaan dat ze speelden of welke interactie dan ook anders dan rust...

Noooooit meer haha

Oh ja. Het ergste was nog dat ze allebei nooit en op geen enkele wijze te herplaatsen waren. Cleo was ziek en moest regelmatig weken niezen met pus. Niemand wil dat want het zat overal door het huis. En Eva beet vreemd volk. Man, vrouw of kind. Kwam niet aan ons, ons huis of haar dus dat was ook een onplaatsbare hond. Erg verstikkend.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat vervelend Boutje. Lizzy is de nieuwste bearded toch?

Ze is nog wel erg jong om hogerop in rang proberen te komen, of begint de puberteit sowieso na de eerste loopsheid?

Met Bella begon het ook zo, niet alleen voer maar van alles werd ineens geclaimd. En die was ook niet te beroerd om mij tot bloedens toe te bijten wanneer ik haar van Vic af trok.

Heb je een idee wat eraan vooraf ging? Staren? Lip optrekken?
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: vechten tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door Persistence »

Dan had ik de juiste in gedachten. Ik had verkeerd gelezen dat ze 6 maanden was, 5,5 jaar dus.
Ze is al aardig opgeknapt bij jullie maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat zij nu de dienst gaat uitmaken.

Jij hebt vele malen meer ervaring met honden, maar ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat corrigeren het hier alleen maar erger maakte, maar is afhankelijk van het type hond.

Was er nu een reden dat je niet wilde steriliseren?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”