Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knipperen met de ogen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Knipperen met de ogen

Ongelezen bericht door Kayltje »

Imp doet het ook.
Heel graag en heel veel. Ze komt het ook echt opzoeken. Dan komt ze op schoot en kijkt me aan. Dan moeten we even 5 minuten naar elkaar knipogen. Daarna kan ze extra lekker slapen, lijkt het wel.
Zachte ogen noem ik het.
Gevoelsmatig lijkt het bij Imp alsof ze even wil bevestigen hoe lief we elkaar allemaal vinden en hoe tevreden ze is.

Fitz doet het ook. Wel minder. En op afstand. Andere kant van de bank. Ook vooral als hij erg tevreden is. Lekker gewandeld, lekker gegeten, helemaal goed. Dan geeft hij een paar dikke knipogen. Met 1 oog. Imp doet het met beide ogen.

Maddie doet het niet, en vindt het raar en ongemakkelijk als ik het bij haar doe.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Knipperen met de ogen

Ongelezen bericht door Crescent »

Kalmerend signaal inderdaad. Het sluiten van de ogen onderbreekt een harde staar die als stressvol kan worden ervaren.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Knipperen met de ogen

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef: 15 feb 2021 21:36 Ik kijk bas de hele avond in de ogen.
Dat is inderdaad echt een speelgoedhondje. Zo relaxed ken ik ze verder niet.
Ik heb laatst nagedacht en ik denk dat Bas een ideale hond is om mensen van hondenangst af te helpen. Ze springt nooit. Blaft nooit. Is nooit opdringerig en laat zich totaal niet uit het veld slaan door onverwachte reacties van mensen. Ik zou het zo voor me zien dat ze iemand over hondenangst heen kan helpen. Het is zelfs zo erg dat vrienden van ons die niks met honden hebben elk bezoek weer zeggen dat ze Bas de enige leuke hond vinden die ze kennen. Omdat ze zo angstloos bescheiden en direct is zonder enige vorm van opdringerigheid of vervelendheid. Best een bijzonder hondje als je bedenkt waar ze vandaan komt. Ikzelf ben ook heel erg onder de indruk van hoe zij in het leven staat. Ze weet op alles juist te reageren. Zeker in contact met mensen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Knipperen met de ogen

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Ik kwam zojuist deze link tegen op facebook, en dat deed me meteen aan dit onderwerp denken:
https://www.silentconversations.com/eye ... -language/
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Knipperen met de ogen

Ongelezen bericht door laeken »

Wat leuk. Daar staat het precies beschreven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”