Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuig.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Tuig.

Ongelezen bericht door blondie »

Kan iemand mij adviseren wat voor tuig het best zal zijn voor een hond om evt. ontsnappen vanuit angst te voorkomen.
Heb je dan voldoende aan een nekmaat van 40 cm en borstomtrek van 65 cm? Of moet ik dan nog een maat weten?

Ik heb een leren tuig hier in huis, maar dat lijkt me nu ook niet direct ideaal om aan te wennen?
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door Persistence »

~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

blondie schreef: 12 jan 2021 19:32 Kan iemand mij adviseren wat voor tuig het best zal zijn voor een hond om evt. ontsnappen vanuit angst te voorkomen.
Heb je dan voldoende aan een nekmaat van 40 cm en borstomtrek van 65 cm? Of moet ik dan nog een maat weten?

Ik heb een leren tuig hier in huis, maar dat lijkt me nu ook niet direct ideaal om aan te wennen?
Ik zou beslist gaan voor een aangemeten goed aansluitend anti-ontsnappingstuig, dus een band om de borst en om de buik.
Dit idee:


Afbeelding

Of, eventueel nog in combinatie met een halsband:



Afbeelding

en dan kun je kiezen uit vele merken en "pasvormen"... en materialen. Ik zweer zelf bij een (fleece-)gevoerd tuig, zeker onder de oksels/buikgedeelte maar dat is een keus.

Suzanne
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door Lothian »

Hier ook een anti-ontsnappingstuig van blaire.de, een lederen Y-tuig. Ik ben er erg tevreden mee. Goede kwaliteit en blijft mooi zitten.


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Rodog!
https://m.facebook.com/Rodog-106830994307738

Dit is echt een aanrader. Alles kan helemaal naar wens. Zij maakt ook alle tuigjes voor de stichting waar ik voor opvang, dus ze is ook goed met maken van verstelbare tuigjes.

Lynne haar tuig is helemaal naar wens door haar gemaakt en voor alle opvangers krijg ik er van te voren eentje opgestuurd zodat ze gelijk in een veiligheidstuig kunnen als ze thuis uit de bench komen.

Ze vangt zelf trouwens ook op dus weet waar ze het over heeft. Ik zou in elk geval voor een verstelbaar anti-ontsnappingstuig gaan. Eerst veilig op pad, kun je vanuit daar kijken of je op een gegeven overgaat op wat anders.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 13 jan 2021 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Marielle hier
Vaste gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2012 08:04
Aantal honden: 1

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door Marielle hier »

De ruffwear webmaster is ook anti-ontsnapping. Fijn tuig.
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door laeken »

Hoe is het hondje? Tom was wat angstig dus die hebben wij naast zijn halsband ook een lus om gedaan de eerste twee dagen. Als hij zou gaan trekken of uit de halsband zou floepen zou de lus nog strak trekken. Dus een dubbele halsband eigenlijk. En zolang de halsband goed zit hangt de lus helemaal los om zijn nek. En als de halsband af gaat zou de lus strak gaan. Vond ik zelf wel een prettig idee al heb ik dat hooguit twee dagen nodig gevonden. Daarna wist ik dat hij niet weg zou lopen net als de rest. Guus en Bas hebben die neiging ook totaal niet gehad. Guus kon vrijwel meteen los en Bas eigenlijk ook.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door blondie »

laeken schreef: 13 jan 2021 15:18 Hoe is het hondje? Tom was wat angstig dus die hebben wij naast zijn halsband ook een lus om gedaan de eerste twee dagen. Als hij zou gaan trekken of uit de halsband zou floepen zou de lus nog strak trekken. Dus een dubbele halsband eigenlijk. En zolang de halsband goed zit hangt de lus helemaal los om zijn nek. En als de halsband af gaat zou de lus strak gaan. Vond ik zelf wel een prettig idee al heb ik dat hooguit twee dagen nodig gevonden. Daarna wist ik dat hij niet weg zou lopen net als de rest. Guus en Bas hebben die neiging ook totaal niet gehad. Guus kon vrijwel meteen los en Bas eigenlijk ook.
Dat weten we nog niet, hoe ze hier gaat reageren. Diverse filmpjes gehad en daar loopt ze vrij buiten inmiddels. Ik heb hier inderdaad ook nog een leren dunne slip, die wilde ik ook al meenemen naar Schiphol, liever 2 lijnen en een halsband die wat strakker kan trekken bedacht ik me, dan dat ze uit een lijn kan gaan.
En tuig daar omdoen als ze net geland is vind ik geen optie.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Tuig.

Ongelezen bericht door blondie »

Bedankt allemaal! Ik heb een tuigje zojuist besteld bij Rodog op advies van Hakunamatata. Bedankt voor de tip!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”