Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onrust/claimen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ahusky
Vaste gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 jan 2021 22:21
Mijn ras(sen): Alaska husky
Aantal honden: 1

Re: onrust/claimen

Ongelezen bericht door Ahusky »

laeken schreef: 04 jan 2021 08:34 Waarschijnlijk is hij het ergens mee oneens. Als een hond gewoontes moet afleren krijg je eerst een extinction burst. Geen idee hoe ik dat precies moet omschrijven naar eerst wordt bepaald gedrag erger voor het uitdooft. Dus misschien doe jij iets of dwing je hem tot iets waar hij geen vrede mee heeft. Dan gaat hij even heel erg jengelen en daarna legt hij zich neer bij de situatie. Misschien was je eerder toegankelijker omdat je hem nog nieuw en zielig vond? En ben je nu duidelijker en rechtlijniger naar hem?
Ik weet het niet goed. Ik heb de indruk dat hij nu meer om aandacht (en intenser) komt vragen dan vroeger. Misschien omdat hij zich nu thuis meer op zijn gemak voelt?
Ik vind hem nu eigenlijk zieliger omdat ik door zijn gedrag het gevoel heb dat hij iets tekort komt en ik niet goed weet wat.

Aan het wandelen is er ook niet echt iets verandert en piept hij nu wel en vroeger zo goed als nooit.

Is een beetje een raadsel :scratch:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: onrust/claimen

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
malinois schreef: 04 jan 2021 01:38 Haar man heeft ze voor de kar.
Afbeelding Afbeelding
Oeps... Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ahusky
Vaste gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 jan 2021 22:21
Mijn ras(sen): Alaska husky
Aantal honden: 1

Re: onrust/claimen

Ongelezen bericht door Ahusky »

Heavy schreef: 04 jan 2021 09:26 Heeft hij die high energie brokken nog wel nodig?
Ik ben ze hem iets voor hij onrustiger werd beginnen geven omdat hij vrij mager staat en de veearts dat aanraadde, maar ik vraag me inderdaad af of dat misschien voor zijn onrust zou kunnen zorgen?

Ik denk dat ik eigenlijk terug gewone brokken ga kopen en mengelen, 2/3 gewoon en 1/3 die andere. En het nadien zonder doen, zie eigenlijk op verdikken zo goed als geen verschil.
Ahusky
Vaste gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 jan 2021 22:21
Mijn ras(sen): Alaska husky
Aantal honden: 1

Re: onrust/claimen

Ongelezen bericht door Ahusky »

Heavy schreef: 04 jan 2021 11:48 Zou ik zeker proberen. Ik zie hier wat voeding kan doen. Of ze worden er suf van of heel druk en onrustig
Ach super, dank je! Dus hopelijk ligt het gewoon daar aan :-)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”