Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na bedtijd blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Jits90
Zeer actief
Berichten: 781
Lid geworden op: 21 feb 2015 15:30
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3
Locatie: België

Na bedtijd blaffen

Ongelezen bericht door Jits90 »

En dan bedoel ik Diva, de jongste wurm. Ze is niet de slimste (duurde echt maanden voor ze door had dat ze naar ons moest toekomen om op de bank te worden gezet ipv bij een hoekje te staan wachten op magische vliegles). Maar dit is toch wel erg vervelend aan het worden. Ze heeft de neiging na bedtijd te gaan blaffen op mensen buiten en stopt dan niet met blaffen. En het is echt een heel schel en hoog piepblafje, het gaat door merg en been. Zelfs naar onderen gaan en goed toespreken helpt niet. Ze snapt het niet dat ze na 1 of 2 blafjes moet stoppen. Ook als een van de anderen blaft, vliegt ze aan en kan ze makkelijk een kwartier of langer aan een stuk blaffen. Damy en Noa blaffen maar zeer zelden na bedtijd en zijn direct stil als we roepen. Negeren resulteerde er laatst zelfs in dat ik 2 uur wakker lag in m'n bed. Met oordoppen in..
Overdag heeft ze er ook een handje van om te blijven blaffen. Als ik thuis ben, zit ik er direct langs en kan ik haar corrigeren, dan is ze stil. Maar als ik werken ben en m'n vriend is boven op z'n pc, zwijgt ze ook niet uit haarzelf. De frustraties beginnen op te lopen en m'n vriend heeft de neiging om er een strakke muilkorf aan te hangen (is geen optie natuurlijk, ze moet normaal kunnen hijgen en drinken). Ook voor de buren zal het wel vervelend worden, kan me niet voorstellen dat zij het niet ook horen.

We hebben een vast avondritueel en ze lopen alledrie uit zichzelf de bench in om te gaan slapen. Diva legt zich meestal lekker in een hoekje, je ziet dat ze moe is.
Vanuit haar bench heeft ze geen zicht op straat, geen van de drie heeft dat. Maar een autodeur en pratende mensen kunnen ze wel horen uiteraard.

:help:
Gebruikersavatar
Jits90
Zeer actief
Berichten: 781
Lid geworden op: 21 feb 2015 15:30
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3
Locatie: België

Re: Na bedtijd blaffen

Ongelezen bericht door Jits90 »

Nu slapen alle honden beneden (zelfs Noa). Eindelijk eens geen haren en zand in m'n bed :p
Maar dit is het proberen wel waard, ik ga eens ruimte creeeren.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Na bedtijd blaffen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jits90 schreef: 31 dec 2020 15:41 Nu slapen alle honden beneden (zelfs Noa). Eindelijk eens geen haren en zand in m'n bed :p
Maar dit is het proberen wel waard, ik ga eens ruimte creeeren.
:80: Hoe kun je daar nou haar en zand van hebben?

Ik heb een babyfoon met spraakfunctie. Zodra er gejengeld wordt krijg ik een pushbericht en tetter via dat ding eens even stevig in hun driehoekige sierflappers.
Het alziende oog van moeders is overal :zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”