Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik een geschikte hondenbaas?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Caro
Zeer actief
Berichten: 1161
Lid geworden op: 05 okt 2013 18:24
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Ben ik een geschikte hondenbaas?

Ongelezen bericht door Caro »

Kirry schreef: 30 dec 2020 15:35 @ Caro. Bedankt voor je openheid. Mooi dat je rust en ontspanning júist bij je hond vindt. En ook een wijze les voor me om te lezen dat; zolang je de hond een stabiele basis geeft als baas, je hond heel veel kan hebben. Ik ben geen labiel mens, gelukkig. Soms beetje wankelig, maar in staat om een goeie en consequente basis te geven.
Uiteindelijk vind je de hond die bij je hoort, daar ben ik van overtuigd. Kijk gewoon goed naar wat je hond nodig heeft en pas je daarop aan, dan komt het goed. Veel honden houden van structuur en die van mij helemaal. Bijvoorbeeld in de ochtend wordt ze eerst uitgelaten en drink ik daarna koffie. Als ik opeens eerst die koffie zou nemen, dan zou ze van slag gaan. Is trouwens ook wel erger geworden omdat ze nu oud is hoor. Vroeger is ze mee geweest op allerlei reizen met een camper en dat ging ook prima. Zolang ze daar ook haar regeltjes maar had. Maar ja het is een herder en die volgen over het algemeen graag regels op. Ik denk dat juist omdat we allebei nogal gevoelig zijn, we op elkaar zijn ingespeeld en met elkaar kunnen lezen en schrijven. Veel plezier met je zoektocht naar een hond die bij je past.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kirry
Zeer actief
Berichten: 1555
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:01
Aantal honden: 0

Re: Ben ik een geschikte hondenbaas?

Ongelezen bericht door Kirry »

Caro schreef: 30 dec 2020 20:53Ik denk dat juist omdat we allebei nogal gevoelig zijn, we op elkaar zijn ingespeeld en met elkaar kunnen lezen en schrijven. Veel plezier met je zoektocht naar een hond die bij je past.
Dat lijkt mij nu zó fijn. En zo mooi om te zien. Mijn zus haar Spaanse hond is ook zo van de regeltjes, mijn zus zelf ook. En bij hele kleine details en vaste dingen van mijn zus ziet de Spaanse metéén wat te doen. En dan gaat ze tapdansen van plezier, zoals je die Corgi's weleens ziet doen; met die voorvoetjes, zo schattig. Hele fijne hond is zij.

Grappig wel, want ik ben nu wel heel benieuwd wat er op mn pad zal komen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”