Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang voor vuurwerk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lolala
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2020 21:46
Aantal honden: 2

Bang voor vuurwerk

Ongelezen bericht door Lolala »

Eigenlijk wordt het steeds erger, de angst voor vuurwerk bij onze hond. Elk jaar was het wel lastig maar het is nu zover dat hij alleen nog maar met mijn man wil lopen vanaf het moment dat er vuurwerk in de verte te horen is. Ik krijg hem gewoon niet meer mee. Kan ik hier iets aan doen, want ik wil hem hier graag mee helpen.
Gebruikersavatar
sonj@
Zeer actief
Berichten: 8028
Lid geworden op: 24 jul 2012 20:20
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Amersfoort

Re: Bang voor vuurwerk

Ongelezen bericht door sonj@ »

Snuffel eens rond in medisch, daar is wel een topic te vinden over ondersteuning bij vuurwerk angst.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Bang voor vuurwerk

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb Tanja grotendeels over haar angst voor vuurwerk en schoten heen gekregen door haar bij elke knal een brokje te geven.
Nu is Tanja wel minder bang als ze los loopt, alleen in de wijk laat ik haar niet los lopen, maar ze is nu wel te bereiken in tegenstelling tot het eerste jaar.
Als ze losloopt in het bos en ze hoort geknal van vuurwerk of van de jagers komt ze nu naar me toe voor een brokje, als de knal erg hard was geef ik haar een paar brokjes.
Nu begint ze wel te blaffen en boos te worden als ze aan de lijn in de wijk loopt als ze vuurwerk hoort. Dat begint al op de galerij, als iemand beneden vuurwerk afsteekt dan begint ze gelijk te blaffen, maar echt super bang is ze niet meer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lolala
Vaste gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2020 21:46
Aantal honden: 2

Re: Bang voor vuurwerk

Ongelezen bericht door Lolala »

Ik heb druppeltjes gekocht, lijkt wel enigszins te werken maar helaas niet afdoende. Ben bang dat we het er niet meer uit krijgen..
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Bang voor vuurwerk

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Lolala schreef: 23 dec 2020 10:45 Ik heb druppeltjes gekocht, lijkt wel enigszins te werken maar helaas niet afdoende. Ben bang dat we het er niet meer uit krijgen..
Lees DIT recente topic eens. Het gaat niet specifiek over vuurwerkangst, maar ik denk dat je aan de posts van m.n. DeDiana wel wat hebt (in ieder geval kan dat je wat hoop op de lange termijn geven).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”