Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Persistence »

Wie kent er nog een degelijke gedragstherapeut in Noord of Zuid-Holland, die:
- een moderne, duidelijke no nonsense aanpak heeft; niet van de 'oude' stempel maar ook niet met alleen een zachte hand.
- die (ook in Coronatijd) aan huis komt
- niet een belachelijke prijs vraagt zoals 150 euro (of 300...) per sessie (en dan aangeeft wel 4 sessies nodig te hebben). Er zijn grenzen.

Ik ben bij Stella de Vries geweest voor een ander issue en dat beviel goed maar ze plant helaas geen nieuwe afspraken meer in door corona.

Het betreft een (agressie)probleem waar ik professionele hulp bij wil en op redelijke termijn (ben al een paar maanden op zoek), want het gaat ten koste van de gezondheid van de andere hond, na het zoveelste incident en hoge stressniveau gaat dit niet langer.

Ik ga hier bewust niet in details treden, niet arrogant bedoelt, maar het stadium van goedbedoelde adviezen en uitproberen zijn we reeds gepasseerd.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Floortje »

Bernice Muntz in Leidschendam.
https://www.dierentrainer.nl
Ze ging haar bedrijf verkopen, dus ik weet niet of ze nog veel gedragstherapie doet.
Ik vind haar geweldig, ze hangt niet één kerk aan, laat zich continu bijscholen en is goudeerlijk.
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door alm@ »

Je kunt eens contact opnemen met de Kennemer Hondenschool. Ik ken haar van de tijd dat de dierenartsassistente was. Of ze een stevige doorpakster is weet ik niet.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Persistence »

Floortje schreef: 07 dec 2020 10:06 Bernice Muntz in Leidschendam.
https://www.dierentrainer.nl
Ze ging haar bedrijf verkopen, dus ik weet niet of ze nog veel gedragstherapie doet.
Ik vind haar geweldig, ze hangt niet één kerk aan, laat zich continu bijscholen en is goudeerlijk.
Dankjewel, ze zit helaas ook vol voor de komende maanden.
alm@ schreef: 07 dec 2020 10:17 Je kunt eens contact opnemen met de Kennemer Hondenschool. Ik ken haar van de tijd dat de dierenartsassistente was. Of ze een stevige doorpakster is weet ik niet.
Dankje, heb haar bericht gestuurd, even afwachten.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom denk je dat een gedragsdeskundige meer kan vertellen dan een forum met honderd ervaringsdeskundigen? Ik kan je vast niks vertellen maar ik heb een keer een gedragsdeskundige ingehuurd en die vertelde mij echt niks nieuws. Ik heb dat toen gedaan om 1 richting te kiezen met mijn partner die er andere ideeën over had. Nogmaals, gaat niet over mijzelf want ik kan je vast en zeker niet helpen. Maar ik denk dat er als je hier je verhaal post beduidend zinvoller geadviseerd wordt dan goedbedoelde uitprobeersels. Of kun je er zelf niks uitpikken om dat heel rechtlijnig te gaan volhouden? Begrijp me niet verkeerd maar ik zou het er altijd op wagen. Wat heb je te verliezen?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ben ik niet met je eens, ik heb een GT ( van animals faith) bij Zuri gehad, en daar heb ik toch echt heel wat nieuwe dingen van geleerd en ik ben echt niet gisteren uit het ei gekropen wat honden betreft..
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Persistence »

laeken schreef: 07 dec 2020 17:18 Waarom denk je dat een gedragsdeskundige meer kan vertellen dan een forum met honderd ervaringsdeskundigen? Ik kan je vast niks vertellen maar ik heb een keer een gedragsdeskundige ingehuurd en die vertelde mij echt niks nieuws. Ik heb dat toen gedaan om 1 richting te kiezen met mijn partner die er andere ideeën over had. Nogmaals, gaat niet over mijzelf want ik kan je vast en zeker niet helpen. Maar ik denk dat er als je hier je verhaal post beduidend zinvoller geadviseerd wordt dan goedbedoelde uitprobeersels. Of kun je er zelf niks uitpikken om dat heel rechtlijnig te gaan volhouden? Begrijp me niet verkeerd maar ik zou het er altijd op wagen. Wat heb je te verliezen?
Omdat ik al heel veel goedbedoelde tips heb gehad die eigenlijk de situatie alleen maar erger maakten. Ik wil dat iemand thuis meekijkt bij de bepaalde situaties, en ook naar mijn aandeel, het is complex. Omdat de mensen die ik ken en het gezien hebben 'herplaatsen' roepen. Maar ik wil het nog niet opgeven. Ik snap wat je bedoelt met ' wat heb je te verliezen', maar het zit me emotioneel hoog en ik heb nu geen zin in allerlei discussies hier en mezelf steeds uit te moeten leggen of verdedigen waarom ik zus of zo doe.

De eerste keer naar een gedragsdeskundige heeft mij wel goede inzichten gegeven. Het is jammer dat ik niet nog een keer bij haar terecht kan.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door laeken »

Ok. Ik snap goed dat je wil dat er iemand meekijkt en het is inderdaad zo dat als je je eigen aandeel wil zien dat soms in je eigen blinde vlek zit. Ik wilde vooral weten hoe erg het is want ook ik neig helaas naar verplaatsen als het tussen twee honden echt niet wil boteren. Na een bepaalde tijd moeten dingen vanzelf goed gaan. Ik snap jou prima. Het was ook een oprechte vraag en zeker niet bedoelt om je jezelf te laten verdedigen voor de eerdere keuzes. Dat doe ik volgens mij niet snel.

Maar ik snap je. Je ziet er geen hoop op de juiste adviezen in hier. Dat kan ook als de materie complex is want dan moet iemand alles zien.

Heel veel sterkte want het is een rotsituatie als je honden niet lekker gaan samen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

He, wat zuur.
Woont er niet iemand bij je in de buurt? Er zijn er hier genoeg die ik liever mee zou laten kijken dan een vreemde met een nietszeggend diploma.
Misschien helpt dat je tot je weer bij de vertrouwde gedragstrainer terecht kunt.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef: 07 dec 2020 17:18 Waarom denk je dat een gedragsdeskundige meer kan vertellen dan een forum met honderd ervaringsdeskundigen? Ik kan je vast niks vertellen maar ik heb een keer een gedragsdeskundige ingehuurd en die vertelde mij echt niks nieuws. Ik heb dat toen gedaan om 1 richting te kiezen met mijn partner die er andere ideeën over had. Nogmaals, gaat niet over mijzelf want ik kan je vast en zeker niet helpen. Maar ik denk dat er als je hier je verhaal post beduidend zinvoller geadviseerd wordt dan goedbedoelde uitprobeersels. Of kun je er zelf niks uitpikken om dat heel rechtlijnig te gaan volhouden? Begrijp me niet verkeerd maar ik zou het er altijd op wagen. Wat heb je te verliezen?
Of jij hebt geen goede gedragsdeskundige getroffen.
Een gedragsdeskundige die de hond en baas ziet die kan altijd meer vertellen dan mensen achter een schermpje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Persistence »

dagmar88 schreef: 07 dec 2020 18:33 He, wat zuur.
Woont er niet iemand bij je in de buurt? Er zijn er hier genoeg die ik liever mee zou laten kijken dan een vreemde met een nietszeggend diploma.
Misschien helpt dat je tot je weer bij de vertrouwde gedragstrainer terecht kunt.
De mensen in de buurt kunnen het ook niet 'verklaren' en zeggen ' herplaatsen'. Maar ik ken eigenlijk ook niet veel mensen persoonlijk van het forum hoor.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hè wat k*t. Ik lees dat je er nu doorheen zit en er echt 'nu' iemand bij wil hebben, hoe hou je je honden nu thuis? Hou je ze gescheiden, ook als je erbij bent? Zoals ik het inschat lijkt mij dat namelijk wel het beste, dat creëert weer een bepaalde rust in huis, voor iedereen. Eventueel dat je af en toe toch met z'n allen zit maar dan Bella(?) muilkorft als dat de agressie behapbaar maakt. Maar om de spanning (zeker bij jou) nu te doorbreken zou ik voor scheiden gaan.

Van de GT's die 150,- per keer vragen, zit er daar wel een bij die jou goed en kundig lijkt en die wél nu kan? Dan zou ik die laten komen ter beoordeling van de situatie. Want je wil dat het nu opgelost wordt, maar als het niet oplosbaar is dan kun je dat maar beter nu weten (ondanks dat je dat eigenlijk niet wil weten).
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door DeDiana »

Chihuahua-paws schreef: 08 dec 2020 00:11
laeken schreef: 07 dec 2020 17:18 Waarom denk je dat een gedragsdeskundige meer kan vertellen dan een forum met honderd ervaringsdeskundigen? Ik kan je vast niks vertellen maar ik heb een keer een gedragsdeskundige ingehuurd en die vertelde mij echt niks nieuws. Ik heb dat toen gedaan om 1 richting te kiezen met mijn partner die er andere ideeën over had. Nogmaals, gaat niet over mijzelf want ik kan je vast en zeker niet helpen. Maar ik denk dat er als je hier je verhaal post beduidend zinvoller geadviseerd wordt dan goedbedoelde uitprobeersels. Of kun je er zelf niks uitpikken om dat heel rechtlijnig te gaan volhouden? Begrijp me niet verkeerd maar ik zou het er altijd op wagen. Wat heb je te verliezen?
Of jij hebt geen goede gedragsdeskundige getroffen.
Een gedragsdeskundige die de hond en baas ziet die kan altijd meer vertellen dan mensen achter een schermpje.
De eigenaar hoeft natuurlijk niet altijd onderdeel van het probleem te zijn.
Maar wij moeten het van achter een schermpje doen met de observaties van de eigenaar, terwijl een gedragstherapeut de hele situatie daadwerkelijk aanschouwt en misschien wel tot andere observaties komt. Daarnaast vordert een gedragstraining natuurlijk niet echt als de eigenaar bijvoorbeeld niet op de goede manier of op het juiste moment beloont of corrigeert. Dus ik denk ook dat je meer hebt aan een goede gedragstherapeut dan aan advies van mensen achter een schermpje, omdat die altijd minder informatie hebben dan iemand die de hond, de probleemsituatie en de manier waarop de eigenaar ermee omgaat daadwerkelijk heeft waargenomen.

Bovendien krijg je hier meestal veel tegengestelde adviezen, dus ik kan me voorstellen dat je dan door de bomen het bos ook niet meer ziet. Die adviezen zijn dan (logisch) vaak gegeven uit eigen ervaring, maar passen misschien helemaal niet bij de eigenaar en de hond. Als het goed is, kan een gedragstherapeut echt advies op maat geven.

Veel succes Persistance, hopelijk vind je toch snel iemand die jullie goed verder kan helpen :ok:
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik ken niemand persistence, maar ik wil je wel succes wensen. Hopelijk vinden jullie iemand die kan helpen.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Persistence »

Zamunda schreef: 08 dec 2020 08:21 Hè wat k*t. Ik lees dat je er nu doorheen zit en er echt 'nu' iemand bij wil hebben, hoe hou je je honden nu thuis? Hou je ze gescheiden, ook als je erbij bent? Zoals ik het inschat lijkt mij dat namelijk wel het beste, dat creëert weer een bepaalde rust in huis, voor iedereen. Eventueel dat je af en toe toch met z'n allen zit maar dan Bella(?) muilkorft als dat de agressie behapbaar maakt. Maar om de spanning (zeker bij jou) nu te doorbreken zou ik voor scheiden gaan.
En dit is nu waar ik dus eigenlijk niet op zit te wachten. Ik snap het helemaal, je leest agressie en vormt er een beeld en oordeel bij.
En echt niet lullig bedoeld, want ik weet dat je het met de beste bedoelingen post, maar hier ga ik verder niet op in.
Zamunda schreef: 08 dec 2020 08:21 Van de GT's die 150,- per keer vragen, zit er daar wel een bij die jou goed en kundig lijkt en die wél nu kan? Dan zou ik die laten komen ter beoordeling van de situatie. Want je wil dat het nu opgelost wordt, maar als het niet oplosbaar is dan kun je dat maar beter nu weten (ondanks dat je dat eigenlijk niet wil weten).
Het korte antwoord op je vraag is nee.
DeDiana schreef: 08 dec 2020 09:20 De eigenaar hoeft natuurlijk niet altijd onderdeel van het probleem te zijn.
Maar wij moeten het van achter een schermpje doen met de observaties van de eigenaar, terwijl een gedragstherapeut de hele situatie daadwerkelijk aanschouwt en misschien wel tot andere observaties komt. Daarnaast vordert een gedragstraining natuurlijk niet echt als de eigenaar bijvoorbeeld niet op de goede manier of op het juiste moment beloont of corrigeert. Dus ik denk ook dat je meer hebt aan een goede gedragstherapeut dan aan advies van mensen achter een schermpje, omdat die altijd minder informatie hebben dan iemand die de hond, de probleemsituatie en de manier waarop de eigenaar ermee omgaat daadwerkelijk heeft waargenomen.

Bovendien krijg je hier meestal veel tegengestelde adviezen, dus ik kan me voorstellen dat je dan door de bomen het bos ook niet meer ziet. Die adviezen zijn dan (logisch) vaak gegeven uit eigen ervaring, maar passen misschien helemaal niet bij de eigenaar en de hond. Als het goed is, kan een gedragstherapeut echt advies op maat geven.

Veel succes Persistance, hopelijk vind je toch snel iemand die jullie goed verder kan helpen :ok:
Dankje.
En nogmaals, voor 'simpele' issues vraag ik hier graag om raad en advies omdat hier zoveel kennis zit, maar dit is een totaal andere situatie.
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door duitse herder »

De zoektocht naar een betaalbare en goede gedragstherapeut is echt erg lastig. Ik heb geprobeerd er ook eentje te zoeken en had er eentje gevonden waar ik een goed gevoel bij had. Maar helaas, afspraak kon niet door gaan ivm dat Perry giardia heeft. Ondertussen zijn de kleine problemen goed onder controle dat het voor mij niet echt meer nodig is.
Ik hoop echt dat iemand op het forum iemand weet, want het is echt een lastige zoektocht
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door blondie »

Het is alleen wat vaag nu of het probleem tussen de honden zit of dat een van de honden agressie toont naar mensen. Dan kan iemand wellicht wat gerichter een deskundige aandragen. Ik hoor wel goede verhalen over Dogtouch. https://dogtouch.nl/
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Floortje »

Persistence schreef: 07 dec 2020 12:16
Floortje schreef: 07 dec 2020 10:06 Bernice Muntz in Leidschendam.
https://www.dierentrainer.nl
Ze ging haar bedrijf verkopen, dus ik weet niet of ze nog veel gedragstherapie doet.
Ik vind haar geweldig, ze hangt niet één kerk aan, laat zich continu bijscholen en is goudeerlijk.
Dankjewel, ze zit helaas ook vol voor de komende maanden.
Balen!
Deze ken ik zelf niet, maar Bernice heeft ze aangeraden:
http://www.honderwijs.com/advies/
Heel veel succes en sterkte!
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door blondie »

En het is zeker lastig om er een te vinden als je geen referenties hebt. Zelf ook eens iemand laten meelopen jaren geleden. Veel mensen liepen weg met haar. Maar alles wat zij wilde voorstellen deden mijn hond en ik al, dus zij leek bijna te denken "wat is het probleem?". Daar had ik dus niet veel aan.

Er is er trouwens ook 1 in Noordwijk. https://hondenschoolbraaf.nl/ Mijn beleving toen ik eens ging kijken daar zijn ze wel erg zwart wit, maar veel mensen met pittige honden gaven mij aan dat ze erg veel baat hadden bij deze manier van begeleiding.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Braaf zou ik absoluut niet doen.
Dogtouch hoor ik ook goede dingen over en ik kom de man regelmatig tegen met wandelen.
Hij is erg relaxed en rustig en geeft echt maatwerk.
Je zou hem je probleem voor kunnen leggen en kijken wat je gevoel erbij is.
Zijn tarief ken ik alleen niet.

Misschien heb je het al gedaan maar de zoekfunctie hier is ook goud waard.
Troost je, ieder probleem is al eens langsgeweest en op die manier kun je makkelijker filteren wat op jou van toepassing is en de mensen waarmee je op 1 lijn ligt.

Succes hoor, dit vraagt veel van je.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Floortje »

blondie schreef: 08 dec 2020 11:13 En het is zeker lastig om er een te vinden als je geen referenties hebt. Zelf ook eens iemand laten meelopen jaren geleden. Veel mensen liepen weg met haar. Maar alles wat zij wilde voorstellen deden mijn hond en ik al, dus zij leek bijna te denken "wat is het probleem?". Daar had ik dus niet veel aan.

Er is er trouwens ook 1 in Noordwijk. https://hondenschoolbraaf.nl/ Mijn beleving toen ik eens ging kijken daar zijn ze wel erg zwart wit, maar veel mensen met pittige honden gaven mij aan dat ze erg veel baat hadden bij deze manier van begeleiding.
Die is een beetje van de oude stempel volgens mij (niet dat dat erg is).
In Noordwijkerhout heb je een koetsjiekoetsjie-anti-correctie-hondenschool en die praten heel lelijk over haar. Maar die hebben zelf maar één zienswijze en wijken daar nooit vanaf, ik denk dat het bij sommige (agressie)problemen best zinvol kan zijn om juist wél te corrigeren. Ook fysiek.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel vaak is agressie alleen maar een symptoom van heel veel ( al dan niet) kleine dingen die er vaak niet eens mee te maken lijken te hebben tot iemand je het verband laat zien. belangrijkste is dat de aanpak bij je past
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Floortje »

Soms zie je hondenscholen/gedragstherapeuten die slechts één methode aanhangen. Daar hebben ze hun opleiding gevolgd en dat is helemaal fantastisch en al het andere is fout. Terwijl ik denk dat je naar de hond moet kijken. Een angstige chihuahua vergt een andere aanpak dan een territoriale rottweiler bijv.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door blondie »

Dat bedoelde ik ook met zwart/wit :wink: Ik wil ze niet in het negatieve trekken, omdat ik dus positieve gesprekken had met wat mensen die daar trainden met best pittige honden. Zelf vond ik de groepstraining met jonge honden niet mijn ding, terwijl ik zelf mijn ervaringen bij de IPO trainingen heb opgedaan. Maar de trainster had wel goede inzichten en had precies in de smiezen welke hond bepaald gedrag vertoonde.
Dus als gedragstherapeut bij bepaalde issues zou ze wellicht juist wel goed kunnen zijn.

Zelf ben ik van mening als bepaald gedrag ingesleten is, én gewoonweg een gevaar vormt voor omgeving of voor de hond zelf dat daar best goed naar gekeken moet worden en dat je soms niet met koekjes en afleiding iets bereikt.
Een goede gedragsdeskundige moet m.i. wel goed de hond inschatten, de situatie en welke manier van aanpak het best werkt.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ken helaas vrijwel geen gedragstherapeuten maar ik wil je wel even een virtuele knuffel geven en je sterkte en succes wensen. Jij kan dit :J:
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat ontzettend naar dat dit ook nog speelt.
Ik kan je helaas geen gt aanraden. Ik heb er voor Charlie een paar jaar geleden ook naar gezocht maar ik heb er uiteindelijk, om verschillende redenen, voor gekozen om geen gt in de hand te nemen. 1 van de redenen daarvoor was inderdaad dat het zo lastig is om een passend iemand te vinden voor het probleem en ze, bijna allemaal, krijsend duur zijn. Ben je 3 gt's verder en heel wat geld armer en is het probleem nog niet opgelost.

Wel wil ik je een hart onder de riem steken, Charlie heeft nog steeds dezelfde problemen als waar ik een gt voor wilde maar ik heb oplossingen gevonden voor de risico's die het probleem gaf en dat heeft ons rust gegeven. Zelfs vorig jaar na een behoorlijke verandering van onze leefsituatie waardoor ze zelfs ter herplaatsing heeft gestaan (die hond raakte ik aan de straatstenen niet kwijt :LOL: ) is er nu weer rust in de tent en gaat het goed. Natuurlijk weet ik niet wat bij jullie het probleem is maar ik hoop ontzettend voor je dat je er, op welke manier dan ook, een bevredigende oplossing voor gaat vinden. :J: En verder verwoord DeDiana precies wat ik wilde zeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door DeDiana »

Floortje schreef: 08 dec 2020 11:39 Soms zie je hondenscholen/gedragstherapeuten die slechts één methode aanhangen. Daar hebben ze hun opleiding gevolgd en dat is helemaal fantastisch en al het andere is fout. Terwijl ik denk dat je naar de hond moet kijken. Een angstige chihuahua vergt een andere aanpak dan een territoriale rottweiler bijv.
Ik heb niet heel veel persoonlijke ervaring met gedragstherapeuten (sociale wandelingen gedaan bij een gedragstherapeut met eigen hond, gespeurd met eigen honden bij een andere gedragstherapeut en twee keer een consult bijgewoond met andermans honden), maar ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat er gedragstherapeuten zijn die voor bovenstaande kwestie een zelfde advies zouden geven ;-)
De therapeuten met wie ik persoonlijke ervaring heb, hadden allemaal een andere insteek, maar leverden wel heel erg advies op maat. Gericht op die specifieke hond en de signalen die zij waarnamen, waarmee ze de eigenaar ook leerden de hond beter te lezen en beter te anticiperen. Ik vond ze ook helemaal niet zo van de methodes, in ieder geval met mijn kennis van hondengedrag en leerprincipes vond ik de aanpak dat wel overstijgen en veel breder van insteek.
Ongetwijfeld zijn er therapeuten die heel strikt één methode aanhouden, maar mijn persoonlijke ervaring is dus dat degene die ik heb gezien veel breder kijken, niet alleen wat betreft wat bij de hond past, maar ook wat bij de eigenaar past en in de situatie haalbaar is.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door blondie »

Dennenappel schreef: 08 dec 2020 11:19
Troost je, ieder probleem is al eens langs geweest en op die manier kun je makkelijker filteren wat op jou van toepassing is en de mensen waarmee je op 1 lijn ligt.

Succes hoor, dit vraagt veel van je.
Dit is wel een goede tip. Vul wat steekwoorden in en gebruik de zoekfunctie. Wellicht zie je wel wat dingen die je direct kunt toepassen, en misschien staan daar ook nog wel goede opties bij voor gedragsdeskundigen.
En wat Denneappel ook zegt, omgaan met agressie en bepaald gedrag is best een ding. Je weet soms niet waar je goed aan doet, en mijn eigen beleving toen het mij overkwam was echt de twijfel aan mijzelf, én dat voor mijn gevoel de hond "ineens" onbetrouwbaar was geworden. Daar ga je dan ook nog eens op lopen, door dingen te vermijden. Ik had met mijn eerste hond te maken ineens met agressie naar mensen toe, en dat kwam na een paar maanden dat ik hem had, voor mijn gevoel ineens uit de lucht vallen.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

blondie schreef: 08 dec 2020 12:33
Dennenappel schreef: 08 dec 2020 11:19
Troost je, ieder probleem is al eens langs geweest en op die manier kun je makkelijker filteren wat op jou van toepassing is en de mensen waarmee je op 1 lijn ligt.

Succes hoor, dit vraagt veel van je.
Dit is wel een goede tip. Vul wat steekwoorden in en gebruik de zoekfunctie. Wellicht zie je wel wat dingen die je direct kunt toepassen, en misschien staan daar ook nog wel goede opties bij voor gedragsdeskundigen.
En wat Denneappel ook zegt, omgaan met agressie en bepaald gedrag is best een ding. Je weet soms niet waar je goed aan doet, en mijn eigen beleving toen het mij overkwam was echt de twijfel aan mijzelf, én dat voor mijn gevoel de hond "ineens" onbetrouwbaar was geworden. Daar ga je dan ook nog eens op lopen, door dingen te vermijden. Ik had met mijn eerste hond te maken ineens met agressie naar mensen toe, en dat kwam na een paar maanden dat ik hem had, voor mijn gevoel ineens uit de lucht vallen.
Heel herkenbaar.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Gedragstherapeut Noord of Zuid Holland (enige spoed)

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Over https://www.bijbrenda.com/ hoor ik goede verhalen! Ze zit in Santpoort, vlakbij Haarlem.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”