Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sexier dan een eekhoorn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door blondie »

Wat voor oefeningen zijn het dan? Ben toch wel een beetje benieuwd.

Wat is er anders dan de diverse manieren die je al kunt verzinnen om de aandacht op je te houden?
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Toppie »

Inmiddels aangekocht maar loop op technische problemen. Bij openen van callenge krijg ik de error: There has been a ctritical error on your website. Wie zou me verder kunnen helpen?
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Toppie »

Ik ben nu een aantal dagen bezig en ben er ook zeer over te spreken. De theorie die in de filmpjes zitten die je via de mail krijgt zijn ook erg leerzaam. Je moet wel door het overenthousiastme heen kijken, maar gezien ik zo niet creatief ben in nieuwe spelletjes te verzinnen is dit ideaal. Dit kan ik ook inzetten tijdens wandelingen en mijn probleem= jagen
Als de 25 dagen over zijn, kan je dan automatisch de filmpjes op de site en hun facebookgroep niet meer zien?
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Johnny Jones schreef: 22 sep 2020 20:51 Ernstig gemanipuleerd door de social media heb ik voor ongeveer 30 euro deze online training gekocht.
Voor Manipi ben ik op eigen terrein alles maar in het bos besta ik niet voor hem. Mijn dochter doet ook mee met Happy. Bij Happy komt de straathond boven als ze losloopt in het bos.
Je krijgt iedere dag online een filmpje met een spelletje voor die dag en een e-book. De oefeningen zullen niks nieuws zijn, maar ik hoop dat de opzet goed is voor de motivatie om iedere dag aan de gang te gaan. Ben benieuwd of het iets gaat opleveren.

Kent iemand het misschien?
Ben je inmiddels tevreden over wat je hebt bereikt? En wat heb je dan zoal bereikt? (Niet alleen een vraag voor jou hoor.)

Tosca kan ook zo jagen, het ging heel lang goed, maar het is de laatste tijd weer heviger, ze gaat alleen nog maar los met de lange lijn en dan is het na een kwartiertje ook gewoon klaar, daarna is ze aan de lange lijn meer dan tevreden hoor, maar als ik dan naar Charlie kijk, die gewoon binnen een straal van 10 meter bij me blijft, al naast me staat voordat ik de ieee heb uitgesproken. Het lijkt me zo fijn om dat met Tosca ook te hebben. Ze is alleen zo razend snel (en ik ben dan toch een beetje traag) dus ik 'lees' niet altijd op tijd dat ze gaat fixeren op de futen bijvoorbeeld. Als hier opdrachten tussen zitten waarmee ik dat voor kan zijn, zou dat wel heel handig zijn.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door natalie »

Toppie schreef: 18 dec 2020 20:15 Als de 25 dagen over zijn, kan je dan automatisch de filmpjes op de site en hun facebookgroep niet meer zien?
Nee hoor, je kan het zo lang blijven raadplegen als je maar wil. :ok:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb het vaak voorbij zien komen maar vanwege de naam steeds niet gedaan. Eigenlijk ook niet verder gekeken.

Nu we ook geen training meer hebben ivm Corona is het misschien toch wel leuk.

Ik kan alleen die Facebook pagina niet openen om echt verder te kijken?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mizzsylver schreef: 19 dec 2020 13:11 https://absolute-dogs.com/products/the- ... -challenge

Hier kun je je aanmelden!
Ja. Maar ik wil er eerst wat meer over weten 😉
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Shibby »

Chihuahua-paws schreef: 19 dec 2020 14:10
Mizzsylver schreef: 19 dec 2020 13:11 https://absolute-dogs.com/products/the- ... -challenge

Hier kun je je aanmelden!
Ja. Maar ik wil er eerst wat meer over weten 😉
Wat wil je weten? ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wat het precies inhoud. Want dat staat dus niet op die site vermeld.

Ik zag ook iets voor reactieve honden daar ben ik ook benieuwd naar. Is misschien juist leuk voor Saartje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door blondie »

Mizzsylver schreef: 15 dec 2020 16:05
blondie schreef: 15 dec 2020 13:49 Wat voor oefeningen zijn het dan? Ben toch wel een beetje benieuwd.

Wat is er anders dan de diverse manieren die je al kunt verzinnen om de aandacht op je te houden?
Dat ze fancy namen hebben en per spel is er een filmpje van in overenthousiast engels :Q:
Op hun youtube staan verschillende games die ook in de challenge zitten:
https://www.youtube.com/channel/UCrz5Nq ... 1Wm_ksEV3g
Oh jeetje wat zijn ze druk :80:
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Marlett schreef: 18 dec 2020 20:39
Johnny Jones schreef: 22 sep 2020 20:51 Ernstig gemanipuleerd door de social media heb ik voor ongeveer 30 euro deze online training gekocht.
Voor Manipi ben ik op eigen terrein alles maar in het bos besta ik niet voor hem. Mijn dochter doet ook mee met Happy. Bij Happy komt de straathond boven als ze losloopt in het bos.
Je krijgt iedere dag online een filmpje met een spelletje voor die dag en een e-book. De oefeningen zullen niks nieuws zijn, maar ik hoop dat de opzet goed is voor de motivatie om iedere dag aan de gang te gaan. Ben benieuwd of het iets gaat opleveren.

Kent iemand het misschien?
Ben je inmiddels tevreden over wat je hebt bereikt? En wat heb je dan zoal bereikt? (Niet alleen een vraag voor jou hoor.)

Tosca kan ook zo jagen, het ging heel lang goed, maar het is de laatste tijd weer heviger, ze gaat alleen nog maar los met de lange lijn en dan is het na een kwartiertje ook gewoon klaar, daarna is ze aan de lange lijn meer dan tevreden hoor, maar als ik dan naar Charlie kijk, die gewoon binnen een straal van 10 meter bij me blijft, al naast me staat voordat ik de ieee heb uitgesproken. Het lijkt me zo fijn om dat met Tosca ook te hebben. Ze is alleen zo razend snel (en ik ben dan toch een beetje traag) dus ik 'lees' niet altijd op tijd dat ze gaat fixeren op de futen bijvoorbeeld. Als hier opdrachten tussen zitten waarmee ik dat voor kan zijn, zou dat wel heel handig zijn.
Allereerst, Manipi en ik hebben genoten van de opdrachten. Toen we nog iedere week naar cursus hadden gingen we ook snel vooruit, met behulp van de spelletjes was hij goed op mij gefocused. Wat ik hoopte, beter bij me blijven als hij losloopt en aangelijnd minder trekken, daar is geen verbetering in gekomen. Als ik intensief met hem bezig ben is hij enorm op mij gefocused, als ik dat wat laat gaan ben ik totaal zijn aandacht kwijt. Helaas....
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ik zie nu de filmpjes van YouTube daar ga ik eens beter naar kijken. Mijn GBS bleken op daardoor laade het daar straks kennelijk niet. Heb een filmpje gekejen wat ik wel eens zou kunnen proberen (met Saartje)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef: 19 dec 2020 17:46
Marlett schreef: 18 dec 2020 20:39
Johnny Jones schreef: 22 sep 2020 20:51 Ernstig gemanipuleerd door de social media heb ik voor ongeveer 30 euro deze online training gekocht.
Voor Manipi ben ik op eigen terrein alles maar in het bos besta ik niet voor hem. Mijn dochter doet ook mee met Happy. Bij Happy komt de straathond boven als ze losloopt in het bos.
Je krijgt iedere dag online een filmpje met een spelletje voor die dag en een e-book. De oefeningen zullen niks nieuws zijn, maar ik hoop dat de opzet goed is voor de motivatie om iedere dag aan de gang te gaan. Ben benieuwd of het iets gaat opleveren.

Kent iemand het misschien?
Ben je inmiddels tevreden over wat je hebt bereikt? En wat heb je dan zoal bereikt? (Niet alleen een vraag voor jou hoor.)

Tosca kan ook zo jagen, het ging heel lang goed, maar het is de laatste tijd weer heviger, ze gaat alleen nog maar los met de lange lijn en dan is het na een kwartiertje ook gewoon klaar, daarna is ze aan de lange lijn meer dan tevreden hoor, maar als ik dan naar Charlie kijk, die gewoon binnen een straal van 10 meter bij me blijft, al naast me staat voordat ik de ieee heb uitgesproken. Het lijkt me zo fijn om dat met Tosca ook te hebben. Ze is alleen zo razend snel (en ik ben dan toch een beetje traag) dus ik 'lees' niet altijd op tijd dat ze gaat fixeren op de futen bijvoorbeeld. Als hier opdrachten tussen zitten waarmee ik dat voor kan zijn, zou dat wel heel handig zijn.
Allereerst, Manipi en ik hebben genoten van de opdrachten. Toen we nog iedere week naar cursus hadden gingen we ook snel vooruit, met behulp van de spelletjes was hij goed op mij gefocused. Wat ik hoopte, beter bij me blijven als hij losloopt en aangelijnd minder trekken, daar is geen verbetering in gekomen. Als ik intensief met hem bezig ben is hij enorm op mij gefocused, als ik dat wat laat gaan ben ik totaal zijn aandacht kwijt. Helaas....
Dat laatste was bij Amy ook iets waar ik tegenaan liep. Ik kan haar aandacht heel goed bij mij houden als ik haar entertain met spelletjes en opdrachtjes, maar zodra ik dat niet meer doe, gaat ze haar eigen avontuur wel zoeken. Ze komt wel als een speer als ik haar roep, maar niet meer als ze in jaagmodus is. Ik moest dus constant haar aandacht bij mij houden of haar steeds bij me roepen voordat ze ging jagen (en dat kwam neer op elke 3 seconden ofzo). Bij haar heeft het uiteindelijk veel beter gewerkt haar te leren op de paden te blijven en niet te veel ruimte te nemen. Helemaal gedachteloos lopen met Amy los gaat nog steeds niet, ik moet echt nog wel opletten, maar omdat ze zichtbaar voor mij is op het pad en niet te ver weg, zie ik het ook meteen als ze ergens op focust of haar spieren aanspant (klaar om een achtervolging in te zetten) en kan ik dat beter voor zijn.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Hoe heb je haar geleerd om op het pad te blijven? En niet te veel ruimte te nemen?

Ik heb nu wel een route waar ze op een bepaald punt niet naar links mag afslaan, een strakke "NNNEEE" helpt dan wel, maar afgelopen zomer liep ik op een bergpad en daar zou ze zo het ravijn in gaan om daar te balanceren. (Zie draadje "Apenkooien" :F: )

Ik heb echt getwijfeld aan mijn eigen kunnen, maar nu ik Charlie heb, durf ik wel te beweren dat het niet alléén door mijn toedoen is dat ze zo is. Er zit ook wel wat in d'r aard natuurlijk.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marlett schreef: 19 dec 2020 19:18 Hoe heb je haar geleerd om op het pad te blijven? En niet te veel ruimte te nemen?

Ik heb nu wel een route waar ze op een bepaald punt niet naar links mag afslaan, een strakke "NNNEEE" helpt dan wel, maar afgelopen zomer liep ik op een bergpad en daar zou ze zo het ravijn in gaan om daar te balanceren. (Zie draadje "Apenkooien" :F: )

Ik heb echt getwijfeld aan mijn eigen kunnen, maar nu ik Charlie heb, durf ik wel te beweren dat het niet alléén door mijn toedoen is dat ze zo is. Er zit ook wel wat in d'r aard natuurlijk.
Aan een lange lijn en met clicker, met commando's 'op het pad' en 'wachten'/'in de buurt blijven'. Dat laatste is wat lastig, want hoeveel ze in de buurt moet blijven hangt ook af van de omgeving en hoeveel zicht ik heb. In het begin hield ik daarvoor de lengte van de lange lijn aan (15 meter). Nu ze snapt wat ik van haar verwacht, kan ik er wat meer in variëren door een paar keer 'in de buurt blijven' op de door mij gewenste afstand te zeggen.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat goed hoe je dat hebt opgelost!
De afgelopen maanden heb ik al zoveel geprobeerd, ook met het trekken aan de lijn, ben het trainen even beu... Als ik Manipi loslaat rent hij direct heel hard en ver weg. Als ik hem roep komt hij wel, maar niet gelijk. En hij rent soms zo ver weg als een kip zonder kop, dat ik bang ben dat hij me kwijtraakt. Ik durfde het alleen te proberen omdat ik er wel een beetje van uit ga dat hij de weg naar huis inmiddels wel weet te vinden, en voor de zekerheid met tracker om.
Voor het trekken aan de lijn heb ik zo'n beetje iedere methode wel geprobeerd, inclusief de anti trektuigen. Als ik alleen met hem wandel gaat het redelijk, maar hoe meer van onze andere honden erbij, hoe meer hij trekt.

Hij komt niks tekort hoor. We lopen samen hard, hij kan op ons terrein lekker hard rennen. Maar het zou fijn zijn als we zonder getrek of lekker los lange wandelingen met de andere honden erbij kunnen maken. Hem thuislaten is ook niet echt een optie, hij gaat heel hard huilen als ik zonder hem ga wandelen...
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Shibby »

Chihuahua-paws schreef: 19 dec 2020 15:36 Wat het precies inhoud. Want dat staat dus niet op die site vermeld.

Ik zag ook iets voor reactieve honden daar ben ik ook benieuwd naar. Is misschien juist leuk voor Saartje.
Je krijgt iedere dag een filmpje met simpele opdrachten om meer interactie met je hond te creëren door middel van spel. Het draait allemaal om focus en aandacht en hoe je jezelf dus zo leuk mogelijk kan maken.

Je moet wel tegen adhd mensen kunnen. Sommigen haken daar op af. Ik vind het juist wel leuk dat ze zo hyper zijn. :mrgreen:

De spellen zijn simpel. Bvb; koekje naar de ene kant van de kamer gooien en op het moment dat je hond omkijkt, gelijk enthousiast roepen en het volgende koekje gooien. Of je hond laten twisten en turnen op het moment dat hij op je af komt rennen. Het waren voor mij geen nieuwe dingen, maar juist door er weer een tijdje zo bewust mee bezig te zijn, geeft dat weer motivatie om er mee aan de slag te gaan.
Sinds de challenge heb ik Lou weer vaker aan de 5 meter sleeplijn in het bos en als ze iets interessants ziet, moet ik wel alle zeilen bijzetten voor haar aandacht. Maar omdat je dus vanuit verschillende concepten oefend en daarbij enthousiasme bij je hond hebt gecreëerd, herkent de hond je acties en wordt de keuze makkelijker om naar jou te gaan.
Laatst kreeg ik het dus voor elkaar om zo snel haar aandacht te krijgen dat Lou de wegrennende reeën niet zag. Net zo lang met voer gespeeld totdat de reeën echt uit zicht waren en daarna kreeg ik haar dus ook van het wildspoor terug naar mij. Het kost moeite en ik ben zelf bekaf na zo'n situatie, maar het werkt wel. Ik heb haar ook al uit een conflict met 2 honden gekregen, iets wat ze super spannend vindt en normaal dan echt niet naar mij kan luisteren, maar nu was de trigger op voer via een leuk interactiemoment toch voldoende om haar uit de situatie te halen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef: 20 dec 2020 10:34 Voor het trekken aan de lijn heb ik zo'n beetje iedere methode wel geprobeerd, inclusief de anti trektuigen. Als ik alleen met hem wandel gaat het redelijk, maar hoe meer van onze andere honden erbij, hoe meer hij trekt.
Hoe herkenbaar. 't was geen familie he? :mrgreen:

Ik zit ook nog te twijfelen om dit te volgen. Het hierkomen zonder afleidingen lukt best goed, maar als er molshopen, andere honden, of paarden zijn...
Hoe doen jullie dat in godsnaam met die lange lijnen...? Ik kom onder de modder en met krassen op mn gezicht thuis als ik die weer ergens uit de bosjes moet halen. :tongue:
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Hahah, klopt, die lange lijn wordt vies. Ik heb een goedkope nep-biothane 10 meter van de Aldi, maar n.a.v. wat DeDiana zei, overweeg ik toch een langere. Die van mij is vrij breed (en zwaar). Voordeel is wel dat Tosca goed moe is na het hollen met zo'n lijn. :cool2:

Als er één moment is waarop het heel goed uitkomt om hiermee aan de slag te gaan, is het nu wel. De komende vier weken zit ik sowieso thuis. ADHD-mensen kan nu ook wel hebben dan. Het is wel een goede stok achter de deur om elke dag even weer bezig te zijn.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door crutz »

blondie schreef:
Mizzsylver schreef: 15 dec 2020 16:05
blondie schreef: 15 dec 2020 13:49 Wat voor oefeningen zijn het dan? Ben toch wel een beetje benieuwd.

Wat is er anders dan de diverse manieren die je al kunt verzinnen om de aandacht op je te houden?
Dat ze fancy namen hebben en per spel is er een filmpje van in overenthousiast engels :Q:
Op hun youtube staan verschillende games die ook in de challenge zitten:
https://www.youtube.com/channel/UCrz5Nq ... 1Wm_ksEV3g
Oh jeetje wat zijn ze druk :80:

En dat is niet alleen voor de video. Dat is (in elk geval) hij ook in het echt. 3 dagen met hem training gehad voor de fitness.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb vanmorgen hard om twee containers heen gehold. :engel:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door natalie »

Marlett schreef: 22 dec 2020 11:36 Ik heb vanmorgen hard om twee containers heen gehold. :engel:
:Q: Vonden ze het leuk? Ik had Abel nog niet eerder zó fanatiek gezien :LOL:
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Ze snapten het nog niet zo goed. Morgen weer dus... :lol1:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door natalie »

Boutje schreef: 23 dec 2020 12:42 Ja, leuk hoor, al dat snoep gegooi ... beetje te veel dus, pup plus bench deze ochtend helemaal onder de spetterpoep. En dan niet blaffen he dat ze uit moet....
Maar net met speeltje geprobeerd in de plaats en dat vindt ze ook best leuk. Mag het alleen minder lang doen want ze is zeer fanatiek er door (meer dan met voer) en gezien haar leeftijd krijg ik schrik om te veel te belasten.
:schrik: :schrik:

Je geeft beloningssnoepjes om de spelletjes mee te doen? Dat vonden de darmen van Jip ook nooit leuk. Gelukkig wil hij tegenwoordig ook spelletjes spelen met gewone brokjes, die hij sowieso afgewisseld met vlees krijgt. Maar als ze nog fanatieker is met speeltjes, dan heb je gelukkig wel een goed alternatief. Sterkte met Kika! Hopelijk is het er nu allemaal uit :ugh:
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Boutje schreef: 23 dec 2020 12:42 Ja, leuk hoor, al dat snoep gegooi ... beetje te veel dus, pup plus bench deze ochtend helemaal onder de spetterpoep. En dan niet blaffen he dat ze uit moet....
Maar net met speeltje geprobeerd in de plaats en dat vindt ze ook best leuk. Mag het alleen minder lang doen want ze is zeer fanatiek er door (meer dan met voer) en gezien haar leeftijd krijg ik schrik om te veel te belasten.
AbsoluteDogs promoot 'Ditch The Bowl'. Het is dus volgens mij de bedoeling dat je de spelletjes doet met het dagelijkse voer, niet met snoepjes die je bovenop het dagelijkse voer geeft.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb nu ook twee voerbakken in de vensterbank staan. Ik moet mezelf alleen nog even aanwennen om een paar keer per dag dat soort spelletjes te doen.

Het "avondeten" hou ik er wel in, maar dan krijgen ze veel minder. Het ritueel dat zij iets krijgen en daarna rustig op hun plek gaan liggen terwijl wij eten, wil ik er wel in houden.
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Toppie »

Mijn 11 maanden oude Esty is ook super fanatiek met de spelletjes, ze vind het geweldig! ik ben nu bij dag 9.
Na een aantal dagen in huis het ook tijdens wandelingen in de praktijk gebracht. Met haar is het het probleem dat ze als een kip zonder kop rondrent, en als ze een wild spoor vind dit meteen oppakt, maar te zwijgen over alle herten die we momenteel tegenkomen. Elke wandeling, op alle routes komen we ze tegen. Waardoor ze momenteel aan een lange lijn zit.

Maar sinds 2 dagen als ze een hert ziet of een spoor heeft roep ik haar, je ziet dat ze heel even nadenkt en voor mij kiest (zonder druk op de lijn) om wel heel zenuwachtig maar toch de focus bij mij te leggen om de brokken in ontvangst te nemen en wat spelletjes te doen. En vanaf vandaag zag ik ook veel meer rust tijdens het lopen, en kwam ze elke keer meteen als ik haar riep. (wat ze normaal ook doet als er geen afleiding is)
En dat voor een hond met een heel sterk jachtinstinct vind ik al super! Of ze dit los ook zou doen, dat durf ik nog niet te zeggen. Ze blijft voorlopig nog even aan de lijn....
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

Het ADHD-gehalte valt me erg mee na de waarschuwingen hier, ik word er zelf ook wel enthousiast van eigenlijk. De podcast is ook wel leuk om te luisteren.

Het (voor het eerst) hebben van een hond vind ik lijken op een legpuzzel waarvan ik de deksel niet heb en met deze cursus heb ik het idee dat het totaalplaatje wat duidelijker wordt.
Ik heb ook de cursussen op de hondenschool gedaan, maar dat was een keer of 10 een uurtje in de week, dit is wat mij betreft een hele mooie aanvulling er op.

De naam vond ik ook een beetje stom, maar nu ik een paar filmpjes heb gezien snap ik de gedachte er achter, het komt vaak terug in de filmpjes, maar niet zo 'plat' als ik had verwacht.
Er zit een duidelijke rode draad in zit, dat kun je simplistisch vinden, maar ik vind het daardoor wel goed te bevatten.

@Toppie, ik ben ook niet zo creatief in spelletjes verzinnen, daarnaast ben ik motorisch altijd een beetje traag. In deze filmpjes wordt het echt heel duidelijk uitgelegd.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Persistence »

Marlett schreef: 25 dec 2020 19:47 ... op een legpuzzel waarvan ik de deksel niet heb...
Moest ik ff over nadenken maar ik snap hem nu :tongue:
En ik herken dat wel.

Ik zie nu veel de Leash off- Game on variant voorbij komen met deze oefeningen:

1. The “All Eyes on Me” Game!
2. “I Love My Name” Game!
3. Funder!
4. Magic Hand!
5. The Double Leash Game!
6. “Leash Off Party On!” Game!
7. The Mighty Middle Game!
8. The “Catch Me If You Can” Game! (With a difference!)
9. The Wanger Game!
10. The Whip-It Game!

Zitten die ook in de Squirrel Challenge?
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sexier dan een eekhoorn

Ongelezen bericht door Marlett »

@Persistence, ja dat je wel weet wat lucht en wat kasteel is, maar hoe en waar precies, dat niet. :lol1:

Dit zit in de Squirrel challenge:

Day 1 - Ditch The Bowl
Day 2 - Catch Me If You Can
Day 3 - Orientation Games
Day 4 - Room Dash
Day 5 - Happiness
Day 6 - The Squirrel's Secret Weapon
Day 7 - Proximity Zone
Day 8 - Don’t Put Baby In A Corner
Day 9 - FUNder, Tornado and Typhoon
Day 10 - Paint The Town Red
Day 11 - This Is My Sexy Side
Day 12 - Conversation Starters
Day 13 - Flippin Recall
Day 14 - My Magic Hand
Day 15 - Plant Pot Prison Part One
Day 16 - Plant Pot Prison Part Two
Day 17 - Side
Day 18 - Go Sniff
Day 19 - Double Clip Game
Day 20 - Middle On The Move
Day 21 - Proximity Vortex We're Bringing Sexy Back
Day 22 - Simon Says
Day 23 - Toy Switch
Day 24 - Play With My Toy
Day 25 - Instant Down
Day 26 - Orientation From Distraction
Day 27 - Nose Touch
Day 28 - She Wears a Halo
Day 29 - The Wanger game
Day 30 - Staying Sexy
Carry On Strutting Your Stuff
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”