Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup alleen blijven aanleren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door Persistence »

Soooof schreef: 11 jan 2021 15:32 Nu ook een pup, die is nog niet alleen geweest, maar ik merk al dat ie steun haalt uit de aanwezigheid van de volwassen hond (Rex) als wij ze even achterlaten in een andere ruimte. Dat is eigenlijk geen punt, waar Rex dat zeker wel een punt vond. Dus ik verwacht geen grote issues, maar ik ga wel ook oefenen op echt alleen zijn zonder andere hond. Gewoon voor 'je weet maar nooit'. Maar daar moet ik dus nog aan beginnen. :engel:
Voor als je gaat hardlopen met Rex, want de pup kan nog niet mee! Huh, pup? Laat eens zien :mrgreen:
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door Soooof »

Hehe ja zal er deze week eens voor gaan zitten. ;-)
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door runninggirl »

Barkley schreef: 16 jul 2020 12:35 niet :LOL: Fred is problematisch met alleen zijn en na 4 jaar hebben we het compleet geaccepteerd :mrgreen:
Dit geldt ook voor Lazar. Al gaat het toch steeds iets beter. In de ochtend na de grote wandeling kan hij prima even een uurtje of 2 zonder gedoe alleen blijven met de andere twee dames. Op andere momenten van de dag vindt hij nog steeds heel lastig, dus meestal gaat hij gewoon maar met ons mee. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door Budkes »

Pemba schreef: 16 jul 2020 13:05 Ik laat een pup de eerste maand helemaal nooit alleen, sleep ze overal mee naar toe.
Ze mogen ook net zoveel achter me aanlopen als ze willen.
Na die maand voelen ze zich hier altijd prima vertrouwd en het alleen laten is bij geen enkele hond een probleem geweest.
Ik werk niet dus bij mij was dat mogelijk.
Dit dus. En ik had een puppyren voor de laatste telg, maar daar wil hij niet in. Dus daar liggen nu de spullen in die niet kapot mogen. :engel:
Verder is de grond hier bezaaid met rotzooi. Dozen, papier, lappen stof, botten etc. wat er voor zorgt dat alles van waarde heel blijft.
Vrolijke vriend is nu 15 weken oud en kan prima alleen zijn. Met de rest uiteraard, dat wel.
Bij Louitje heb ik geprobeerd om alles schematisch op te bouwen, met bench, ren en in tijd. Dat werd dus een ramp. Hij is nu 3 en nu pas kan hij af en toe echt alleen in de kennel zonder dat hij de buurt bij elkaar krijst. Meestal moet papa Marco mee.
Dus bij deze volg ik gewoon weer mijn instinct. Pup moet zich veilig en vertrouwd voelen in huis en dan gaat de rest vanzelf. Je ziet het ook buiten. Hij loopt nog steeds los mee en is nu veranderd van zwaan kleef aan naar een pup die steeds meer ruimte durft te pakken. Soms is hij al een meter of 40 op pad als hij ineens bedenkt ojee vrouwtjeeeee .

Zindelijk worden is wat minder maar ligt geheel en al aan mezelf. Te laks. En mijnheer heeft een broertje dood aan regen. Vanmorgen ook weer, sta ik 10 minuten in de regen met hem....doet ie niks. Ga naar binnen en hij draait een rondje en doet een hoop.
Ga even later met de meute wandelen. We komen thuis en hij doet een plas. Ach ja dweil erover en klaar. Komt vanzelf goed. Tenminste dat is het tot nu toe bij allemaal wél gekomen. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
80564M

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door 80564M »

Budkes schreef: 12 jan 2021 13:21
Pemba schreef: 16 jul 2020 13:05 Ik laat een pup de eerste maand helemaal nooit alleen, sleep ze overal mee naar toe.
Ze mogen ook net zoveel achter me aanlopen als ze willen.
Na die maand voelen ze zich hier altijd prima vertrouwd en het alleen laten is bij geen enkele hond een probleem geweest.
Ik werk niet dus bij mij was dat mogelijk.
Dit dus. En ik had een puppyren voor de laatste telg, maar daar wil hij niet in. Dus daar liggen nu de spullen in die niet kapot mogen. :engel:
Verder is de grond hier bezaaid met rotzooi. Dozen, papier, lappen stof, botten etc. wat er voor zorgt dat alles van waarde heel blijft.
Vrolijke vriend is nu 15 weken oud en kan prima alleen zijn. Met de rest uiteraard, dat wel.
Hier dus ook. De hele grond bezaaid haha. Ik ben er nog nooit bewust mee bezig geweest, met alleen laten. De eerste paar weken (twee ofzo) was er wel altijd iemand beneden, maar toen gewoon naar boven gaan douchen als Teuntje sliep (en Sis naar boven was gevlucht). Kerstavond - toen was ze er dus 3 weken - ook gewoon met zijn tweeën alleen gelaten, geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Maya durfde de eerste week mij niet echt overal te volgen dus bleef ze uit zichzelf in de woonkamer want die was veilig. Daarna liep ze wel met me mee en dat vond ik ook prima.
Ze sliep boven in een bench op mijn bed (heb groot 2 persoons dus paste makkelijk) en vanaf toen ze daar te groot voor werd sliep ze beneden in een bench.
Maar ik weet nog dat ik hier een tijd terug op het hf las (van cleva meen ik) dat het normaal moest zijn. Gewoon naar boven of weg gaan als je naar boven of weg móet.
En zo heb ik dat dus gedaan.
Ze is nu 10 maand en heb nu een ren voor haar omdat ze mijn plinten erg kauwbaar vind en behang kan er blijkbaar ook af en scheurt zo leuk. Maar de ren betekend heel duidelijk.. snot, ik mag niet mee.
Ik hoef ook geen ritueel te doen want ze accepteerd het volledig.
En dan gaat ze slapen tot ik er weer ben en de ren los maak. Dat doe ik pas als ik bv de boodschappen opgeruimd heb en koffie pak.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nou, appeltje eitje, blijkt dus. :Q:

Ben nog niet heel lang weggeweest, vanaf maandag elke dag zo’n 20 minuten en vandaag 2 x 20 minuten :mrgreen:
Is helemaal super gegaan dus helemaal blij.
Lagen alle 3 rustig in de keuken te doezelen.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat moet een goed gevoel zijn.. ik heb t mijn honden nooit bewust aangeleerd, op een gegeven moment moest het gewoon en het ging goed maar Van Gils was toen al 4 en vond het eigenlijk altijd bagger als ik wegging en toen ging het wel en daarna eigenlijk nooit meer honden alleen gehad, en meerdere honden met daarbij een stabiele hond is een wereld van verschil in het aanleren ze zijn dan ook nooit echt alleen "alleen" zeg maar. hun roedeltje of maatje is er ook
Gebruikersavatar
flatcoatjrt
Zeer actief
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:12
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Re: Pup alleen blijven aanleren

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

flatcoatjrt schreef: 11 jan 2021 13:18
Vanaf volgende week ga ik echt boven op zolder zitten “thuiswerken” zodat we de verdere uitbreiding in het normale werkritme kunnen doen wat we ooit als het thuiswerken voorbij is ook gaan doen.
Update, we,zitten inmiddels aan de 3 uur alleen zijn (beneden in bench met puppyren eraan vast terwijl ik op zolder werk.
En het gaat super. Via de webcam hou ik hem in de gaten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”