Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kitten bij volwassen honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Ik begreep je dan verkeerd Twinkel.

Vanmiddag na de wandeling heb ik Aki voor een tweede keer wat langer los erbij gelaten, en het "gewoon" maar even bekeken.
Zonder direct, nee, of zachtjes of iets in die trant te zeggen.
Gewoon maar eens zien, eens moet de eerste keer zijn toch.

Wel vanuit een positie van allemaal eerst worstjes krijgen, en daarna maar gewoon de halsband af.
Ging behoorlijk goed.
Ene kitten vertrok naar de keuken, de ander bleef wat bij Aki hangen.
Aki ging kijken waar het ene kitten was, die vervolgens een lik kreeg in de keuken.
Vervolgens weer naar de woonkamer waar hij weer ontvangen werd door het andere kitten, en toen had hij ze allebei weer bij zich.
En ging hij maar weer voorzichtig liggen.

Soms nog wat lomp, en als ze zelf ook interactie geven tot spel kan het wat té enthousiast worden.
Het blijft opletten, maar zo een eerste kwartier alles los bij elkaar in woonkamer en keuken is al een behoorlijke stap verder vind ik zelf.
Zelf heb ik er in ieder geval een goed gevoel bij, zeker hoe Aki op ze reageert, en hoe beide kittens hem nu benaderen.
Vertrouwen moet ook groeien.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

Knap hoor van Aak :ok: .
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

dit staat jullie te wachten :wink:

Afbeelding
oeps :oeps:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Whaha.. al blijf ik ergens anders die kat in die lamp helemaal hilarisch vinden!

Hier hebben ze ontdekt dat ze in "hun" kamer ook op het aquarium kunnen.
Toch maar het visvoer weer in een kastje doen .. en de plantjes óp het aquarium wat verzwaren :LOL:

Zal kijken of ik straks een filmpje kan plaatsen van Aki met Ezau. Vandaag weer los bij elkaar het gepeupel.

Filmpje van gisteren doe ik maar niet... :mann:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Afbeelding
Gewassen en wel, poot op poot
Afbeelding
Hij is er zo blij mee :cheer:
Afbeelding
En ze zijn nog zo klein...
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Het gaat hier steeds beter, gisterenavond toen het donker was hebben we alles ook los bij elkaar gelaten.
Aki 2x aangegeven dat hij NIET achter ze aan mocht rennen als de kittens achter elkaar gingen rennen.
En hij mocht zich er ook absoluut NIET mee bemoeien als ze op elkaar doken en gingen rollebollen.
Dat zijn toch momentjes dat je de hond en kittens niet te ver van je af wilt hebben, dus dan maar een nee en er niet heen mogen.

En een poging gedaan om zelf op de bank te blijven zitten.
Is niet gelukt.
Lag Aki lekker rustig bij me op de bank hadden de kittens een nieuw spelletje bedacht.. de eetkamerstoelen met nepleren bekleding geeft leuk vertier :oeps:

En wederom naar het open Aquarium op de bench :cheer:

Oh, en we hebben weer een apart geval. Een kitten die blijkbaar metaal en grote objecten versleept.
En met zijn bek, want metalen kapstokhoudertjes die op de trap lagen... liggen nu allemaal boven in de katten kamer :denken:
Dat kan niet anders meegenomen zijn dan in de bek :19:
En gisteren had hij een wat grote ring van de trap blijkbaar meegenomen... was hij mee aan het spelen in de keuken.

Ook lag een kluif van de honden ineens in een diepe mand/korf waar ze wel eens in spelen...

Ezau is nog steeds het kitten dat graag contact maakt met Aki. Kaïn vindt vooral de staart van Aki leuk, maar laat weten dat hij de opdringerigheid van hem niet zo kan waarderen.
Aki respecteert dat buitengewoon goed.
Duidelijk dat hij de katten taal nog niet is ontwend, gelukkig.

Verder ben ik blij hoe het nu gaat. De kittens waren min of meer ook aangeschaft met het ouder worden van Jol. Maar we hadden totaal niet zien aankomen dat Jol dus zo snel ineens ons zou ontvallen.
Daarom ben ik nog blijer dat de kittens er al zijn, én dat er inderdaad interactie is.
Katten zijn geen vervanging voor een andere hond, maar weet zeker dat we er goed aan hebben gedaan, zeker ook voor Aki.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fijn, dat klinkt goed allemaal! :ok: Super dat je zelf nu ook het vertrouwen hebt dat Aki het met wat sturing gewoon kan, en het helpt natuurlijk heel veel dat de kittens nu niet meer bang zijn voor hem.

Nena is hier ook zo'n verzamelaar, die neemt van alles (hondenspeeltjes, pennen, nagelvijtjes, allerlei interessants dat ze in de tuin vindt) mee haar bench in :lol1: Een voorkeur voor bepaalde materialen heb ik bij haar nog niet ontdekt ;-) Ik heb ook eens een kat gehad die áltijd het deksel van het doucheputje af trok en op de bank legde :denken: :piew:
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Hammetime »

Leuk zeg, het gaat super goed zo te zien!
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Hammetime »

blondie schreef: Verder ben ik blij hoe het nu gaat. De kittens waren min of meer ook aangeschaft met het ouder worden van Jol. Maar we hadden totaal niet zien aankomen dat Jol dus zo snel ineens ons zou ontvallen.
Daarom ben ik nog blijer dat de kittens er al zijn, én dat er inderdaad interactie is.
Katten zijn geen vervanging voor een andere hond, maar weet zeker dat we er goed aan hebben gedaan, zeker ook voor Aki.
Dit is minder pijnlijk dan bij de pakken neer te gaan zitten denk ik en de timing is perfect! Nadat ik mijn kat na zestien jaar verloor heb ik snel weer een zwarte kitten genomen die toevallig geboren was op haar sterfdag. Wellicht een beetje ter vervanging maar daar is toch geen wet tegen? ;)

Veel plezier met je kitten!
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

DeDiana schreef:
Nena is hier ook zo'n verzamelaar, die neemt van alles (hondenspeeltjes, pennen, nagelvijtjes, allerlei interessants dat ze in de tuin vindt) mee haar bench in :lol1: Een voorkeur voor bepaalde materialen heb ik bij haar nog niet ontdekt ;-) Ik heb ook eens een kat gehad die áltijd het deksel van het doucheputje af trok en op de bank legde :denken: :piew:
Kat Joe verzamelde waterplanten, kikkers en een keer een heuse pad.
Mijn kleine vijvertje raakte steeds voller destijds... was blij toen ik er eindelijk achterkwam waar hij alles vandaan jatte. De buren verderop aan de overkant konden er gelukkig om lachen en waren blij dat ik alle planten weer netjes terug kwam brengen, en ook de pad heb ik weer terug naar zijn stek kunnen brengen (dat beest was groot :80: , gelukkig levend, maar die werd echt door Joe de woonkamer binnen gebracht zo van kijk eens! :cheer:

In het andere huis deed hij dat dus met kikkers... en toen woonde ik op een bovenverdieping, dus vroeg me écht af hoe er ineens een kikker in de woonkamer kon komen te zitten. :denken:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

DeDiana schreef:Fijn, dat klinkt goed allemaal! :ok: Super dat je zelf nu ook het vertrouwen hebt dat Aki het met wat sturing gewoon kan, en het helpt natuurlijk heel veel dat de kittens nu niet meer bang zijn voor hem.
Sinds vrijdag is het vertrouwen inderdaad steeds meer daar.
Het gaat dan nu ook best snel, dat vertrouwen en los bij elkaar laten lopen.
Gisterenavond had Aki nog wel de neiging om als ze druk gingen doen om te willen reageren.
Vandaag komt hij eigenlijk naar mij toe voor een knuffel en bevestiging dat hij het héél goed doet.

Aki is ook geen hond die zijn kluif gaat verdedigen of zo. Dus wat dat betreft is het ook helemaal ok.
Het uitdelen van wat lekkers en de kittens in "zit" :mrgreen: gaat ook al redelijk ok.
Niet dat het mijn doel is, maar is mooi meegenomen dat de kittens ook niet een snoepje uit mijn handen klauwen bij wijze van spreken :wink:
Kaïn heeft daar wel al de neiging toe, maar ook katten leren door niet eerder te geven dan dat ze "normaal" doen.
En zo niet, dan lopen ze zelf weg, maar krijgen dan ook niets :LOL:
Dat had Kaïn ook wel snel door.
Héérlijk.

Ben ook ontzettend blij dat we 2 kittens hebben.
Al is het af en toe wel druk..
Zo zitten ze lief te spelen met een belletje in een krabton. Zo is er een weer verdwenen en heeft ontdekt dat er beweging in het plantje naast de tv zit :roll:
Die stond dus op scherp..
Op de eetkamerstoelen heb ik nu de kussens van de bank gelegd.

Ik kreeg een terugblik.. Aki Nee, Nee Aki, Aki Nee..
En nu hoorde ik iedere keer die klauwen in die stoelen slaan, mijn partner vanaf de bank roepen "NEEE" in de handen klappen..
Maar daar hebben ze niet zo veel mee... gewoon schijt aan je :engel:

Klaar ermee, dan maar kussens op al die stoelen leggen dan is de lol er snel vanaf.
Het werkte :cheer:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, ja, herkenbaar, ze houden je lekker bezig zo :lol1: Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook heel welkome afleiding is, al zijn het ondeugende kittenstreken.

En kat Joe met zijn waterplanten, kikkers en pad, hilarisch! Katten houden er soms echt rare hobby's op na.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha, geweldig al die verhalen over die kittens en katten die van alles verslepen :LOL: . Hier heb ik dat alleen met mijn grootste kat, Ravi :tongue: .

Wat gaaf hoe het nu gaat tussen de kittens en Aki, genieten!
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Het is onvoorstelbaar fijn hoe goed het gaat.
Gisteren werd zelfs Aki moe van ze, we laten ze nu ook veel langer bij elkaar. En gisterenavond vanaf eind van de middag tot we naar bed gingen.

Het wordt nu ook steeds meer opletten en ze aanleren wat wel en niet mag... dus werken en de kittens los in de woonkamer is nog niet zo'n goed idee omdat ik ze niet continue in het oog kan houden :oohja:
Ze reageren nu wel op potverdorie, als ze weer aan het hengelen zijn bij de relatief open aquarium (dat wordt nog wat).

Ik moet wel zeggen dat deze kittens wonderbaarlijk behendig zijn, en onze hele woonkamer als grote speeltuin zien en weten via welke routes ze zoveel en zo ver mogelijk kunnen springen :roll:
Ze zijn ook ontiegelijk snel :denken:
Dat kan ik me niet zo herinneren van mijn vorige duo kat toen ze jong waren....

Het blijft hilarisch hoe Kaïn de verzamelaar is. Gisteren knipte ik een dor blad van de bananenplant in de vensterbank af. Kittens stonden te kijken wat ik aan het doen was, en in een fractie van een seconde dook Kaïn op het blad, nam het in de bek en rende ermee snel de bank af om in de woonkamer ermee te gaan spelen.

Toen Aki kwam checken wat hij deed, was meneer daar niet van gecharmeerd en pakte vlug het blad weer op om ermee naar de keuken te rennen :LOL:

Ezau en Aki spelen onderling. Potenspel tikkertje is favoriet.. al blijft het :schrik: als Aki ook tikkie terug doet.... plop, Ezau weer plat op de grond.
Of Aki op de bank, kijkend naar Ezau onder hem.. als Aak vervolgens drie seconden niet oplet krijgt hij een tik op zijn neus van onderen ... 't is té koddig om te zien gewoon.
Vervolgens ging Ezau bij hem liggen voor een poetsbeurt, die ook door Ezau overigens terug wordt gedaan.. dan zie je dat kleine katje ineens de poot of een neus van Aki likken :I:
En daarna rolde Aak op zijn rug in een poging om kop aan kop te gaan liggen met Ezau... dat hij daarmee bijna hem plette... dat moeten we dan maar even met lede ogen aanzien... blijkbaar gaat dat goed want Ezau bleef ook gewoon liggen, maar bleek er wel onderuit te kunnen komen.

Kaïn gaat ook goed met Aki hoor, dat is alleen een heel ander karakter. Ook naar ons toe, is niet zo knuffelig maar ligt regelmatig languit op de vloer, of zoals gisteren ineens languit op de salon tafel.

Het is een bijzonder stel, in ieder geval. En in combi met Aki een bijzonder trio.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door DeDiana »

Super! :ok:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Keuze voor kittens/katten was hier een combi van factoren.
Pup/hond erbij toen Jol nog leefde was gewoonweg geen optie, en we hadden niet verwacht dat Jol zo plots ineens achteruit zou gaan en we haar hebben moeten laten gaan. Met de kittens en Jol ging het direct al heel goed.
Ik werk nog steeds thuis. Dus prima de tijd om het in goede banen te leiden.
We hadden al katten gehad en best lang erover gedaan om toch maar te besluiten om 2 katten weer te nemen, scheelt misschien ook weer in de muizen overlast die we sinds de dood van onze katten ineens ervaren :engel:

En over de vakantie waren we ook al aan het nadenken, maar spontaan boden meerdere mensen aan om ze te willen verzorgen als we een weekje weg zijn dus dat ook weer opgelost! (we hebben ook nog meerdere aquariums, en de vissen willen ook vreten..)

Al met al denk ik dat we er heel goed aan hebben gedaan. Voor ons, maar ook zeker voor Aki. Het is geen vervanging voor een andere hond, maar je merkt wel dat dit duo een welkome afleiding is voor ons allemaal.
En mijn gevoel zat juist. Net als met een van de andere katten hebben we het geluk dat 1 van deze kittens ook enorm naar Aki toe trekt en visa versa.

En een hondenmaatje staan we ook voor open, even zien wat er op ons pad komt.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Afbeelding
Tsja...
Ze hebben ontdekt dat ze op barkrukken kunnen springen... en de ander heeft het vliegengordijn ontdekt :F:
Afbeelding
Who me?
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door HillieS »

:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

blondie schreef:Ik moet wel zeggen dat deze kittens wonderbaarlijk behendig zijn, en onze hele woonkamer als grote speeltuin zien en weten via welke routes ze zoveel en zo ver mogelijk kunnen springen :roll:
Ze zijn ook ontiegelijk snel :denken:
Dat kan ik me niet zo herinneren van mijn vorige duo kat toen ze jong waren....
Hier is het 16 jaar geleden dat we kittens hadden (toen een moederpoes met nest van 4 kittens, volgens mij gingen twee kittens weg met een week of 10-12? De andere twee kittens bleven) maar ik kan me dus echt totaal niet herinneren hoe dat toen ging. Dat moeten toch ook flinke druktemakers geweest zijn (en die moesten dan ook nog geïntroduceerd bij onze andere twee katten, is ook een grote waas hoe dat gegaan is) maar net als jij zit ik me continu te verbazen over hoe behendig die mormels zijn! Voor nu vliegen die van mij nog niet zo door de lucht maar ik zie en lees wat me over een paar weken te wachten staat :schrik: .


blondie schreef:Het blijft hilarisch hoe Kaïn de verzamelaar is. Gisteren knipte ik een dor blad van de bananenplant in de vensterbank af. Kittens stonden te kijken wat ik aan het doen was, en in een fractie van een seconde dook Kaïn op het blad, nam het in de bek en rende ermee snel de bank af om in de woonkamer ermee te gaan spelen.
Ow :I: .


Die foto's zijn echt briljant :LOL: .
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Filmpje, Ezau in de krabpaal, waar tussen eerste en tweede gat binnen een gat zit.
Aki is hem af en toe helemaal kwijt. Op het eind is Ezau zelfs de ton al uitgesprongen zonder dat Aki dat door had :LOL:
Weet niet of het zo te zien is, ik had deze video wel op openbaar staan nu.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Nog eentje, kat in de mand
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

blondie schreef:Filmpje, Ezau in de krabpaal, waar tussen eerste en tweede gat binnen een gat zit.
Aki is hem af en toe helemaal kwijt. Op het eind is Ezau zelfs de ton al uitgesprongen zonder dat Aki dat door had :LOL:
Weet niet of het zo te zien is, ik had deze video wel op openbaar staan nu.
Ik kan hem niet zien, moet me aanmelden zegt FB.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:
blondie schreef:Filmpje, Ezau in de krabpaal, waar tussen eerste en tweede gat binnen een gat zit.
Aki is hem af en toe helemaal kwijt. Op het eind is Ezau zelfs de ton al uitgesprongen zonder dat Aki dat door had :LOL:
Weet niet of het zo te zien is, ik had deze video wel op openbaar staan nu.
Ik kan hem niet zien, moet me aanmelden zegt FB.
Als je zelf niet op FB zit kan je het waarschijnlijk niet zien?

Leuke filmpje blondie :ok: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

ranetje schreef:Als je zelf niet op FB zit kan je het waarschijnlijk niet zien?
Tot nog toe kon ik filmpjes wel zien als ze op openbaar stonden, maar misschien is dat afgelopen week veranderd of staat deze toch niet op openbaar (of een andere instelling die anders staat)?
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De tweede kan ik wel zien, de eerste geeft inderdaad een foutmelding
En als ik naar je profiel ga, zie ik dit
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Zamunda schreef:
blondie schreef:Filmpje, Ezau in de krabpaal, waar tussen eerste en tweede gat binnen een gat zit.
Aki is hem af en toe helemaal kwijt. Op het eind is Ezau zelfs de ton al uitgesprongen zonder dat Aki dat door had :LOL:
Weet niet of het zo te zien is, ik had deze video wel op openbaar staan nu.
Ik kan hem niet zien, moet me aanmelden zegt FB.


Kun je deze link wel zien? Deze staat op openbaar en is het filmpje met de kattenton.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nee ook niet. Gek, want ik heb gisteren nog wel een FB-filmpje zien wat Nanna linkte (nieuwsgierige windhonden) en die van DeDiana kan ik ook altijd zien (als zij ze op openbaar heeft), dus FB heeft niets veranderd. Ik denk dat jij misschien iets in je profiel anders ingesteld hebt ofzo.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Geen bijster goede foto's zo in de avond, maar einde van de avond na veel geren en vertier zoekt Ezau Aki op, en gaat tussen zijn poten liggen op de bank :I:
Afbeelding
Kaïn is wat afstandelijker, wil ook niet erg aangehaald worden. Maar besloot zelf naast mij te komen liggen, en automatisch dus ook naast Aki.
Ezau zie je niet, maar die ligt dus opgerold bij Aki.
Afbeelding

Zo fijn dat het nu allemaal zo los bij elkaar kan. Ze begroeten elkaar allemaal telkens.
Voor de nacht neem ik ze nog wel mee naar hun kamertje.. want ze moeten nog veel leren over wat wel en niet mag in huis :mrgreen:
Ritueel is ook al geboren dat de kittens wat lekkers krijgen als Aki terug komt van een wandeling.
Dus het bij elkaar zitten voor een snoepje gaat ook steeds beter.

Het blijft nog wel een dingetje dat deze kattenbeesten dingen verplaatsen in hun bek... wellicht dat ik toch maar moet gaan leren apporteren.
Naast kapstokhaakjes, sieraden, gaan ze er nu ook met mijn knijpers vandoor :ugh:

Inmiddels 12 weken en 2 dagen oud :cheer:

Aak vindt ze geweldig, en het is duidelijk te zien en te merken dat dus Ezau en hij echte maatjes gaan worden. Kaïn loopt daar wat tussendoor, gaat her en der languit liggen en vind het allemaal wel prima, die verzint zijn eigen gekkigheid.
Heb er nog geen foto van kunnen maken, maar die ligt soms met zijn achterpoten languit achter zich.. in spreidstand.. hoop dat zijn heupen goed zijn :denken:
Of op zijn gemak op de zij, op de salontafel met een poot bungelend erover.
Die gekke pluimpjes aan zijn oren maken het af.
Dat wordt trouwens wel een flinke jongen heb ik het idee.. hij is nu al hoger dan zijn broertje.
Ezau heeft echt een wat langer slank lichaam en een kippennekkie :mann:
Oh en gisteren met een dropje wat ik op de bank had liggen.
En de shag...
Hop, gewoon pakje shag van de bar jatten :LOL:

Ze zijn ook niet meer te wegen.. mijn keukenweegschaal gaat blijkbaar maar tot 1500 gram.

Ben nog steeds blij met alle tips die ik heb gekregen, ook om dingen niet te overhaasten.
Heb inderdaad mijn gevoel erin gevolgd en goed gekeken naar Aki.
En nu is gewoonweg dat vertrouwen er compleet, van ons uit, en van Aki en de kittens uit.

Aak is soms nog wel wat onrustig, lijkt telkens ook een soort bevestiging van ons te vragen en kan zelf soms de rust niet helemaal vinden.
Maar denk dat het niet zozeer met de kittens te maken heeft.. heb sterk het gevoel dat het ontbreken van Jol hier toch een grotere rol in speelt.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Zamunda schreef:Nee ook niet. Gek, want ik heb gisteren nog wel een FB-filmpje zien wat Nanna linkte (nieuwsgierige windhonden) en die van DeDiana kan ik ook altijd zien (als zij ze op openbaar heeft), dus FB heeft niets veranderd. Ik denk dat jij misschien iets in je profiel anders ingesteld hebt ofzo.
Deze dan
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ja, zo wel! Hahaha, geweldig :LOL: . Komt ie ook nog met een speeltje aanzetten, de schat :I: . Ze zijn ontzettend leuk samen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”