Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kitten bij volwassen honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Waar is mijn kitten gebleven?
Kaïn
Afbeelding
Aan Ezau kun je nog zien dat het een jonkie is.
Afbeelding
Afbeelding
Helaas zijn deze kittens erg ondernemend en was duidelijk dat binnen houden geen optie was. Ze ondernamen telkens pogingen om te "ontsnappen".
Afbeelding
Hierna volgde een steek van een wesp die ze tegen de grond mepte :ugh:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ze zijn mooi :I:
en zo heel anders dan mijn Pusi, die van jou zijn compact met een mooie dikke staart, Pusi is lang, heel slank en een dunne staart :wink:
Hoe oud zin ze nu?
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

We hebben dus het nodige aan aanpassingen in de achtertuin gedaan. Links een houten afdak gemaakt en een raster zodat ze niet naar de buren met de vele setters kunnen springen, dat zou hun dood worden gok ik zomaar.
En rechts bij de muur en poort op 90 graden gaas gespannen. Bij de pergola hangt een net, en over de pergola gaan we een rieten dak maken :mrgreen:
Het net moeten we denk ik nog wat anders van maken, het oogt niet zo heel mooi, en de buurman kijkt daar nu ook tegenaan. Dus dat willen we nog anders doen. Voor nu hopen we dat het werkt, we houden ze wel zeer goed in de gaten. Gisteren dus voor het eerst even buiten.

Aki is af en toe nog erg zenuwachtig helaas. Hij is gek op ze, maar als ze heel druk zijn is hij zelf ook wat onrustig en duikt telkens bij ons aan de voeten.
Ik kan er alleen nog steeds de vinger niet opleggen of dat nu echt door de katten komt of dat hij toch nog steeds onrustig is omdat er een hond (Jol) dus niet meer aanwezig is in huis.
Op vakantie was hij iets rustiger, maar toch ook regelmatig zenuwachtig om ons heen aan het dansen en gewoonweg geen rust vinden om even te gaan liggen.
Vandaar de twijfel of het nu echt aan de katten ligt, of niet.

Het gebeurt trouwens gelukkig ook dat alles in diepe rust ligt in de avond. Af en toe om en om ligt er 1 bij Aki, maar ze kunnen ook alle drie rustig op een ander plekje liggen. Waarbij Aki op de bank bij ons ligt, en een van de kittens op de krabton, en een ander languit op de vloer.

De staarten van deze kittens zijn trouwens enorm lang.. ik heb op die van Ezau al meerdere keren gestaan :oohja:
En ze vreten enorm. Maar ze groeien ook enorm. Denk dat ze toch wat groter dan hun mama gaan uitpakken.
Ze zijn nu pas 4 maanden en 13 dagen.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

mosquito1980 schreef:Ze zijn mooi :I:
en zo heel anders dan mijn Pusi, die van jou zijn compact met een mooie dikke staart, Pusi is lang, heel slank en een dunne staart :wink:
Hoe oud zin ze nu?
Oh dank je, ik was nog een ander bericht aan het tikken :mrgreen:
4 maanden en 13 dagen.

Maar Ezau heeft ook niet zo'n stevige bouw hoor, en haar staart is lang en niet superdik.
Ik noem haar een krielkip. Ze oogt ook veel ranker dan Kaïn, dierenarts verkeek zich er ook op toen we gingen wegen. Ezau is een wat langere dunnen slungel.
Oogt dus veel kleiner dan Kaïn, maar is het niet.
Ben erg benieuwd hoe groot ze gaan uitpakken. Zit natuurlijk Maine Coon in, mama is een Maine Coon.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ja, die zijn dus bijna net zo oud als Pusi zij is van 12 April (ongeveer) :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

24-4 hier. Oh, dat is wel een verschil ja, al zijn die van mij ook lange enden, maar wel wat breder van bouw inderdaad. Ik moet nog een foto zien te maken van hoe Käin af en toe ligt. Dat is net een hond af en toe. Achterpoten volledig gespreid achter zich (dat je je afvraagt of hij wel heupkommen heeft..)
Ik vind die tijger/panter tekeningen op de poten van Pusi zo mooi!

Hier ben ik een beetje verliefd op die zwarte fluwelen neusjes van mijn duo. Joe mijn vorige kat was weer meer wit, volledig roze neus en pootjes.. zo lief ook.

Het is hier trouwens wel nog steeds zo dat Ezau en Aki elkaar steeds opzoeken. Die spelen ook echt met elkaar, mooi om te ervaren dat die karakters echt een match zijn, ook al is het kat en hond.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Rebble »

Ze zijn leuk, Blondie :I: Ik vind het allebei wel nog echt kittens. Als het zenuwen van Aki aan de kittens ligt, heeft dat gewoon tijd nodig denk ik. Kittens zijn vaak zo druk en vliegen het hele huis door, zijn wendbaarder dan honden dus het oogt ook nog eens veel onrustiger. Dat wordt met de tijd minder. Sushi heeft echt van die drakendagen, dan is ze de hele dag aan het klieren. Die dagen worden nu al minder.

Ik zit een beetje te twijfelen wanneer Soes te laten castreren, ze is nu 4 maanden en ook behoorlijk ondernemend (lees: het is een enorme draak :schrik: ). Soes komt ook in de tuin en daar moet ik nog 1 plekje barricaderen om te voorkomen dat ze hieruit kan ontsnappen maar als ze krols wordt kan ik me zo maar voorstellen dat ze wel een route vindt om eruit te ontsnappen. Voor de 6 maanden ga ik het dus zeker laten doen.
Soes is van 7 mei en ondanks dat ze ineens wel behoorlijk groeit (2,2 kg nu) vind ik haar ook nog echt een kitten. Op de foto oogt ze ook nog echt mini, die heb ik van de week gemaakt.

Afbeelding

Pusi vind ik trouwens echt prachtig, Mosquito!
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Hier heb ik de datum van castreren al laten vastzetten in overleg met de dierenarts toen we voor de tweede enting gingen.
22/10 staat het gepland, en deze poesjes zijn dus van 24/4.

Sushi is ook leuk zeg, een echte lapjes kat!
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Hier is trouwens niets veilig. Zeker Kaïn is een jatter, die gaat er met de meest vreemde objecten vandoor. Vreemd in de zin van, wat moet een kat daar nu mee.
Sieraden, bril, stukken afgeknipte varen... kapstokhaakjes, schroefjes, botten van Aki :oohja:
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door Rebble »

blondie schreef:Hier is trouwens niets veilig. Zeker Kaïn is een jatter, die gaat er met de meest vreemde objecten vandoor. Vreemd in de zin van, wat moet een kat daar nu mee.
Sieraden, bril, stukken afgeknipte varen... kapstokhaakjes, schroefjes, botten van Aki :oohja:
Haha, dat laatste heeft Soes al heel snel afgeleerd :schrik: Gelukkig doet Char dat heel duidelijk maar ook binnen proportie. Verder is Soes gek op enkelsokken, daar vliegt ze het hele huis mee door en die vind ik dan ook overal terug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

blondie schreef:Hier is trouwens niets veilig. Zeker Kaïn is een jatter, die gaat er met de meest vreemde objecten vandoor. Vreemd in de zin van, wat moet een kat daar nu mee.
Sieraden, bril, stukken afgeknipte varen... kapstokhaakjes, schroefjes, botten van Aki :oohja:
O jee :schrik: Aki eindigt straks als een kleedje voor de kachel..... bot-loos :LOL:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

mosquito1980 schreef:
blondie schreef:Hier is trouwens niets veilig. Zeker Kaïn is een jatter, die gaat er met de meest vreemde objecten vandoor. Vreemd in de zin van, wat moet een kat daar nu mee.
Sieraden, bril, stukken afgeknipte varen... kapstokhaakjes, schroefjes, botten van Aki :oohja:
O jee :schrik: Aki eindigt straks als een kleedje voor de kachel..... bot-loos :LOL:
Dat is wel héél letterlijk :LOL:

nee, eergisteren werd hij eens boos. Kluifjes met gedroogde kip eromheen, dáár mochten ze niet aankomen :zweep:

Verder mag veel, zijn oren, zijn staart, zijn kop, zijn poten :oeps:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel mooiere foto's nog. Maar eigenlijk geeft dit wel genoeg weer. De dames op de foto's ongeveer 6 maanden. En ze zijn druk, veel drukker dan ik me kan herinneren dat mijn andere kittens jaren geleden waren..

Bedenk me ook dat dit een foto van een maand geleden is. De langhaar beslaat inmiddels de helft van de bank.
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door fenneke »

Ze worden prachtig . Gaat het goed samen of heeft Aak niets meer te zeggen
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze zijn heel mooi blondie!
Heb je wel eens eerder twee kittens tegelijk gehad?
Want juist dat ze met zijn tweeën zijn maakt de lol natuurlijk :lol1:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn eerste 2 katten had ik samen als kitten. Maar toen had ik nog geen honden. Voor mijn gevoel waren die twee een stuk rustiger. Maar die struinden dan ook wel weer door de buurt. De dames houden we binnen en mogen af en toe in de afgesloten tuin. Deze 2 willen overal met hun neus bovenop zitten, rennen af en toe als bezetenen door het huis. Jatten dingen en rennen er dus mee weg. We hebben speeltunnels in huis en dat is erg leuk, ook Aki speelt dan mee.
Af en toe zijn ze echt te druk en wordt Aak ook onrustig. Dan doen we ze even uit de woonkamer, kunnen ze boven raggen.

Het is wel weer mooi om te zien hoe ze elkaars taal weer leren verstaan. Kaïn de langhaar probeerde nog wel eens een kluif bij Aki weg te pakken. Dat staat hij inmiddels niet meer toe. 1x een grauw gegeven, en nu hoeft Aak alleen maar een blik te geven en Kaïn maakt zich klein en kruipt voorbij Aki. En andersom trouwens ook. Beide katten kunnen zelf ook laag brommen als ze iets hebben wat een ander niet mag pakken. Soms wordt Aki besprongen.. dat is dan wel weer sneu.. dan zie je weer Ezau door de lucht vliegen en schrikken we ons allemaal het apenzuur. Slaan of bijten doen ze niet gelukkig. Maar we grijpen wel in als het te dol wordt.

Ze liggen af en toe bij elkaar, dan weer Kaïn bij Aki en dan weer Ezau, hij verzorgd ze ook en andersom maken ze zijn neus en oor schoon. Dus het gaat wel goed samen. Alleen dat nerveuze gedrag af en toe van Aki is nog steeds niet over. Soms worden we er moedeloos van. En of het nu aan de katten ligt, of dat hij simpelweg Jol als hond in huis mist. We denken een combi van een paar factoren.

Kittens zelf groeien enorm. Zeker Kaïn, zij beslaat soms de halve bank al als ze languit ligt.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Vannacht hebben ze de boel op stelten gezet. En waarom :19:
En als je het dan zo ziet liggen.. dan denk je dat het allemaal wel meevalt..
Afbeelding
Afbeelding
Oh nee :schrik: haar ogen gaan weer open :blauwoog: :ugh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef: 29 nov 2020 18:13 Vannacht hebben ze de boel op stelten gezet. En waarom :19:
En als je het dan zo ziet liggen.. dan denk je dat het allemaal wel meevalt..
Oh nee :schrik: haar ogen gaan weer open :blauwoog: :ugh:
:LOL: :LOL:
Als je het zat bent kan je ze toch op de kattenkamer zetten?
Of heb je die niet meer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Ja de kattenkamer is er gelukkig nog. De dames gaan als ik naar bed ga standaard met me mee, is vanzelfsprekend geworden op een of andere manier. En dan gaan we visjes kijken terwijl ik tanden poets, en dan doe ik net alsof ik nog meer eten in de bakjes doe en dan vliegen ze op het bureau en glip ik snel de kamer uit en doe ik de deur dicht hihi.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Het ene moment vind Aak ze prima, maar hij wordt soms erg zenuwachtig van ze helaas. Ze halen ook ongelofelijk veel kattenkwaad uit en ze af en toe ontiegelijk druk :ugh:
En dan roepen we ze weer tot de orde, maar dat laatste heeft Aak dus moeite mee.
En ik verdenk ze ervan 1x Aak goed te hebben geraakt waardoor hij nu wat aftastend is.
Anderzijds schroomt hij ook weer niet dat als ze het lef hebben een bot onder zijn neus vandaan te pakken daar ook even wat van te vinden :schrik: (terecht, maar dat gaat dan wel op zijn Duitse Herders, geen schade, maar geluid en de manier waarop het gebeurd denk je dat er minstens bloed aan de muur zit :oeps: )
Het is dan wel direct duidelijk geweest blijkt later, want de katten lopen nu wel met respect om hem heen als hij zit te kluiven en hij zijn blik :hmmm: geeft.

Die blik wordt overigens ook op andere momenten weer genegeerd.
Afbeelding
"moet dit nu écht?"
Afbeelding
Kaïn, ik heb zo geen zin in jou :mrgreen:
Afbeelding
Jammer dan Aak!
Afbeelding
Ik lig prima zo :E:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

Ze zijn nu pas 9 maanden. Vliegen af en toe als wilde beesten door het huis. Jatten alles onder je neus vandaan en zeker Kaïn gaat het verstoppen. Kaïn is de langhaar, onze eigenzinnige, eenkennige lomperik.
Kaïn is ook groot, zij heeft echt de genen van een Maine Coon. Qua uiterlijk maar ook qua gedrag, de ander qua gedrag, qua uiterlijk is zij ranker en kortharig.

Kaïn gaat er vandoor met je schoonmaakdoekjes, vol heel pak. Leg je je armband of horloge even neer.. niet doen.. die neemt ze mee ergens heen. Vindt ze iets.. dan zie je dat.. ineens pakt ze het en dan gaat ze er heel snel mee vandoor.. dan moet je je maar weer af gaan vragen wát ze dan heeft, iets belangrijks of slechts een speelgoedmuis, een kluif van de hond, of je sok, een pantoffel, het visschepnetje of noem het maar op. Ze gaat overal mee vandoor.

En kletsen.. hele verhalen moet je aanhoren of nee... als ze mauwt ergens.. dan moet je terug praten.. anders stopt ze niet. Als je terug praat komt ze met haar dikke pluimstaart aanrennen. En ja, ze is waarschijnlijk nu al te dik. Maar ze beweegt genoeg hoor.

Ezau doet nog steeds verstopspelletjes met Aki. Zij in een doos of ergens in en onder en dan gaan ze tekeer. Heel apart om te zien.

We krijgen gezinsuitbreiding, dus ik ben zeer benieuwd hoe de dames op de nieuwe honden dame gaan reageren. Ik denk dat ik blij ben dat ik nog steeds een kattenkamer en de bovenverdieping voor ze heb in ieder geval. Hebben we allemaal even rust van de katten terreur die er bij tijd en wijlen is.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kitten bij volwassen honden

Ongelezen bericht door blondie »

:o
De nieuwe dame zit bij de bank bij mijn vriend. Dit is Kaïn.
Afbeelding

Ik maak een ander topic in gedrag aan, omdat de introductie met de reeds in huis zijnde katten en een nieuwe hond een iets andere aanpak vergde en ik a.d.h.v. foto's van vandaag wat feedback hoop te krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”