Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binti's leven! Terug van weggeweest

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Het gaat redelijk goed met Binti. Ze is nu 15 weken. Het slapen gaat prima en zelfs haar plasje houdt ze nagenoeg de hele nacht op. Ik sta tussen 6 en kwart over 6 op dan ben ik meestal op tijd om haar buiten te zetten. Een enkele keer ligt er dan al een plasje. Het tijdstip daarvan is steeds verschillend. Er zijn nog wel een paar dingetjes waar we tegenaan lopen.
Zo heeft ze van schrokken een hobby gemaakt. Haar eigen brokken gaan redelijk. Meestal gooi ik die over het vloerkleed. Maar de brokken van onze andere hond kan ik niet meer zetten zonder dat ik Binti af zonder. Daar vliegt ze als een malle op af. Kan ik erop vertrouwen dat dit nog gaat verbeteren?

Daarnaast volgt ze me nog steeds overal door huis. Nu is ons huisje niet heel groot. Een kleine bungalow van 60 vierkante meter. Dus als ze me volgt is het al snel overal.
Moet ik dit nog meer gaan begrenzen of zeggen jullie laat maar lekker gaan?

Samen met de andere hond kunnen ze redelijk tot goed alleen zijn. Dit laat ik voorlopig lekker zo. Ik vertrouw erop dat het niet veel kwaad kan en anders hoor ik het graag.

Ik ben eindelijk een stuk rustiger en kan voorzichtig genieten. Ik vind het heerlijk als ze op mijn schoot in slaap valt ook al betekent dat dat ik met hoge nood op de bank zit. :oohja:
Laatst gewijzigd door Tamaartje op 29 mar 2021 09:11, 14 keer totaal gewijzigd.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat betreft dat eten pikken van de andere hond: Zorgen dat het niet kan.
Rakoes was ook zo erg. Die eet dus in de bench. Je zou haar tijdens het eten aan de lijn kunnen doen.
Na een tijdje dooft dat vanzelf uit. Ze is nu nog een onbeschofte kleuter die alleen maar "hebben, hebben!" kan denken.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door maart »

Ik blijf erbij als ik ze eten geef. De jongste schrokt ook snel alles binnen om dan de pot van de oudste te gaan leegroven anders :engel:
Het duurt alles samen 1 minuut, die kan ik wel missen in mijn schema om even dirigent te spelen als ze eten :wink: Het zou me meer tijd kosten moest ik ze allemaal in aparte ruimtes gaan steken vooraleer ik ze eten geef.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik speel ook liever voor politieagentje dan ze apart te zetten. Heel in het begin wel even moeten doen omdat Gait vond dat Elco niet in z'n buurt mocht zijn met eten. Duidelijke regels gesteld (je mag alleen uit je eigen bak eten en dat geldt voor allebei, dus is er ook geen reden je eigen bak te verdedigen), ze tijdelijk even apart eten gegeven, maar wel weer steeds dichter bij elkaar. Ze kunnen nu in principe met hun bakken tegen elkaar aan eten, want de regels zijn duidelijk. Het was even investeren, maar ik doe het liever op deze manier dan ze apart te zetten
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ze komt niet in de wc en badkamer, maar de slaapkamer dan weer wel. Deze deur is tegenover de deur van de woonkamer en staat eigenlijk altijd open.
En wat betreft dat eten. Soms kan zoiets zo simpel zijn dat je het zelf niet kan bedenken. Ik leg haar aan de lijn dan kan ik haar beteren corrigeren.
Haar afzonderen die ik zelden. Til haar wel vaak op zodat Koda rustig kan eten.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat ga ik ze inderdaad nu ook leren. Dat ze der eigen brokken naar binnen schrokt moet ze zelf weten. Maar de brokken van de andere hond blijft ze af.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:Schrokken is helemaal niet zo goed voor een hond. Je eet maar normaal.
Ik zou een antischrokbak voor haar kopen.
Onzin. Zo slecht is schrokken niet voor een hond, maar juist heel natuurlijk. En als ze het niet vervolgens weer uitspuugt om het daarna iets rustiger op te eten, en zich er niet in verslikt, zou ik er helemaal niets aan doen
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Schrokken is helemaal niet zo goed voor een hond. Je eet maar normaal.
Ik zou een antischrokbak voor haar kopen.
Waarom is dat eigenlijk niet goed?
Amy schrokt ook enorm, het is misschien wel iets minder geworden in de loop der jaren, maar je wil echt niet weten hoe die een kipkarkas naar binnen werkt :schrik: Amoz is mijn enige hond die rustig eet, de rest schrokt allemaal in meer of mindere mate en Arlo zuigt zijn brokken als een soort stofzuiger naar binnen :oeps:
Concurrentie hebben ze hier niet bij het eten, dus zo eten ze gewoon van nature blijkbaar. Ik heb eigenlijk nooit bedacht dat daar verder iets mis mee zou zijn.

@TS: mijn honden hebben allemaal een eigen vaste plek met eten en mogen elkaar daarbij niet storen. Dat doen ze ook nooit. Dat kun je haar inderdaad prima aan de riem aanleren :ok:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Jaja, want ‘ de wolf schrokt ook’. Ik moet de eerste schrokkende wolf nog zien.
Hier is schrokken een recept voor overgeven. Ik mot dat niet want het belandt negen van de tien keer op je bank. Panni was als pup een schrokker dus die kreeg mooi een antischrokbak. Nu eet ze normaal.
En ik koop dat dure voer niet om het in een nanoseconde te zien verdwijnen. Je savoureert het maar :zweep:
Mijn honden kotsen helemaal nooit.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti geeft gelukkig niet over en ik merk dat het soms iets minder is. Ik gooi haar brokken vaak ook over de grond of verstop ze in een snuffelmat.
Het ligt ook heel erg aan haar eigen gemoedstoestand. Is ze even helemaal alleen geweest dan schrokt ze harder, maar ben ik gewoon de hele tijd thuis geweest gaat het al iets rustiger. En ook als de andere hond afstand houdt ook. Maar ben ik vergeten de, niet leeggegeten, bak van Koda weg te halen is het feest. Daar valt ze op aan alsof ze nog nooit gegeten heeft.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik weet dat ik schreef dat ze voorlopig lekker samen met mijn andere hond eventjes alleen mag zijn. Via een camera houden we ze dan in de gaten. Alleen heel onvermijdelijk soms moet ik alleen met de andere hond even naar buiten. Dan ben ik net met Binti buiten geweest en is mijn oudje niet van de bank te krijgen. Kom ik terug wil hij wel naar buiten. (Het zijn ook net kleine kinderen). Voor de pup is het dan alleen te lang om weer mee te gaan, dus ga ik snel met mijn oudje naar het uitlaadveld. Ik ben dan max. 15 minuten weg. Geef haar iets te kluiven, maar zodra ik door de tussendeur ga breekt de hel los. Niet blaffen gelukkig, maar wel piepen of loeien.

Wat zeggen jullie? Gewoon meenemen, iets anders te doen geven of laat haar maar even piepen. Mijn oudje is een wat moeilijk hondje waardoor ik soms in lastige situaties kom.
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door Pemba »

Nanna schreef:Schrokken is helemaal niet zo goed voor een hond. Je eet maar normaal.
Ik zou een antischrokbak voor haar kopen.
ZOIETS
Dat vind ik hondje pesten, honden schrokken nou eenmaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Pemba schreef:
Nanna schreef:Schrokken is helemaal niet zo goed voor een hond. Je eet maar normaal.
Ik zou een antischrokbak voor haar kopen.
ZOIETS
Dat vind ik hondje pesten, honden schrokken nou eenmaal.
Nee, het is geen hondje pesten. De meeste zien het als verrijking. Maar naar mijn mening moet dat de reden zijn om zo'n ding aan te schaffen. Niet het feit dat de hond schrokt. Hier vinden ze het ook leuk als ik het eten op een andere manier dan standaard in de bak aanbied. Dat is absoluut niet slecht. Maar schrokken is dat in de meeste gevallen ook niet. Kotsen en opnieuw opeten is vooral voor de baasjes niet leuk, want meestal is dat op ongewenste plekken ;) De enige reden om een hond te dwingen rustiger te eten is als hij zich regelmatig verslikt in z'n voer door het schrokken
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat is wel waar ik naar neig. Mijn man (en ouders) zijn meer van de oude stempel. Die zeggen rustig laat maar piepen/loeien.
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door Pemba »

Tamaartje schreef:Dat is wel waar ik naar neig. Mijn man (en ouders) zijn meer van de oude stempel. Die zeggen rustig laat maar piepen/loeien.
Daar leert ze echt niets van dus ik zou ze ook samen meenemen.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Gelukkig (nou ja zo denk ik niet altijd) sta ik er overdag alleen voor. Dus heb ik helemaal zelf in de hand hoe ik het aanpak.
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door -Saskia- »

KVV in zijn voerbak gaat bij Tippex gewoon goed maar brokken inhaleert hij bijna. Om die reden krijgt hij zijn portie brok steeds uitgestrooid in de tuin.
Op die manier is hij een kwartier zoet met zoeken, gebruikt ie z'n neus waardoor hij mentaal wat rustiger is en het is een leuke manier geweest hem te leren rustig alleen te blijven in de tuin terwijl ik 's ochtends van een kop thee geniet :wink:
Bij stortregen krijgt hij brok in zijn snuffelmat maar daar is hij na vijf minuten al klaar mee.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Schrokken en volgen

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Pemba schreef:
Nanna schreef:Schrokken is helemaal niet zo goed voor een hond. Je eet maar normaal.
Ik zou een antischrokbak voor haar kopen.
ZOIETS
Dat vind ik hondje pesten, honden schrokken nou eenmaal.

Hondje pesten? Als een hond echt als een bezetene schrokt? Echt niet!
En "honden schrokken nou eenmaal".. gut, dan heb ik zeker geen honden.

Suzanne
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door malinois »

Hier schrokt idd alles, t een wat meer dan t ander maar zelfs een penslap van een kilo wordt in een paar sec naar binnen gezogen. Overigens hier weinig last dat t er weer uitkomt als dat al gebeurd is dat bij die penslap bijv nou die krijgen ze toch gewoon buiten en die is er dan ook buiten alweer uit en wordt daarna weer opgegeten. Kvv wat minder dan een halve sec nodig heeft komt er eigenlijk nooit weer uit.
En ja ik ben ook van mening dat een hond schrokt, dat hebben alle honden eigenlijk wel gedaan van me. Ik doe er dan ook niks aan ze doen maar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Schrokken en volgen en tips gezocht over (echt) alleen z

Ongelezen bericht door Tamaartje »

-Saskia- schreef:KVV in zijn voerbak gaat bij Tippex gewoon goed maar brokken inhaleert hij bijna. Om die reden krijgt hij zijn portie brok steeds uitgestrooid in de tuin.
Op die manier is hij een kwartier zoet met zoeken, gebruikt ie z'n neus waardoor hij mentaal wat rustiger is en het is een leuke manier geweest hem te leren rustig alleen te blijven in de tuin terwijl ik 's ochtends van een kop thee geniet :wink:
Bij stortregen krijgt hij brok in zijn snuffelmat maar daar is hij na vijf minuten al klaar mee.

Wat een geweldige naam!
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Senior

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Wie had gedacht dat het niet mijn pup zou zijn, maar juist mijn oudje die het bloed onder mijn nagels uit haalt. Ik merk dat hij steeds luidruchtiger wordt. Blaffen als een malle en veelal zonder te achter halen reden.
Ik krijg de indruk dat hij door heeft dat Binti blijft en daar soms tegen in protest gaat.
Als ik zeker weet dat het geen honger, dorst of ontlasting kan zijn negeer ik hem maar.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door sirene »

Doe je niet gewoon te weinig met je oudje nu?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Senior

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamaartje schreef:Wie had gedacht dat het niet mijn pup zou zijn, maar juist mijn oudje die het bloed onder mijn nagels uit haalt. Ik merk dat hij steeds luidruchtiger wordt. Blaffen als een malle en veelal zonder te achter halen reden.
Ik krijg de indruk dat hij door heeft dat Binti blijft en daar soms tegen in protest gaat.
Als ik zeker weet dat het geen honger, dorst of ontlasting kan zijn negeer ik hem maar.
Dat had hij anderhalve maand geleden al door.

Werkt dat voor jullie, door negeren overmatig blaffen indammen?
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door Tamaartje »

sirene schreef:Doe je niet gewoon te weinig met je oudje nu?
We doen juist meer met hem. Hij is een stuk actiever geworden nu de pup er is. En dat is helemaal prima. We lopen minder lange stukken, dat wel. Dit omdat de pup mee is, maar hij loopt nu wel vaker op een dag.
Dat constante blaffen is nu sinds een week.
Laatst gewijzigd door Tamaartje op 26 feb 2020 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Senior

Ongelezen bericht door Tamaartje »

dagmar88 schreef:
Tamaartje schreef:Wie had gedacht dat het niet mijn pup zou zijn, maar juist mijn oudje die het bloed onder mijn nagels uit haalt. Ik merk dat hij steeds luidruchtiger wordt. Blaffen als een malle en veelal zonder te achter halen reden.
Ik krijg de indruk dat hij door heeft dat Binti blijft en daar soms tegen in protest gaat.
Als ik zeker weet dat het geen honger, dorst of ontlasting kan zijn negeer ik hem maar.
Dat had hij anderhalve maand geleden al door.

Werkt dat voor jullie, door negeren overmatig blaffen indammen?
Hij stopt uiteindelijk wel. Of het echt werkt kan ik geen antwoord op geven. Hij is doof dus met woorden corrigeren doet niet zo veel meer. Ik heb hem een gebaar getracht aan te leren, maar hij lijkt juist in de seniorenpuberteit. Luistert nergens meer naar.
Wel loop ik minder lange stukken met hem omdat de pup mee is. Die laat zich niet dragen.
Overigens loopt hij wel meerdere per dag dan voor de pup.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Heavy schreef:
Tamaartje schreef:
sirene schreef:Doe je niet gewoon te weinig met je oudje nu?
We doen juist meer met hem. Hij is een stuk actiever geworden nu de pup er is. En dat is helemaal prima. A
Dat constante blaffen is nu sinds een week.
Wanneer blaft hij,waar tegen blaft hij ? Blaft hij tegen jou om aandacht of is hij waakser geworden op wat er buiten gebeurd?

Hij blaft voornamelijk is huis. Vaak staat hij op een halve meter bij me vandaan. Soms staat hij bij de waterbakken, maar daar zit voldoende in. Geef ik hem dan voer eet hij het niet op. Voor mijn gevoel is het aandacht.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Bij ons thuis wordt minstens 1 keer per dag met alle honden individueel gewandeld als het even kan, verder altijd individuele aandacht bij trainen. Anders wordt de oudste (5 jaar, geen senior) ook jaloers hoor, als de jongsten teveel aandacht krijgen volgens haar :lol1: en laat ze zich gerust eens horen.
Vaker lopen met hem is 1 ding, maar als elke keer de pup mee is kan het ook gewoon een beetje jaloezie zijn. Kan je op een moment dat de pup slaapt hem misschien wat individuele aandacht geven door gebaren aanleren, of als er iemand anders thuis is juist die lange wandeling wel maken met hem alleen?
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Doyaquba schreef:Bij ons thuis wordt minstens 1 keer per dag met alle honden individueel gewandeld als het even kan, verder altijd individuele aandacht bij trainen. Anders wordt de oudste (5 jaar, geen senior) ook jaloers hoor, als de jongsten teveel aandacht krijgen volgens haar :lol1: en laat ze zich gerust eens horen.
Vaker lopen met hem is 1 ding, maar als elke keer de pup mee is kan het ook gewoon een beetje jaloezie zijn. Kan je op een moment dat de pup slaapt hem misschien wat individuele aandacht geven door gebaren aanleren, of als er iemand anders thuis is juist die lange wandeling wel maken met hem alleen?

Hij slaapt zelf nog meer dan de pup, als hij de kans krijgt. Hij is 11. Nu zonder gekheid. Ik probeer hem ook zijn aandacht te geven. Knuffel hem vooral veel. Echt spelen of iets dergelijks heeft hij nooit gedaan.
In het weekend probeer ik langer met hem te lopen, dan is mijn man thuis bij de pup. En soms ga ik overdag alleen met hem weg als het echt niet anders kan. Alleen joelt de pup dan alles bij elkaar. Dus doe ik dat liever niet.
Gebruikersavatar
petra1
Zeer actief
Berichten: 5948
Lid geworden op: 29 apr 2005 21:09
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door petra1 »

Tamaartje schreef:
Heavy schreef:
Tamaartje schreef:
sirene schreef:Doe je niet gewoon te weinig met je oudje nu?
We doen juist meer met hem. Hij is een stuk actiever geworden nu de pup er is. En dat is helemaal prima. A
Dat constante blaffen is nu sinds een week.
Wanneer blaft hij,waar tegen blaft hij ? Blaft hij tegen jou om aandacht of is hij waakser geworden op wat er buiten gebeurd?

Hij blaft voornamelijk is huis. Vaak staat hij op een halve meter bij me vandaan. Soms staat hij bij de waterbakken, maar daar zit voldoende in. Geef ik hem dan voer eet hij het niet op. Voor mijn gevoel is het aandacht.
Misschien aan het dementeren?
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Engelen geduld (nieuwe titel ipv nieuw topic)

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat vermoeden heb ik wel.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”