Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binti's leven! Terug van weggeweest

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Nakisha »

Heel veel sterkte met het grote verlies.... :roos:
Als het helpt om te weten; dat ademhappen is niet zo abnormaal. Rhodi deed dit helaas ook. Akelig om te zien maar geen rare reactie.... gewoon een soort kickstart van het lichaam om nog zuurstof te krijgen terwijl het eigenlijk al over is. Maar ik snap dat het heel akelig voelt.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik was voorbereid op het ademhappen. Mijn man daarentegen niet. Die is zo vreselijk geschrokken. Daar heeft hij de hele dag last van gehad.
Hij heeft ook het meeste last van een schuld gevoel. Ik heb er wel vrede mee. Al is het vreselijk moeilijk.

Ik hoop dat ze hem snel cremeren en dat ik hem snel weer terug heb. Dat Koda weer thuis is, waar hij hoort.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Je zal zo wakker worden!
Ben gewoon eerder wakker dan Binti.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heerlijk! Ziet er goed uit :ok:
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Sterre »

Haha wat leuk. Lekker genieten.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Hier gaat het gelukkig heel goed. Binti lijkt nergens last van te hebben en geniet van alle aandacht.

En ja ik geef het eerlijk toe. Jullie hadden gelijk! Ze slaapt sinds woensdag in bed en dat varken slaapt nog langer dan wij. Maar wat heerlijk om eindelijk, sinds 5 januari, weer eens hele nachten door te slapen.

Gisteren kregen we een kaart van het crematorium met de datum en tijd waarop Koda was gecremeerd. Dat was wel even slikken om te zien. Het is nu nog even wachten tot hij weer veilig thuis is.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Hier gaat het gelukkig heel goed. Binti lijkt nergens last van te hebben en geniet van alle aandacht.

En ja ik geef het eerlijk toe. Jullie hadden gelijk! Ze slaapt sinds woensdag in bed en dat varken slaapt nog langer dan wij. Maar wat heerlijk om eindelijk, sinds 5 januari, weer eens hele nachten door te slapen.

Gisteren kregen we een kaart van het crematorium met de datum en tijd waarop Koda was gecremeerd. Dat was wel even slikken om te zien. Het is nu nog even wachten tot hij weer veilig thuis is.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti en Koda! Woensdag afscheid Koda.

Ongelezen bericht door Sterre »

Goede berichten over Binti. Fijn hoor.
En die kaart komt altijd weer onverwachts vind ik. Ik weet ondertussen dat die kaart komt, maar elke keer (3 keer een hond in laten slapen) schrik ik er ook weer van.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Vanmorgen ontving ik de factuur van het crematorium. Iets wat ik naar vond, vooral ook omdat we Koda nog niet terug hebben. Kijk op de factuur, 14 dagen de tijd om te betalen. Fijn.
Ongeduldige ikke belde naar de dierenarts om te vragen of zij weten hoe lang het kan duren voor ik Koda terug heb. De lieverd zegt meestal vrij snel, maar ik bel het crematorium wel even.
Wat blijkt we moeten eerst betalen voor we Koda terug krijgen. Of dit normaal is of niet, geen idee. Maar zet er dan iets bij waardoor we dat weten. Anders hadden we mooi van niets geweten en de betaling nog even op de stapel gelegd.
80564M

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door 80564M »

Tamaartje schreef:Vanmorgen ontving ik de factuur van het crematorium. Iets wat ik naar vond, vooral ook omdat we Koda nog niet terug hebben. Kijk op de factuur, 14 dagen de tijd om te betalen. Fijn.
Ongeduldige ikke belde naar de dierenarts om te vragen of zij weten hoe lang het kan duren voor ik Koda terug heb. De lieverd zegt meestal vrij snel, maar ik bel het crematorium wel even.
Wat blijkt we moeten eerst betalen voor we Koda terug krijgen. Of dit normaal is of niet, geen idee. Maar zet er dan iets bij waardoor we dat weten. Anders hadden we mooi van niets geweten en de betaling nog even op de stapel gelegd.
Welke regio is dit? Ik herken het in elk geval niet. Of ik heb gelijk betaald toen (Rijswijk), dat kan ook. Ik wil dit soort dingen helemaal niet op een stapel leggen tot de uiterste betaaldatum. En hoe doen ze dat dan als de hond gezamelijk uitgestrooid is? Dan krijg je zelf de as helemaal niet terug.

Wel fijn dat Binti het zo goed doet. Je kunt van tevoren van alles bedenken, maar goed beschouwd weet je nooit hoe de andere hond het oppakt. Ik had een oppermutter met haar "baby" (twee jaar jonger), en ik dacht dat ik de jongste 2 weken na het inslapen van de oppermutter ook weg kon brengen omdat die enorm leunde op de oudste hond. Niks was minder waar, ze heeft nog dik 4 jaar van het alleen hond zijn kunnen genieten.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dit crematorium staat in Uden (Brabant). Als ik 14 dagen de tijd heb om te betalen dan doe ik zeker niet direct als ik het ontvangen heb.
Maar mij prima dat ze eerst geld willen voordat ik Koda's as terug krijg, maar zeg zoiets. Er is vast wel een nette methode om dat te formuleren.

Ik dacht inderdaad ook al hoe doen ze dat dan wanneer het een groepscrematie betreft. Die mensen hoeven, denk ik, vaak geen as terug.

Ik ben ook erg blij dat Binti het zo goed doet. Schijnbaar ruiken ze de dood en kunnen ze het dan afsluiten.
Enige verschil wel is dat ze nu bij ons in bed ligt. Maar hierdoor slaapt iedereen weer als vanouds.
Grappige is ook dat ik nu al 2 keer, zonder erg, naar de kliko op de oprit gelopen ben en ze niet heeft gepiept. Dat had ik niet zien aankomen.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door crutz »

Tamaartje schreef:Dit crematorium staat in Uden (Brabant). Als ik 14 dagen de tijd heb om te betalen dan doe ik zeker niet direct als ik het ontvangen heb.
Maar mij prima dat ze eerst geld willen voordat ik Koda's as terug krijg, maar zeg zoiets. Er is vast wel een nette methode om dat te formuleren.

Ik dacht inderdaad ook al hoe doen ze dat dan wanneer het een groepscrematie betreft. Die mensen hoeven, denk ik, vaak geen as terug.

Ik ben ook erg blij dat Binti het zo goed doet. Schijnbaar ruiken ze de dood en kunnen ze het dan afsluiten.
Enige verschil wel is dat ze nu bij ons in bed ligt. Maar hierdoor slaapt iedereen weer als vanouds.
Grappige is ook dat ik nu al 2 keer, zonder erg, naar de kliko op de oprit gelopen ben en ze niet heeft gepiept. Dat had ik niet zien aankomen.
Ik haal ze altijd zelf op bij het crematorium en betaal dan bij ophalen. Ook diverse honden in Uden laten cremeren en vond de afhandeling super netjes.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Zoals ik al zei maakt het mij niet uit. Ik had het alleen wel fijn gevonden om te weten. Dan had ik direct vanmorgen betaald. Had ik niet gebeld had het nog wel even geduurd. Hoewel ik schrok van hun kaartje, met tijdstip cremeren, kan ik die erg waarderen.
Ik weet ook eigenlijk niet waarom we Koda niet zelf gaan halen. Ik wist wel heel zeker dat ik hem niet zelf wilde wegbrengen.
Achteraf hadden
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Koda is thuis!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Mooi. En wat een leuke foto :I: .
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dank je.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Sinds een week bezitten wij een heuse kajak. Zo'n opblaasgeval dan wel te verstaan. Gisteren heeft manlief hem opgepompt en zijn we de maas opgegaan. Binti vond het geweldig. Ze moest wel even wennen. En ik moest opletten dat ze er niet steeds uit springt.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Tamaartje schreef:Sinds een week bezitten wij een heuse kajak. Zo'n opblaasgeval dan wel te verstaan. Gisteren heeft manlief hem opgepompt en zijn we de maas opgegaan. Binti vond het geweldig. Ze moest wel even wennen. En ik moest opletten dat ze er niet steeds uit springt.
Wat fijn dat jullie zo van Binti kunnen genieten nu. Leuk dat Binti het geweldig vond om mee te gaan varen.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti doet het nog steeds super goed. We zijn weer volop aan het trainen en daar genieten we allebei van.
Wel heb ik het idee dat ze de laatste tijd moeilijk haar rust pakt. Ze wordt dan erg druk en luidruchtig. Erg vervelend voor haar omdat ze zichzelf alleen maar meer lijkt uit te putten.
Soms helpt het als ik dan met haar op de bank ga liggen. Maar daar trapt ze niet altijd in. Een bench is ze niet aan gewend.
Ze is nu ruim 7 maanden.
Jullie nog tips hoe je hiermee om zou gaan?
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef:Binti doet het nog steeds super goed. We zijn weer volop aan het trainen en daar genieten we allebei van.
Wel heb ik het idee dat ze de laatste tijd moeilijk haar rust pakt. Ze wordt dan erg druk en luidruchtig. Erg vervelend voor haar omdat ze zichzelf alleen maar meer lijkt uit te putten.
Soms helpt het als ik dan met haar op de bank ga liggen. Maar daar trapt ze niet altijd in. Een bench is ze niet aan gewend.
Ze is nu ruim 7 maanden.
Jullie nog tips hoe je hiermee om zou gaan?
Ik heb een van mijn honden gedwongen rust gegeven.
Die kan dat in het begin ook niet uit zichzelf.
In een bench.

Misschien een optie om haar toch aan een bench te wennen?
Kan je rustig aan doen met o.a. beginnen het eten in de bench te geven (met deurtje open)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Zoiets zal het toch moeten gaan worden.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Ze is loops.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

En toen bleek de jonge dame loops te zijn. 7,5 maand.
Dit had ik nog niet zien aankomen.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Binti's leven! Ze is loops.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De onrust was mogelijk de aanloop naar loopsheid?
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Ze is loops.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat denk ik nu ook.
Ze is vandaag ook niet vooruit te branden. Had wat slaap in te halen geloof ik.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Ze is loops.

Ongelezen bericht door Tamaartje »

De kleine draak heeft het super goed gedaan tijdens haar loopsheid. Alleen dat broekje vond ze helemaal niets.
Ik had de hoop dat de loopsheid nu wel over zou zijn. Helaas had gisteren meneer Herder meer dan buiten gewone interesse in haar. Dus nog even aan de lijn.

Verder genieten we met volle teugen. Ook Binti vind alle aandacht die ze krijgt heerlijk. Zodra ze ook maar denkt dat ze aandacht krijgt staat ze met haar hele kont te kwispelen.




Afbeelding
katerke
Zeer actief
Berichten: 4579
Lid geworden op: 04 sep 2013 10:09
Aantal honden: 6

Re: Binti's leven! Ze is loops.

Ongelezen bericht door katerke »

Wat een lieve foto
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven! Ze is loops.

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een schatje. :I:
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti doet het super goed. Ze is sinds de loopsheid ook goed zindelijk. Enige minpunt, en dat is mijn eigen schuld, ze kan nog niet alleen zijn. Door de corona is daar nooit iets mee gedaan door mij. Er was immers geen reden toe. Nu de sportschool weer open is, is dat toch best lastig.
Dus nu sta ik met enige regelmaat een aantal minuten op de oprit. Het valt me een soort van zwaar moet ik zeggen. Zo ook nu. Vandaag gaat het wat minder goed. Ik hoor haar zachtjes piepen en soms blaffen.
Ga ik dan naar binnen, blijf ik buiten?? Lastig als je het mij vraagt.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Persistence »

Er is een topic over: https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 9&t=334083

Heb je een webcam dat je af en toe kan kijken hoe het gaat als je weg bent?
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik ken het topic. En jazeker heb ik een webcame. Voor nu is ze nog niet langer alleen geweest dan een minuut of 15. Ik ga dan niet van de oprit af, dat durf ik nog niet. Ik ga het rustig opbouwen en dan komt het vast goed.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”