Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binti's leven! Terug van weggeweest

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef:Ik ken het topic. En jazeker heb ik een webcame. Voor nu is ze nog niet langer alleen geweest dan een minuut of 15. Ik ga dan niet van de oprit af, dat durf ik nog niet. Ik ga het rustig opbouwen en dan komt het vast goed.
Begin eerst maar in huis met niet steeds in dezelfde kamer te zijn (overdag).

Rustig opbouwen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat doe ik inderdaad ook. Misschien nog niet consequent genoeg. We hebben ook niet veel afzonderlijke ruimtes. Naast de woonkamer hebben we 1 slaapkamer, de wc en de badkamer.
De woonkamer is van de rest afgescheiden door middel van een traphekje. Ik zal die eens wat vaker dicht doen en haar in de kamer laten als ik ga plassen of de slaapkamer poetsen.
Komt goed, we hebben de tijd.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vergeet niet dat voor sommige honden het veel moeilijker is om de baas wel te horen, maar er niet bij te kunnen dan als de baas echt weg is
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Eergisteren met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik moest onverwachts naar de apotheek. Ik kon niet anders dan Binti even alleen te laten, door de hitte was meenemen en even in de auto laten geen optie. Enuiteraard nu geen buren thuis waar ze even naar toe kon. Dus camera aan, haar een likmat met iets te smullen gegeven en gaan. Ik ben max. 30 minuten weggeweest. Zolang ze met die likmat bezig was ging het goed, daarna ging ze me zoeken en kwamen en blafjes en huilgeluiden.
Dus ja ik voel me een stomme muts dat ik niet beter mijn best doe om haar alleen te leren zijn. Ze is nu 9 maanden en doordat ik niet werk zijn er weinig momenten waarop ze alleen moet zijn. En ik ben gewoon zo'n slappe muts die het zielig vind en niet goed weet hoe het aan te pakken.
Ik laat haar niet overal meer achter me aanlopen. Doe ik dat wel dan is ze net mijn 2de schaduw. Overal waar ik ga, gaat Binti.
Als ik van huis ben en mijn man is thuis dan piept ze als ik net weg ben. Bij mijn man doet ze dat niet.

Dus kom maar op met die trap onder mijn reet, want ik heb hem nodig!
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je weet het zelf al, dus hoef je niet van ons nog een schop te krijgen. Toch?
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door natalie »

Heeft ze wel in de gaten gehad dat je wegging? Ik kan niet ‘zomaar weggaan’ van huis (misschien kan dat ondertussen wel, maar dat kon na de verhuizing een tijdje niet) en dus geef ik bij het weggaan een snackje/pensstaafje en zeg ik ‘daag!’. Ze kijken mij dan even na en gaan vervolgens met hun snackje in de mand of op de bank liggen. Het is dan heel duidelijk dat ik even weg ben. Dat werkt bij mijn honden beter dan stiekem de deur uit lopen. Wellicht het proberen waard.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Sterre »

Luka heeft geen problemen er mee. Maar ik laat ook altijd even weten dat ik echt weg ga. Dus niet even naar de buren of naar de vuilnisbak. Dan loop ik namelijk gewoon weg. Maar als ik boodschappen of iets dergelijks ga doen geef ik altijd een paar koekjes en zeg tot straks. Dat geeft in mijn ogen toch duidelijkheid wat er gaat gebeuren.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Fotogravinnetje schreef:Je weet het zelf al, dus hoef je niet van ons nog een schop te krijgen. Toch?
Ik weet heel goed wat ik niet goed doe. Het lukt me op het op het moment niet om het om te buigen en het goed te gaan doen.
Geef de hitte de schuld, nee grapje. Ik wil ze gewoon niet alleen laten, maar ik weet dat ze het moet leren.

Nu alleen nog de juiste manier vinden hoe het aan te pakken. Manlief heeft een andere methode voor ogen dan ik.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Sterre schreef:Luka heeft geen problemen er mee. Maar ik laat ook altijd even weten dat ik echt weg ga. Dus niet even naar de buren of naar de vuilnisbak. Dan loop ik namelijk gewoon weg. Maar als ik boodschappen of iets dergelijks ga doen geef ik altijd een paar koekjes en zeg tot straks. Dat geeft in mijn ogen toch duidelijkheid wat er gaat gebeuren.
Ik zeg heel duidelijk dat ik weg ga,maar of ze me echt hoort dat vraag ik me af. Ze is alleen zo druk met de likmat, dat ik me afvraag of ze door heeft dat ik ga.
Er zal meer geoefend moeten worden vrees ik.
Laatst gewijzigd door Tamaartje op 09 aug 2020 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti doet het verder super goed, beter dan ik.(hihi) Doet het goed op de trainingen, vind het ook erg leuk.
Is echt onvermoeibaar. We moeten haar echt tegen zichzelf beschermen. Ze heeft geen rem.

Iedereen, maar ook echt iedereen is verliefd op haar. Ze komt overal mee weg. Bij andere honden, maar ook bij andere mensen. Ze heeft heel veel hondenvriendjes waarmee ze leuke avonturen beleefd.
Maar het spannendste wat ze de afgelopen tijd heeft gedaan is mee gaan kajakken. Manlief en ik hebben een opblaasbare kajak gekocht. Helemaal geweldig. Binti vind het ook helemaal leuk. Ze weet niet of ze bij mij of bij manlief wil liggen en als we niet opletten springt ze zo de kajak uit om te gaan zwemmen.

Daarnaast heeft Binti de rol van Koda overgenomen als pleisterhondje. Koda kon altijd heel slecht tegen huilende kinderen. Hij wilde ze dan troosten. En in onze wijk wonen en spelen veel kinderen. Er valt er iedere dag wel eentje. Er kwamen zelfs kinderen aan de deur als ze gevallen waren omdat ze een knuffel wilde van het pleisterhondje. Nu Koda er niet meer is moest ik ze teleurstellen. Echter al snel merkte ik dat Binti ook naar huilende kinderen toe wilde. En dus is Binti nu voor de buurtkinderen officieel pleisterhondje.
(Ik denk echter dat het snoepje dat ze krijgen ook wel helpt)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Tamaartje schreef: Ik zeg heel duidelijk dat ik weg ga,maar of ze me echt hoort dat vraag ik me af. Ze is alleen zo druk met de likmat, dat ik me afvraag of ze door heeft dat ik ga.
Er zal meer geoefend moeten worden vrees ik.
Maar het is toch niet zo lastig te oefenen? Een bepaald ritueel voor je weg gaat is wel handig inderdaad, hier is het koekje en 'tot zo'.

Maar als pup ja dan ging ik ook wel een kwartiertje onkruid wieden op de oprit, dat weet die pup toch niet :LOL:
En heel makkelijk om dan op tijd weer terug te gaan. En elke dag een minuutje langer. Als ik met de anderen ging wandelen ofzo was er ook drama, het heeft wel een paar maanden gekost dat hij echt alleen alleen kon zijn, dus zonder de meiden, dat gaat pas sinds hij ongeveer 8 maanden was echt goed. Maar goed het is wel iets wat je moet oefenen, dat het normaal is en je gewoon terugkomt. En dan moet je wel het piepen en janken voor zijn natuurlijk :wink: maar dat is met die camera wel makkelijk lijkt me, dan kan je ongeveer inschatten wanneer er onrust komt
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Persistence »

Doyaquba schreef:
Tamaartje schreef: Ik zeg heel duidelijk dat ik weg ga,maar of ze me echt hoort dat vraag ik me af. Ze is alleen zo druk met de likmat, dat ik me afvraag of ze door heeft dat ik ga.
Er zal meer geoefend moeten worden vrees ik.
Maar het is toch niet zo lastig te oefenen? Een bepaald ritueel voor je weg gaat is wel handig inderdaad, hier is het koekje en 'tot zo'.

Maar als pup ja dan ging ik ook wel een kwartiertje onkruid wieden op de oprit, dat weet die pup toch niet :LOL:
En heel makkelijk om dan op tijd weer terug te gaan. En elke dag een minuutje langer. Als ik met de anderen ging wandelen ofzo was er ook drama, het heeft wel een paar maanden gekost dat hij echt alleen alleen kon zijn, dus zonder de meiden, dat gaat pas sinds hij ongeveer 8 maanden was echt goed. Maar goed het is wel iets wat je moet oefenen, dat het normaal is en je gewoon terugkomt. En dan moet je wel het piepen en janken voor zijn natuurlijk :wink: maar dat is met die camera wel makkelijk lijkt me, dan kan je ongeveer inschatten wanneer er onrust komt
Dat ja. Ik ben ook nog steeds aan het 'oefenen'. Ik merk dat ze minder 'paniek' heeft als ik haar gewoon los laat en ze daadwerkelijk ziet dat ik de deur uitga. Eerder liet ik haar in de bench, of in de woonkamer, maar nu mag ze dus ook in de gang. Ze blijft dan wel op de mat liggen wachten, maar ok.
Een adaptilbandje helpt hier ook wel, verwacht er geen wonderen van, maar ik vind het prettig om te zien dat ze niet zo onrustig is als ik even weg ben.
Eerst praatte ik pas door de webcam als ze al aan het blaffen of janken was, maar het helpt eigenlijk beter als ik dat al doe op het moment dat ze begint te piepen, dan slaat het niet door in piepen/janken.
En de ene keer gaat het beter dan de andere keer, opbouwen met minuten en soms een stapje terug. We zitten nu ongeveer op max. zo'n 45 minuten, in 3 maanden tijd… (ze is 10 maanden)

Misschien helpt het voor jezelf een schemaatje te maken en meerdere dagen per week te oefenen. En niet altijd de max op te zoeken (die neiging heb ik zelf).
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Schema's klinkt helemaal als mij. Ik heb overal schema's voor. Behalve voor dit. Dat ga ik toch maar eens doen.
Ik merk dat het weer haar ook echt geen goed doet. Ze slaapt slecht, moet er ineens weer uit midden in de nacht. Nu ook ze kan haar plekje niet vinden.
Haar vacht is ook zo dik.
Zo sneu die warmte voor onze hondjes.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Update

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Vraagje van andere aard. Binti heeft een broken coat vacht. Nu valt mij op dat ze meer haar verliest. Ik meen ergens te hebben gelezen/gehoord dat haar vacht dan plukrijp is.
Ik heb pas een afspraak bij de trimmer, eind oktober. Kan dat kwaad of moet ik zorgen dat ze geplukt wordt?
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Heen en weer

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti is te plukken geweest. Het was nodig.


Afbeelding

Afbeelding
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Ziet er lekker fris uit in haar rode mandje.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Deze jongedame is 'smorgens niet vooruit te branden. Na het ochtendplasje met mijn man duikt ze of terug in bed bij mij of zoals vandaag tegen me aangeplakt op de bank.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heerlijk, een hond die van uitslapen houdt. Heb er zelf drie van.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Helemaal waar. Het is wat dat betreft een heerlijk hondje.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Zwaan kleef aan. Waar ik ga is zij. Ze vind alleen haar rust als ik in de buurt ben.

Het hele alleen blijven is nog steeds een dingetje. Maar we geven niet op.

Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Mijn kleine pechvogel moet onder het mes. Ze heeft 1 rood tepeltje, waar ze geen last van lijkt te hebben. Na controle bij de dierenarts is gezegd dat hij zeer waarschijnlijk ontstoken is en het beter is dat hij er af gaat.
De 'mazzel' is dat ze volgende maand gesteriliseerd gaat worden en ze het dan meteen doen. Hoeft ze maar 1 keer onder narcose.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat rigoureus dat de tepel er af moet. Wanneer is de operatie? Sterkte alvast.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik weet niet precies waarom ze daar voor kiezen. Mijn man was met haar bij de dierenarts. Maar gezien het feit dat ze toch gesteriliseerd gaat worden, heeft de tepel geen nut meer zou ik denken.

We kunnen vanmiddag bellen voor de datum.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Apart dat ze niet eerst de ontsteking aanpakken, die kan ook uitbreiden namelijk naar andere plaatsen in de tussentijd?
En rigoureus om te amputeren lijkt me, maar goed. Een clubgenoot heeft nu ook een ontstoken teen bij z'n hond en die dierenarts begon ook gelijk over amputatie, misschien zijn sommige DA's zo :schrik: geen halve maatregelen.

Sterkte!
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti's rode tepel is ondertussen blauw geworden. We zagen dit een half uur terug. Was me gisteren niet opgevallen.

De dierenarts zegt nog steeds verwijderen omdat ze toch niet voor de fok gebruikt wordt. En doe je dat niet zou de tepel kunnen gaan lubberen en gaan irriteren met als gevolg dat hij er toch af moet.


Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Als die tepel gaat "lubberen" is het toch vroeg genoeg?
Of is er iets ernstig mis met die tepel?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Maar op 11 september kon je bellen voor de datum. Wanneer is de operatie dan?
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

ranetje schreef:Als die tepel gaat "lubberen" is het toch vroeg genoeg?
Of is er iets ernstig mis met die tepel?
Dat weten ze niet. Maar omdat ze toch gecastreerd/gesteriliseerd wordt halen ze hem meteen weg.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Sterre schreef:Maar op 11 september kon je bellen voor de datum. Wanneer is de operatie dan?
Dat klopt. Omdat het gelijk met de castratie/sterilisatie zou gebeuren wilden we wachten tot ze ruim 3 maanden na de loopsheid zou zitten. Zo lang er niets zou veranderen en ze er af zou blijven kon ze daar wel op wachten. Dat zou eind oktober gebeuren. Nu de kleur veranderd is gaat het volgende week al gebeuren.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef:
Sterre schreef:Maar op 11 september kon je bellen voor de datum. Wanneer is de operatie dan?
Dat klopt. Omdat het gelijk met de castratie/sterilisatie zou gebeuren wilden we wachten tot ze ruim 3 maanden na de loopsheid zou zitten. Zo lang er niets zou veranderen en ze er af zou blijven kon ze daar wel op wachten. Dat zou eind oktober gebeuren. Nu de kleur veranderd is gaat het volgende week al gebeuren.
Moet ze nu twee keer onder narcose?
Nu voor die tepel en straks voor de castratie?

Is die tepelkleur verandering niet "gewoon" vanwege de schijnzwangerschap?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”