Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binti's leven! Terug van weggeweest

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ze gaat 1 keer onder narcose. Ze zouden beide tegelijk doen eind oktober. Door de verkleuring is dit nu vervroegd naar volgende week.
Het is mij niet bekend of dat het door schijnzwangerschap kan komen. De DA heeft er ook niets van gezegd.
Via Google werd ik ook niet veel wijzer, daar had ik laatst naar gezocht.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef:Ze gaat 1 keer onder narcose. Ze zouden beide tegelijk doen eind oktober. Door de verkleuring is dit nu vervroegd naar volgende week.
Het is mij niet bekend of dat het door schijnzwangerschap kan komen. De DA heeft er ook niets van gezegd.
Via Google werd ik ook niet veel wijzer, daar had ik laatst naar gezocht.
De castratie wordt dus vervroegd?
Is die tepel zo alarmerend dat dat moet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Tot nog toe niet. Maar alles wordt eerst goed onderzocht voordat ze iets gaan verwijderen. Vooralsnog heeft ze er alleen jeuk van. Hij lijkt sinds hij blauw is, iets gekrompen. We houden het goed in de gaten en hopelijk geneest het nog voor het einde van de week.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Persistence »

Hoe is het afgelopen?
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Goede timing. Binti is gisteren geholpen. Dat is allemaal goed gegaan. Bij het verwijderen van het tepeltje zagen ze iets ongewoons. Ze hebben dat samen met haar tepeltje verwijderd en dat is nu opgestuurd voor onderzoek. Het was dus minder onschuldig dan gedacht. Als de uitslag niet goed is moet ze zeer waarschijnlijk nog een keer onder het mes. Nog even duimen en afwachten.

Ze voelt zich nu vooral heel zielig met het rompertje dat ze aan heeft.


Afbeelding

Afbeelding
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Och dat kleine ding lekker onder het dekentje. Gelukkig is het achter de rug en hopelijk hoeft ze niet nog een keer geopereerd.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Persistence »

Hoop dat er niets raars uit het onderzoek komt. Lekker even verwennen maar. Volgende week is Bella aan de beurt.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ik hoop het ook. De dierenarts was positief, daar gaan we dan maar vanuit.

Voor jou volgende week ook een spannende week. Hier knapt Binti al weer best goed op.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Gisteren hebben we de pleisters verwijderd. De wond van de sterilisatie ziet er heel mooi uit. Ik schrok van de plek waar het tepeltje is weggehaald.
Die was een stuk groter dan ik had gedacht. Omdat dit allemaal vragen op riep heb ik de dierenarts even gebeld. Mijn man had Binti opgehaald en er zat duidelijk wat ruis op de lijn. Mijn man had namelijk begrepen dat ze nog niets hadden weggehaald en dat pas wilde doen als de uitslag er was. Terwijl ik steeds dacht ze is toch onder narcose en het moet er toch uit. Of het nu goed of slecht is.
Tijdens het telefoongesprek werd het een stuk duidelijker. Tijdens de sterilisatie hebben ze wel degelijk alles weggehaald vandaar de snee van 5 cm. Nu nog wachten op de uitslag.

Binti doet het gelukkig erg goed. Ze vind het rompertje totaal niet leuk, maar met dit vieze weer laat ik hem mooi nog even aan.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat fijn dat ze niet nog een keer geopereerd hoeft te worden. En inderdaad lekker het rompertje aan laten.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Inmiddels is Binti 13 maanden en uitgegroeid tot een eigenwijze donder. Ze heeft zo'n beetje de harten van de hele straat gestolen en dat terwijl wij ze soms achter het behang kunnen plakken. Hahaha.

Nee zonder gekheid. Ze doet het super goed op 2 kleine puntjes na. Ze heeft er een handje van om te piepen als we net op bed liggen en ze kan nog niet alleen zijn.
Het eerste corrigeren we en het tweede wordt aan gewerkt in overleg met een gedragstherapeut. Kleine stappen is het sleutelwoord.
Ze zit nog steeds heerlijk tegen me aangeplakt al adviseert de GT om haar soms wat meer op afstand te houden. Iets wat we beide erg lastig vinden.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef: 17 dec 2020 10:00 Inmiddels is Binti 13 maanden en uitgegroeid tot een eigenwijze donder. Ze heeft zo'n beetje de harten van de hele straat gestolen en dat terwijl wij ze soms achter het behang kunnen plakken. Hahaha.

Nee zonder gekheid. Ze doet het super goed op 2 kleine puntjes na. Ze heeft er een handje van om te piepen als we net op bed liggen en ze kan nog niet alleen zijn.
Het eerste corrigeren we en het tweede wordt aan gewerkt in overleg met een gedragstherapeut. Kleine stappen is het sleutelwoord.
Ze zit nog steeds heerlijk tegen me aangeplakt al adviseert de GT om haar soms wat meer op afstand te houden. Iets wat we beide erg lastig vinden.
Fijn dat het goed gaat.

Als je het allebei lastig vindt om wat meer afstand te houden wordt het wel een hele berg om tegenop te kijken :wink:

Hoe bedoelt de GT dat afstand houden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti hangt vreselijk aan mij. Dat moesten we minderen. Zo adviseerde ze om Binti niet meer in bed te laten slapen en niet meer op de bank te laten. Ook was het beter dat ze me niet meer in alle ruimtes van het huis kon volgen. We wonen in een kleine bungalow en ik heb of eigenlijk had altijd alle deuren open staan.
Dus aan het laatste hebben we voldaan en ook slaapt Binti niet meer in bed. Ik laat haar overdag wel gewoon op de bank. Haar en niet meer in bed laten en niet meer op de bank voelde niet tof. Ik kreeg sterk het gevoel dat ze alleen maar meer ging plakken.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Binti hangt vreselijk aan mij. Dat moesten we minderen. Zo adviseerde ze om Binti niet meer in bed te laten slapen en niet meer op de bank te laten. Ook was het beter dat ze me niet meer in alle ruimtes van het huis kon volgen. We wonen in een kleine bungalow en ik heb of eigenlijk had altijd alle deuren open staan.
Dus aan het laatste hebben we voldaan en ook slaapt Binti niet meer in bed. Ik laat haar overdag wel gewoon op de bank. Haar en niet meer in bed laten en niet meer op de bank voelde niet tof. Ik kreeg sterk het gevoel dat ze alleen maar meer ging plakken.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef: 17 dec 2020 19:02 Binti hangt vreselijk aan mij. Dat moesten we minderen. Zo adviseerde ze om Binti niet meer in bed te laten slapen en niet meer op de bank te laten. Ook was het beter dat ze me niet meer in alle ruimtes van het huis kon volgen. We wonen in een kleine bungalow en ik heb of eigenlijk had altijd alle deuren open staan.
Dus aan het laatste hebben we voldaan en ook slaapt Binti niet meer in bed. Ik laat haar overdag wel gewoon op de bank. Haar en niet meer in bed laten en niet meer op de bank voelde niet tof. Ik kreeg sterk het gevoel dat ze alleen maar meer ging plakken.
Als je even de kamer uit gaat naar het toilet of om iets te drinken te halen in de keuken, loopt ze dan ook achter je aan?
Dat zijn van die kleine momentjes waar je het achterna lopen zou kunnen verhinderen door de deur even achter je dicht te doen.
Of is dat de volgende stap in de training?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat doen we inderdaad ook. Al is ze soms erg snel.
Daarom trainen we ook veel de blijf en plaats oefening. Stil liggen/zitten is erg lastig voor Binti. In eerste instantie hoopte de GT ook op die manier haar te kunnen laten wennen aan het alleen zijn. Hier is ze van terug gekomen. Nu doen we dit met behulp van een likmat of gevulde kong.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Binti's leven!

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamaartje schreef: 17 dec 2020 20:48 Dat doen we inderdaad ook. Al is ze soms erg snel.
Daarom trainen we ook veel de blijf en plaats oefening. Stil liggen/zitten is erg lastig voor Binti. In eerste instantie hoopte de GT ook op die manier haar te kunnen laten wennen aan het alleen zijn. Hier is ze van terug gekomen. Nu doen we dit met behulp van een likmat of gevulde kong.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Daar ben ik weer. Hopelijk kan ik de komende tijd weer wat meer actief zijn op het forum en genieten van jullie verhalen en foto's.
We hebben de afgelopen tijd een aantal diepe dalen meegemaakt waardoor ik online minder actief was. Helaas hierdoor ook minder tijd om bezig te zijn met trainen van Binti dan we zouden willen. Iets wat we dubbel en dwars gaan goed maken. Zeker nu we ook weer naar de hondenschool kunnen, waar we met een nieuwe cursus zijn gestart.

Het alleen zijn is nog steeds een dingetje. En ik ben nog steeds zoekende hoe we daar nu het beste mee om kunnen gaan. Iedereen houdt er een andere strategie op na. Zo slaapt ze, mede door ervaringen vanuit hier, bij ons in bed. Ze ligt heerlijk te knorren aan het voeteneind of tussen de hoofdkussens. Maar ook daar is niet iedereen het mee eens. Ze kan liggen waar ze wil, dus ik laat haar lekker.
Wel hebben we voor overdag de bench weer in huis gezet. Ze pakt namelijk zo slecht haar rust. Alleen als ik bij haar blijf zitten slaapt ze. Dit deed dan ook maar vaak, maar hierdoor kwam ik ook nergens meer aan toe. Nu gaat ze na het uitlaten en trainen, met iets te kluiven, in de bench waardoor ik in huis mijn dingen kan doen. Ik hoop dat ze hiermee leert dat het niet uitmaakt waar ze ligt, dat ik toch wel in de buurt ben. We hebben wel een iets grotere bench gekocht waardoor ze meer dan genoeg ruimte heeft om lekker te kunnen liggen. We geven niet op en trainen lekker door met haar.
Zeker zolang ze het nog leuk vind op de hondenschool.

Ook heeft de GT als advies gegeven om Binti 1 keer per week naar de dagopvang te brengen. Dit zou haar ook meer los kunnen weken van mij. Ik weer nog niet zo goed wat ik met dit advies aan moet. Ik moet hier in ieder geval even goed over nadenken en wellicht eens een opvang bezoeken.

Verder is het een heerlijk hondje. Ze laat me zo vreselijk lachen met haar rare capriolen. Echt de clown van de buurt. Ze is zo vreselijk sociaal naar anderen. Heeft zeker ook haar streken, maar zodra je naar dat koppie kijkt is alles weer vergeten. Helaas heeft ze waarschijnlijk patella. Iets wat we hoopten te voorkomen door een hondje van een erkende fokker te halen. Maar helaas, pech. Morgen mag ze naar de dierenarts.

Afbeelding
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een heerlijk snoetje. Geen idee of je er goed aan doet om haar naar een dagopvang te doen. Mijn gevoel zegt dat ze dan bij thuiskomst nog meer aan je gaat kleven. Maar daar weten anderen hier veel meer van. Jammer van de patella.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Persistence »

Lekker bekkie heeft ze! Jammer dat nog niet alles 'lekker' loopt. Een dagopvang is wel meteen 'veel', maar misschien is mee met een leuke uitlaatservice wel een optie? Ik doe dat ook met Bella, omdat ze spelen met andere honden erg leuk en vreemde mensen eng vind. Maar op de vrouw van de uitlaatservice is ze hoteldebotel.
Je hebt soms ook een opvang waar ze een uurtje of 2 samen op een afgesloten veld kunnen spelen, dat voelt misschien wat minder 'eng' dan een uitlaatservice. Is ze toch even 'los' van jou.
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik had ooit ook een hondje welke slecht alleen kon blijven en gigantisch aan mij hing. Hij is toen 2 weken bij een vriendin gaan logeren en daarna heb ik hem uit bed verbannen. Daarna het alleen zijn weer rustig opgebouwd en ging het goed...zolang we niet wegwaren als het zijn etenstijd was!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Sterre schreef: 29 mar 2021 10:10 Wat een heerlijk snoetje. Geen idee of je er goed aan doet om haar naar een dagopvang te doen. Mijn gevoel zegt dat ze dan bij thuiskomst nog meer aan je gaat kleven. Maar daar weten anderen hier veel meer van. Jammer van de patella.
Mijn gevoel zegt dat ik haar geen plezier doe met een dagopvang, precies om het geen je zegt. Dat ze nog meer gaat kleven. Ik heb nog een stiekeme hoop dat het geen patella is, maar vrees van wel. Morgen zullen we het weten.
Persistence schreef: 29 mar 2021 10:50 Lekker bekkie heeft ze! Jammer dat nog niet alles 'lekker' loopt. Een dagopvang is wel meteen 'veel', maar misschien is mee met een leuke uitlaatservice wel een optie? Ik doe dat ook met Bella, omdat ze spelen met andere honden erg leuk en vreemde mensen eng vind. Maar op de vrouw van de uitlaatservice is ze hoteldebotel.
Je hebt soms ook een opvang waar ze een uurtje of 2 samen op een afgesloten veld kunnen spelen, dat voelt misschien wat minder 'eng' dan een uitlaatservice. Is ze toch even 'los' van jou.
Ze gaat nu 1 dag in de week naar mijn moeder. Voordat de sportscholen sloten deed ik dat ook. Ze moest immers opgevangen worden als ik was sporten. Toen ze dicht gingen sloop het er in om haar niet meer weg te brengen.
Ik kan me inderdaad ook eens verdiepen in een uitlaatservice. De uitlaatdiensten die ik ken ben ik niet zo kapot van. Er komen er verschillende hier naar het uitlaatveld, gooien de honden erop en gaan na 10 minuten weer naar huis.
Binti is sowieso erg op mensen gericht. Als ze op een veld vol honden is zoekt ze eerder de baasjes op dan de honden. Ze kan wel spelen met honden, maar dat duurt vaak niet lang.

Het is gewoon een heerlijk hondje, super lief. Ze heeft alleen 1 klein minpuntje, wat we hopelijk nog wel oplossen.
Ramiek schreef: 29 mar 2021 11:04 Ik had ooit ook een hondje welke slecht alleen kon blijven en gigantisch aan mij hing. Hij is toen 2 weken bij een vriendin gaan logeren en daarna heb ik hem uit bed verbannen. Daarna het alleen zijn weer rustig opgebouwd en ging het goed...zolang we niet wegwaren als het zijn etenstijd was!
Dat klinkt als een goede oplossing. Ik zou alleen niet weten wie ik zo gek kan krijgen om haar 2 weken op te vangen. Uit bed verbannen heb ik al aan zitten denken. Lijkt me wel vreemd zonder dat warme lijfje wat je door de dekens heen voelt. Maar goed als dat haar helpt is dat wat we moeten doen.
Is de hond bij die vriendin in die 2 weken wel alleen gelaten?

Het stomme is dat ik heel goed weet waar het fout is gegaan. Maar goed achteraf is makkelijk praten. Het gaat erom dat we het vanaf nu goed gaan doen.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je kunt haar fysiek losweken, maar het begint met jou. Jij moet mentaal die afstand van creëren, zodat je haar stimuleert om zelfstandiger te worden. Zolang jij haar zelf mentaal vasthoudt, kun je niet van haar verwachten dat zij die zelfstandigheid leert. Als het voor jou nodig is om haar niet in je bed te laten, dan kan dat zeker een goede stap zijn. Mentaal de afstand vergroten betekent niet dat je minder van haar houdt. Het betekent dat je doet wat voor haar het beste is
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamaartje schreef: 29 mar 2021 09:10 Ook heeft de GT als advies gegeven om Binti 1 keer per week naar de dagopvang te brengen. Dit zou haar ook meer los kunnen weken van mij. Ik weer nog niet zo goed wat ik met dit advies aan moet. Ik moet hier in ieder geval even goed over nadenken en wellicht eens een opvang bezoeken.
Het lijkt me nuttiger daar vanuit de basis mee te beginnen. Daar gaat het mis, die sloeberke mentaliteit. Zelfs als een opvang succes zou hebben is het een lapmiddel.
Je hebt in de eerste plaats andere taken waarbij zij volslagen oninteressant en ongewenst is. Wieberen.
Als ze een lange wandeling heeft gehad en gegeten kan ze met wat lekkers op de slaapkamer.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Fotogravinnetje schreef: 29 mar 2021 20:30 Je kunt haar fysiek losweken, maar het begint met jou. Jij moet mentaal die afstand van creëren, zodat je haar stimuleert om zelfstandiger te worden. Zolang jij haar zelf mentaal vasthoudt, kun je niet van haar verwachten dat zij die zelfstandigheid leert. Als het voor jou nodig is om haar niet in je bed te laten, dan kan dat zeker een goede stap zijn. Mentaal de afstand vergroten betekent niet dat je minder van haar houdt. Het betekent dat je doet wat voor haar het beste is
Mentaal losweken...... dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het klinkt me niet onbekend in de oren. Daar worden wel steeds stapjes in gemaakt. Alleen zijn die nog niet zelfverzekerd genoeg. Uiteindelijk komt ook dit goed dat weet ik wel. Soms heb je van die dagen dat het net even teveel is.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door crutz »

Tamaartje schreef:Helaas heeft ze waarschijnlijk patella. Iets wat we hoopten te voorkomen door een hondje van een erkende fokker te halen. Maar helaas, pech. Morgen mag ze naar de dierenarts.
Ze was toch vrij jong toen ze gecastreerd werd? Dat kan namelijk zeker z’n uitwerking hebben op de gewrichten.

Hoop voor je dat het meevalt.
Tamaartje
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 04 nov 2012 13:09
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Binti's leven! Terug van weggeweest

Ongelezen bericht door Tamaartje »

crutz schreef: 31 mar 2021 07:19
Tamaartje schreef:Helaas heeft ze waarschijnlijk patella. Iets wat we hoopten te voorkomen door een hondje van een erkende fokker te halen. Maar helaas, pech. Morgen mag ze naar de dierenarts.
Ze was toch vrij jong toen ze gecastreerd werd? Dat kan namelijk zeker z’n uitwerking hebben op de gewrichten.

Hoop voor je dat het meevalt.
Ze is 2 maanden na de eerste loopsheid geholpen. Het doel was 3 maanden, maar door het vermoeden van een tumor is ze eerder onder het mes gegaan. Ze was toen 13 maanden.

Maar ze is gisteren onderzocht. Weet nu ook waarom het zo lang duurde. Er was gisteren een collega van een andere kliniek met meer gespecialiseerde kennis. Enfin haar knietjes zijn goed, maar ze reageerde wat heftig op het controleren van de heupjes. Voor de zekerheid kunnen we hier foto's van laten maken. Hier moet ik nog een afspraak voor maken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”