Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw wandeling op film

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Manuma »

Een leuke suggestie van Lemuria :ok:

Een topic voor filmpjes van je wandeling. De ontmoeting met honden, mensen, voorwerpen op straat of wat dan ook en iedereen kan meekijken.
Leuk om eens te zien van elkaar denk ik en vooral leerzaam. Dan gaan we zomaar zien hoe braaf of stout jouw honden wel niet zijn :hmmm:

Ik heb het in 'Gedrag' gezet omdat er vast posts komen die ingaan op het gedrag van de hond in het filmpje en dat is juist alleen maar interessant :ok: Veel beter te beoordelen dan op een foto of vanaf een stuk tekst natuurlijk.

Ik ben benieuwd! :mrgreen:
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik trap 'm af:


Geen honden tegengekomen, wel mensen die op een bunker klommen. Mijn hond die een paar keer niet goed luistert, verstoppertje en bagger :Q:
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sientje »

Ah, leuk en interessant! Ga vanavond eens filmen....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikkielvis
Zeer actief
Berichten: 762
Lid geworden op: 11 sep 2015 17:18
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2
Locatie: Leidschendam

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Tja ik denk dat het heel confronterend voor mij is hoe vaak ik wat zeg en/of roep :engel:
Ik ga is mijn best doen voor een filmpje.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Manuma »

Als je niet mee wil doen hoef je hier ook niets te posten hoor Heavy. Als elk lid zo'n mededeling doet is het topic zo vervelend volgen.
Nanna schreef:Dan mag ik eerst wel eens een cursus filmen gaan volgen....weet ook niet of baasjes van ontmoetende honden zo blij zullen zijn met hun tronie op mijn Steven Spielbergmaaksels te komen....
Je moet ook de hónden filmen Nanna :mrgreen:
Gebruikersavatar
samantha!
Zeer actief
Berichten: 46728
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:13
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik kom maar zelden andere honden/mensen tegen maar ik zou eens in een wat drukker gebied gaan lopen en kijken of ik het op film krijg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Manuma »

Heavy schreef:Ik wil wel meedoen hoor maar dan zonder ontmoetingen net als jouw filmpje :wink:
Hoelang moet het duren?
Ik kwam toevallig niemand tegen maar als het moeilijk voor je is, is het inderdaad wel handig niet te filmen nee :ok:
Duur maakt niet uit hoor, ik film heel lang maar dat is misschien ook wel saai :engel: Gewoon een stukje om mee te kijken is wel leuk toch? :D
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ach kom op zeg Heavy. Zat fotos van doggydates of honden die mensen tegen zijn gekomen. Of honden op het hondenstrand.
Maar een filmpje is opeens uit den boze. Zo kan je van alles een ding gaan zitten maken.

Als je het niet leuk vindt, doe je het toch niet? Zijn zat andere topics hoor op dit forum.

Ik ga zo naar strand, kijken of ik een stukje kan gaan filmen. Waarschijnlijk van een Suus die krabben zit te vreten, maar goed. Whaha!
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Heavy schreef:
Sulluna schreef:Ach kom op zeg Heavy. Zat fotos van doggydates of honden die mensen tegen zijn gekomen. Of honden op het hondenstrand.
Maar een filmpje is opeens uit den boze. Zo kan je van alles een ding gaan zitten maken.

Als je het niet leuk vindt, doe je het toch niet? Zijn zat andere topics hoor op dit forum.

Ik ga zo naar strand, kijken of ik een stukje kan gaan filmen. Waarschijnlijk van een Suus die krabben zit te vreten, maar goed. Whaha!
Nee hoor niks uit den boze :wink: iedereen moet weten en doen wat hij leuk vind. Ik vroeg alleen of zonder honden ook de bedoeling was en gaf een reden aan waarom ik liever zonder honden film :wink:
Er staat toch heel duidelijk in de OP "of wat dan ook". Plus een voorbeeld filmpje zonder ontmoetingen met andere honden.

Dus dan heb je je antwoord ;) ;)
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Misschien op dat filmpje van jou niet, maar ik denk toch zeker dat er van veel filmpjes veel geleerd kan worden. Zoals bij die van Manuma, het gebruik van hogere toontjes met roepen, of juist op het goede moment even streng. Oh, en andere filmpjes misschien gewoon voor de leuk?

Ik vind het wel boeiend om verschillende wandelingen te zien. Zo sta ik bijvoorbeeld nooit lang stil tijdens een wandeling en vind ik het mooi om te zien dat jouw honden zichzelf wel vermaken tijdens het stilstaan.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik maak geregeld filmpjes van onze wandelingen. Als ik meer dan twee honden bij me heb, ga ik meestal wel op rustige plekken en tijdstippen wandelen en komen we dus nauwelijks andere honden tegen, dus dan gebeurt er niet zo veel verder ;-)

https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater

https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater

https://www.youtube.com/watch?v=rJPeHJxSwtE

https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Manuma »

Mooi stuk grond zo Heavy! Inderdaad heel anders, ik ga echt samen met ze op pad en ontdekking en ben vrij interactief maar het is ook wel handig als ze zelf al zo rennen :mrgreen:
Al moet ik zeggen dat er ook wel eens herders mee lopen en die doen gewoon mee met de mijne ;)

Overigens hoeft niemand er wat van te leren hoor, ik heb het in Gedrag gezet omdat ik verwacht dat er heus wel eens een opmerking of discussie van zal komen :ok: Het is gewoon leuk eens mee te kijken toch?
Gebruikersavatar
Hailfall
Zeer actief
Berichten: 7947
Lid geworden op: 12 aug 2010 21:21
Aantal honden: 1
Locatie: Düsseldorf

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Hailfall »

Een leuk idee, misschien als ik er een keer aan denk dan clip ik de actioncam vast als we het bos in gaan.

Loki daar een hele ronde mee laten lopen (met de Gimbal) is misschien niet zo'n goed idee hehe
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Diana, dat filmpje dat Mila Amy gaat halen.. :I: Echt leuk om te zien!
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Heavy schreef:
Sulluna schreef:Misschien op dat filmpje van jou niet, maar ik denk toch zeker dat er van veel filmpjes veel geleerd kan worden. Zoals bij die van Manuma, het gebruik van hogere toontjes met roepen, of juist op het goede moment even streng. Oh, en andere filmpjes misschien gewoon voor de leuk?

Ik vind het wel boeiend om verschillende wandelingen te zien. Zo sta ik bijvoorbeeld nooit lang stil tijdens een wandeling en vind ik het mooi om te zien dat jouw honden zichzelf wel vermaken tijdens het stilstaan.
Nou dat viel me gisteren ook meteen op bij het filmpje . Zo relaxt als Manu loopt met 3 honden kan ik alleen maar lopen als ik mijn honden apart meeneem. Maar dat heeft dan vooral te maken met de energie van je honden.

Als ik ze samen meeneem dan zijn ze met elkaar bezig en wandel ik amper. Als ik echt zin heb om kilometers te maken gaan ze alleen mee.
Ja,apart die verschillen. Ik maak ook juist kilometers met alle 3 tegelijk en altijd los van de lijn. Het liefste nog met doggydates, dan heb ik de hele dag geen omkijken meer naar ze :mrgreen: Ik ga straks met een vriendin en haar 2 honden lopen, dus in totaal 5. Op het hondenstrand, maar het regent dus vast rustig en wel tijd voor een filmpje :mrgreen: Heel anders dan jouw honden, dat zal je wel zien.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ik er aan denk als het een beetje lekker weer is zal ik ook een keer filmpje maken. Alleen vrees ik dat ik de camera stop zet als ik iets zie dat ik graag op de foto wil zetten ;)
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Manuma »

Heavy schreef: Nou dat viel me gisteren ook meteen op bij het filmpje . Zo relaxt als Manu loopt met 3 honden kan ik alleen maar lopen als ik mijn honden apart meeneem. Maar dat heeft dan vooral te maken met de energie van je honden.
Nooou, diverse forummers kunnen beamen dat dat níet aan hun energie ligt. Dat ligt vooral aan het feit dat ik hier heel veel vertrouwen voor op moest bouwen en m'n stinkende best heb gedaan en nog steeds doe :mrgreen: Sterker nog, dit is pas sinds enkele weken mogelijk :mrgreen: Maar wel heel leuk om te lezen dat men het zo relaxt vindt ogen :ok: Ik twijfel er af en toe nog zo aan en dit steekt me wel een hart onder de riem dat we goed bezig zijn :J:
mirriejj
Zeer actief
Berichten: 1184
Lid geworden op: 03 mar 2011 18:57
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik zal Juna weer een de go pro omhangen :mrgreen:

Ik heb trouwens echt gegierd van het lachen nikky, om jouw 'kun je zien wat voor een overwicht ik heb' Juna is precies als Manu :LOL:
Laatst gewijzigd door mirriejj op 05 jul 2016 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Shibby »

Leuk idee!
Mijn filmpje is aan het uploaden, maar volgens mij is ie best saai hahaha :mrgreen:
Als ik iets van de honden film is het ook altijd zonder hondse ontmoetingen. Met Shib is het hoedanook opletten en Malou vindt het nog wat spannend.
Op de dagelijkse wandelingen komen we sowieso eigenlijk nooit honden tegen vanwege Shib, op die paar na die ik ken en waarvan ik weet dat het goed gaat. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Heavy schreef:Wandeling met Heavy ik moet er wel bijzeggen dat ik veel tegen haar praat maar op het filmpje juist niet omdat ik het altijd zo vervelend vind om mijn stem terug te horen :wink:

Heavy loopt over de brug en vraagt dan of ze mag zwemmen :I: soms mag dat wel en soms niet dus wacht ze tot ze toestemming heeft.
Toen ik de ganzen zag dacht ik dat ze daar wel achteraan zou gaan maar nee mevrouw gaat liever gras staan kauwen .
Dat was puur verveling want normaal ben ik een bal aan het gooien maar dat gaat niet samen met filmen :wink:





Wel mooi om te zien dat hij continu kijkt waar jij bent. Dat is wel echt een nadeel van Suus, die kijkt niet genoeg. Dan sla ik links af en loopt zij op haar dooie gemak naar rechts. Dus ik moet altijd opletten met "kruisingen" want zij let echt niet op :goeie: ( en ja, ze is een beetje dom. Wel heel lief :mrgreen: :I: )
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Sulluna »

Heavy schreef: Ze ! kijkt inderdaad heel de tijd naar me :wink:
Maar dat is ook omdat ze wacht tot ik eindelijk die bal ga gooien hoor .
Maar dat in de buurt blijven , kijken waar je blijft enz is wel een echt herderding denk ik dat heb ik haar in ieder geval niet bewust geleerd .
Ja precies, Luna is een beenklever maar kijkt niet zo als heavy. Sultan doet dat wel, wat heavy doet. Dus continu omkijken. Alleen hij heeft adhd en is dus ook weer snel afgeleid :D (en ik denk dat dat met heavy weer minder is) Suus waggelt en leeft haar eigen leven. Gaat voornamelijk opzoek naar dode krabbetjes of ganzenpoep en vergeet dat ze dan eigenlijk met mij mee was :mrgreen:
_Jules_
Zeer actief
Berichten: 14722
Lid geworden op: 30 jan 2010 09:42
Aantal honden: 4

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Haha ik heb net filmpje gemaakt, moet stukjes nog ff aan elkaar plakken.. maar wat saai zijn mijn honden zeg ;p Als ik Ivy met haar beste vriend zou filmen krijg je een hele andere video haha, dan is ze enorm aan het rennen, tegen hem aan beuken en bijten. Met die kleintjes is alles heel braaf;p
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier ook nog een wandeling in de Spaanse campo met Mila en Chocky (de broer van Amy): https://www.youtube.com/watch?v=k335XXf ... e=youtu.be
mirriejj
Zeer actief
Berichten: 1184
Lid geworden op: 03 mar 2011 18:57
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door mirriejj »

Hier net ook een filmpje gemaakt van de wandeling. Juna loopt aan de sleeplijn omdat zij de neiging heeft om te jagen, momenteel ben ik ze aan het leren dat ze vaker even moeten komen inchecken, daarom dat ik ze ook zo vaak roep :schrik:

Ik ben wel een hond tegengekomen, maar dan ben ik nog te erg bezig met juna afleiden, zij vind dat nog te spannend en gaat dan blaffen.




Hier een stukje waar we een hardloper tegenkwamen, ik ben al heel blij dat juna er niet op reageert en gewoon haar eigen ding doet. Semmie komt zich netjes melden en blijft naast me lopen.
Gebruikersavatar
Nerazi
Zeer actief
Berichten: 5968
Lid geworden op: 20 feb 2012 10:10
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb alleen korte filmpjes, zal binnenkort wel eens een langere maken.

De eerste twee filmpjes zijn als we een wandeling is t bos maken - Nila nu aan de flex ivm de reeën & schapen. Filmpjes horen aan elkaar maar ik liet geloof k m'n telefoon weer eens bijna uit m'n klauwen vallen.

https://vimeo.com/173484582


https://vimeo.com/173484188

En zo gaat t er aan toe als we op de uiterwaarden zijn:
https://vimeo.com/173484466
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Gollum »

Manuma schreef:
Heavy schreef: Nou dat viel me gisteren ook meteen op bij het filmpje . Zo relaxt als Manu loopt met 3 honden kan ik alleen maar lopen als ik mijn honden apart meeneem. Maar dat heeft dan vooral te maken met de energie van je honden.
Nooou, diverse forummers kunnen beamen dat dat níet aan hun energie ligt. Dat ligt vooral aan het feit dat ik hier heel veel vertrouwen voor op moest bouwen en m'n stinkende best heb gedaan en nog steeds doe :mrgreen: Sterker nog, dit is pas sinds enkele weken mogelijk :mrgreen: Maar wel heel leuk om te lezen dat men het zo relaxt vindt ogen :ok: Ik twijfel er af en toe nog zo aan en dit steekt me wel een hart onder de riem dat we goed bezig zijn :J:
Nou echt hoor, mijn filmpjes zien er heel anders uit, wat een drama was dat :schrik:
Ik ga in ieder geval niet meer filmen tijdens het wandelen en heel hard nadenken over of ik ze ga plaatsen :mann:
Bumper69
Zeer actief
Berichten: 434
Lid geworden op: 17 feb 2016 14:04
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Locatie: Friesland

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Mijn dochter loopt wel eens mee, speciaal om te filmen als we een hond tegenkomen..
Dus ik vraag haar maar weer eens mee te lopen deze week. Spike kan bij bepaalde honden nogal uit zijn dak gaan als hij aan de riem is (net nog bij een teckel..).
Eerder deze week kwam ik een buurtgenoot tegen met haar hond. Haar hond ligt normaal op haar erf, dan loopt Spike er zo langs. Taalt er niet naar. Maar als die hond aan de riem langs komt, gaat Spike uit zijn dak.
Buurtgenoot zei me deze week dat ik het allemaal zelf veroorzaak..
Ik bouw veel te veel spanning op waardoor hij dat gaat doen zegt ze. Kan wel beetje kloppen want in begin wist ik niet hoe hij zou reageren en ging hij laag lopen en viel lelijk uit naar andere honden., Volgens hondenschool moet ik hem afleiden met wat lekkers. Nu is het zo dat als er een hond aankomt hij al naar mij kijkt en weet dat hij wat lekkers krijgt. En als hond langs komt valt hij alsnog uit.
Dus...ik zal dit soort dingen even (laten) filmen en ben benieuwd wat jullie er van vinden...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door lucie »

Gollum schreef:
Manuma schreef:
Heavy schreef: Nou dat viel me gisteren ook meteen op bij het filmpje . Zo relaxt als Manu loopt met 3 honden kan ik alleen maar lopen als ik mijn honden apart meeneem. Maar dat heeft dan vooral te maken met de energie van je honden.
Nooou, diverse forummers kunnen beamen dat dat níet aan hun energie ligt. Dat ligt vooral aan het feit dat ik hier heel veel vertrouwen voor op moest bouwen en m'n stinkende best heb gedaan en nog steeds doe :mrgreen: Sterker nog, dit is pas sinds enkele weken mogelijk :mrgreen: Maar wel heel leuk om te lezen dat men het zo relaxt vindt ogen :ok: Ik twijfel er af en toe nog zo aan en dit steekt me wel een hart onder de riem dat we goed bezig zijn :J:
Nou echt hoor, mijn filmpjes zien er heel anders uit, wat een drama was dat :schrik:
Ik ga in ieder geval niet meer filmen tijdens het wandelen en heel hard nadenken over of ik ze ga plaatsen :mann:
maar dat maakt het juist interessant! het is toch geen wedstrijdje wie heeft de braafste hond :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door lucie »

Heavy schreef:
Sulluna schreef:
Heavy schreef:Wandeling met Heavy ik moet er wel bijzeggen dat ik veel tegen haar praat maar op het filmpje juist niet omdat ik het altijd zo vervelend vind om mijn stem terug te horen :wink:

Heavy loopt over de brug en vraagt dan of ze mag zwemmen :I: soms mag dat wel en soms niet dus wacht ze tot ze toestemming heeft.
Toen ik de ganzen zag dacht ik dat ze daar wel achteraan zou gaan maar nee mevrouw gaat liever gras staan kauwen .
Dat was puur verveling want normaal ben ik een bal aan het gooien maar dat gaat niet samen met filmen :wink:





Wel mooi om te zien dat hij continu kijkt waar jij bent. Dat is wel echt een nadeel van Suus, die kijkt niet genoeg. Dan sla ik links af en loopt zij op haar dooie gemak naar rechts. Dus ik moet altijd opletten met "kruisingen" want zij let echt niet op :goeie: ( en ja, ze is een beetje dom. Wel heel lief :mrgreen: :I: )
Ik bedenk me ineens dat de fokster dat "kijken" al had aangeleerd in het nest omdat aandacht heel belangrijk is dus haar verdienste :wink:
maar sommige honden doen het al van nature, en andere moet je het echt aanleren. Ik stimuleer het zowiezo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb een wat ouder filmpje van Nilo en Coda tijdens een ontmoeting. Die heb ik bewust eens gefilmd omdat het altijd gedonder was met die reu, die moet nogal z'n punt maken. En hij bluft alleen maar hoor, maar ik vond Nilo's reactie altijd zo veelzeggend als ik mensen weer eens hoor over hoe lastig intacte reuen kunnen zijn. Eigenlijk is het gewoon een doetje :wink: Hoop dat de link het doet: Klik!

En van een wandeling, dit was een probeerseltje met het monteren van muziek onder de beelden maar past wel in dit onderwerp dus :mrgreen: We komen geen andere honden tegen maar het gedrag onderling is wel goed zichtbaar. Bizzy was hier nog een stuk jonger en héél baldadig :mrgreen: Klik!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”