Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy gromt en bijt met optillen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door sirene »

BieneMaya schreef: 08 mei 2021 12:41
sirene schreef: 08 mei 2021 12:38 Ik geef ze gewoon dingen die je wel mag slopen. Kartonnen dozen bv. kartonnen dozen in elkaar verstopt, soms met speeltjes of snoepjes erin vinden de meeste pups hartstikke leuk om mee bezig te zijn.
Maya eet deels van het karton op. Kan dat geen kwaad?
Spring en Ren deden dat ook. Ik let dan alleen op dat ik zo schoon mogelijk karton geef. Dus weinig plakband (die eten ze normaal ook niet op hoor) en niet druk gekleurd en geprint. Ze eten inderdaad stukjes maar het niet zo dat ze die hele doos opvreten. Karton is gewoon cellulose. Ik heb nooit stukjes in de ontlasting gezien dus ze verteren het blijkbaar prima.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Cool!! Vanmiddag dus maar ff knutselen :F:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef: 08 mei 2021 12:38 Ik geef ze gewoon dingen die je wel mag slopen. Kartonnen dozen bv. kartonnen dozen in elkaar verstopt, soms met speeltjes of snoepjes erin vinden de meeste pups hartstikke leuk om mee bezig te zijn.
Ik hou niet van slopen. Dus ik geef om die reden niks. Ik durf Guus echt geen spullen te geven omdat hij graag sloopt. Hij sloopt in huis niks. Nooit. Geen kranten geen dozen niks. Wel sloopt hij het hout van de kachel omdat hij denkt dat dat mag. Helaas erg gevaarlijk dus nu een mand. Slopen om het slopen durf ik echt niet te stimuleren en ik heb ook geen zin om overal stukjes karton te vinden en hem karton te zien eten. Zit ook lijm in om de vezels te binden denk ik?

Ik geef wel knaagmateriaal. Dus bijna elke dag wel kauwstaafjes en andere zaken. Kauwen is prima. Maar niet op zaken die niet eetbaar zijn. Voelt niet goed bij mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef: 08 mei 2021 12:26 dat is de reden dat ik overal nyla bones heb, die zijn nogal hufterproof, Zillion wil ook nog wel eens ( ahum) dingen slopen.. die nyla bones zijn best prijzig maar wel iedere cent waard
Ik vond ze ook geweldig tot Rana een keer zo'n eindknobbel er af had gebeten :schrik:
Het idee alleen al dat ze dat door kon slikken met alle mogelijke problemen.........
Was blij dat ik het zag gebeuren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb t nog niet meegemaakt en als ik zie dat ze kleiner worden te klein zeg maar dan gaan ze weg.. lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat ze dat kunnen doen.. en doodeng
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef: 13 mei 2021 13:44 ik heb t nog niet meegemaakt en als ik zie dat ze kleiner worden te klein zeg maar dan gaan ze weg.. lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat ze dat kunnen doen.. en doodeng
Het zou niet mogen gebeuren.
Maar bij elke fabricage kan wat mis gaan natuurlijk.

Ik durfde ze daarna niet meer te geven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Marlett »

Slopen is iets wat we samen doen. Tosca is een uitstekende hulp om dozen in kleine stukken te scheuren voor in de container.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door sirene »

Hoe gaat het nu eigenlijk met je hondje?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef: 10 jul 2021 18:40 Hoe gaat het nu eigenlijk met je hondje?
Goede vraag! Ben ook zeer benieuwd naar hoe die schoonheid er nu uitziet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne&Taar
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 19 jun 2009 11:08
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Puppy gromt en bijt met optillen

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

sirene schreef: 08 mei 2021 12:38 Ik geef ze gewoon dingen die je wel mag slopen. Kartonnen dozen bv. kartonnen dozen in elkaar verstopt, soms met speeltjes of snoepjes erin vinden de meeste pups hartstikke leuk om mee bezig te zijn.
Hier ook! En die doos dan vullen met kleine plastic flesjes, eierdozen en toiletrollen. En dan een handvol brokjes. Ze zijn groot fan! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”