Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chico

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Chico

Ongelezen bericht door -Saskia- »

laeken schreef:
crutz schreef:Het is geen hyper herder die een ijzeren discipline vraagt. Juist (nu nog?) niet omdat hij geleerd heeft zichzelf te vermaken. Alleen als hij zich blijft ontwikkelen als hoe ik het nu zie gaat hij namelijk als dat niet voldoende aangeboden wordt zelf wel dingen zoeken.

Hoop dat je wat snapt hoe ik het bedoel.
Zichzelf vermaken heeft ook charmes. :engel: Beetje laten bestaan lijkt mij best fijn. Zeker als hij ergens buiten komt te wonen. Niks fijner dan een hond die je ook rustig een paar uur in de tuin kan laten. Guus amuseert zich kostelijk in onze tuin. Soms zomaar 3 uur aan een stuk.
Dat zichzelf vermaken hou ik er bij Tippex opzettelijk in. Ik hou ervan dat hij af en toe schijt aan me heeft en net een straathond zonder baas lijkt te zijn.
Ik wilde deze keer graag een hond die zich minder snel buigt naar verwachtingen. Shittex voldoet uitstekend :engel: Hij doet dingen waar mijn vorige honden nooit het lef of de vindingrijkheid voor hadden gehad.
Ik merk nu al dat hij steeds vaker doet wat ik van hem wens maar ik geniet van die zelfstandigheid. Niet teveel bemoeienis van mijn kant.

Overigens train ik met Tippex ook detectie en ik merk wel dat dat een mooie balans vormt met het laissez faire op andere vlakken dus ik kan crutz wel volgen.
Het leren leren bij de training helpt bij het leren in het dagelijkse leven. Ik vind het contrast ook zo grappig. Stip kan op wandeling afgeleid zijn door een waaiende grasspriet maar schudde bij de vorige training een 25 seconden lange freeze uit zijn mouw alsof het niets was.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Chico

Ongelezen bericht door Sterre »

Mooi Crutz. Wat een rust zit er al in vergeleken bij het vorige filmpje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Sterre schreef:Mooi Crutz. Wat een rust zit er al in vergeleken bij het vorige filmpje.
Veel korte sessies geeft goed resultaat
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Chico

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:
Sterre schreef:Mooi Crutz. Wat een rust zit er al in vergeleken bij het vorige filmpje.
Veel korte sessies geeft goed resultaat
Mooi om te zien, knappe Chico!
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Chico

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Idd mooi om te zien. Ik vind het er dus echt heel goed uitzien. Hij lijkt best rustig. En toch vrolijk met zijn kwispel staartje. Zo te zien wil hij iig wel graag. Ik denk dat hij zich best heel snel aanpast. Wonderbaarlijk eigenlijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Re: Chico

Ongelezen bericht door Rataplan »

Got wat een gaaf beest zeg :I: :I:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Chihuahua-paws schreef:Idd mooi om te zien. Ik vind het er dus echt heel goed uitzien. Hij lijkt best rustig. En toch vrolijk met zijn kwispel staartje. Zo te zien wil hij iig wel graag. Ik denk dat hij zich best heel snel aanpast. Wonderbaarlijk eigenlijk.
Bedankt.
Denk ook eigenlijk dat het geen geboren zwerver is maar eerder gedumpt nestoverschot wat na een paar dagen gevonden is.
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Re: Chico

Ongelezen bericht door Rataplan »

crutz schreef:
Chihuahua-paws schreef:Idd mooi om te zien. Ik vind het er dus echt heel goed uitzien. Hij lijkt best rustig. En toch vrolijk met zijn kwispel staartje. Zo te zien wil hij iig wel graag. Ik denk dat hij zich best heel snel aanpast. Wonderbaarlijk eigenlijk.
Bedankt.
Denk ook eigenlijk dat het geen geboren zwerver is maar eerder gedumpt nestoverschot wat na een paar dagen gevonden is.
Ja die van mij reageren toch wat heftiger op voer :LOL: Enfin ik wil deze zomer ook met Idefix clickertraining gaan doen. Leuk om die filmpjes van jou te zien :cheer:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Chico

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:
Sterre schreef:Mooi Crutz. Wat een rust zit er al in vergeleken bij het vorige filmpje.
Veel korte sessies geeft goed resultaat
Nou zeker :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Tineke schreef:
crutz schreef:
Sterre schreef:Mooi Crutz. Wat een rust zit er al in vergeleken bij het vorige filmpje.
Veel korte sessies geeft goed resultaat
Nou zeker :ok:
Keer of 3-5 per dag sessie van 2-4 minuten i.p.v. 1x lang
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Chico

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een rust zeg en wat leuk dat je zo met hem bezig bent!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

2 aparte sessies in 1 filmpje. Over de cavaletti stappen (ladderwerk) los gedaan van de “trap”

De “trap” is niet in geknipt. 1 minuut 53 duurde deze sessie

https://youtu.be/PveGXtQdeBs

Zo braaf loopt hij op straat ook mee aan de lijn
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Chico

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Leuk!
Merk je nou veel verschil qua karakter, gedrag en manier van leren tussen deze herderkruising en jouw volle mechelaars?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Chico

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mooi.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Alfilillo schreef:Leuk!
Merk je nou veel verschil qua karakter, gedrag en manier van leren tussen deze herderkruising en jouw volle mechelaars?
Dat is natuurlijk geen vergelijk een pup (m’n mechels) uit een bewust nest met een goede basis al in het nest of een pup (denk ik toch) uit een nest bij mensen opgegroeid zonder veel te veel aandacht en gedumpt op jonge leeftijd

Hij is rustiger, leert wel snel, maar korte attentie spanne en minder voergericht. Vraagt dus creativiteit en kort werk
Friesenfransman

Re: Chico

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

crutz schreef:2 aparte sessies in 1 filmpje. Over de cavaletti stappen (ladderwerk) los gedaan van de “trap”

De “trap” is niet in geknipt. 1 minuut 53 duurde deze sessie

https://youtu.be/PveGXtQdeBs

Zo braaf loopt hij op straat ook mee aan de lijn
Leuk!

Behalve dat het natuurlijk leuk is om met je hond bezig te zijn, wat is over het algemeen het doel van lichaamsbewustzijn oefeningen voor een hond?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Friesenfransman schreef:
crutz schreef:2 aparte sessies in 1 filmpje. Over de cavaletti stappen (ladderwerk) los gedaan van de “trap”

De “trap” is niet in geknipt. 1 minuut 53 duurde deze sessie

https://youtu.be/PveGXtQdeBs

Zo braaf loopt hij op straat ook mee aan de lijn
Leuk!

Behalve dat het natuurlijk leuk is om met je hond bezig te zijn, wat is over het algemeen het doel van lichaamsbewustzijn oefeningen voor een hond?
Dat hij leert zijn lichaam bewust en correct te gebruiken waardoor hij zich minder snel blesseert als hij ergens op of over moet stappen en zodat hij de juiste spieren gebruikt.

Vooral bij de “trap” zie je dat hij met zijn achterpoten eerst wat hupt/springt en later bewust stapt met zijn achterpoten.

Je werkt zeker op deze leeftijd ook nog (wel minimaal, voor het mooie was hij jonger geweest) aan ontwikkeling van zenuwbanen / prikkelgeleiding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Chico

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

crutz schreef:
Alfilillo schreef:Leuk!
Merk je nou veel verschil qua karakter, gedrag en manier van leren tussen deze herderkruising en jouw volle mechelaars?
Dat is natuurlijk geen vergelijk een pup (m’n mechels) uit een bewust nest met een goede basis al in het nest of een pup (denk ik toch) uit een nest bij mensen opgegroeid zonder veel te veel aandacht en gedumpt op jonge leeftijd

Hij is rustiger, leert wel snel, maar korte attentie spanne en minder voergericht. Vraagt dus creativiteit en kort werk

Nou zo vanaf de fimpjes lijkt het me een heel fijne en zelfs redelijk stabiele pup.
Ik had hem veel chaotischer verwacht. Chaotisch is niet het juiste woord. Maar hij doet het zo onwijs netjes al.
Zeker voor een herder mix. En ja die kunnen goed luisteren en zijn erg baas gericht etc maar toch zeker gezien de achtergrond vind ik hem zo kalm.

Dat wordt echt een fijne hond voor iemand.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Chihuahua-paws schreef:
crutz schreef:
Alfilillo schreef:Leuk!
Merk je nou veel verschil qua karakter, gedrag en manier van leren tussen deze herderkruising en jouw volle mechelaars?
Dat is natuurlijk geen vergelijk een pup (m’n mechels) uit een bewust nest met een goede basis al in het nest of een pup (denk ik toch) uit een nest bij mensen opgegroeid zonder veel te veel aandacht en gedumpt op jonge leeftijd

Hij is rustiger, leert wel snel, maar korte attentie spanne en minder voergericht. Vraagt dus creativiteit en kort werk

Nou zo vanaf de fimpjes lijkt het me een heel fijne en zelfs redelijk stabiele pup.
Ik had hem veel chaotischer verwacht. Chaotisch is niet het juiste woord. Maar hij doet het zo onwijs netjes al.
Zeker voor een herder mix. En ja die kunnen goed luisteren en zijn erg baas gericht etc maar toch zeker gezien de achtergrond vind ik hem zo kalm.

Dat wordt echt een fijne hond voor iemand.
Daarom durf ik ook bijna met zekerheid te zeggen dat hij niet als zwerver geboren is maar bij mensen is opgegroeid, met menselijk contact.
Gedumpt nestoverschot of kwijtgeraakt denk ik eerder
Friesenfransman

Re: Chico

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

crutz schreef:
Friesenfransman schreef:
Leuk!

Behalve dat het natuurlijk leuk is om met je hond bezig te zijn, wat is over het algemeen het doel van lichaamsbewustzijn oefeningen voor een hond?
Dat hij leert zijn lichaam bewust en correct te gebruiken waardoor hij zich minder snel blesseert als hij ergens op of over moet stappen en zodat hij de juiste spieren gebruikt.

Vooral bij de “trap” zie je dat hij met zijn achterpoten eerst wat hupt/springt en later bewust stapt met zijn achterpoten.

Je werkt zeker op deze leeftijd ook nog (wel minimaal, voor het mooie was hij jonger geweest) aan ontwikkeling van zenuwbanen / prikkelgeleiding
Dank voor je toelichting.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Chico gaat in het vervolg door het leven als Rico en is vertrokken naar zijn nieuwe adres

Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Chico

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Dag Rico, nieuwe baasje gaat zeker plezier aan hem beleven :ok:
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door thom »

Wat fijn voor Rico. :ok: :cheer:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Friesenfransman

Re: Chico

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

crutz schreef:Chico gaat in het vervolg door het leven als Rico en is vertrokken naar zijn nieuwe adres

Afbeelding
Ach wat leuk! Al kijkt hij er zelf wel een beetje verdrietig bij :tongue:
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Chico

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:Chico gaat in het vervolg door het leven als Rico en is vertrokken naar zijn nieuwe adres

Afbeelding
Kijk hem zitten :I:.
Hij krijgt zeker een fijn leven en waar hij komt te wonen, vlakbij ons in de buurt, zal ik hem zeker nog weleens tegenkomen.

Hij heeft een super tijd bij jou gehad Carmen, heel fijn dat je dit op je wilde nemen :J:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Friesenfransman schreef: Ach wat leuk! Al kijkt hij er zelf wel een beetje verdrietig bij :tongue:

hij was de hele ochtend ook extreem plakkerig naar mij toe en wat haperend met het naar de auto lopen (terwijl hij binnen en vd week met wandelen enorm aan ze hing) maar dat komt wel goed, het ventje is gewoon wat gevoelig voor veranderingen maar past zich in een razend tempo aan
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Chico

Ongelezen bericht door Zamunda »

Snel en fijn zeg.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Chico

Ongelezen bericht door crutz »

Zamunda schreef:Snel en fijn zeg.
Het was ook absoluut geen moeilijk plaatsbare hond bleek toen hij duidelijkheid kreeg
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”