Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spriet

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Spriet

Ongelezen bericht door alm@ »


Spriet
Geslacht: teefje ongecastreerd
Leeftijd: 5 jaar, van 24 februari 2013
Ras: waarschijnlijk maltezer x jackhussel
Grootte: ongeveer 30cm hoog en 5,5kg

Spriet is mijn Nederlandse opvangertje die komt van een particulier. Haar verhaal staat o.a. hier op het forum: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... lit=spriet Toen ik Spriet met pup ging ophalen wist ik nauwelijks wat van haar. Ze zou mogen blijven mocht ze goed klikken met mijn eigen Suze, maar helaas is dat niet zo. Ze kunnen goed samen, maar hebben verder niks met elkaar. Vandaar dat ik nu toch op zoek ga naar een ander nog fijner huis voor Spriet.

Spriet is een klein lief hondje die uren adorerend naar je op kan kijken om geen aandacht mis te lopen. Ze dribbelt je overal achterna in huis en slaapt het liefst naast je op de bank en op bed. Maar laat je niet teveel verleiden door haar snoetje, want ze heeft het wel nodig om wat begrenst te worden. Het is namelijk ook een slim hondje dat best wel eens een grens opzoekt om te kijken of ze niet nog iets extra's kan afdwingen. Geef je haar die duidelijkheid en een beetje sturing dan is het een erg lief makkelijk hondje.

Spriet zou in het verleden bij haar eerste eigenaar een erg angstig hondje zijn (haar zusje ook). Bij haar vorige eigenaar was ze nog steeds wel eens wat timide, maar intussen is ze ook hier weer een stuk zelfverzekerder geworden. Er zit nog wel wat onzekerheid in haar, maar vooral op momenten. Wanneer je veel druk op haar legt of boos op haar wordt bijvoorbeeld. In het begin toen ze bij me kwam deed ze ook wel deemoedsplasjes op voor haar spannende momenten (bv als ik thuiskwam) en ik verwacht dat ze dat in een nieuwe omgeving in het begin ook zal doen. Intussen doet ze dat zelden meer en ze is verder ook keurig zindelijk. Voor ze bij mij kwam had ze nog nooit een tuigje of halsband gedragen. Uitlaten gebeurde in de tuin en paar keer per week mochten de hondjes los mee naar het bos. Intussen vindt ze het tuigje prima en loopt ze keurig mee aan de lijn, maar bij veel druk op de lijn kan ze wel erg onzeker worden. Ze is vooral een scharrelhondje, dus een tuin zal ze heerlijk vinden en vind ik ook echt een dikke pré. Daarnaast heeft ze dan niet veel nodig qua wandelingen, maar gaat wel graag mee op stap. Vooral losloopwandelingen hebben haar voorkeur.

Spriet is sociaal met andere honden maar niet altijd de dapperste, vooral niet met grote honden. Ze heeft altijd met andere kleine honden samengeleefd. Toch denk ik dat ze ook wel als enig hond kan, want mensen vindt ze belangrijker dan andere honden. Maar een leuk reutje groot of klein kan ze wel waarderen. Zo adoreert ze Morris van Nomo en dan is ze ook gelijk een stuk stoerder. Ze kan goed met katten, daar kijkt ze verder niet naar om. Kinderen vindt Spriet wat spannend, ze doet ze niks maar neemt wel afstand. Oudere kinderen (meer mensen om mee te knuffelen!) zie ik geen probleem in. Spriet heeft een speelse kant, maar die komt er niet altijd uit. Ik merk ook dat Suze die afremt met haar lompheid. Soms komt Spriet heel blij aanzetten met een knuffel in haar bek en apporteert ze ook. Sprintjes trekken op het veld doet ze ook steeds vaker, maar ook daar wil Suze dan spelen en die matchen qua spel gewoon niet. Er zit dus wel degelijk een speelse kant in Spriet en ik hoop dat die in een passend nieuw huis er nog meer uit gaat komen.

Spriet kan prima alleen thuis blijven, maar het is niet haar hobby. Een dagdeel gaat prima, ook als dat dagelijks is. Maar langer zou ik niet aanraden, dan krijgt ze er wel wat moeite mee en als het echt tegenzit gaat dan de sirene aan (blaffen/joelen). Ze is bij mij regelmatig een dagdeel alleen thuis en dat gaat wel goed. Ook zonder Suze is ze al een aantal keer eventjes alleen thuis geweest zonder problemen.

Kortom: Wie heeft of weet een fijn plekje voor een ontzettend leuke, aanhankelijke en makkelijke Spriet?!

Voor vragen stuur gerust een berichtje en bij interesse hoor ik het graag. hakunamatata.me@hotmail.com

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hailfall
Zeer actief
Berichten: 7947
Lid geworden op: 12 aug 2010 21:21
Aantal honden: 1
Locatie: Düsseldorf

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Hailfall »

Echt een leuk hondje zeg! Die vind zo snel een goed huisje.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ah wat jammer dat ze niet echt klikken, ik vond haar zo leuk bij je! Ik word er tegelijk een beetje hebberig van, want ik vind haar zó'n leuk ding :I: !
Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Re: Spriet

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Erg jammer dat het niet klikte met Suze, ze leek wel erg te passen bij je. :)

Denk je dat Spriet geschikt zou zijn voor een ouder echtpaar zonder kinderen?
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Spriet

Ongelezen bericht door nomo »

Spriet is echt heel leuk! Met Suze heeft ze niet zoveel (en wederzijds). Hier met Morris zie ik een hele andere Spriet. Dan is de onzekerheid ook veel minder. In plaats van een 'ik ga dood en stort me ter aarde' als je even boos bent gaat ze snel bij Morris staan en hem adorerend aankijken, 'niks aan de hand hè, zie je hoe stoer ik ben!'
Voor Spriet is het veel leuker om een huisje te hebben waar ze of enig hond is en ze bij een baasje in de nek kan kruipen en hele dagen met die bambi ogen vol liefde naar baasje kan staren :mann:
Of een leuk vriendje waar wel een klik mee is (serieus, Suze ziet er heel schattig uit, maar het is gewoon een soort lompe labrador :Q: )

Sprietje verdient gewoon een geweldig huisje!
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Spriet

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind haar zoooo leuk! :I: Als ik nu op zoek zou zijn naar een klein hondje, wist ik het wel :lol1:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Spriet

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ga mijn oren en ogen openhouden voor een baasje voor Spriet.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Barkley »

is het niet iets voor de ouders van Cleva?
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat jammer voor julle dat het zo uitpakt. Hopelijk komt er snel het juiste plekje voor haar :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

Spriet is werkelijk een enig hondje, wat ik van haar gezien heb :I:
Hopelijk vindt ze snel een fijn thuis.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
lotje&famke
Zeer actief
Berichten: 934
Lid geworden op: 23 okt 2014 16:18
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Spriet

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Daar heb je vast zo een fijn thuis voor gevonden :I: :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Ptje »

Ach wat een prutske ze zit dan wel goed maar ja als het niet onderling klikt is dat voor geen van de partijen leuk.
Ga duimen dat ze snel een leuk huisje vindt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dankjewel voor het plaatsen Alma! :D
Zamunda schreef:Ah wat jammer dat ze niet echt klikken, ik vond haar zo leuk bij je! Ik word er tegelijk een beetje hebberig van, want ik vind haar zó'n leuk ding :I: !
Hebben? Ik kom haar zo brengen bij je. Volgens mij is het een soort Spriet-paradijs bij jou! Tenminste, als ze niet denkt dat ze dood gaat bij elke stap van Laissah, Willem of Ravi
marrieeeb schreef:Erg jammer dat het niet klikte met Suze, ze leek wel erg te passen bij je. :)

Denk je dat Spriet geschikt zou zijn voor een ouder echtpaar zonder kinderen?
Ja hoor, ik denk dat Spriet dat heerlijk vindt. Ze is niet echt veeleisend hoor. Veel aandacht en een tuin om in te scharrelen zijn het belangrijkst.
nomo schreef:Spriet is echt heel leuk! Met Suze heeft ze niet zoveel (en wederzijds). Hier met Morris zie ik een hele andere Spriet. Dan is de onzekerheid ook veel minder. In plaats van een 'ik ga dood en stort me ter aarde' als je even boos bent gaat ze snel bij Morris staan en hem adorerend aankijken, 'niks aan de hand hè, zie je hoe stoer ik ben!'
Voor Spriet is het veel leuker om een huisje te hebben waar ze of enig hond is en ze bij een baasje in de nek kan kruipen en hele dagen met die bambi ogen vol liefde naar baasje kan staren :mann:
Of een leuk vriendje waar wel een klik mee is (serieus, Suze ziet er heel schattig uit, maar het is gewoon een soort lompe labrador :Q: )

Sprietje verdient gewoon een geweldig huisje!
Dat is echt precies Spriet beschreven inderdaad!
Maar die zin over Suze.. :hmmm: ..vooruit, ook die klopt helemaal :F:


Er is nu al een leuke mail voor Spriet binnen gekomen. Natuurlijk nog geen idee of het wat wordt, maar het klinkt alvast wel als een passend plekje. Spannend!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Zamunda »

hakunamatata schreef:
Zamunda schreef:Ah wat jammer dat ze niet echt klikken, ik vond haar zo leuk bij je! Ik word er tegelijk een beetje hebberig van, want ik vind haar zó'n leuk ding :I: !
Hebben? Ik kom haar zo brengen bij je. Volgens mij is het een soort Spriet-paradijs bij jou! Tenminste, als ze niet denkt dat ze dood gaat bij elke stap van Laissah, Willem of Ravi
Als ik het zo lees zou ze het hier heerlijk vinden ja, maar het laatste wat je noemt gaat nog wel een dingetje zijn denk ik :tongue: . Raaf en Lais spelen best en heel wild/lomp, gaat Spriet niet leuk vinden gok ik. Plus dat Spriet veel en dicht bij haar baas wil zijn en dat met teef Lais misschien wel problemen gaat geven.
Daarnaast moet ik mijn hebberigheid in toom houden :mann: . Enerzijds is het maar 5,5kg dus wat is dat nou helemaal op 75kg hond :19: ? En als alles lekker loopt heb je er nauwelijks extra werk aan (en des te meer lol :cheer: ), maar het kan ook allemaal (chronisch) ziek worden en dan telt de zorg allemaal wel snel op helaas.

Maar oeh wat is ze leuk! Ik hoop dat het met de persoon van de mail wat wordt en dat Spriet snel weg is naar een superhuisje :ok: .
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

:hmmm: Is er nou snelller interesse voor Spriet dan voor haar snoezige pup destijds?

:engel: :lol1: Mijn enkels kunnen het zich voorstellen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Helaas voor Spriet, de mensen die gemaild hadden hebben al een ander leuk hondje gevonden. Spriet is dus nog steeds op zoek naar een leuk huis!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Kayltje schreef::hmmm: Is er nou snelller interesse voor Spriet dan voor haar snoezige pup destijds?

:engel: :lol1: Mijn enkels kunnen het zich voorstellen.
:LOL:
Maar wees gerust. Ik kreeg al een pb voor Iep nog voor ze bij mij was. Jij was wel pas de eerste met serieuze interesse trouwens. Gelukkig maar, want Iep zit nu geweldig :cheer:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

Hmm, misschien toch maar een Spriet-Tommy date...
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tamara81 schreef:
welshwitch schreef:Hmm, misschien toch maar een Spriet-Tommy date...
Dat lijkt me nog best een leuke match! Ben benieuwd wat Tommy van haar vindt, maar dat zit wel goed volgens mij :ok:
Dat vind ik altijd lastig te bepalen bij Tommy, vandaar eerst een date.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Een date mag altijd! Kun je dan zien hoe Spriet is en hoe ze samen zijn en of je dat wat vindt :D
Bij een bekende zou ze van mij ook mogen proeflogeren. Spriet is erg makkelijk wat dat betreft en dan kun je nog beter ervaren hoe ze is en of het klikt aan alle kanten.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

Dat klikken is wel belangrijk. Een wat voor mij ook belangrijk is dat ik weet waar Spriet opgevangen is en weet dat dat gewoon goed is. Enige drempel als het klikt is de wederhelft, die houdt niet van ruwharige honden...
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Spriet

Ongelezen bericht door nomo »

welshwitch schreef:Dat klikken is wel belangrijk. Een wat voor mij ook belangrijk is dat ik weet waar Spriet opgevangen is en weet dat dat gewoon goed is. Enige drempel als het klikt is de wederhelft, die houdt niet van ruwharige honden...
Die kijkt ze een keer zo aan en hij is om :LOL:

Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

:LOL:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Spriet

Ongelezen bericht door veertje »

Spriet voelt ook helemaal niet ruwharig aan vind ik, veel zachter.
Gewoon even laten logeren, onder het mom van haar baasje moet een paar dagen weg. En dan pas later noemen dat ze nog een nieuwe baas zoekt :engel:
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Zamunda »

welshwitch schreef:Dat klikken is wel belangrijk. Een wat voor mij ook belangrijk is dat ik weet waar Spriet opgevangen is en weet dat dat gewoon goed is. Enige drempel als het klikt is de wederhelft, die houdt niet van ruwharige honden...
Laat hem maar kennismaken, dan is hij zo om, wat ik je brom :pffff: . Ik had helemaal niks met ruwharen en dan vooral die baard... toch op Raaf gevallen en nu ben ik er helemaal weg van :I: .
Spriet heeft volgens mij net zo'n vacht als Ravi, wel ruwhaar maar geen onwijs overdreven vacht of baard en lekker zachte haren.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

Célie schreef:
welshwitch schreef:Dat klikken is wel belangrijk. Een wat voor mij ook belangrijk is dat ik weet waar Spriet opgevangen is en weet dat dat gewoon goed is. Enige drempel als het klikt is de wederhelft, die houdt niet van ruwharige honden...
Je kunt haar desnoods ook nog kaal scheren, als wederhelft eenmaal verliefd is laat je het weer groeien.
Dat is wel een goeie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Ramiek »

Célie schreef:
welshwitch schreef:Dat klikken is wel belangrijk. Een wat voor mij ook belangrijk is dat ik weet waar Spriet opgevangen is en weet dat dat gewoon goed is. Enige drempel als het klikt is de wederhelft, die houdt niet van ruwharige honden...
Je kunt haar desnoods ook nog kaal scheren, als wederhelft eenmaal verliefd is laat je het weer groeien.
Even plukken voor het kennismaken ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

Komende zaterdag date :cheer:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Spriet

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ahhh.. geweldig leuk
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Oh, ik hoop dat het klikt! Zou toch erg leuk zijn om Spriet hier te kunnen blijven volgen
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”