Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spriet

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Ik nam mee dat ik de andere hond gezien heb en ik begreep dat ze sowieso niet wilde spelen etc. Ik was op de forumwandeling waar ze ook was. Daarom snap ik ook niet helemaal waarom het zo verkeerd geïnterpreteerd wordt maar het geeft niks. Ik heb het uitgelegd en ik snap ook waar het verkeerd ging nu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Maryanne »

laeken schreef:
nomo schreef:Volgens mij voelt niemand zich op de tenen getrapt hoor, volgens mij waren de reacties gewoon ter verduidelijking. Ik moest eerlijk gezegd ontzettend lachen om je beschrijving van Spriet als het 'arme moedertje' :engel: Als je Bas niet had gehad had je haar echt moeten nemen. Ze had je in je nek gekropen, met haar bambi ogen aangekeken en volgens mij zouden jullie dat beide heerlijk vinden.

Die hond komt straks gewoon prima terecht en vindt zichzelf alvast totaal niet zielig. Ze liep hier ook binnen alsof ze hier al jaren woonde, slettebakt dan lekker met Morris (zij zou een leuk reutje wel waarderen), snauwt Ayla af (want domme pup) en wil gewoon een bank om op te liggen en een mens om te aanbidden.
Klinkt als een heerlijk hondje en ja ik had haar zeker genomen als ik Bas niet had gehad. Lekker hond zijn en pop tegelijk. Net als Bas. Twee uur door het bos en dan lekker de hele avond tegen me aan liggen en kroelen op de bank.
Ik zou Spriet erbij nemen, Marc. Hier negen teefjes en ze zijn allemaal dol op elkaar. :I:
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Even ter verduidelijking. Ik schreef het stuk tekst gewoon om nog even aan te geven hoe het echt was voor mocht iemand zich dat afvragen. Niet omdat ik het opvatte als aanval of ook maar iets in die richting. Sterker nog, ik heb er smakelijk om gelachen. Spriet het zielige moedertje :lol1:

Het woord zielig wordt denk ik gewoon verkeerd geïnterpreteerd, zelf zou ik het woord sneu gebruiken. Net als het verschil tussen medelijden en medeleven. Het is ook jammer dat hier haar mandje niet staat en ze nu weer ergens moet wennen, dus dat snap ik wel. Niet dat Spriet dat iets boeit, hahah.

En om maar even een update te geven. Spriet is nu wel écht zielig. Ze zit nu urenlang in de auto en ze weet niet eens waar naartoe en de mensen kent ze ook nog nauwelijks. Arme Spriet :jank:

Of moet ik zeggen blije Spriet! Want ze heeft haar gouden mand gevonden! Ze is nu op weg naar Limburg (ja, terug naar Limburg waar ze vandaan komt, té toevallig) en heeft daar een waar Sprietparadijs! Een geweldige tuin waar ze zoveel in kan scharrelen als ze wil, heel veel gezelschap en aandacht want de mensen zijn bijna altijd thuis en vinden dat geweldig, hun zoon en schoondochter wonen ernaast en delen de tuin en zijn de oppas. Zij waren mee en net zo gek van Spriet als de vrouw zelf en zij gaan ook regelmatig met Spriet heerlijke wandelingen maken. Spriet mag daar uren adorerend op schoot liggen, de mensen overal achterna lopen, kan zoveel scharrelen in de tuin als ze wil. Spriet kon het niet beter treffen denk ik! :cheer:

Oja, én.. de vrouw is een niet-actief lid hier. Maar wil gerust als ze eenmaal gewend is hier eens wat foto's plaatsen. Dus ook Spriet blijft op het forum! :mrgreen:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Ramiek »

hakunamatata schreef:Even ter verduidelijking. Ik schreef het stuk tekst gewoon om nog even aan te geven hoe het echt was voor mocht iemand zich dat afvragen. Niet omdat ik het opvatte als aanval of ook maar iets in die richting. Sterker nog, ik heb er smakelijk om gelachen. Spriet het zielige moedertje :lol1:

Het woord zielig wordt denk ik gewoon verkeerd geïnterpreteerd, zelf zou ik het woord sneu gebruiken. Net als het verschil tussen medelijden en medeleven. Het is ook jammer dat hier haar mandje niet staat en ze nu weer ergens moet wennen, dus dat snap ik wel. Niet dat Spriet dat iets boeit, hahah.

En om maar even een update te geven. Spriet is nu wel écht zielig. Ze zit nu urenlang in de auto en ze weet niet eens waar naartoe en de mensen kent ze ook nog nauwelijks. Arme Spriet :jank:

Of moet ik zeggen blije Spriet! Want ze heeft haar gouden mand gevonden! Ze is nu op weg naar Limburg (ja, terug naar Limburg waar ze vandaan komt, té toevallig) en heeft daar een waar Sprietparadijs! Een geweldige tuin waar ze zoveel in kan scharrelen als ze wil, heel veel gezelschap en aandacht want de mensen zijn bijna altijd thuis en vinden dat geweldig, hun zoon en schoondochter wonen ernaast en delen de tuin en zijn de oppas. Zij waren mee en net zo gek van Spriet als de vrouw zelf en zij gaan ook regelmatig met Spriet heerlijke wandelingen maken. Spriet mag daar uren adorerend op schoot liggen, de mensen overal achterna lopen, kan zoveel scharrelen in de tuin als ze wil. Spriet kon het niet beter treffen denk ik! :cheer:

Oja, én.. de vrouw is een niet-actief lid hier. Maar wil gerust als ze eenmaal gewend is hier eens wat foto's plaatsen. Dus ook Spriet blijft op het forum! :mrgreen:
Klinkt helemaal geweldig!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat fijn :E: , anders had ze hier wel kunnen komen, ik ben dol op ruwhaartjes :I: En mijn teefjes zijn heel makkelijk met vreemde hondjes in het roedel.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat fijn zeg! :cheer:
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door mijke »

geweldig! :cheer:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Spriet

Ongelezen bericht door veertje »

Welkom terug in Limburg Spriet :D
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Tineke »

Klinkt goed, veel geluk nieuwe baasjes met Spriet. :cheer:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Lothian »

Gefeliciteerd Spriet, hakunamatata en Nieuwe Baasjes, heel leuk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wat fijn voor Spriet :cheer: !
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

:cheer: Hoera voor Spriets nieuwe thuis!
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh wat gaaf dat die mensen helemaal in de wolken waren dat Spriet weer 'vrij' kwam en gelijk naar je zijn afgereisd om het Sprietenmonster te ontmoeten :cheer: . Nog gaver dat de klik er was en ze nu naar haar eigen mand vertrokken is.
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Ptje »

Klinkt super zeg, nou moet het niet aktieve lid alleen nog maar ff aktief worden en foto's plempen astumblief. :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Spriet

Ongelezen bericht door lucie »

eind goed al goed :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Spriet

Ongelezen bericht door blondie »

Heeft zo moeten zijn denk ik dan altijd maar! Hoop dat ze een heel mooi en goed leven tegemoet gaat :ok:
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Caro. »

Hartstikke fijn :ok: dat klinkt super goed allemaal, veel plezier Spriet :J: :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Machie »

Wat heerlijk dat ze een thuis heeft!
laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Mwah, ik ken meer dan zat 2x teef die enorm klikken en samen spelen. Ook mijn twee teefjes zijn 8 poten op 1 buik.
loentje
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 dec 2012 22:39
Mijn ras(sen): golden retriever
flatcoated retriever
Aantal honden: 2

Re: Spriet

Ongelezen bericht door loentje »

Dank jullie wel voor alle lieve wensen voor Spriet.
Sinds vandaag woont Spriet bij ons in Limburg.
Ze heeft een andere naam gekregen, wij noemen haar Grietje.
Ze heeft de reis naar Limburg prima doorstaan, ze heeft onderweg lekker geslapen.
Thuis gekomen moest ze alles besnuffelen en daarna was de tuin aan de beurt,dat kost erg veel tijd want overal wil ze markeren, daar zal ze nog wel een paar dagen overdoen.
Een lekker bakje eten ging er met smaak in.
Grietje is een lief en aanhankelijk hondje, we laten haar rustig hier wennen, daarna zullen we eens zien wat ze allemaal leuk vindt.
Aandacht zal ze niet tekort komen, het belangrijkste is dat we van elkaar genieten en dat ze lekker hond mag zijn.
Als ze een weekje hier is zal ik wat meer over haar vertellen en een foto van haar paatsen.
Hakunamatata, hartelijk dank voor alle goede zorgen voor Grietje, fijn dat je haar aan ons toevertrouwd, we zullen Heel erg ons best doen om haar een prettig hondenleven te geven en en een warm en veilig thuis.
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Hakkene »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Geinige naam, Grietje:)
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

loentje schreef:Dank jullie wel voor alle lieve wensen voor Spriet.
Sinds vandaag woont Spriet bij ons in Limburg.
Ze heeft een andere naam gekregen, wij noemen haar Grietje.
Ze heeft de reis naar Limburg prima doorstaan, ze heeft onderweg lekker geslapen.
Thuis gekomen moest ze alles besnuffelen en daarna was de tuin aan de beurt,dat kost erg veel tijd want overal wil ze markeren, daar zal ze nog wel een paar dagen overdoen.
Een lekker bakje eten ging er met smaak in.
Grietje is een lief en aanhankelijk hondje, we laten haar rustig hier wennen, daarna zullen we eens zien wat ze allemaal leuk vindt.
Aandacht zal ze niet tekort komen, het belangrijkste is dat we van elkaar genieten en dat ze lekker hond mag zijn.
Als ze een weekje hier is zal ik wat meer over haar vertellen en een foto van haar paatsen.
Hakunamatata, hartelijk dank voor alle goede zorgen voor Grietje, fijn dat je haar aan ons toevertrouwd, we zullen Heel erg ons best doen om haar een prettig hondenleven te geven en en een warm en veilig thuis.
Wat superleuk :cheer:
Heel veel plezier met Grietje, de mooie lieve mama van mijn Imp.
Dat jullie maar net zo van haar mogen genieten als wij van haar dochter.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Spriet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kayltje schreef: Wat superleuk :cheer:
Heel veel plezier met Grietje, de mooie lieve mama van mijn Imp.
Dat jullie maar net zo van haar mogen genieten als wij van haar dochter.
:mrgreen: Imp en Grietje, het lijkt wel een sprookje.
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

dagmar88 schreef:
Kayltje schreef: Wat superleuk :cheer:
Heel veel plezier met Grietje, de mooie lieve mama van mijn Imp.
Dat jullie maar net zo van haar mogen genieten als wij van haar dochter.
:mrgreen: Imp en Grietje, het lijkt wel een sprookje.
:lol1: Impje wil het monster zijn!
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Spriet

Ongelezen bericht door nomo »

Heel veel geluk met Grietje! Volgens mij is ze echt op een geweldige plek terechtgekomen.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

loentje schreef:Dank jullie wel voor alle lieve wensen voor Spriet.
Sinds vandaag woont Spriet bij ons in Limburg.
Ze heeft een andere naam gekregen, wij noemen haar Grietje.
Ze heeft de reis naar Limburg prima doorstaan, ze heeft onderweg lekker geslapen.
Thuis gekomen moest ze alles besnuffelen en daarna was de tuin aan de beurt,dat kost erg veel tijd want overal wil ze markeren, daar zal ze nog wel een paar dagen overdoen.
Een lekker bakje eten ging er met smaak in.
Grietje is een lief en aanhankelijk hondje, we laten haar rustig hier wennen, daarna zullen we eens zien wat ze allemaal leuk vindt.
Aandacht zal ze niet tekort komen, het belangrijkste is dat we van elkaar genieten en dat ze lekker hond mag zijn.
Als ze een weekje hier is zal ik wat meer over haar vertellen en een foto van haar paatsen.
Hakunamatata, hartelijk dank voor alle goede zorgen voor Grietje, fijn dat je haar aan ons toevertrouwd, we zullen Heel erg ons best doen om haar een prettig hondenleven te geven en en een warm en veilig thuis.
Geef het lieve ding maar een dikke knuffel van me :lief:
Heel veel plezier met en van elkaar, wat zeker weten gaat lukken :D
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een fijn eind. Gelukkig voelde je je niet aangevallen trouwens. Zo was het ook totaal niet bedoelt. Gelukkig is ze aangekomen. Dat doet me goed.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Spriet

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

super, hopelijk krijgen we af en toe foto`s te zien en up dates, maar ik denk dat dit het einde van de lange reis is en dat ze nu echt Thuis is
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Spriet

Ongelezen bericht door HillieS »

Gefeliciteerd met Grietje! Fijn dat ze een nieuw thuis heeft :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Zamunda »

Veel geluk met elkaar! En we zien nog graag (vaak) foto's van mooie Grietje.
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Griet is een lekker Grietje, heel veel plezier met de knappe dame :I:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”