Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spriet

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Miezemuis »

laeken schreef:Ik merk dat ik heel erg veel medelijden met Spriet heb en me afvraag waarom niemand haar wil houden. Eerst was ze gekocht met pup om daarna te blijven. Blijkbaar toch niet leuk genoeg gedaan. Daarna ter herplaatsing en zelfs uit logeren maar nee.

Wat gaat er mis? Wordt ze wel zo voorgesteld en zo gezien als ze is? Ik hoop heel erg dat deze poging haar de baasjes gaat geven die haar snappen en zorgen dat ze tot bloei komt. Ik heb getwijfeld of ik het zou doen. Maar Spriet en Bas zijn totaal gelijk denk ik en dat past en kan niet.
Dat éérste heb ik ook. Ik hoop echt dat ze nu een gouden mandje krijgt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Miezemuis schreef:
laeken schreef:Ik merk dat ik heel erg veel medelijden met Spriet heb en me afvraag waarom niemand haar wil houden. Eerst was ze gekocht met pup om daarna te blijven. Blijkbaar toch niet leuk genoeg gedaan. Daarna ter herplaatsing en zelfs uit logeren maar nee.

Wat gaat er mis? Wordt ze wel zo voorgesteld en zo gezien als ze is? Ik hoop heel erg dat deze poging haar de baasjes gaat geven die haar snappen en zorgen dat ze tot bloei komt. Ik heb getwijfeld of ik het zou doen. Maar Spriet en Bas zijn totaal gelijk denk ik en dat past en kan niet.
Dat éérste heb ik ook. Ik hoop echt dat ze nu een gouden mandje krijgt.
Overigens net als in topic met die doodle geen aanval op de mensen die met haar bezig zijn. Ik praat alleen over het hondje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Spriet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik merk dat ik heel erg veel medelijden met Spriet heb en me afvraag waarom niemand haar wil houden. Eerst was ze gekocht met pup om daarna te blijven. Blijkbaar toch niet leuk genoeg gedaan. Daarna ter herplaatsing en zelfs uit logeren maar nee.

Wat gaat er mis? Wordt ze wel zo voorgesteld en zo gezien als ze is? Ik hoop heel erg dat deze poging haar de baasjes gaat geven die haar snappen en zorgen dat ze tot bloei komt. Ik heb getwijfeld of ik het zou doen. Maar Spriet en Bas zijn totaal gelijk denk ik en dat past en kan niet.
Nee joh, opvangen was altijd al de insteek en eventueel zou ze kunnen blijven als het tussen de honden zou klikken.
Dat was helaas niet zo.
Dat logeren is jammer ja. Dat het op een vacht misgaat sowieso, maar ook dat de partner kennelijk niet duidelijk genoeg heeft aangegeven het echt niet te willen.
Kan me niet voorstellen dat ze niet begrepen wordt en die komt straks echt wel goed terecht. Het heeft allemaal geen haast toch.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Ik merk dat ik heel erg veel medelijden met Spriet heb en me afvraag waarom niemand haar wil houden. Eerst was ze gekocht met pup om daarna te blijven. Blijkbaar toch niet leuk genoeg gedaan. Daarna ter herplaatsing en zelfs uit logeren maar nee.

Wat gaat er mis? Wordt ze wel zo voorgesteld en zo gezien als ze is? Ik hoop heel erg dat deze poging haar de baasjes gaat geven die haar snappen en zorgen dat ze tot bloei komt. Ik heb getwijfeld of ik het zou doen. Maar Spriet en Bas zijn totaal gelijk denk ik en dat past en kan niet.
Nee joh, opvangen was altijd al de insteek en eventueel zou ze kunnen blijven als het tussen de honden zou klikken.
Dat was helaas niet zo.
Dat logeren is jammer ja. Dat het op een vacht misgaat sowieso, maar ook dat de partner kennelijk niet duidelijk genoeg heeft aangegeven het echt niet te willen.
Kan me niet voorstellen dat ze niet begrepen wordt en die komt straks echt wel goed terecht. Het heeft allemaal geen haast toch.
Nou ik weet niet of het geen haast heeft. Mijn hart breekt er gewoon een beetje van. Ze wil zo graag en ligt op haar rug. Ik voel medelijden met dat moedertje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Spriet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Nou ik weet niet of het geen haast heeft. Mijn hart breekt er gewoon een beetje van. Ze wil zo graag en ligt op haar rug. Ik voel medelijden met dat moedertje.
Zit ze op de schopstoel hakuna?

:mrgreen: Nou niet dat hondje zielig maken hoor.
Ze had het niet leuk voor ze in de opvang kwam, het leed is al geleden.
Dat logeren was een tegenvaller, maar voor een ontspannen spriet niet meer dan een logeerpartij.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Spriet

Ongelezen bericht door veertje »

Ik denk dat Spriet de laatste is om medelijden mee te hebben :wink: Die zit bij Hakunamatata helemaal prima! Helaas niet de klik tussen de honden als gehoopt was en dus altijd een opvanger gebleven. Maar dat betekent niet dat ze ook maar iets te kort komt.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

laeken schreef:Ik merk dat ik heel erg veel medelijden met Spriet heb en me afvraag waarom niemand haar wil houden. Eerst was ze gekocht met pup om daarna te blijven. Blijkbaar toch niet leuk genoeg gedaan. Daarna ter herplaatsing en zelfs uit logeren maar nee.

Wat gaat er mis? Wordt ze wel zo voorgesteld en zo gezien als ze is? Ik hoop heel erg dat deze poging haar de baasjes gaat geven die haar snappen en zorgen dat ze tot bloei komt. Ik heb getwijfeld of ik het zou doen. Maar Spriet en Bas zijn totaal gelijk denk ik en dat past en kan niet.
Ze was wat mij betreft welkom, ik kan namelijk wel door bepaalde dingen heen kijken. Met Tom klikte het ook prima, daar moet geen hond bij die net zo is als hij. De kat negeerde ze totaal, wat voor onze kat ook erg fijn is. Dus het logeren was zeker geen tegenvaller.
Maar ik woon nou eenmaal niet alleen en de honden zijn overdag met mijn vriend mee naar zijn zaak, dus het grootste deel komt op hem neer en hij zag teveel beren naast het dat hij ruwharige honden lelijk vindt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:
Nou ik weet niet of het geen haast heeft. Mijn hart breekt er gewoon een beetje van. Ze wil zo graag en ligt op haar rug. Ik voel medelijden met dat moedertje.
Zit ze op de schopstoel hakuna?

:mrgreen: Nou niet dat hondje zielig maken hoor.
Ze had het niet leuk voor ze in de opvang kwam, het leed is al geleden.
Dat logeren was een tegenvaller, maar voor een ontspannen spriet niet meer dan een logeerpartij.
Dat. Spriet is niet zielig. Het is een zacht hondje. Maar ze is dol op mensen in hun algemeenheid.
En ze is nu gelukkig, ik heb haar donderdag nog gezien :wink:
En als ze straks een nieuw thuis heeft wordt ze daar net zo gemakkelijk weer gelukkig.
Dat het een bescheiden hondje is betekent niet dat ze per definitie ondergesneeuwd wordt.

:lees: En moeder wenst Spriet niet langer te zijn. Die Imp kán haar kind niet zijn :O: :LOL:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Spriet

Ongelezen bericht door welshwitch »

Kayltje schreef:Dat het een bescheiden hondje is betekent niet dat ze per definitie ondergesneeuwd wordt.
Zeker niet. Ze was heel duidelijk tegen Tommy over wat ze wel en niet zag zitten en hij behandelde haar met alle respect.
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Spriet

Ongelezen bericht door nomo »

Spriet was altijd al een opvanger, met idee dat ze mocht blijven als het zou klikken met Suze. Hoe ze omschreven wordt hier is ook hoe ze is, daar ligt het niet aan. Ze is op tijd uit een nare situatie gehaald met haar pup. Spriet is al ontzettend opgebloeid, is maar wat blij dat ze van haar pup af is (moedertje is niet echt de beste omschrijving voor haar :engel:) Suze en Ayla vonden het heerlijk om Imp weer te zien, Spriet was liever thuisgebleven. Ze vond het echt tien keer niks.
Ze zit ook totaal niet op de schopstoel, ze leeft prima naast Suze. De klik is er alleen niet tussen die twee, Suze is haar liever kwijt dan rijk en Spriet vind ook niks aan Suze. Ondergesneeuwd wordt ze ook al niet, ze laat prima merken wat ze wel en niet wil.

Ze mag nu naar een perfect huisje waar ze helemaal kan opbloeien. Ze is uit een rotsituatie gehaald en heeft alle tijd gekregen om tot rust te komen en op te bloeien. Nu mag ze dan naar een geweldig huisje.
Ik vind haar ook erg lijken op Bas en denk dat ze met een 'laeken' als baasje dolgelukkig gaat zijn. Gelukkig zijn er mensen die haar dat kunnen bieden.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

:LOL:
Het is Spriet zelfs gelukt om op afstand te manipuleren :mrgreen:

Spriet is niet zielig, als je haar dat wel vindt heeft ze dat heel snel door en manipuleert ze je waar ze kan. Ze heeft heel veel liefde nodig, maar is ook rete slim! Spriet is al eens eerder een paar dagen wezen logeren (met Suze) hij nomo toen ik weg moest. Ging perfect, ze was heel snel op haar plek daar. Daarom vond ik gewoon even logeren bij Welshwitch niet erg. Spriet had daar sowieso een leuker weekend dan wanneer ze met mij mee was. Het is op niks uitgedraaid, maar Spriet heeft een fijn weekend gehad.

Op de schopstoel zit ze ook al niet. Hoe kom je daar bij? Nadat Iep geplaatst was is Spriet nog echt wel wat veranderd. Ik heb haar de tijd gegeven, maar tussen haar en Suze is er gewoon echt geen klik. Het zijn beide sociale hondjes en gewoon aardig voor elkaar, maar vullen elkaar op geen manier aan. Sterker nog. Suze vraagt wat minder aandacht omdat Spriet dan ook altijd wil en dat vindt Suze irritant. Suze is blijer zónder spriet om haar heen. En spriet remt alle spel meteen af door lompe Suze. Toen ik Spriet weer oppikte bij Welshwitch was Spriet blij mij te zien, maar Suze gaf Spriet geen blik waardig. Je zag haar haast balen. Nee, zo wel Suze én Spriet zijn beter af zonder elkaar!

Nu lijkt het misschien dat ze nu snel weg moet, maar ook dat is niet zo. De enige plek waar ik haar advertentie hen gezet was hier in overplaatsing. Juist omdat ik geen haast heb. Aantal mensen heb ik afgewezen, die vind ik niet passend (genoeg). En toevallig reageerde net na Welshwitch nog een stel met serieuze interesse. Die mensen hebben afgewacht of dat wat zou worden en toen dat niet zo was waren zij heel blij. En ondanks dat ze uit andere kant van het land komen wilden ze zo snel mogelijk komen kennismaken. Het klinkt als een Sprietparadijs bij ze! Heerlijke tuin, alle tijd voor haar, veel hondervaring en ze snappen dat Spriet niet zielig is. :engel:

Je kent me niet als je denkt dat een dier bij mij zomaar weggaat of op de schopstoel zit. En ze gaan hier alleen weg als ik een echt goed gevoel bij de plaatsing heb. Iep zit op de perfecte plek voor haar en als het vandaag doorgaat dan krijgt Spriet haar eigen paradijs. Het is dan toch geweldig dat ik ook deze twee zo fijn heb kunnen opvangen, ze heb laten opbloeien en ze daarna zie verhuizen naar een echt fijne passende plek! Niks mooier dan dat hoor, ook na bijna 150 opvangers blijf ik kritisch maar ook enorm trots als het lukt en ik het dier gelukkig zie :I:

Ps: nee, ik vind niet dat ik verantwoording hoefde af te leggen en het voelde niet als persoonlijke aanval. Wel ben ik enorm verbaasd van deze wending én dat Spriet zielig gevonden wordt. Als er eentje niet (meer) zielig is..
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd. Ik vind het wel zielig dat ze geen huisje heeft. Ik zeg nergens dat het hondje het slecht heeft. En ik zeg ook niet dat ik het een zielig hondje vind. Ik vind het een beetje sneu dat ze geen huis heeft waar ze kan wennen en blijven en het goed heeft. Snap werkelijk niet waarom overal en altijd zoveel reactie komt als je iets zielig vind. Bas kan ook overal zijn. Vindt alles prima. Maar is ze zielig als ze niet thuis is? Ja natuurlijk. Dan snappen ze er niet zoveel meer van.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

laeken schreef:Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd. Ik vind het wel zielig dat ze geen huisje heeft. Ik zeg nergens dat het hondje het slecht heeft. En ik zeg ook niet dat ik het een zielig hondje vind. Ik vind het een beetje sneu dat ze geen huis heeft waar ze kan wennen en blijven en het goed heeft. Snap werkelijk niet waarom overal en altijd zoveel reactie komt als je iets zielig vind. Bas kan ook overal zijn. Vindt alles prima. Maar is ze zielig als ze niet thuis is? Ja natuurlijk. Dan snappen ze er niet zoveel meer van.
Ze is gewend en heeft het goed. Alleen als het beter kan, waarom dan niet?
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Spriet

Ongelezen bericht door hakunamatata »

laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Er komt voorlopig niks bij. Maar als er iets bij komt kan dat zomaar wel een teefje zijn. Suze heeft twee honden met wie ze dikke mik is. Ayla en Iep, beide teefjes.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Kayltje »

laeken schreef:Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd. Ik vind het wel zielig dat ze geen huisje heeft. Ik zeg nergens dat het hondje het slecht heeft. En ik zeg ook niet dat ik het een zielig hondje vind. Ik vind het een beetje sneu dat ze geen huis heeft waar ze kan wennen en blijven en het goed heeft. Snap werkelijk niet waarom overal en altijd zoveel reactie komt als je iets zielig vind. Bas kan ook overal zijn. Vindt alles prima. Maar is ze zielig als ze niet thuis is? Ja natuurlijk. Dan snappen ze er niet zoveel meer van.
Maar ze heeft nu toch een thuis? Ze woont bij HM en Suze. En straks niet meer. Dat weten wij. Maar Spriet niet.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Spriet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd.
Nou nee, je gaat er zelf compleet mee aan de haal.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd.
Nou nee, je gaat er zelf compleet mee aan de haal.
Ok dan. Blijkbaar schrijf ik anders dan dat ik het bedoel. Ik was niet in de aanvalmodus maar blijkbaar toch voldoende om mensen op hun tenen te trappen. Ik zie het niet zo zelf maar het zij zo :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door mijke »

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef:Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd.
Nou nee, je gaat er zelf compleet mee aan de haal.
Ok dan. Blijkbaar schrijf ik anders dan dat ik het bedoel. Ik was niet in de aanvalmodus maar blijkbaar toch voldoende om mensen op hun tenen te trappen. Ik zie het niet zo zelf maar het zij zo :wink:
Je kunt toch moeilijk verwachten dat je schrijft dat je een hond zielig vindt en dat daar niet door het baasje op gereageerd wordt. Dat is indirect toch een beetje een implicatie van dat een hond het niet helemaal goed heeft waar ze nu zit. Ook al bedoel je dat naar eigen zeggen niet zo.
Sandra&co

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Je hebt die van mij wel eens samen gezien toch? :mrgreen: ? 2 Teefje, dikke vette mik. Het is dus een karakterding, geen geslachtsding. Ik snap je verder wel, het is sneu dat zo'n (lijkt me) lief hondje nog geen eigen gouden mand heeft. Een mens waar ze de rest van d'r leven lekker bij kan blijven. Maar dat komt heus nog wel.
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Spriet

Ongelezen bericht door nomo »

Volgens mij voelt niemand zich op de tenen getrapt hoor, volgens mij waren de reacties gewoon ter verduidelijking. Ik moest eerlijk gezegd ontzettend lachen om je beschrijving van Spriet als het 'arme moedertje' :engel: Als je Bas niet had gehad had je haar echt moeten nemen. Ze had je in je nek gekropen, met haar bambi ogen aangekeken en volgens mij zouden jullie dat beide heerlijk vinden.

Die hond komt straks gewoon prima terecht en vindt zichzelf alvast totaal niet zielig. Ze liep hier ook binnen alsof ze hier al jaren woonde, slettebakt dan lekker met Morris (zij zou een leuk reutje wel waarderen), snauwt Ayla af (want domme pup) en wil gewoon een bank om op te liggen en een mens om te aanbidden.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Als je het naar eigen zeggen weg laat vind ik je stukje heel oprecht. Ik vind elke hond zonder baas zielig en dus ook Spriet. Ik zie een Bas in haar en gun haar eindelijk een definitieve plek waar ze gelukkig is. Wat is daar raar aan? Blijkbaar lezen mensen dat ik zeg dat ze moeder wil zijn? Dat ze het nu niet goed heeft? Waar staat dat? Ik zeg alleen dat ze net moeder is geweest en dat ze rust nodig heeft. Moet kunnen aarden. En dat ik het zielig vind dat ze nog steeds geen definitieve plek heeft. Al zit ze goed, ze zal weer opnieuw moeten beginnen en ik had het zo fijn gevonden als dat al gebeurd was.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

nomo schreef:Volgens mij voelt niemand zich op de tenen getrapt hoor, volgens mij waren de reacties gewoon ter verduidelijking. Ik moest eerlijk gezegd ontzettend lachen om je beschrijving van Spriet als het 'arme moedertje' :engel: Als je Bas niet had gehad had je haar echt moeten nemen. Ze had je in je nek gekropen, met haar bambi ogen aangekeken en volgens mij zouden jullie dat beide heerlijk vinden.

Die hond komt straks gewoon prima terecht en vindt zichzelf alvast totaal niet zielig. Ze liep hier ook binnen alsof ze hier al jaren woonde, slettebakt dan lekker met Morris (zij zou een leuk reutje wel waarderen), snauwt Ayla af (want domme pup) en wil gewoon een bank om op te liggen en een mens om te aanbidden.
Klinkt als een heerlijk hondje en ja ik had haar zeker genomen als ik Bas niet had gehad. Lekker hond zijn en pop tegelijk. Net als Bas. Twee uur door het bos en dan lekker de hele avond tegen me aan liggen en kroelen op de bank.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Gollum »

laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Nou zoals ik het lees eigenlijk niet, tussen twee teven kan heel veel meer zijn dan tussen Spriet en Suze. Ik heb er drie die gek op elkaar zijn en met elkaar spelen.
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Spriet

Ongelezen bericht door mijke »

laeken schreef:Als je het naar eigen zeggen weg laat vind ik je stukje heel oprecht. Ik vind elke hond zonder baas zielig en dus ook Spriet. Ik zie een Bas in haar en gun haar eindelijk een definitieve plek waar ze gelukkig is. Wat is daar raar aan? Blijkbaar lezen mensen dat ik zeg dat ze moeder wil zijn? Dat ze het nu niet goed heeft? Waar staat dat? Ik zeg alleen dat ze net moeder is geweest en dat ze rust nodig heeft. Moet kunnen aarden. En dat ik het zielig vind dat ze nog steeds geen definitieve plek heeft. Al zit ze goed, ze zal weer opnieuw moeten beginnen en ik had het zo fijn gevonden als dat al gebeurd was.
Als je het zo schrijft komt het al heel anders over. Ik denk dat je het woord zielig iets te makkelijk gebruikt (valt me wel vaker op). Ze is niet zielig nu, maar we gunnen haar natuurlijk allemaal dat gouden mandje waar ze voor eeuwig kan blijven. Daarin zal iedereen het vast met je eens zijn!
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Spriet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef:Jeetje wat wordt er op dit forum toch soms gereageerd.
Nou nee, je gaat er zelf compleet mee aan de haal.
Ok dan. Blijkbaar schrijf ik anders dan dat ik het bedoel. Ik was niet in de aanvalmodus maar blijkbaar toch voldoende om mensen op hun tenen te trappen. Ik zie het niet zo zelf maar het zij zo :wink:
:wink: Heel veel medelijden, niet leuk genoeg, wat gaat er mis en nog wel meer dingen die erg onprettig overkomen ja, of dat nu zo bedoeld is of niet.
Komt over alsof je niet echt hebt gelezen, ook niet in het andere topic, en er van alles op aan het projecteren bent. Spriet is bas niet.
Als dan wordt uitgelegd dat de situatie niet zo is als jij het voor doet komen vind jij de reacties vervelend :tongue:

Nou ja, het zij zo ja.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Spriet

Ongelezen bericht door laeken »

Sandra&co schreef:
laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Je hebt die van mij wel eens samen gezien toch? :mrgreen: ? 2 Teefje, dikke vette mik. Het is dus een karakterding, geen geslachtsding. Ik snap je verder wel, het is sneu dat zo'n (lijkt me) lief hondje nog geen eigen gouden mand heeft. Een mens waar ze de rest van d'r leven lekker bij kan blijven. Maar dat komt heus nog wel.
Natuurlijk kan je ook super veel geluk hebben. Met Bas is een Spriet achtig samenleven echt het hoogst haalbare. Ze deelt niet graag en ze is niet speels. Bas zou doodgaan met een Sofi naast zich :schrik: :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Spriet

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:
laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Nou zoals ik het lees eigenlijk niet, tussen twee teven kan heel veel meer zijn dan tussen Spriet en Suze. Ik heb er drie die gek op elkaar zijn en met elkaar spelen.
Ik zie het ook niet zo nee. Ik heb meerdere honden vanwege de interactie, voor mijn en hun plezier.
Niko is ver op, die doet en telt niet meer mee. De drie reuen hier straks vinden elkaar super gezellig, spelen allemaal graag samen.
Sjaak en tibbe liggen tegen elkaar aan te kluiven, stoeien heel wild. Als sjaak 's ochtends z'n oogjes open doet wil hij eerst een knuffel van mij. Daarna gaat hij speelgoed uit de mand pakken en rent daarmee naar een slapende tibbe om hem wakker te maken :I:
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:
laeken schreef:Ik vind het echt prima dat je haar niet wil houden. Maar neem hierna dan wel een reutje. Want tussen twee teefjes kan het haast niet beter gaan dan jouw beschrijving van hoe spriet met je eigen hond is. Beter kan niet. Dus als je meer wil dan respectvol samenleven dan ga aub wel voor een reutje. Ik zou een moord doen voor een teefje erbij als dat zo ging als tussen Spriet en je eigen hondje. Meer kan je niet verwachten. Twee teefjes volwassen en een op leeftijd is dit echt super.
Nou zoals ik het lees eigenlijk niet, tussen twee teven kan heel veel meer zijn dan tussen Spriet en Suze. Ik heb er drie die gek op elkaar zijn en met elkaar spelen.
Ik zie het ook niet zo nee. Ik heb meerdere honden vanwege de interactie, voor mijn en hun plezier.
Niko is ver op, die doet en telt niet meer mee. De drie reuen hier straks vinden elkaar super gezellig, spelen allemaal graag samen.
Sjaak en tibbe liggen tegen elkaar aan te kluiven, stoeien heel wild. Als sjaak 's ochtends z'n oogjes open doet wil hij eerst een knuffel van mij. Daarna gaat hij speelgoed uit de mand pakken en rent daarmee naar een slapende tibbe om hem wakker te maken :I:
Ja die foto's waren ook echt zo schattig :I:

Ik heb drie hele verschillende teven en ze zijn zo leuk met elkaar. Rani kan keihard rondjes rennen met Mika, maar Mika houd niet van kontebonken. Gollum vind dat wel weer leuk en probeert Rani te pakken na zo'n bonk, Gol is niet snel maar wel slim en snijd haar af :lol1:
Ze liggen hier soms met z'n drieën in één mand, er worden oren en ogen gesopt en als ik niet uitkijk komen ze ook allemaal op voor elkaar.
Sandra&co

Re: Spriet

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:
Natuurlijk kan je ook super veel geluk hebben. Met Bas is een Spriet achtig samenleven echt het hoogst haalbare. Ze deelt niet graag en ze is niet speels. Bas zou doodgaan met een Sofi naast zich :schrik: :LOL:
Je kunt de mazzel hebben ;) Gewoon je hond goed kennen en zien wat er bij past.
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 12 aug 2018 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”