Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bobo

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Bobo

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:D Echt een leuk stel zo!
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Bobo

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat heerlijk die foto’s het is ook echt een sulliewullie :I: :I: .
Ik houd dr wel van.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Bobo

Ongelezen bericht door Stapper »

Excuus nog steeds te lui om via de computer een nieuw topic aan te maken.
Boet paste niet in de bench dus het maar gewaagd hij en Bente samen in de gang. Dit ging probleemloos. Boet plast graaag in de tuin en met dit warme weer een wankel evenwicht tussen dit accepteren of heel veel wandelen. Maar we hebben het door. 1 veldje vertrouwd ze en daar gaan we heen om te plassen. En verder wandelen we om de buurt te verkennen. Bente vindt het lastig aandacht te delen. Voordeel is dat zij alle opdrachten perfect uitvoert.
De meeste honden in de buurt heeft hij leren kennen en dat gaat bijzonder snel goed! Eigenlijk probleemloos. Vandaag ze een paar uur alleen gelaten, aangezien honden geen klok kunnen kijken en ook dat gaat goed. Zelfs een bbq in de tuin, wat luistert hij goed. Wel moeten we er aan denken etenswaren wat verder naar achter te schuiven. De gvr kan overal bij. Vandaag ging Bente echt bewust met haar spelen. Boet daar zijn we heel blij mee en ik denk hij ook met ons.
Hij lijkt onverstoorbaar maar eten ging in het begin lastig, net als het plassen. Je merkt dat hij van alle bijgeluiden schrikt en afgeleid is. Probeert te lezen wat we willen om dan een knuffel te halen. Dusss we leren hem dat hij onze blijdschap is. Leuk om te merken dat Bente zich meer ontspant. Ze waakt wel maar minder fanatiek
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Bobo

Ongelezen bericht door Stapper »

Vergeten te melden, loslopen geen probleem! Hij is erg goed opgevoed, jammer dat zijn paspoort niet meer te vinden is. En het is zo raar... er is goed voor hem gezorgd maar waarom moest hij weg? Aan de andere kant laat ik dit maar los want daardoor hebben WIJ hem. Enne hij is groot mag weg dat gaat hij nooit meer
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bobo

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Stapper schreef:Vergeten te melden, loslopen geen probleem! Hij is erg goed opgevoed, jammer dat zijn paspoort niet meer te vinden is. En het is zo raar... er is goed voor hem gezorgd maar waarom moest hij weg? Aan de andere kant laat ik dit maar los want daardoor hebben WIJ hem. Enne hij is groot mag weg dat gaat hij nooit meer
Was ook 1 van de dingen die ik mij afvroeg . Leuke , lieve opgevoede hond waarvan blijkbaar gehouden is waarom is hij in zo'n gekke situatie gekomen en waarom niet terug genomen . Ze moesten er snel van af en de geen die hem ophaalde ook na een dag en de oude eigenaar wilde hem niet terug. Zo kreeg ik hem in mijn schoot geworpen.

Bij de opvangers moest hij ook even begrijpen dat hij het tijdens het wandelen moest doen . Volgens wat ik begrepen heb is het een hond die hoofdzakelijk in de tuin heeft gezeten met nachthok en dus ook zijn behoefte daar moest doen.
Dus begrijpelijk dat hij nu even iets terug valt in zijn oude aangeleerde gewoontes om daar zekerheid uit te halen door nu weer een ander tehuis.
In 4 weken 3 verschillende tehuizen gehad is ook niet niets.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Bobo

Ongelezen bericht door Stapper »

Dat snappen we, en we maken ook geen probleem van als hij wat anders doet dan wij verwachten. En een " nee" is voldoende. Gezien de graagte dat hij wil voldoen, sneu, ... wil je zit, liggen, als jij stil staat doe ik het ook. Klinkt leuk maar ik wil geen robot. Maar dat krijgen we er wel uit en binnenkort klaag ik hopelijk dat hij tegendraads durft te zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bobo

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Stapper schreef:Dat snappen we, en we maken ook geen probleem van als hij wat anders doet dan wij verwachten. En een " nee" is voldoende. Gezien de graagte dat hij wil voldoen, sneu, ... wil je zit, liggen, als jij stil staat doe ik het ook. Klinkt leuk maar ik wil geen robot. Maar dat krijgen we er wel uit en binnenkort klaag ik hopelijk dat hij tegendraads durft te zijn.
Komt goed net als het goed kwam bij de opvangers.
Hij staat open voor contact en dat is al een goede insteek. Mag ik je hoop op tegendraads even teleurstellen en beweren dat hij dat nooit gaat doen. :engel:
Volgens mij zit je nu opgescheept met een vreselijk saaie hond :lol1:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Bobo

Ongelezen bericht door Stapper »

Nee hoor, ik geloof je niet. Hij wilde niet in de auto en ging languit op de grond liggen.
Vast met de gedachte " til die 50 kg maar effe op". :F: heerlijk, we genoten ervan. Maar eerlijk gezegd een hond/kind die luistert na een rustige "nee", is ook een genot
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bobo

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Stapper schreef:Nee hoor, ik geloof je niet. Hij wilde niet in de auto en ging languit op de grond liggen.
Vast met de gedachte " til die 50 kg maar effe op". :F: heerlijk, we genoten ervan. Maar eerlijk gezegd een hond/kind die luistert na een rustige "nee", is ook een genot
Deed hij bij de opvangers ook even in het begin in de stijgbeugels als hij de auto in moest. Volgens hun kende hij dat niet.
50 kilo dood gewicht is toch wel te tillen. hahaha
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”