Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kitty

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Kitty

Ongelezen bericht door alm@ »

Naam: Kitty
Geboortedatum: 05-05-2015
In Nederland sinds: 23-9-2017
Gewicht: 4,4 kg

Kitty is gevonden in de bossen van Ibiza en is van daaruit naar een asiel gebracht waar ze volgens de huidige eigenaar in een grote ruimte met allemaal Rottweilerachtige honden in een hoekje zat. Ze werd beschreven als een timide hondje en dat trok ze wel aan. Helaas, een half jaar nadat ze Kitty hadden geadopteerd, gaan de eigenaren scheiden en in combinatie met een jong kind is het voor beiden niet mogelijk om het hondje te houden. Ze hadden er sowieso niet veel tijd aan kunnen besteden en besloten haar te herplaatsen. Via een contact van mij in het bos die de moeder van de eigenaar goed kent, kwam Kitty uiteindelijk dus hier terecht.

Kitty lijkt zich erg bewust van haar (gebrek aan) grootte. Ze compenseert dat met een luidruchtig, aanwezig karakter. Ik weet echter vrij zeker dat dit, met voldoende beweging en stabiliteit, helemaal recht zal trekken. Na een wandeling krult ze zich dicht tegen je aan op als een klein harig balletje. Ze blijft nog wel sluimerend actief, want haar oortjes bewegen nog regelmatig naar geluid, ook nu ik zit te typen. Maar goed, ze is net sinds gister hier, dus alles is nog vreemd natuurlijk.

De vorige eigenaren raadden me aan haar niet los te laten. Niet gek, want Kitty kent (op vagelijk haar eigen naam na) geen enkel commando. Ik heb het idee dat ze snugger genoeg is om dit mettertijd te kunnen leren - ook aan de lange lijn trekt ze heel erg naar mijn andere honden toe en dwaalt niet af. Waar actie is, is Kitty!

Balletjes! Ja! Daar is ze dol op. Prima te gebruiken in de training dus. Voor eten zou ze een Rottweiler omleggen, maar ze heeft tot nog toe geen baknijd vertoond. Ik geef haar samen met Misty in 1 hoek van de kamer eten en Sofi en Izzy in een andere hoek, dus er valt sowieso weinig te verdedigen.

Ook is ze een sucker voor aandacht. Je hoeft haar maar met een schuin oog aan te kijken en ze hangt in je oog en lebbert je helemaal af. Als je duidelijk zegt dat het klaar is, lijkt ze wat te mokken maar kalmeert dan wel. Met andere honden is ze ook sociaal. Wel wat onbesuisd, zo dacht ze vandaag een BC te overdonderen die dat niet pikte en haar hardhandig corrigeerde. Dat accepteert ze met een luide gil maar ze blijft niet hangen in angst, herstelt snel.

Sportief hondje. Denk dat ze het leuk zou doen bij een actieve eigenaar of iemand die met haar wil sporten - daar heb je wel een projectje aan dan, gezien het gebrek aan kennis van commando's. (Jonge) kinderen zouden geen probleem moeten zijn, katten weet ik niet en kan ik hier niet testen. Alleen thuisblijven...gister ben ik 1,5 uur gaan sporten en heb de camera van de laptop aangelaten - ze was muisstil. Maar of dit komt vanwege de aanwezigheid van andere honden? Geen idee. Vannacht heeft ze samen met Misty in de keuken gelegen en ook toen heb ik niks gehoord. De ochtend erop bleek ze zindelijk te zijn gebleven. Een huis waar al een andere hond aanwezig is, heeft de voorkeur.

Meer informatie heb ik helaas nog niet. Ik weet niet of en hoe ze nog verandert in de komende tijd, maar geïnteresseerden kan ik wel op de hoogte houden. Voor info: sagvandijk@hotmail.com

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=qVUu65ZV1mw
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ze is leuk!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat is ze leuk.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja, zegt het voort! ;)
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Binnenkort gaat Adjani wat mooiere foto's van het ratje maken :D
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Vrijdag komen er mensen kijken naar Kitty. Ze hebben een Yorkshire teefje en zoeken een tweede hondje. Ik hoop op een match, want eerlijk is eerlijk, ik heb voor m'n huidige staat teveel hooi op m'n vork genomen met 2 opvangers. Gewoon stom. Maar mocht het geen match zijn, gaat ze alsnog niet mee natuurlijk :)
Gebruikersavatar
klaproos
Zeer actief
Berichten: 2346
Lid geworden op: 30 aug 2012 15:30
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Re: Kitty

Ongelezen bericht door klaproos »

Wat spannend, ik duim mee voor een match! :ok:
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Tineke »

Succes vrijdag :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ze hadden vandaag al opeens een ander hondje opgehaald, dus dat werd 'm toch niet. Impuls-kopers dus. Laat maar.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Kitty

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat is jammer zeg. Dat vind ik wel altijd een vreemd iets. Heb je al een afspraak om te komen kijken op korte termijn en ineens is er een andere hond. Hopelijk vindt Kitty snel een mooie plek. Voor zowel haarzelf als jou.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja, dus achteraf is het niet heel erg natuurlijk ;)

Binnenkort gaat Adjani wat mooie foto's van haar maken, dan 'verkoopt' Kitty zichzelf wel ;) Ze leert nu eindelijk om ook wat rust te pakken dus het is gewoon een tophond(je). Sociaal met alles.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Kitty

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou haar wenkbrauwen een beetje inkorten met een efileerschaar. Niet eraf maar wat minder lang. Geeft haar een leukere look. Ik doe dat bij Bas ook altijd. Krijgt ze van de sprekende ogen en niet dat iele met die sprieten op de kop.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:Ik zou haar wenkbrauwen een beetje inkorten met een efileerschaar. Niet eraf maar wat minder lang. Geeft haar een leukere look. Ik doe dat bij Bas ook altijd. Krijgt ze van de sprekende ogen en niet dat iele met die sprieten op de kop.
Zit wat in. Misschien knip ik haar hier en daar wat bij voor de foto's :)

Misschien vijl ik zelfs haar nageltjes even met het bijgeleverde vijltje :lol1:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Kitty

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Ik vind die turbowenkbrauwen enig. Ik draai er bij Basje altijd puntjes aan. Dan heeft ze twee hoorntjes. Heerlijk!
Jij behandelt Bas als speelgoed. :engel: Als pop en my little pony. Je pakt haar op als een baby en gaat dan hoorntjes draaien van haar haren. Doe je wel lief haha.
En Bas vind het heel leuk om de pop uit te hangen voor aandacht.

Toch kies ik voor de meer robuuste look en heeft ze een baardje en kortere wenkbrauwen :pffff: laatst keek ze me aan met overal sliertjes haar. Toen heb ik de schaar erin gezet. :engel:
Afbeelding
liljebo
Zeer actief
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 apr 2008 08:44
Locatie: forsheda, Zweden

Re: Kitty

Ongelezen bericht door liljebo »

Ze is wel heel erg leuk.... denk inderdaad dat ze zichzelf best verkoopt.
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:
Cleva schreef:Ik vind die turbowenkbrauwen enig. Ik draai er bij Basje altijd puntjes aan. Dan heeft ze twee hoorntjes. Heerlijk!
Jij behandelt Bas als speelgoed. :engel: Als pop en my little pony. Je pakt haar op als een baby en gaat dan hoorntjes draaien van haar haren. Doe je wel lief haha.
En Bas vind het heel leuk om de pop uit te hangen voor aandacht.

Toch kies ik voor de meer robuuste look en heeft ze een baardje en kortere wenkbrauwen :pffff: laatst keek ze me aan met overal sliertjes haar. Toen heb ik de schaar erin gezet. :engel:
Och, dat doe ik met Fietsie ook. Dat is zo'n lief ding en die wordt er helemaal gelukkig van als er aan haar gefrommeld wordt :love: Dat is m'n tut-hondje. Izzy is m'n worstel/beuk-hond. Zo hebben ze allebei een 'taak'. Bij Sofi gaat trouwens ook de schaar in d'r kophaar, want die ziet anders door de haren het bos niet meer.
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Wookie :love:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou, mevrouw kan heus wel prima loslopen. En met een stukje list en bedrog laat ze zich ook probleemloos weer aanlijnen. De bal is daarbij het tovervoorwerp, want jaaaa, ook zij is een ballenmaniák! Feller dan Sofi, wat héél goed van pas komt :cheer:

https://www.instagram.com/p/BgjTuaABHSp ... =sofi_izzy

Ze blijft zoals verwacht strak bij de groep en houdt me als een havik in de gaten. Dat gaat echt wel in orde komen :ok:
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Kittepetit gaat vanavond 2 weken op proef bij iemand die ik eigenlijk wel perféct acht voor d'r :cheer: Gister hebben we de eerste kennismaking gedaan, ze heeft er een nachtje over geslapen en vanmorgen kreeg ik een enthousiast whatsappje. Vanavond breng ik d'r dus langs. Ben benieuwd of 't matcht op de lange termijn :D
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Yep :) Tuurlijk!
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Kitty

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Spannend! :ok:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Kitty

Ongelezen bericht door HillieS »

Spannend!! En fijn dat er dus een adres is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Zamunda »

Duimen dat het klikt :ok: .
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Kitty

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Duimen maar dat het lukt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Tineke »

Duimen draaien :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

De andere hond van de vrouw trekt zich steeds meer terug :( Dus ze wou het vannacht en vandaag nog afwachten, anders komt ze terug. Buiten gaat het prima samen maar binnen botert het niet. Ik vind 't eigenlijk al wel duidelijk dat ze terugkomt. Ik raadde aan om het nog wat meer tijd te geven (3 dagen is gewoon erg kort), maar ze stelt het belang van d'r eigen hond (natuurlijk) boven alles.
Sandra&co

Re: Kitty

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja, hier ook hoor. Per opvanger duurt het gemiddeld zo'n 1,5 week voor ze aan elkaar gewend waren en wisten wat ze aan elkaar hadden. Maar goed, als ze er niet achter staat, brengt ze haar beter maar gewoon terug.
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Kitty

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:De andere hond van de vrouw trekt zich steeds meer terug :( Dus ze wou het vannacht en vandaag nog afwachten, anders komt ze terug. Buiten gaat het prima samen maar binnen botert het niet. Ik vind 't eigenlijk al wel duidelijk dat ze terugkomt. Ik raadde aan om het nog wat meer tijd te geven (3 dagen is gewoon erg kort), maar ze stelt het belang van d'r eigen hond (natuurlijk) boven alles.
Nou, vind het wel een zeikspeun hoor. Eer Rozi aan Csikász was gewend, daar ging ook wel twee weken overheen. Daar moest ze in het begin niks van hebben. En nu raggen ze er op los. :19:
Dat was met Rimpel en Muis ook zo.
Ik vond het al heel wat dat Muis hem niet opvrat dus ik wilde dat zeker een kans geven en daarom ging ze mee naar huis na de kennismaking.
Ik vond WEL dat het na een week of wat voor beiden een toevoeging moest zijn en ik ze alleen achter kon laten met zijn tweetjes.
Als ze elkaar enkel "geduld' hadden of als Rimpel helemaal verliefd op Muis zou zijn en Muis zou maar met een scheef rollend oog naar hem gekeken hebben, dan zou ik er na een week of 2-3 wel mijn bedenkingen bij hebben gehad, maar het was niet nodig.

De eerste drie dagen was het allemaal nog spannend...
Rimpel tastte, tegen alle verwachtingen in, rustig af in plaats van als een dolle stier de boel te forceren.
Muis keek de welbekende kat wat uit de boom en trok vooral op mijn ex en mij aan en vond die malle Chinees maar zo -zo
Maar na een dag of 4 lagen ze ineens bij elkaar in de buurt, kon Rimpel wat aan haar snuffelen en liet ze dat toe, ging zij terug snuffelen en bewogen ze vrij natuurlijk langs elkaar heen in huis.
na 2 weken al getest met alleen laten en na de 3 e week voelde het zo ongeveer alsof ze er al een half jaar was.

Maar was ik afgegaan op die eerste drie dagen ?
Dan had ik haar diezelfde week ook wel weer naar Tineke kunnen brengen :U:
Dan had het geen eerlijke kans gehad vind ik, want uiteindelijk waren Rimpel en Muis een match in heaven - momenteel letterlijk overigens :I:
Snippie en Snappie alsof het nooit anders geweest was...en dat met een ingewikkelde Sharpei van toen al 5 en een half en een Gemuiste van toen ook al 5 en een half.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Kitty

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap het wel een beetje hoor. Wij hebben ook altijd bedacht dat Bas het leuk moest vinden dat de nieuwe hond er kwam. Hier kwamen dus juist later de kleine dingetjes en was het de eerste dagen leuk gezellig en dikke mik.
Is het andere hondje een teefje? Bij een reutje zou ik zeggen kijk het aan. Bij een teefje en een ander volwassen teefje keek ik het persoonlijk ook niet te lang aan. Je hecht je en de hondjes ook.

Bas was zowel bij Guus als bij Tom heel blij met ze. Later kregen ze enkele dingetjes maar het basisgevoel is goed geweest dus de dingetjes kwam we wel uit. Tom bleek haar overal weg te duwen en te blokken. Guus gromt als Bas op de bank wil bij ons. Maar dat betekent niet zoveel al durft Bas dan niet meer en helpen wij haar.

Ik vind het bij een pup trouwens heel anders. Daar wennen ze altijd aan. Een hondje dat altijd alleen geleefd heeft en dan ineens een vriendinnetje krijgt met best wat pit begrijp ik kan daar soms behoorlijk onder gaan lijden. Bij een pup kan de volwassen hond zichzelf als het te ver gaat altijd laten gelden. :wink:

Als ik op straat honden tegen kom zie ik meteen of er een klik is met een van mijn honden. Soms is die er totaal niet en dan zou ik die hond dus nooit in huis halen. Is die klik er wel en gaan ze dan ineens toch vechten dan heb ik er nog steeds vertrouwen in. Gek hoe dat werkt.

Ik heb nu 1 keer twee honden gehad zonder klik. Daar begin ik dus nooit meer aan. Al dat subtiele gedreig, blokkades opwerpen in deuropeningen, een hond die weggekeken wordt bij mij als baas als de andere hond bij me is etc etc. Vreselijk vond ik dat dus als ik een hondje had dat niet klikte met Bas ging dat ook terug. Zeker als dat hondje een sterk karakter had omdat ze bv ook een terrier is.

Ik ken Kitty totaal niet maar ken wel een beetje het karakter van die Yorkenmiksen en die staan best stevig in hun schoenen en op hun strepen. Dus als Kitty voelt dat het andere hondje een zwakke energie heeft kan ze daar zomaar enorm gebruik van maken en het andere hondje weg-concurreren. Bas en Guus en Tom zouden dat ook best proberen. Het is dat ze dus een klik hebben dat ze elkaar mogen. Daarom gaat het goed en maken ze nooit ruzie.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Kitty

Ongelezen bericht door laeken »

Wat overigens niet wegneemt dat het heel erg jammer is dat het waarschijnlijk niet gaat lukken. Ik gun haar een huisje al denk ik dat ze het bij jou ook best wel leuk heeft :engel: Jouw honden staan ook sterk in hun schoenen en dan kent Kitty haar plek. Denk echt dat het andere hondje van mevrouw een heel meegaand typje is dat meer en meer op de achtergrond komt te staan nu. Snap dat dat het hart van de nieuwe baas breekt. Ik zou dat ook hebben. :wink:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”