Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Thelma

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Thelma

Ongelezen bericht door alm@ »






Thelma is een schitterende (best grote) witte herder van acht lentes jong met een klein hartje. Ze is heerlijk zacht om te aaien en ze wandelt keurig mee aan de riem in rustige omgevingen.

Thelma is behoedzaam naar vreemden, maar naar de mensen in haar fostergezin is ze aanhankelijk.
Het is een ontzettend lieve, altijd bescheiden Rushond. Ze is altijd zeer voorzichtig bij nieuwe gebeurtenissen.

Thelma is niet overdreven dol op het leven buiten de voordeur. Grote wandelingen overdag hoeven voor haar niet. Ze loopt nu aan een lange lijn van ongeveer 8 meter. Dit is momenteel de ideale oplossing waarbij Thelma haar vrijheid heeft en het fostergezin heeft de zekerheid dat ze niet kan weglopen door een plotseling schrikmoment. Dat een drukke spelende hond uit de huidige roedel om haar heen rent, boeit haar niet meer zo erg.

Of je ooit kunt loslopen met Thelma is twijfelachtig. Ze is op haar hoede en je weet niet waar ze voor zal schrikken. Geluiden die lijken op vuurwerkknallen of onweer vindt ze vreselijk eng. Het geluid van een stuiterende bal (tennisvelden) of lichtflitsen wekken angst op bij haar. Dan wil ze ook echt naar huis toe.

In huis is Thelma ontspannen. Ze is heerlijk rustig, wil graag een knuffel, sloopt niks en is compleet zindelijk. Ze eet op haar dooie gemak en als je niet oplet eten de andere honden haar eten op.
Thelma zal nooit een spring-in-het-veld worden. Bij te veel commotie of drukte kiest Thelma er voor om zich terug te trekken. Ook als er bezoek is, zal ze niet blaffen. Ze blijft liever in haar mand liggen en zal eerder de andere kant opkijken dan het bezoek begroeten.

Thelma kan prima alleen thuis zijn. Ze kent het ritme van de dag. Ze springt in haar mand en blijft daar liggen tot je weer thuis bent.

Thelma accepteert de aanwezige honden, maar zal zich niet mengen in een dolle speelpartij. Ze heeft het liefste dat de overige honden haar privacy respecteren.

Zoekt u een mooie liefdevolle hond, maar u heeft eigenlijk een hekel aan te lange wandelingen? Heeft u die overvloed aan liefde zodat Thelma zich heel veilig bij u voelt? Snapt u dat Thelma gewoon graag veel thuis is en zich vooral op haar gemak voelt bij vaste rituelen?

Heeft u een zeer rustig huishouden, een volledig afgesloten tuin, veel vrije tijd en zoekt u vooral geen stuiterbal die continue wil spelen? Dan kan deze wonderschone dame wel eens heel geschikt zijn.

Daar Thelma zal moeten wennen in een nieuwe omgeving, is Thelma enkel te adopteren in een straal rondom Eindhoven/Budel/Neerpelt/Peer. Op deze manier is het mogelijk om een aantal keer op (kennismakings)bezoek te komen, voordat we overgaan tot proeflogeren. Gunt u haar deze gewenningstijd? U krijgt er een schat van een rushond voor terug!

Info / foto's / filmpjes Thelma : http://www.mymartin.eu/thelma/


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Crescent »

Mooie hond met zeilen van oren... jammer dat ze zo bang is.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Thelma

Ongelezen bericht door lucie »

:I: die zou hier goed passen :lol1:
maar ja, niet in de buurt....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Hakkene »

Wat bijzonder dat je in de buurt moet wonen om de hond te mogen adopteren.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een mooierd :I: .
witte herder
Hm, dat zou ik aanpassen. Ze lijkt me een herderachtige/herderkruising, geen witte herder.

Wat naar dat ze zo angstig is. Ik begrijp wel dat je de overgang naar het nieuwe huis zo goed mogelijk wil begeleiden, maar je maakt de plaatsingskans wel een stuk kleiner zo. Het valt natuurlijk te proberen, maar ik zou na een paar weken de afstandseis wel laten vallen. Ze is bij jou ook niet na meerdere kennismakingen gekomen neem ik aan, aangezien je niet om de hoek van Rusland woont, en is nu ook flink gewend immers.
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Machie »

Wat is eeen rushond?
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Zamunda »

Machie schreef:Wat is eeen rushond?
Een soort rashund, maar dan een heel speciaal ras.
Gebruikersavatar
lotje&famke
Zeer actief
Berichten: 934
Lid geworden op: 23 okt 2014 16:18
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Thelma

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Als je de link in de omschrijving aanklikt dan vind je hele leuke filmpjes van Thelma!
Ik zie haar daar ook genieten van het samen wandelen. Ik snap niet zo goed waarom ze beschreven wordt als een hond die wandelen niet fijn vind. Ik snap wel dat veel honden zich prettiger voelen in een prikkelarme omgeving. Dan kun je daar rekening mee houden bij de plaatsing. Ze lijkt me een hond die liever in de natuur rondloopt en niet op haar plek is in een drukke stad bijvoorbeeld. Maar door haar omschrijving krijg ik het idee dat je haar beter binnen eigen huis en tuin kunt houden, terwijl ik op de filmpjes zie dat ze buiten de deur ook plezier kan hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Gollum »

_Tiny_ schreef:Er zal vast over nagedacht zijn, maar is het niet beter voor een hond om de overgang kort en snel te laten gebeuren? Zoals het aftrekken van een pleister. Het lijkt mij namelijk niet prettig om met het ene been in het oude leven te staan en met het andere been al in het nieuwe. Dan wordt het zo'n slepende kwestie.
Ik denk dat het niet zo bijster veel uitmaakt. Bij stressmiep Mika zijn we eerst op viste geweest, een week daarna hebben we haar opgehaald voor een wandeling en nog een week later hebben haar vorige baasjes Mika naar ons huis gebracht. Mika vond het heel lastig dat ze weggingen zonder haar dus de volgende keer zal ik dat misschien anders doen en de hond ophalen, maar na een lange wandeling was ze het gelukkig snel weer vergeten.

De hond weet zelf toch niet dat de mensen die op visite komen haar nieuwe baasjes worden. Op visite gaan is wel handig om alles goed door te spreken en om te kijken of het past.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Thelma

Ongelezen bericht door Manuma »

Met Co zijn we samen gaan wandelen in zijn favoriete bos en heb ik de riem overhandigd. Toen de wandeling klaar was is Co met zijn nieuwe baasjes mee gegaan in de auto en wij in de onze.
Dat was voor hem perfect.

Ik vind Thelma prachtig, ik ben haar al eens tegengekomen geloof ik. Hoe lang is ze nu bij het opvanggezin?
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Thelma

Ongelezen bericht door sirene »

Machie schreef:Wat is eeen rushond?
Een hond uit Rusland.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
*Wolf*
Zeer actief
Berichten: 2012
Lid geworden op: 01 aug 2014 17:46

Re: Thelma

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Thelma is al heel lang beschikbaar, als ze tenminste niet tussentijds geadopteerd is geweest. Toen ik bijna drie jaar geleden op zoek was, had ik haar al in de smiezen. Ik weet meer of ik naar haar geïnformeerd heb bij die stichting, heb wel contact met ze gehad over een hond maar die was erg angstig.

Een Rushond is volgens mij een (Russische) hond specifiek van deze stichting.
Gebruikersavatar
stallumona
Vaste gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 sep 2008 12:33
Mijn ras(sen): Rushonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Thelma

Ongelezen bericht door stallumona »

Lieve mensen,

Thelma is inderdaad een hond uit Rusland. Wij noemen het Rushonden.
Bij serieuze interesse, neem dan contact op met de stichting Mymartin. Zij zullen u precies alles over Thelma vertellen wat u wilt weten.

Ze is al een tijdje bij een foster in Nederland, zij kent de hond het beste en weet ook wat het beste voor haar is!
De hond gaat voor alles.

Mocht u niet in de buurt wonen in de straal van Eindhoven, wellicht vinden jullie wel een oplossing, vraag er eens naar.

Ik heb Thelma 1 keer gezien, en het is een prachtige lieve hond, geef haar een kans.
Mijn liefde voor Rushonden......

www.Mymartin.eu
Gebruikersavatar
stallumona
Vaste gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 sep 2008 12:33
Mijn ras(sen): Rushonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Thelma

Ongelezen bericht door stallumona »

THELMA **GERESERVEERD** :cheer: :cheer: :cheer:
Mijn liefde voor Rushonden......

www.Mymartin.eu
Gebruikersavatar
stallumona
Vaste gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 sep 2008 12:33
Mijn ras(sen): Rushonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Thelma

Ongelezen bericht door stallumona »

YES **THELMA IS AL GEADOPTEERD** SUPER :cheer: :cheer: :cheer:
Mijn liefde voor Rushonden......

www.Mymartin.eu
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”