Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

Ongelezen bericht door cloris »

De situatie even kort.
Daisy is van een huis met hele grote tuin waar bijna altijd wel iemand thuis was en veel tijd met haar doorgebracht werd. Verhuist samen met haar vrouwtje en haar zoontje naar een flatje. Vrouwtje moet nu full time werken en heeft ook een nieuwe liefde gevonden waar ze vaak in het weekend is en Daisy zit alle dagen alleen, er is nu hulp van een hondenuitlaat service. Wij nemen haar dus ook regelmatig mee en we doen er alles aan om haar toch te geven wat nodig is. Maar dit is voor haar niet meer ideaal. De hond is onwijs lief. En kan met andere honden en kinderen. Eigenlijk een ideale hond!

De hond is een teef van net 6 jaar. Gesteriliseerd. Het is een kruising Hollandse herder x boerenfox

Daisy
Afbeelding


Kan goed met kinderen groot of klein
Kan met katten maar is in het begin wel erg druk ermee dus dat vergt tijd.
Kan met andere honden, alleen met eten moet ze apart want dat kan voor problemen zorgen maar voor de rest is ze enorm lief naar alles.
Het is een hond met heel veel energie, En daardoor heeft ze haar beweging en uitdagingen echt nodig.
Wat voor situatie is fijn voor Daisy?

Jonge actieve mensen met of zonder kinderen en met of zonder andere dieren.
Die iig tijd hebben om lekker dagelijks een flinke wandeling te maken en dat liefst 2 keer of meer ;) Liefst met een tuin al zal ze een flat geen probleem vinden mits er tijd is om haar toch de extra beweging te geven door te wandelen, fietsen, trainen mogelijk?. Als Daisy lekker wat aandacht krijgt en ook lang kan wandelen en gewoon weer hond kan zijn heb je aan haar de perfecte hond. Dat hebben wij altijd als ze bij ons is.

Daisy kan goed alleen zijn

Ze wil haar iig niet naar het asiel brengen en wij blijven ons ook voor Daisy inzetten zodat ze haar beweging krijgt en aandacht die ze verdient. Maar ze verdient nog zoveel meer en daardoor hoop ik dat jullie een toppic zouden willen openen waarin gezocht word naar een leuk baasje/vrouwtje of gezinnetje die een leuke gezellig wat drukke maar altijd vrolijke hond zoeken.
O ja ze heeft wel iets jacht instinct in het verleden is ze bij haar baasje wel eens een paar uur zoek geweest. Echter heeft ze bij ons altijd los kunnen lopen helemaal probleemloos en komt ook direct als je haar dat vraagt.

Neem contact op via PB met Toots

Afbeelding
Mvg Jolanda Ponsteen
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een leuke hond, aparte kruising.

Begrijp ik nou goed dat het dier in het weekend (ook) alleen zit wanneer de baas naar haar nieuwe liefde gaat? Dat zou ik wel triest vinden en vooral vreemd aangezien het zo'n makkelijke hond zou zijn.

Hoe dan ook, ik hoop dat er snel verandering in de situatie komt voor dit dier, liefst snel een fijne nieuwe baas.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zal even reageren. Bedankt voor het plaatsen.
Daisy is ons oppas hondje. Dat wil zeggen tijdelijk. Ze zit nu dus niet letterlijk alleen omdat wij dus ons ook inzetten.
Echter verdient ze een fijn veilig thuis waar ze kan blijven. Ze was al een uitlaat hondje sinds haar kindje er was gewoon omdat dat hectiesch was na de bevalling en dat was zo gebleven dat als ze het wat drukker had dat ik gewoon Daisy ging halen. Maar nu ze alleen is met haar zoontje en 40 uur werkt en dan ook nog verhuist is naar een klein flatje waar de hond in baar eentje haar ei letterlijk niet kwijt kan. Wat gewoon heel anders is dan een tuin zeker omdat hun tuin gigantisch was en toen vaak mensen thuis dus veel aandacht. Is zichtbaar aan Daisy dat dit niet werkt.

Daisy is heel erg leuk met kinderen en andere honden. Als er visite is is ze opdringerig gewoon uit blijdschap een echte allemans vriend die een oprecht goed thuis verdient.

De nieuwe liefde is nog niet zo lang in beeld maar die heeft niets met honden. En omdat de keuze om haar af te staan al was gemaakt maar het is lastiger om een juist iemand te vinden voor haar. mogelijk maakt dit het begrijpelijker. Ik kan niet heel de situatie uitleggen maar het vrouwtje van Daisy heeft het er heel moeilijk mee.

Inmiddels zijn er twee mensen die gereageerd hebben ''de hondenuitlaatservice heeft zich ook ingezet en via een stichting een oproep gedaan'' en vrijdag komt er iemand kijken. Naar wat ik begrepen heb is dat een gezin met 5 kinderen en grote tuin en bosrijke omgeving. Ik zal dit nog laten weten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat sneu :ugh:
Cindy52
Zeer actief
Berichten: 1761
Lid geworden op: 16 jun 2013 13:40
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Re: Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Sneu maar super dat jij je voor haar inzet. Hoop dat ze snel een fijn huisje heeft.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Daisy kruising HH x Boerenfox teef 6 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ze heeft inmiddels een fijn huis. is ruim eeen week geleden vertrokken naar haar nieuwe adres. Een groot gezin met een grote tuin in bosrijke omgeving en vlak bij het strand. De mensen zijn ook blij met haar en er wordt dus niet meer gezocht.

Bedankt Cloris :flower:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”