Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door cloris »

Afbeelding

Afbeelding

Sereno, een kansarme knuffel van inmiddels 6 jaar oud die maar geen passend mandje vindt. Als pup opgegroeid in een Spaans asiel en heeft daar jaren gewacht tot hij in opvang mocht in Nederland. Maar een baasje of liever een bazinnetje vinden lukt nog steeds niet. Jammer want op de juiste plek heeft hij zoveel te geven!

Sereno is eenkennig en zelfs bang voor bezoek. Buitenshuis negeert hij mensen in rustige wandelomgevingen maar in zijn veilige thuisomgeving vindt hij mensen nog steeds heel verontrustend behalve wie hem verzorgt want dan is hij je trouwste vriend en een grote knuffel.
Sociaal met de andere honden in de roedel maar aan nieuwe honden in de roedel moet hij een paar dagen wennen. Sereno kan zich zelf met een speeltje vermaken en kan ook prima als hond alleen geplaatst. Hij is zindelijk en kan enkele uren alleen thuis blijven (bench gewend). Wandelen vindt hij leuk en hij kan op rustige plekken los lopen en komt als je hem roept.

Hopelijk zijn er baasjes die zijn trouwe knuffelige karakter zien en die deze gevoelige hond een rustig 1-2 persoonshuishouden (liefst vrouwelijk, want dat is wat hij kent en vertrouwt) en rustige wandelomgeving kunnen bieden. Sereno is 6 jaar, 52cm schoft, gewicht 21 kilo. Het is een gecastreerde mixreu die wat doet denken aan een Duitse Staande hond of Griffon Korthals met zijn grappige baard. Sereno is niet op zijn plaats in een kindergezin. Katten kent hij niet maar zal hij vermoedelijk jagen. Kippen zijn niet veilig voor hem.

Sereno komt uit Spanje en is bij mij in Drenthe in opvang en wordt bemiddeld door Stichting ACE. Hij heeft een Europees paspoort en is gecastreerd, gechipt, geënt, ontwormd en (vrij) getest op Middellandse Zeeziektes.

Meer foto's en wat filmpjes zie http://www.baasjegezocht.blogspot.nl/
Contact: Maureen vd Klaauw
opvanghonden@live.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is een gecastreerde mixreu die wat doet denken aan een Duitse Staande hond of Griffon Korthals met zijn grappige baard.
Ik zou er eerder een draadhaar in verwachten dan een Griffon als ik kijk naar de ooguitdrukking.
Iets bekend over jachtgedrag?
Mooie hond om te zien :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een prachtige hond. Hopelijk heeft hij snel een baas.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:I: Zoetsnoet.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door Valerie »

ranetje schreef:
Het is een gecastreerde mixreu die wat doet denken aan een Duitse Staande hond of Griffon Korthals met zijn grappige baard.
Ik zou er eerder een draadhaar in verwachten dan een Griffon als ik kijk naar de ooguitdrukking.
Iets bekend over jachtgedrag?
Mooie hond om te zien :ok:
Kippen vindt hij wel erg leuk :engel: hoe hij met loslopen is weet ik niet. Weet jij toevallig nog websites waar hij op mag? Het kereltje wacht wel erg lang op zijn vaste plek inmiddels.
*Wolf*
Zeer actief
Berichten: 2012
Lid geworden op: 01 aug 2014 17:46

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Misschien wat leuke, nieuwe foto's toevoegen? De eerste foto vind ik persoonlijk niet aansprekend. Op de pagina van de link staat een semi-actieve foto, dat is al veel leuker om naar te kijken, maar echte actiefoto's komen meestal het best over. Op de filmpjes zie je al wat actie, dat is leuk, maar het zijn toch de foto's die het meest blijven hangen. Maar op basis van de eerste (hoofd)foto zie ik zijn kansen somber in. Terwijl het een heel leuke hond is waar echt wel iemand voor te vinden is. Maar dan moet je hem wel beter presenteren. Ik zou iemand vragen met een goede camera en een leuke 'shoot' laten doen.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door ranetje »

Valerie schreef:
ranetje schreef:
Het is een gecastreerde mixreu die wat doet denken aan een Duitse Staande hond of Griffon Korthals met zijn grappige baard.
Ik zou er eerder een draadhaar in verwachten dan een Griffon als ik kijk naar de ooguitdrukking.
Iets bekend over jachtgedrag?
Mooie hond om te zien :ok:
Kippen vindt hij wel erg leuk :engel: hoe hij met loslopen is weet ik niet. Weet jij toevallig nog websites waar hij op mag? Het kereltje wacht wel erg lang op zijn vaste plek inmiddels.
Ik weet niet zo veel over websites sorry :oeps:
Als ik ooit ergens iets hoor geef ik wel een seintje, maar de kans is groter dat hij een definitieve baas treft dan dat ik nog een site vind :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Berichten: 2244
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:59
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5
Locatie: oud-beijerland

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door bellabeest »

*Wolf* schreef:Misschien wat leuke, nieuwe foto's toevoegen? De eerste foto vind ik persoonlijk niet aansprekend. Op de pagina van de link staat een semi-actieve foto, dat is al veel leuker om naar te kijken, maar echte actiefoto's komen meestal het best over. Op de filmpjes zie je al wat actie, dat is leuk, maar het zijn toch de foto's die het meest blijven hangen. Maar op basis van de eerste (hoofd)foto zie ik zijn kansen somber in. Terwijl het een heel leuke hond is waar echt wel iemand voor te vinden is. Maar dan moet je hem wel beter presenteren. Ik zou iemand vragen met een goede camera en een leuke 'shoot' laten doen.

probleem is dat met sereno een "leuke" shoot doen niet 1 2 3 gedaan is zoals je kan lezen in zijn verhaal
Afbeelding
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Hij blijft bij het opvanggezin -> niet meer beschikbaar
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Re: Sereno, 6 jaar gecastr.mix reu

Ongelezen bericht door cloris »

Fijn!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”