Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dat maakt hem rustig in huis, en naast de kilometers in de bergen, ben ik twee avonden in de week op de hondenschool actief. Al moet ik hem na een grote inspanning toch nog dwingen te gaan liggen, maar dan slaapt hij wel en is hij stiekem gewoon toch wel erg moe.
Nu ligt hij ook heerlijk te pitten op de bank, maar we hebben dan wel weer een wandeling gemaakt van 13 km, waarvan een groot deel in de sneeuw en losloop.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Als het goed is, is het nu gelukt met het account!
Luca is onze hond. Vijf jaar geleden kwam Foxy, onze eerste cattle. Omdat wij zo weg waren van het karakter van deze hond kwam er twee jaar later een tweede cattle, Luca.
Ook ik had me destijds wat laten wat afschrikken door de omschrijving van het ras. We hebben wel altijd honden gehad, maar zijn niet erg fanatiek qua trainen en opvoeding. De problemen die je leest over het ras in de boekjes en op websites zijn ons in ieder geval vreemd. Misschien komt dat door onze levensstijl, maar het kan ook zo zijn dat je soms met een korreltje zout moet nemen wat je leest. Ik vind het in ieder geval geweldige honden, maar voortaan voor mij niet meer dan één tegelijk.

De eerste anderhalf jaar ging het perfect met de twee cattles, veel spelen en altijd dolle boel. Dat was juist zo leuk, als we gingen wandelen begon het gekkenhuis tussen die twee zodra we door het hek gingen en als we terugkwamen speelden ze nog lekker even door in de bak van de paarden, geweldig!
Naarmate Luca ouder werd kwamen de confrontaties. Foxy, de oudere en wat onzekere teef, begon de eerste keren steeds met vechten als er wat onrust was. Luca liet zich eerst nog wegsturen als er een confrontatie aan leek te komen, maar Foxy niet. De vechtpartijen werden heviger en als we de honden niet uit elkaar haalden hielden ze niet op met vechten. We hebben advies gekregen van gedragsdeskundigen en het leek te helpen als wij ons meer als 'baas' opstelden. Echter, in onbewaakte ogenblikken zijn er toch weer vechtpartijen ontstaan. We kregen ze dan nauwelijks uit elkaar en hebben een aantal keren het bloed van de honden af moeten spuiten (dat lijkt dan erger dan het is, vooral schrammen) en ze erna metacam moeten geven omdat ze met een scheve, pijnlijke kop liepen. Ook is het oor van Foxy wel eens gehecht. Op advies van onze dierenarts hebben we beide teven laten castreren. Helaas heeft dit niks opgeleverd. Inmiddels leven ze ruim een jaar volledig gescheiden: Foxy 'woont' bij mijn zoon op de bovenverdieping. Nu zijn dus eigenlijk beide honden de dupe van deze situatie en daarom eindelijk de knoop doorgehakt: we gaan voor Luca een nieuw mandje zoeken. Ik ben ook bang dat als ze vandaag of morgen per ongeluk toch bij elkaar komen (Luca gaat in onze slaapkamer als Foxy naar buiten gaat), de gevolgen misschien echt fataal zijn. En dan kan je jezelf natuurlijk wel voor je kop slaan dat niet één van de honden is herplaatst.

De reden dat we voor Luca een andere baas zoeken is vooral omdat Foxy van mijn zoon is, het is zijn alles. Daarbij is Luca de meest stabiele van de twee, dus met haar verwacht ik de minste problemen met herplaatsen. Ze leeft nu in de roedel met een dominante grote teef. Er is met haar een enkele keer een schermutseling geweest als er voer in het spel was, maar eigenlijk gaat dat erg goed. Daarnaast hebben we een kleine pinnige reu die nogal bezitterig is. Daar accepteert Luca heel veel van, maar een enkele keer is het nodig dat ze hem op zijn nummer zet en dan is het weer duidelijk dat zij de baas is. Als laatste hebben we een ongelooflijke sullige retriever reu, die negeert ze. Buiten of met cursus heeft ze niet zoveel belangstelling voor vreemde honden, ze zegt gedag en gaat weer verder haar gangetje.

Dat we het heel erg rot vinden om een andere baas te zoeken voor Luca hoef ik denk ik niet uit te leggen. Maar het zou een hoop schelen als we de zekerheid hebben dat ze bij een geschikte en liefdevolle baas is.
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Oh, ik vind het ook heerlijke honden hoor, dat absoluut, maar niet voor iedereen geschikt.

Ik hoop dat jullie snel een ander huisje vinden voor haar. En ik snap dat beide castreren niks heeft opgeleverd, wat een rare da om beide te castreren, ipv 1 van de twee.
Afbeelding
Manu

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Manu »

lieke schreef:
laeken schreef:
Manu schreef:Ohhh.
Uma zou dit vreselijk vinden maar Manu staat hier al met open armen.
Had ik maar een villa met groot landgoed :jank: Luca komt vast heel goed terecht.

Hebben Cattles trouwens zo vaak gedragsproblemen?
Ja, die hebben heel vaak gedragsproblemen. Die hondjes zo zo specifiek op hun taak gefokt dat ze vaak niet aarden in een gezin waar ze niks te doen hebben. Eigenlijk zijn dit hondjes waarmee je MOET werken. Ze kunnen heel vaak geen rennende dieren of mensen verdragen in de zin dat ze er achteraan moeten en ze dan ook vaak in de hielen knauwen. Of erger. Dat doen ze bij koeien, schapen en dat hoort ook bij hun werk. Maargoed, dat is niet leuk bij kinderen op de fiets bv.

Wat ze ook vaak doen is heel veel blaffen. Deze blaft ook vrij veel staat er al. En ze zijn helemaal gefixeerd op speelgoed vaak. Bal of wat dan ook. Daar krijg je ze haast niet meer uit.

Verder zijn ze best pittig in de omgang met andere honden want ze zijn vrij dominant. En daarin dus ook heel gefixeerd. Staren, dwingen en ze zetten dan hun lichaam in om hun ogen kracht bij te zetten.

Ik vind het hele mooie honden. Zit ook dingo in gefokt. En daarnaast schapendrijvers.

Maar het zijn geen beginnershonden. Tenminste de meeste niet.

Nu is het natuurlijk wel zo dat die hondjes nooit krijgen wat ze nodig hebben. Dus dat ze dan gedragsproblemen hebben zegt eigenlijk meer over het leven dat ze aangeboden wordt dan over de honden zelf. Deze hond lijkt eigenlijk heel makkelijk te zijn maar woont dus ook in een bos met dieren en andere honden. Dat wil wel.

Ik zou haar ernstig afraden voor jou Gimmick. Je bindt dan echt de kat op het spek. Je hebt een stafford teef. Ze knokt nu met een teef. Jouw stafford zal daar zeker op in gaan op een manier die je niet gaat bevallen. En die Cattle weet niet dat ze een stafford voor zich heeft. Naast het feit dat een cattle dog een fysiek hele sterke hond is. Veel massa en snel als water. Kort en bonkig. Die houdt het prima een tijdje uit tegen je stafford dus dat gaat veel te ver door als er een keer mot komt. En bijna alle teven knokken wel een keertje als je ze samen zet. Niet doen dus. Plus dat je haar dit leven helemaal niet kan bieden. Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.

Deze hond moet lekker naar iemand met een groot perceel, een toffe reu en een druk en bezig leven. Super leuke hond om te zien en een prachtige hond om te nemen als je er de situatie voor hebt. Niet in de woonwijk tenzij je hele dagen met die hond op pad gaat. En haar gaat trainen en een taak geeft.
Ik ken een paar cattledogs en weet dus niet of die representatief voor het ras zijn maar wat ik er van heb gezien, zijn het working border collies in het kwadraat. Minstens. Bovendien laten ze zich zeker niet op de kop zitten door andere honden.
In ieder geval geen makkelijke honden die in mijn ogen niet zomaar ergens in een gezin met andere honden te plaatsen zijn.
Oké bedankt :ok:
Wij hebben veel interesse in dit ras voor ooit, ik kreeg van fokkers en showers wat andere verhalen te horen.
Nu doe ik er wel veel mee natuurlijk. Maar ik ga hierdoor toch twijfelen.
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gollum »

Johnny Jones schreef:Als het goed is, is het nu gelukt met het account!
Luca is onze hond. Vijf jaar geleden kwam Foxy, onze eerste cattle. Omdat wij zo weg waren van het karakter van deze hond kwam er twee jaar later een tweede cattle, Luca.
Ook ik had me destijds wat laten wat afschrikken door de omschrijving van het ras. We hebben wel altijd honden gehad, maar zijn niet erg fanatiek qua trainen en opvoeding. De problemen die je leest over het ras in de boekjes en op websites zijn ons in ieder geval vreemd. Misschien komt dat door onze levensstijl, maar het kan ook zo zijn dat je soms met een korreltje zout moet nemen wat je leest. Ik vind het in ieder geval geweldige honden, maar voortaan voor mij niet meer dan één tegelijk.

De eerste anderhalf jaar ging het perfect met de twee cattles, veel spelen en altijd dolle boel. Dat was juist zo leuk, als we gingen wandelen begon het gekkenhuis tussen die twee zodra we door het hek gingen en als we terugkwamen speelden ze nog lekker even door in de bak van de paarden, geweldig!
Naarmate Luca ouder werd kwamen de confrontaties. Foxy, de oudere en wat onzekere teef, begon de eerste keren steeds met vechten als er wat onrust was. Luca liet zich eerst nog wegsturen als er een confrontatie aan leek te komen, maar Foxy niet. De vechtpartijen werden heviger en als we de honden niet uit elkaar haalden hielden ze niet op met vechten. We hebben advies gekregen van gedragsdeskundigen en het leek te helpen als wij ons meer als 'baas' opstelden. Echter, in onbewaakte ogenblikken zijn er toch weer vechtpartijen ontstaan. We kregen ze dan nauwelijks uit elkaar en hebben een aantal keren het bloed van de honden af moeten spuiten (dat lijkt dan erger dan het is, vooral schrammen) en ze erna metacam moeten geven omdat ze met een scheve, pijnlijke kop liepen. Ook is het oor van Foxy wel eens gehecht. Op advies van onze dierenarts hebben we beide teven laten castreren. Helaas heeft dit niks opgeleverd. Inmiddels leven ze ruim een jaar volledig gescheiden: Foxy 'woont' bij mijn zoon op de bovenverdieping. Nu zijn dus eigenlijk beide honden de dupe van deze situatie en daarom eindelijk de knoop doorgehakt: we gaan voor Luca een nieuw mandje zoeken. Ik ben ook bang dat als ze vandaag of morgen per ongeluk toch bij elkaar komen (Luca gaat in onze slaapkamer als Foxy naar buiten gaat), de gevolgen misschien echt fataal zijn. En dan kan je jezelf natuurlijk wel voor je kop slaan dat niet één van de honden is herplaatst.

De reden dat we voor Luca een andere baas zoeken is vooral omdat Foxy van mijn zoon is, het is zijn alles. Daarbij is Luca de meest stabiele van de twee, dus met haar verwacht ik de minste problemen met herplaatsen. Ze leeft nu in de roedel met een dominante grote teef. Er is met haar een enkele keer een schermutseling geweest als er voer in het spel was, maar eigenlijk gaat dat erg goed. Daarnaast hebben we een kleine pinnige reu die nogal bezitterig is. Daar accepteert Luca heel veel van, maar een enkele keer is het nodig dat ze hem op zijn nummer zet en dan is het weer duidelijk dat zij de baas is. Als laatste hebben we een ongelooflijke sullige retriever reu, die negeert ze. Buiten of met cursus heeft ze niet zoveel belangstelling voor vreemde honden, ze zegt gedag en gaat weer verder haar gangetje.

Dat we het heel erg rot vinden om een andere baas te zoeken voor Luca hoef ik denk ik niet uit te leggen. Maar het zou een hoop schelen als we de zekerheid hebben dat ze bij een geschikte en liefdevolle baas is.
Goede uitleg, top. Ik hoop dat je een goede nieuwe baas vind voor Luca!
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Manu, als je echt wilt weten of het wat voor jullie is, zou ik eens een cattledog bezoeken bij Erica de Roode. Www.cattledog-coach.nl zij organiseert een paar keer per jaar een cattledag, waar een flink aantal cattles met hun eigenaren komen, waar je dus kennis kan maken met het ras en de ervaringen van heel veel baasjes.
Ik heb Didge ook via haar.
Afbeelding
Manu

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Manu »

Jeannettebo schreef:Manu, als je echt wilt weten of het wat voor jullie is, zou ik eens een cattledog bezoeken bij Erica de Roode. http://Www.cattledog-coach.nl zij organiseert een paar keer per jaar een cattledag, waar een flink aantal cattles met hun eigenaren komen, waar je dus kennis kan maken met het ras en de ervaringen van heel veel baasjes.
Ik heb Didge ook via haar.
:ok:
Het wordt Mechel, Cattledog, Galgo of Whippet dus we hebben nog wat te oriënteren :lol1:

Ik zal het topic verder niet kapen, sorry :engel:
Prachtige hond en ik hoop op een perfecte herplaatsing!
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Tsja, zelf herken ik het probleemgedrag niet. We zijn met Luca een keer naar een show en naar een keuring van het stamboek geweest, en ook daar van de eigenaren alleen maar positieve verhalen over hun honden. Het stamboek organiseert jaarlijks een boswandeling, en dan schijnen er tientallen cattles zonder problemen met elkaar los te lopen. Eerlijk gezegd heb ik alleen nog maar op internet verhalen gezien over moeilijke cattles, de eigenaren die ik ben tegengekomen waren allemaal positief over hun hond.
Cattles zijn energiek, gehoorzaam, leren snel en gek op de baas. Bij beide cattles heb ik vanaf pup er goed opgelet dat ze niet gingen heelen en in het bos braaf waren. Dan heb ik misschien toch iets goed gedaan, want het zijn allebei makkelijke honden (alleen niet met elkaar).
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ja dat jouw teven vechten op leven en dood is nou niet zo positief te noemen toch?
Ik ben ook positief over mijn honden maar weet ook hun negatieve kanten te benoemen. Dat cattles vechten hoor je wel vaker. Hier lopen ze ook niet in het losloopgebied.
Ik vind het ook leuke honden hoor, maar je moet wel met bepaalde dingen rekening houden als je er eentje neemt.
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

En het lijkt me logisch dat je met een minder sociale cattle, niet op zo'n wandeling verschijnt. Op de cattledag loopt het gros ook gewoon los door elkaar. Ook denk ik dat het scheelt of je een hond van pup af aan hebt. Ik heb Didge als herplaatser en ik denk dat er eigenlijk te weinig met hem gedaan is, bij zijn vorige eigenaar. Ook denk ik dat hij uiteindelijk niet volledig reu-sociaal zal worden. Ik denk dat dat soort dingen niet zo zeer met opvoeding te maken hebben. Gedragsproblemen natuurlijk wel, maar vooral door gebrek aan uitdaging. Didge werkt geweldig en vindt het ook fantastisch om te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Paisley »

laeken schreef: Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.
Helemaal met laeken eens, deze hond heeft een offleash-way-of-life nodig. Nu heb ik het minder scherpe maar even energieke zusje van de cattledog, from down under, en die gaat helemaal krankjorem worden van aangelijnde wandelingetjes.
En je honden hebben ook zo hun issue's, daar wil je geen gevoelige herder bij die vanwege sociale wrijving moet verhuizen.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Valerie schreef:Nou ja dat jouw teven vechten op leven en dood is nou niet zo positief te noemen toch?
Ik ben ook positief over mijn honden maar weet ook hun negatieve kanten te benoemen. Dat cattles vechten hoor je wel vaker. Hier lopen ze ook niet in het losloopgebied.
Ik vind het ook leuke honden hoor, maar je moet wel met bepaalde dingen rekening houden als je er eentje neemt.
Valerie, daar heb je helemaal gelijk in. Maar is dat in mijn geval iets van het ras of een 'teven ding'?
Mijn ouders hebben ooit een hond van mijn tante overgenomen omdat er vergelijkbare problemen tussen hun welsh terrier en cairn terrier teven waren.

Cattles zijn werkhonden, daar moet je rekening mee houden als je er één aanschaft. Op de vorige bladzijde schreef iemand dat het schapendrijvers zijn. Dat klopt niet, het zijn koeiendrijvers en dat vraagt iets anders van een hond dan het drijven van schapen. Voor schapen zijn ze eigenlijk te scherp. Hier een filmpje waarop je kan zien hoe cattles drijven Ik heb ook wel filmpjes gezien dat de cattles bij grote kuddes over de ruggen van de koeien liepen. Ze zijn ongelooflijk dapper en hebben hele snelle reflexen.
Cattles zijn vroeger specifiek gefokt om in Australie te helpen met het drijven van de grote kuddes koeien. Er zit inderdaad wat Dingo door, dat kan je nog goed zien aan het uiterlijk. Dat er Dalmatier in zit klopt waarschijnlijk niet. Blaffen werd niet gewaardeerd en is er destijds bewust uit gefokt. Met de showlijnen van tegenwoordig wordt hier echter niet zo op gelet en kom je inderdaad cattles tegen die wel blaffen (Luca blaft ook, onze andere cattle niet).

Het is een fascinerend ras en je moet je er vooraf wel in verdiepen voor je er één in huis neemt. Maar als je het goed doet heb je een geweldige vriend voor het leven!
Gebruikersavatar
luna2906
Zeer actief
Berichten: 7531
Lid geworden op: 30 mei 2011 13:04
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door luna2906 »

Paisley schreef:
laeken schreef: Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.
Helemaal met laeken eens, deze hond heeft een offleash-way-of-life nodig. Nu heb ik het minder scherpe maar even energieke zusje van de cattledog, from down under, en die gaat helemaal krankjorem worden van aangelijnde wandelingetjes.
Even hoor, maar dat de Stafford aan de lijn moet staat er toch los van? Als ik de hond van mijn schoonouders mee heb, loopt die ook hele stukken aan de lijn terwijl Luna los loopt. Dat kan toch prima? Ik zie niet waarom de ene hond niet los kan lopen als de andere hond aan de lijn moet.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door laeken »

luna2906 schreef:
Paisley schreef:
laeken schreef: Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.
Helemaal met laeken eens, deze hond heeft een offleash-way-of-life nodig. Nu heb ik het minder scherpe maar even energieke zusje van de cattledog, from down under, en die gaat helemaal krankjorem worden van aangelijnde wandelingetjes.
Even hoor, maar dat de Stafford aan de lijn moet staat er toch los van? Als ik de hond van mijn schoonouders mee heb, loopt die ook hele stukken aan de lijn terwijl Luna los loopt. Dat kan toch prima? Ik zie niet waarom de ene hond niet los kan lopen als de andere hond aan de lijn moet.
Omdat dat niet werkt met een werkhond. Als ik met Eva moest gaan sporten, ballen, spelen en stimuleren en ondertussen met Dapper aan de lijn moest lopen omdat die niet reu-sociaal was dan werd ik daar niet blij van en Dapper vet gefrustreerd. Cleo en Eva waren allebei loslopers. Heerlijk samen rennen, samen oefeningen doen en samen ballen. Zwemmen, ze stoven samen over het strand en dat werkte dus goed. Als je gewoon en wandeling maakt en je honden lopen in je buurt dan maakt het minder uit. Heb je een werkhond die je aan het werk moet zetten en ondertussen een andere hond die mee wil doen vast moet houden en tegen moet houden is dat wat mij betreft een combi van niks. Die stafford wil dit ook. Die zit dan alleen maar te stressen als haar maatje lekker rond rent.

Verder, en dat is het belangrijkste punt, bij een stafford teef moet je nooit of te nimmer een cattle dog zetten die vecht met een gelijkwaardige teef. De baas is bang dat ze elkaar afmaken bij de volgende ontmoeting. Denk dus niet dat je dit teefje zomaar even bij een hondje als die van Gimmick moet zetten. Dat is wat mij betreft sowieso not done. Daar zet je wat mij betreft altijd en alleen een reu bij. Deze cattle en die staff gaat nog geen week goed. Neem ik gif op in. :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Omdat dat niet werkt met een werkhond. Als ik met Eva moest gaan sporten, ballen, spelen en stimuleren en ondertussen met Dapper aan de lijn moest lopen omdat die niet reu-sociaal was dan werd ik daar niet blij van en Dapper vet gefrustreerd. Cleo en Eva waren allebei loslopers. Heerlijk samen rennen, samen oefeningen doen en samen ballen. Zwemmen, ze stoven samen over het strand en dat werkte dus goed. Als je gewoon en wandeling maakt en je honden lopen in je buurt dan maakt het minder uit. Heb je een werkhond die je aan het werk moet zetten en ondertussen een andere hond die mee wil doen vast moet houden en tegen moet houden is dat wat mij betreft een combi van niks. Die stafford wil dit ook. Die zit dan alleen maar te stressen als haar maatje lekker rond rent.

Verder, en dat is het belangrijkste punt, bij een stafford teef moet je nooit of te nimmer een cattle dog zetten die vecht met een gelijkwaardige teef. De baas is bang dat ze elkaar afmaken bij de volgende ontmoeting. Denk dus niet dat je dit teefje zomaar even bij een hondje als die van Gimmick moet zetten. Dat is wat mij betreft sowieso not done. Daar zet je wat mij betreft altijd en alleen een reu bij. Deze cattle en die staff gaat nog geen week goed. Neem ik gif op in. :engel:
Dat is ook mijn ervaring ja, daarom loop ik al heel lang niet meer met Charlie en Niko samen.
Pluis en Char liet ik samen uit. Die zaten zelfs aan elkaar vastgeknoopt, omdat ze perfect op elkaar letten en elkaar precies in evenwicht hielden :mrgreen:
Zij wilde vooruit, hij een beetje sloom snuffelen, samen vonden ze een middenweg.
Los deed hij ook alles op z'n ooie dooie, dus was aangelijnd bij mij in de buurt zijn voor haar veel interessanter.

Niko moet je bezig houden, constant. Dat heeft hij gewoon nodig. Ondertussen stond Charlie zichzelf op te vreten.
Als je dan een beetje spannende situatie tegenkomt (bv fixerende stafford reu in mijn geval) vliegen ze in elkaar.

Alle andere combinaties hier werken wel, ook per drie, maar die twee gewoon echt niet.
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Paisley »

luna2906 schreef:
Paisley schreef:
laeken schreef: Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.
Helemaal met laeken eens, deze hond heeft een offleash-way-of-life nodig. Nu heb ik het minder scherpe maar even energieke zusje van de cattledog, from down under, en die gaat helemaal krankjorem worden van aangelijnde wandelingetjes.
Even hoor, maar dat de Stafford aan de lijn moet staat er toch los van? Als ik de hond van mijn schoonouders mee heb, loopt die ook hele stukken aan de lijn terwijl Luna los loopt. Dat kan toch prima? Ik zie niet waarom de ene hond niet los kan lopen als de andere hond aan de lijn moet.
Het kan, maar het drukt wel een stempel op de activiteiten die je met je honden onderneemt, en ik kan me niet voorstellen dat het er niet hier en daar erbij in gaat schieten dat aan alle behoeften worden voldaan.
Je kunt je hele levensstijl aanpassen aan de honden die je hebt, in al hun diversiteit, maar beter kies je gewoon een hond die bij je levensstijl past. Daar wordt iedereen gelukkiger van.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door laeken »

Paisley schreef:
luna2906 schreef:
Paisley schreef:
laeken schreef: Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.
Helemaal met laeken eens, deze hond heeft een offleash-way-of-life nodig. Nu heb ik het minder scherpe maar even energieke zusje van de cattledog, from down under, en die gaat helemaal krankjorem worden van aangelijnde wandelingetjes.
Even hoor, maar dat de Stafford aan de lijn moet staat er toch los van? Als ik de hond van mijn schoonouders mee heb, loopt die ook hele stukken aan de lijn terwijl Luna los loopt. Dat kan toch prima? Ik zie niet waarom de ene hond niet los kan lopen als de andere hond aan de lijn moet.
Het kan, maar het drukt wel een stempel op de activiteiten die je met je honden onderneemt, en ik kan me niet voorstellen dat het er niet hier en daar erbij in gaat schieten dat aan alle behoeften worden voldaan.
Je kunt je hele levensstijl aanpassen aan de honden die je hebt, in al hun diversiteit, maar beter kies je gewoon een hond die bij je levensstijl past. Daar wordt iedereen gelukkiger van.
Helemaal mee eens. Geen twee levensstijlen combineren want voor je het weet moet je alles apart gaan doen. Beter twee honden die alles samen kunnen doen en je dus alles kan geven aan allebei in een keer. Voor je het weet doe je twee keer half. Oneerlijk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Omdat dat niet werkt met een werkhond. Als ik met Eva moest gaan sporten, ballen, spelen en stimuleren en ondertussen met Dapper aan de lijn moest lopen omdat die niet reu-sociaal was dan werd ik daar niet blij van en Dapper vet gefrustreerd. Cleo en Eva waren allebei loslopers. Heerlijk samen rennen, samen oefeningen doen en samen ballen. Zwemmen, ze stoven samen over het strand en dat werkte dus goed. Als je gewoon en wandeling maakt en je honden lopen in je buurt dan maakt het minder uit. Heb je een werkhond die je aan het werk moet zetten en ondertussen een andere hond die mee wil doen vast moet houden en tegen moet houden is dat wat mij betreft een combi van niks. Die stafford wil dit ook. Die zit dan alleen maar te stressen als haar maatje lekker rond rent.

Verder, en dat is het belangrijkste punt, bij een stafford teef moet je nooit of te nimmer een cattle dog zetten die vecht met een gelijkwaardige teef. De baas is bang dat ze elkaar afmaken bij de volgende ontmoeting. Denk dus niet dat je dit teefje zomaar even bij een hondje als die van Gimmick moet zetten. Dat is wat mij betreft sowieso not done. Daar zet je wat mij betreft altijd en alleen een reu bij. Deze cattle en die staff gaat nog geen week goed. Neem ik gif op in. :engel:
Dat is ook mijn ervaring ja, daarom loop ik al heel lang niet meer met Charlie en Niko samen.
Pluis en Char liet ik samen uit. Die zaten zelfs aan elkaar vastgeknoopt, omdat ze perfect op elkaar letten en elkaar precies in evenwicht hielden :mrgreen:
Zij wilde vooruit, hij een beetje sloom snuffelen, samen vonden ze een middenweg.
Los deed hij ook alles op z'n ooie dooie, dus was aangelijnd bij mij in de buurt zijn voor haar veel interessanter.

Niko moet je bezig houden, constant. Dat heeft hij gewoon nodig. Ondertussen stond Charlie zichzelf op te vreten.
Als je dan een beetje spannende situatie tegenkomt (bv fixerende stafford reu in mijn geval) vliegen ze in elkaar.

Alle andere combinaties hier werken wel, ook per drie, maar die twee gewoon echt niet.
Wij hadden de mazzel dat we afgelegen woonde en Dapper vaak wel mee kon doen. Maargoed, grote nadeel was dan wel dat er absoluut geen vreemde honden mochten komen. Als de dames erbij waren was de inzet vwbt Dapper dus heel hoog als er een vreemde hond kwam. En als ik alleen met Cleo en Eva liep kon dat wel. Voor de teefjes ook veel leuker als ze eens kennis konden maken met andere honden. Bij gimmick kan de cattledog dan dus wel kennis maken maar de stafford niet. Gaat zeker probleem veroorzaken. Ook onderling zoals jij ook al aangaf. Chill honden die struinen moet je chill houden en lekker laten. Aanlijn honden moet je combineren met aanlijn honden en dan lekker afgelegen met ze op pad gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja idd de combinatie met Gimmick kan haast niet ongelukkiger, maar ik weet zeker dat er mensen in de rij staan voor deze hond, dus Johny Jones gaat zich er vast goed in verdiepen welke plek het meest geschikt is :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Wij hadden de mazzel dat we afgelegen woonde en Dapper vaak wel mee kon doen. Maargoed, grote nadeel was dan wel dat er absoluut geen vreemde honden mochten komen. Als de dames erbij waren was de inzet vwbt Dapper dus heel hoog als er een vreemde hond kwam. En als ik alleen met Cleo en Eva liep kon dat wel. Voor de teefjes ook veel leuker als ze eens kennis konden maken met andere honden. Bij gimmick kan de cattledog dan dus wel kennis maken maar de stafford niet. Gaat zeker probleem veroorzaken. Ook onderling zoals jij ook al aangaf. Chill honden die struinen moet je chill houden en lekker laten. Aanlijn honden moet je combineren met aanlijn honden en dan lekker afgelegen met ze op pad gaan.

Dat werkt hier wel, puur omdat Charlie daar totaal geen interesse in heeft. Ik loop alleen met haar waar en wanneer het heel rustig is hoor, maar een hond als Pjotr en voorheen Pluis kan dan uitstekend als bliksemafleider dienen.
Even vooruit sturen, kennis laten maken en dan kijken de meeste honden niet eens meer naar Charlie.
Niko is enorm energiek, geen snuffelaar of hond die rustig rondhobbelt. Die wil voortdurend direct contact met mij; apporteren en dan rennen, springen, zwemmen, commando's uitvoeren, grapjes uithalen.
Charlie wordt daar letterlijk gillend gek van, zijn energie triggert haar enorm en ze wil, moet mee.

Ik heb me met Niko gewoon flink vergist; hij is vooral herder, weinig molosser. Past bij mij, niet bij die felle rat.
Het lijkt mij op zich een hele leuke combi, stafford en cattle (of zeer energieke herder in het algemeen). Maar dan moet de stafford voldoende sociaal zijn dat hij/zij betrouwbaar los kan en twee teven die zo veel op elkaar lijken :schrik: :schrik: :schrik:
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door blondie »

Ik denk dat degene die een ander thuis zoekt voor de hond zelf ook wel een inschatting kan maken waar de hond het beste tot zijn recht gaat komen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door laeken »

blondie schreef:Ik denk dat degene die een ander thuis zoekt voor de hond zelf ook wel een inschatting kan maken waar de hond het beste tot zijn recht gaat komen.
Lijkt mij ook maar wat heeft dat met de topic te maken? Wij reageren op Gimmick die de hond misschien wel wil hebben en er al contact over heeft gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Valerie »

Johnny Jones schreef:
Valerie schreef:Nou ja dat jouw teven vechten op leven en dood is nou niet zo positief te noemen toch?
Ik ben ook positief over mijn honden maar weet ook hun negatieve kanten te benoemen. Dat cattles vechten hoor je wel vaker. Hier lopen ze ook niet in het losloopgebied.
Ik vind het ook leuke honden hoor, maar je moet wel met bepaalde dingen rekening houden als je er eentje neemt.
Valerie, daar heb je helemaal gelijk in. Maar is dat in mijn geval iets van het ras of een 'teven ding'?
Mijn ouders hebben ooit een hond van mijn tante overgenomen omdat er vergelijkbare problemen tussen hun welsh terrier en cairn terrier teven waren.

Cattles zijn werkhonden, daar moet je rekening mee houden als je er één aanschaft. Op de vorige bladzijde schreef iemand dat het schapendrijvers zijn. Dat klopt niet, het zijn koeiendrijvers en dat vraagt iets anders van een hond dan het drijven van schapen. Voor schapen zijn ze eigenlijk te scherp. Hier een filmpje waarop je kan zien hoe cattles drijven Ik heb ook wel filmpjes gezien dat de cattles bij grote kuddes over de ruggen van de koeien liepen. Ze zijn ongelooflijk dapper en hebben hele snelle reflexen.
Cattles zijn vroeger specifiek gefokt om in Australie te helpen met het drijven van de grote kuddes koeien. Er zit inderdaad wat Dingo door, dat kan je nog goed zien aan het uiterlijk. Dat er Dalmatier in zit klopt waarschijnlijk niet. Blaffen werd niet gewaardeerd en is er destijds bewust uit gefokt. Met de showlijnen van tegenwoordig wordt hier echter niet zo op gelet en kom je inderdaad cattles tegen die wel blaffen (Luca blaft ook, onze andere cattle niet).

Het is een fascinerend ras en je moet je er vooraf wel in verdiepen voor je er één in huis neemt. Maar als je het goed doet heb je een geweldige vriend voor het leven!
Als dat gewoon tevengedrag was kon niemand meer 2 teven bij elkaar houden :wink:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Johnny Jones schreef:
Valerie schreef:Nou ja dat jouw teven vechten op leven en dood is nou niet zo positief te noemen toch?
Ik ben ook positief over mijn honden maar weet ook hun negatieve kanten te benoemen. Dat cattles vechten hoor je wel vaker. Hier lopen ze ook niet in het losloopgebied.
Ik vind het ook leuke honden hoor, maar je moet wel met bepaalde dingen rekening houden als je er eentje neemt.
Valerie, daar heb je helemaal gelijk in. Maar is dat in mijn geval iets van het ras of een 'teven ding'?
Mijn ouders hebben ooit een hond van mijn tante overgenomen omdat er vergelijkbare problemen tussen hun welsh terrier en cairn terrier teven waren.

Cattles zijn werkhonden, daar moet je rekening mee houden als je er één aanschaft. Op de vorige bladzijde schreef iemand dat het schapendrijvers zijn. Dat klopt niet, het zijn koeiendrijvers en dat vraagt iets anders van een hond dan het drijven van schapen. Voor schapen zijn ze eigenlijk te scherp. Hier een filmpje waarop je kan zien hoe cattles drijven Ik heb ook wel filmpjes gezien dat de cattles bij grote kuddes over de ruggen van de koeien liepen. Ze zijn ongelooflijk dapper en hebben hele snelle reflexen.
Cattles zijn vroeger specifiek gefokt om in Australie te helpen met het drijven van de grote kuddes koeien. Er zit inderdaad wat Dingo door, dat kan je nog goed zien aan het uiterlijk. Dat er Dalmatier in zit klopt waarschijnlijk niet. Blaffen werd niet gewaardeerd en is er destijds bewust uit gefokt. Met de showlijnen van tegenwoordig wordt hier echter niet zo op gelet en kom je inderdaad cattles tegen die wel blaffen (Luca blaft ook, onze andere cattle niet).

Het is een fascinerend ras en je moet je er vooraf wel in verdiepen voor je er één in huis neemt. Maar als je het goed doet heb je een geweldige vriend voor het leven!
Beiden denk ik.
Het is een manier van invulling geven aan de behoefte die ze hebben.
Van wat ik begrijp is de werkwijze anders dan bij border collies, hebben de meeste trainers enkel daar ervaring mee en wringt daar de schoen.
Ik zou toch iemand zoeken die haar dat kan bieden, of anders echt wil sporten/trainen.
Niets zo mooi als een hond in zijn/haar element.
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wat een mooi meisje.
Ooit :I:
Gebruikersavatar
luna2906
Zeer actief
Berichten: 7531
Lid geworden op: 30 mei 2011 13:04
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik vind aanlijnhonden alleen bij aanlijnhonden te kort door de bocht. Ik denk dat het afhankelijk is van de karakters van beide honden. Ik ken de teef van Gimmick niet, dus ik kan niet beoordelen of dat een hond is die dan graag mee wil. Hier loopt het prima, Luna hypert en stuitert vrolijk in haar eentje, haalt haar balletjes, doet wat oefeningen onderweg en de hond van mijn schoonouders loopt braaf mee aan de lijn. Nou kan zij wel los en loopt ze vooral stukken aan de lijn waar ik niet de hele weg kan overzien. Ze is niet zo snel van reactie zeg maar en daarom zit ze dan vast. Maar die heeft geen enkele behoefte om met Luna mee te doen, ook niet als ze wel los is, en dan werkt de 1 los en de ander vast prima. Dus alleen 2 honden aangelijnd of alleen 2 honden los is mij te kort door de bocht. Of het in deze situatie praktisch en eerlijk naar de honden is kan ik niet beoordelen.

Zelf zou ik trouwens niet snel 2 pittige teven (of reuen) van vergelijkbare leeftijd in huis nemen, maar dat is ieder voor zich.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door gonnie »

Valerie schreef:
Johnny Jones schreef:
Valerie schreef:Nou ja dat jouw teven vechten op leven en dood is nou niet zo positief te noemen toch?
Ik ben ook positief over mijn honden maar weet ook hun negatieve kanten te benoemen. Dat cattles vechten hoor je wel vaker. Hier lopen ze ook niet in het losloopgebied.
Ik vind het ook leuke honden hoor, maar je moet wel met bepaalde dingen rekening houden als je er eentje neemt.
Valerie, daar heb je helemaal gelijk in. Maar is dat in mijn geval iets van het ras of een 'teven ding'?
Mijn ouders hebben ooit een hond van mijn tante overgenomen omdat er vergelijkbare problemen tussen hun welsh terrier en cairn terrier teven waren.

Cattles zijn werkhonden, daar moet je rekening mee houden als je er één aanschaft. Op de vorige bladzijde schreef iemand dat het schapendrijvers zijn. Dat klopt niet, het zijn koeiendrijvers en dat vraagt iets anders van een hond dan het drijven van schapen. Voor schapen zijn ze eigenlijk te scherp. Hier een filmpje waarop je kan zien hoe cattles drijven Ik heb ook wel filmpjes gezien dat de cattles bij grote kuddes over de ruggen van de koeien liepen. Ze zijn ongelooflijk dapper en hebben hele snelle reflexen.
Cattles zijn vroeger specifiek gefokt om in Australie te helpen met het drijven van de grote kuddes koeien. Er zit inderdaad wat Dingo door, dat kan je nog goed zien aan het uiterlijk. Dat er Dalmatier in zit klopt waarschijnlijk niet. Blaffen werd niet gewaardeerd en is er destijds bewust uit gefokt. Met de showlijnen van tegenwoordig wordt hier echter niet zo op gelet en kom je inderdaad cattles tegen die wel blaffen (Luca blaft ook, onze andere cattle niet).

Het is een fascinerend ras en je moet je er vooraf wel in verdiepen voor je er één in huis neemt. Maar als je het goed doet heb je een geweldige vriend voor het leven!
Als dat gewoon tevengedrag was kon niemand meer 2 teven bij elkaar houden :wink:
Ik persoonlijk zou in de toekomst zelf ook nooit meer dan een teef willen hebben, de eerste 8 jaar ging het goed en nu komen er toch af en toe knokpartijtjes voor. Is niet echt ontspannen honden houden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
lieke
Zeer actief
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 dec 2005 15:43
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door lieke »

gonnie schreef:Ik persoonlijk zou in de toekomst zelf ook nooit meer dan een teef willen hebben, de eerste 8 jaar ging het goed en nu komen er toch af en toe knokpartijtjes voor. Is niet echt ontspannen honden houden.
Ik denk dat het heel erg ligt aan het ras. Ik heb al tientallen jaren tevenroedels (in verschillende samenstellingen) van 3 of 4 teven en dat gaat altijd goed. Er zijn gewoon geen incidenten.
Nou ja, op één keer na, met twee nieuwe teven (Abby en Maggie) die in de eerste week mot kregen toen de één in de etensbak van de ander wilde duiken. Na ze in hun nekvel te hebben gegrepen en ze in de oortjes te hebben gefluisterd dat zulks niet de bedoeling is, was het ook afgelopen.
Nu zijn ze de beste vriendinnen. Sterker nog, ze kunnen niet eens zonder elkaar: daarnet ging zoonlief een vriend die het weekend hier had gelogeerd terugbrengen naar de trein en nam voor de gezellgheid Abby mee.
Maggie heeft de hele tijd dat ze weg waren voor de deur liggen janken. :mrgreen:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door blondie »

laeken schreef:
blondie schreef:Ik denk dat degene die een ander thuis zoekt voor de hond zelf ook wel een inschatting kan maken waar de hond het beste tot zijn recht gaat komen.
Lijkt mij ook maar wat heeft dat met de topic te maken? Wij reageren op Gimmick die de hond misschien wel wil hebben en er al contact over heeft gehad.
Het topic is gestart omdat iemand een plek voor die hond zoekt, en ineens lijkt het alleen maar te gaan om Gimmick die aangeeft dat ze contact heeft opgenomen omdat ze interesse heeft in de hond, vandaar mijn opmerking.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gimmick »

blondie schreef:
laeken schreef:
blondie schreef:Ik denk dat degene die een ander thuis zoekt voor de hond zelf ook wel een inschatting kan maken waar de hond het beste tot zijn recht gaat komen.
Lijkt mij ook maar wat heeft dat met de topic te maken? Wij reageren op Gimmick die de hond misschien wel wil hebben en er al contact over heeft gehad.
Het topic is gestart omdat iemand een plek voor die hond zoekt, en ineens lijkt het alleen maar te gaan om Gimmick die aangeeft dat ze contact heeft opgenomen omdat ze interesse heeft in de hond, vandaar mijn opmerking.

En die nog niet eens besloten heeft hoe of wat. Ik wilde in eerste instantie alleen wat meer informatie om te kunnen kijken of er een match mogelijk was.
Er was toen nog niet meer informatie dan alleen de openingspost... :roll:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”