Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door cloris »

Luca is een nu driejarige red mottled cattledog teef. Wij hebben haar bij de fokker gekocht. Ze heeft een stamboekpapier, maar die zijn we even kwijt. Luca is een levendige hond. Bij ons kan ze prima haar energie kwijt. We wonen in het bos en hebben paarden bij huis. Ze kan prima met de paarden, maar wil wel uit opwinding tegen ze blaffen. Ze doet niet aan 'heelen', wat andere catlles nog wel eens doen. We hebben een paar gehoorzaamheidscursussen gedaan. Dat vond ze erg leuk, ze doet graag iets samen met de baas. Vanwege onze woonomgeving loopt ze zelden aan de riem, als ze nu aan de riem loopt trekt ze wel. Verder is ze redelijk gehoorzaam, maar ze zou best iets beter opgevoed kunnen worden. In het bos loopt ze dus altijd los en blijft dan altijd goed bij je. Er zijn nooit problemen met anderen in het bos: honden, fietsers en hardlopers vind ze allemaal prima.
In huis is Luca rustig. Ze kan goed alleen blijven. Met de andere honden zijn geen problemen. We hebben katten, daar rent ze wel eens achteraan, maar verder niets. Ze is best 'waaks', bij rare geluiden bijvoorbeeld in de nacht slaat ze aan. Best prettig als je in het buitengebied woont. Maar visite is altijd van harte welkom. Als er vreemden komen zal ze altijd proberen hen tot een spelletje apporteren te verleiden. Ook is ze goed zindelijk. Luca is een probleemloze hond, ze heeft niet het probleemgedrag wat je wel eens over andere cattles hoort. Wel heeft ze een redelijk ego, een baasje met een beetje overwicht past het beste bij haar.

Ik verwacht geen problemen als Luca bij reuen wordt geplaatst. Bij een andere teef zou ook kunnen, maar dat hangt dan van de andere teef af. De ranghoogste in onze roedel is een grote, stabiel Mastin teef van zeven jaar, dat gaat prima. Plaatsen bij een wat onzekere of andere felle teef geeft misschien wel weer problemen, maar dat is natuurlijk niet zeker.

Misschien dat we op deze manier een fijne plek voor Luca vinden. Het heeft geen haast, ze gaat alleen als het echt goed voelt.

Voor info mail naar: c.oosterboer@online.nl

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDULDLJC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WGED3R3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NE4XSEIO.jpg
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke hond, maar waarom moet ze weg?
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Ramiek »

mosquito1980 schreef:Leuke hond, maar waarom moet ze weg?
Vroeg ik me ook al af.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door gonnie »

mosquito1980 schreef:Leuke hond, maar waarom moet ze weg?

Dat dacht ik ook al, ze klinkt haast perfect.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Luca is één van onze honden. Ik had een heel verhaal over de reden van herplaatsing naar Cloris gestuurd, ze heeft het een beetje ingekort.
We hebben vijf honden, drie teven en twee reuen. Helaas zijn er ernstige rangorde problemen ontstaan tussen Luca en onze andere catlledog teef. We hebben van alles geprobeerd, gedragstherapie, castreren, druppeltjes van de dierenarts.. Inmiddels houden we de twee teven nu ruim een jaar volledig gescheiden, zodra ze elkaar zien is het vechten en zijn ze bijna niet uit elkaar te halen.

Inmiddels zijn we op een punt dat we vinden dat er een keuze gemaakt moet worden. Dit is voor beide honden geen eerlijke situatie. Daarbij ben ik bang dat het scheiden per ongeluk verkeerd gaat en dat dat voor één fatale gevolgen heeft.

De reden dat we voor herplaatsing van Luca kiezen is vooral omdat de andere hond van mijn zoon is en het zijn alles is. Daarbij is Luca de meest stabiele van de twee en ik verwacht met haar de minste problemen bij een andere baas.

Als jullie vragen hebben over Luca hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gimmick »

Oh wat een leuke hond!!!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een plaatje van een hond in die Ikea-tas. En de beschrijving is ook leuk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:I: oooh
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik vind haar echt heel leuk...

Eens wat meer info gevraagd....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Kipper
Zeer actief
Berichten: 575
Lid geworden op: 31 mei 2012 10:13
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Kipper »

Een cattle zonder problemen? en dan ook heel benieuwd waarom ze een ander plekje zoeken voor haar. Terug naar de fokker zou dat ook geen optie zijn? of anders eens contact opnemen met de cattle dog coach Erica De Roode, misschien kan ze elpen te zoeken naar een nieuwe geschikte baas?
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nou de eigenaar probeerde hier te reageren maar Luca heeft idd geen problemen.
Ik heb inmiddels contact gehad en we gaan eens overleggen.
Luca zou qua verhaal goed bij ons passen maar wel het overdenken waard hoe Gimmick op een teef gaat reageren van gelijke leeftijd en een pittige tante...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

De huidige eigenaar kan niet reageren, omdat hij nog niet toegelaten is, door een bug ofzo lijkt het of hij wel kan reageren, maar is enkel zichtbaar voor modjes en hemzelf wss. Dus even geduld. Hij moet even de aanmeldprocedure doorlopen om te kunnen reageren
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door sbientje »

Gimmick schreef:Nou de eigenaar probeerde hier te reageren maar Luca heeft idd geen problemen.
Ik heb inmiddels contact gehad en we gaan eens overleggen.
Luca zou qua verhaal goed bij ons passen maar wel het overdenken waard hoe Gimmick op een teef gaat reageren van gelijke leeftijd en een pittige tante...
Dat lijkt mij ook best een gok idd.. Cattledogs zijn toch best pittige hondjes vind ik vaak, weet niet of ik het aan zou durven..
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door LongFields »

Gimmick schreef:Nou de eigenaar probeerde hier te reageren maar Luca heeft idd geen problemen.
Ik heb inmiddels contact gehad en we gaan eens overleggen.
Luca zou qua verhaal goed bij ons passen maar wel het overdenken waard hoe Gimmick op een teef gaat reageren van gelijke leeftijd en een pittige tante...
Ik dacht dat je nog geen week geleden besloten had om je eerst te concentreren op Gimmick en pas als zij helemaal volwassen en duidelijk stabiel is een hond erbij te gaan nemen?
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door kloesje »

mosquito1980 schreef:Leuke hond, maar waarom moet ze weg?

http://cattledog-coach.nl/herplaatsers/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gimmick »

LongFields schreef:
Gimmick schreef:Nou de eigenaar probeerde hier te reageren maar Luca heeft idd geen problemen.
Ik heb inmiddels contact gehad en we gaan eens overleggen.
Luca zou qua verhaal goed bij ons passen maar wel het overdenken waard hoe Gimmick op een teef gaat reageren van gelijke leeftijd en een pittige tante...
Ik dacht dat je nog geen week geleden besloten had om je eerst te concentreren op Gimmick en pas als zij helemaal volwassen en duidelijk stabiel is een hond erbij te gaan nemen?
We denken alleen maar na... en hebben contact gelegd :19:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

kloesje schreef:
mosquito1980 schreef:Leuke hond, maar waarom moet ze weg?

http://cattledog-coach.nl/herplaatsers/
OK, vervelende dingen en dan moet je kiezen tussen je 2 honden... :ugh: niet leuk, hoop dat ze een goed baasje vindt, het is een leuke hond.
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuke hond! Jammer dat ze weg moet.
Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Valerie »

Apple schreef:Leuke hond! Jammer dat ze weg moet.
Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Dat 2 teven mot hebben betekent niet dat ze ineens ook niet met reuen kan. Ik zou haar niet bij een andere teef plaatsen maar met een reu moet het kunnen lijkt mij.
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Valerie schreef:
Apple schreef:Leuke hond! Jammer dat ze weg moet.
Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Dat 2 teven mot hebben betekent niet dat ze ineens ook niet met reuen kan. Ik zou haar niet bij een andere teef plaatsen maar met een reu moet het kunnen lijkt mij.
Dat zeg ik ook niet, toch? :mrgreen:
Met een reu zou ook kunnen denk ik, maar toch heb ik vaak het idee dat cattles toch graag 1 op 1 bezig zijn met een baas.
Maar daar kan ik verder niet over oordelen, ik zou haar in ieder geval niet zo gauw dan weer naast een teef zetten.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Valerie »

Apple schreef:
Valerie schreef:
Apple schreef:Leuke hond! Jammer dat ze weg moet.
Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Dat 2 teven mot hebben betekent niet dat ze ineens ook niet met reuen kan. Ik zou haar niet bij een andere teef plaatsen maar met een reu moet het kunnen lijkt mij.
Dat zeg ik ook niet, toch? :mrgreen:
Met een reu zou ook kunnen denk ik, maar toch heb ik vaak het idee dat cattles toch graag 1 op 1 bezig zijn met een baas.
Maar daar kan ik verder niet over oordelen, ik zou haar in ieder geval niet zo gauw dan weer naast een teef zetten.
Dat zeg je wel: Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Valerie schreef:
Apple schreef:
Valerie schreef:
Apple schreef:Leuke hond! Jammer dat ze weg moet.
Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Dat 2 teven mot hebben betekent niet dat ze ineens ook niet met reuen kan. Ik zou haar niet bij een andere teef plaatsen maar met een reu moet het kunnen lijkt mij.
Dat zeg ik ook niet, toch? :mrgreen:
Met een reu zou ook kunnen denk ik, maar toch heb ik vaak het idee dat cattles toch graag 1 op 1 bezig zijn met een baas.
Maar daar kan ik verder niet over oordelen, ik zou haar in ieder geval niet zo gauw dan weer naast een teef zetten.
Dat zeg je wel: Ik zou een cattle teef waarbij nu al problemen zijn in een roedel overigens lekker als enigst hondje plaatsen.
Dat zou ik doen ja, zodat de kans van slagen groot is. Maar dat betekend niet dat het niet kan met een reu bijvoorbeeld.
Manu

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Manu »

Ohhh.
Uma zou dit vreselijk vinden maar Manu staat hier al met open armen.
Had ik maar een villa met groot landgoed :jank: Luca komt vast heel goed terecht.

Hebben Cattles trouwens zo vaak gedragsproblemen?
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door laeken »

Manu schreef:Ohhh.
Uma zou dit vreselijk vinden maar Manu staat hier al met open armen.
Had ik maar een villa met groot landgoed :jank: Luca komt vast heel goed terecht.

Hebben Cattles trouwens zo vaak gedragsproblemen?
Ja, die hebben heel vaak gedragsproblemen. Die hondjes zo zo specifiek op hun taak gefokt dat ze vaak niet aarden in een gezin waar ze niks te doen hebben. Eigenlijk zijn dit hondjes waarmee je MOET werken. Ze kunnen heel vaak geen rennende dieren of mensen verdragen in de zin dat ze er achteraan moeten en ze dan ook vaak in de hielen knauwen. Of erger. Dat doen ze bij koeien, schapen en dat hoort ook bij hun werk. Maargoed, dat is niet leuk bij kinderen op de fiets bv.

Wat ze ook vaak doen is heel veel blaffen. Deze blaft ook vrij veel staat er al. En ze zijn helemaal gefixeerd op speelgoed vaak. Bal of wat dan ook. Daar krijg je ze haast niet meer uit.

Verder zijn ze best pittig in de omgang met andere honden want ze zijn vrij dominant. En daarin dus ook heel gefixeerd. Staren, dwingen en ze zetten dan hun lichaam in om hun ogen kracht bij te zetten.

Ik vind het hele mooie honden. Zit ook dingo in gefokt. En daarnaast schapendrijvers.

Maar het zijn geen beginnershonden. Tenminste de meeste niet.

Nu is het natuurlijk wel zo dat die hondjes nooit krijgen wat ze nodig hebben. Dus dat ze dan gedragsproblemen hebben zegt eigenlijk meer over het leven dat ze aangeboden wordt dan over de honden zelf. Deze hond lijkt eigenlijk heel makkelijk te zijn maar woont dus ook in een bos met dieren en andere honden. Dat wil wel.

Ik zou haar ernstig afraden voor jou Gimmick. Je bindt dan echt de kat op het spek. Je hebt een stafford teef. Ze knokt nu met een teef. Jouw stafford zal daar zeker op in gaan op een manier die je niet gaat bevallen. En die Cattle weet niet dat ze een stafford voor zich heeft. Naast het feit dat een cattle dog een fysiek hele sterke hond is. Veel massa en snel als water. Kort en bonkig. Die houdt het prima een tijdje uit tegen je stafford dus dat gaat veel te ver door als er een keer mot komt. En bijna alle teven knokken wel een keertje als je ze samen zet. Niet doen dus. Plus dat je haar dit leven helemaal niet kan bieden. Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.

Deze hond moet lekker naar iemand met een groot perceel, een toffe reu en een druk en bezig leven. Super leuke hond om te zien en een prachtige hond om te nemen als je er de situatie voor hebt. Niet in de woonwijk tenzij je hele dagen met die hond op pad gaat. En haar gaat trainen en een taak geeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh ze is wel prachtig!
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Shibby »

Ohh wat een enige hond :I: :I:

Hoop dat ze snel een nieuw baasje vindt, want dit is er zo een die in mijn hoofd gaat blijven zitten.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Ja, die hebben heel vaak gedragsproblemen. Die hondjes zo zo specifiek op hun taak gefokt dat ze vaak niet aarden in een gezin waar ze niks te doen hebben. Eigenlijk zijn dit hondjes waarmee je MOET werken. Ze kunnen heel vaak geen rennende dieren of mensen verdragen in de zin dat ze er achteraan moeten en ze dan ook vaak in de hielen knauwen. Of erger. Dat doen ze bij koeien, schapen en dat hoort ook bij hun werk. Maargoed, dat is niet leuk bij kinderen op de fiets bv.

Wat ze ook vaak doen is heel veel blaffen. Deze blaft ook vrij veel staat er al. En ze zijn helemaal gefixeerd op speelgoed vaak. Bal of wat dan ook. Daar krijg je ze haast niet meer uit.

Verder zijn ze best pittig in de omgang met andere honden want ze zijn vrij dominant. En daarin dus ook heel gefixeerd. Staren, dwingen en ze zetten dan hun lichaam in om hun ogen kracht bij te zetten.

Ik vind het hele mooie honden. Zit ook dingo in gefokt. En daarnaast schapendrijvers.

Maar het zijn geen beginnershonden. Tenminste de meeste niet.

Dat moet echt bij je passen ja. Heb toevallig van de week nog een stuk opgelopen met een meneer met een rood teefje.
Bijna net zo'n hyperfocus als Charlie, maar net niet dat gestoorde. Niet sociaal, maar ook niet agressief, gewoon geen interesse in andere honden.
Was er helemaal weg van. Niko ook, die houdt wel van pittige " hard to get" dames :mann:
De kleur van de vacht spreekt me niet zo aan, maar door de stevige compacte bouw en karakter ben ik ze steeds leuker gaan vinden.
Ik wil hierna een wat handzamer formaat, dus wie weet :D
Gebruikersavatar
lieke
Zeer actief
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 dec 2005 15:43
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:
Manu schreef:Ohhh.
Uma zou dit vreselijk vinden maar Manu staat hier al met open armen.
Had ik maar een villa met groot landgoed :jank: Luca komt vast heel goed terecht.

Hebben Cattles trouwens zo vaak gedragsproblemen?
Ja, die hebben heel vaak gedragsproblemen. Die hondjes zo zo specifiek op hun taak gefokt dat ze vaak niet aarden in een gezin waar ze niks te doen hebben. Eigenlijk zijn dit hondjes waarmee je MOET werken. Ze kunnen heel vaak geen rennende dieren of mensen verdragen in de zin dat ze er achteraan moeten en ze dan ook vaak in de hielen knauwen. Of erger. Dat doen ze bij koeien, schapen en dat hoort ook bij hun werk. Maargoed, dat is niet leuk bij kinderen op de fiets bv.

Wat ze ook vaak doen is heel veel blaffen. Deze blaft ook vrij veel staat er al. En ze zijn helemaal gefixeerd op speelgoed vaak. Bal of wat dan ook. Daar krijg je ze haast niet meer uit.

Verder zijn ze best pittig in de omgang met andere honden want ze zijn vrij dominant. En daarin dus ook heel gefixeerd. Staren, dwingen en ze zetten dan hun lichaam in om hun ogen kracht bij te zetten.

Ik vind het hele mooie honden. Zit ook dingo in gefokt. En daarnaast schapendrijvers.

Maar het zijn geen beginnershonden. Tenminste de meeste niet.

Nu is het natuurlijk wel zo dat die hondjes nooit krijgen wat ze nodig hebben. Dus dat ze dan gedragsproblemen hebben zegt eigenlijk meer over het leven dat ze aangeboden wordt dan over de honden zelf. Deze hond lijkt eigenlijk heel makkelijk te zijn maar woont dus ook in een bos met dieren en andere honden. Dat wil wel.

Ik zou haar ernstig afraden voor jou Gimmick. Je bindt dan echt de kat op het spek. Je hebt een stafford teef. Ze knokt nu met een teef. Jouw stafford zal daar zeker op in gaan op een manier die je niet gaat bevallen. En die Cattle weet niet dat ze een stafford voor zich heeft. Naast het feit dat een cattle dog een fysiek hele sterke hond is. Veel massa en snel als water. Kort en bonkig. Die houdt het prima een tijdje uit tegen je stafford dus dat gaat veel te ver door als er een keer mot komt. En bijna alle teven knokken wel een keertje als je ze samen zet. Niet doen dus. Plus dat je haar dit leven helemaal niet kan bieden. Ze is niet eens gewend aan de lijn te lopen terwijl jouw stafford nooit los is. Combi van helemaal niks als je het mij vraagt.

Deze hond moet lekker naar iemand met een groot perceel, een toffe reu en een druk en bezig leven. Super leuke hond om te zien en een prachtige hond om te nemen als je er de situatie voor hebt. Niet in de woonwijk tenzij je hele dagen met die hond op pad gaat. En haar gaat trainen en een taak geeft.
Ik ken een paar cattledogs en weet dus niet of die representatief voor het ras zijn maar wat ik er van heb gezien, zijn het working border collies in het kwadraat. Minstens. Bovendien laten ze zich zeker niet op de kop zitten door andere honden.
In ieder geval geen makkelijke honden die in mijn ogen niet zomaar ergens in een gezin met andere honden te plaatsen zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik ben het ook wel met Laeken eens..
Didge is hier nu vanaf eind mei en het is idd een apart slag hond. Pittig, maar ook erg leuk, maar je moet wel weten waar je aan begint denk ik. Ik heb eerst informatie gezocht en langs geweest bij iemand die heel veel ervaring heeft met cattles, om te weten of het echt iets voor mij zou zijn.
Didge heeft een echt cattlekarakter, maar is daarnaast ook nog eens veel te vroeg gecastreerd, met zes maanden, wat eea nog wat gecompliceerder maakt. Hier is het geen probleem en gaat het eigenlijk erg goed, maar ik ben alleen met mijn twee honden, wat ook zorgt voor rust in huis, wat voor hem wel heel belangrijk is.

@Gimmick, ik zou deze teef absoluut niet bij Gimmick zetten. Zelfde formaat teef, van dezelfde leeftijd, dat is wel heel wat anders dan een Mastin, die toch, denk ik een rustig en natuurlijk overwicht heeft.
Didge heeft ook een redelijk kort lontje, ook naar Layla toe, maar Layla kan dat prima de kop indrukken. Tussen twee teven van dezelfde leeftijd, van het zelfde kaliber, met dezelfde laag haar op de tanden, is dat denk ik toch wel vragen om problemen. Vergeet niet dat er in de cattle meerdere pittige rassen zitten, Dingo, Dalmaat, Australian sheperd en Bullterriër.... Ik noem Didge ook wel eens gekscherend klapkaakje van down under.
Het is echt weer een heel ander type dan de mechelaar, pittiger denk ik zelfs, in alle opzichten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Luca, Red Mottled Cattledog teef 3 jaar.

Ongelezen bericht door M@scha »

Een vergeet niet dat didge dan ook nog zijn kilometers maakt in de bergen
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”