Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Michel, Stafford reu

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door cloris »

Afbeelding

Naam: LANGZITTER Michel


Rasgroep: Terriers
Ras: Stafford
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: Bruin-wit


Gevonden: Ja
Kan bij andere honden: Onbekend
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Nee
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja


Omschrijving:

Michel is een gevonden hond, maar we hebben wel de eerste eigenaar kunnen spreken. Hier was bekend dat hij NIET bij kleine kinderen kan. Andere honden is wisselend, vooral met honden die lelijk naar hem doen is hij dominant. Ook kan hij eventjes alleen thuis blijven. We zoeken sportieve mensen die met hem op een leuke manier met hem aan de slag gaan.


Streekdierentehuis `t Julialaantje
Julialaantje 50
2283 TB Rijswijk
Telnr: 070-3902192
chaos
Zeer actief
Berichten: 2194
Lid geworden op: 11 apr 2004 10:42
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3
Locatie: Groningen

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door chaos »

Wat een mooie hond!
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hij is heel mooi en heel lief. het ergste is dat hij al bijna een jaar in het asiel zit. er zijn mensen gekomen die hem wilde hebben maar alleen om hem te "trainen" voor hondengevechten. daar werken we dus niet aan mee.
ellen
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Hilde »

Wow, wat een gaaf dier om te zien! Hoe oud is hij? Is het niets voor iemand die wil sporten?
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Michel is ongeveer 5 jaar jong en volgens een gedragstherapeut "makkelijk trainbaar" hij vind het ook leuk om dingen met je te doen.
ellen
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

michel "viert" morgen zijn 1 jarige verjaardag dat hij in het asiel zit :ugh: is er nu niemand die hem als hond wil hebben?
ellen
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door GrethavW »

Toch heeft hij iets in zijn uitstraling wat mij zegt dat het geen lieverdje is.
Dat is natuurlijk een eerste indruk en jullie kennen hem veel beter, maar dat is wel iets wat voor mij een reden zou zijn niet bij hem te gaan kijken.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef:
ellen en de birmanen schreef:michel "viert" morgen zijn 1 jarige verjaardag dat hij in het asiel zit :ugh: is er nu niemand die hem als hond wil hebben?
ellen
Dat hangt er denk ik van af wat de reden is dat hij absoluut niet bij kleine kinderen kan. Hoezo niet? Die worden opgevreten?
hij is kan erg onbehouwen uit de hoek komen maar of dat de reden is dat hij niet bij kleine kinderen kan weet ik niet.
GrethavW schreef:Toch heeft hij iets in zijn uitstraling wat mij zegt dat het geen lieverdje is.
Dat is natuurlijk een eerste indruk en jullie kennen hem veel beter, maar dat is wel iets wat voor mij een reden zou zijn niet bij hem te gaan kijken.
hij is 1 van de weinige kruising stafford in het asiel die nooit iemand wat heeft gedaan. hij is altijd blij en vrolijk als hij je ziet, vind hard lopen geweldig. als je dan nagaat dat hij al 1 jaar in een hok zit en qua gedrag niet achter uit is gegaan vind ik hem een stabiele hond.
het jammere is dat er alleen verkeerd volk op hem af komt en geen serieuze mensen.
ellen
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik vind deze foto, en de foto op de site, niet echt sprekend. Een foto is toch een eerste indruk. Ik zou daarom eens nieuwe foto's maken. Ook zou ik hem laten testen met katten, als dit mogelijk is. Hij wordt (liever) niet bij andere honden geplaatst, maar wellicht kan hij wel bij katten? Dat zou de doelgroep al wat verhogen.

Ik hoop dat deze hond gauw een passend baasje gaat vinden, ontzettend sneu..
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door _Leonie »

Inderdaad, een tevreden hond moe na het spelen met een bal komt vriendelijker over dan deze strakke blik.
Gebruikersavatar
Marc147
Actief
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 aug 2015 16:27
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Marc147 »

Sulluna schreef:Ik vind deze foto, en de foto op de site, niet echt sprekend. Een foto is toch een eerste indruk. Ik zou daarom eens nieuwe foto's maken. Ook zou ik hem laten testen met katten, als dit mogelijk is. Hij wordt (liever) niet bij andere honden geplaatst, maar wellicht kan hij wel bij katten? Dat zou de doelgroep al wat verhogen.

Ik hoop dat deze hond gauw een passend baasje gaat vinden, ontzettend sneu..
Ik vind eigenlijk de hele foto fout.

De foto is van bovenaf genomen, wat de foto afstandelijk maakt, de harde betonnen ondergrond past ook niet bij een lieve hond, en door het van bovenaf fotograferen wordt die ondergrond de hele achtergrond. En de foto is onderbelicht, ook door de onder/achtergrond. Allemaal dingen die potentiële baasjes misschien onbewust afschrikken.

Het valt mij trouwens op dat veel asiels weinig moeite en tijd steken in het maken van de foto('s), terwijl dat juist het visitekaartje is van de hond.
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door noekie »

Marc147 schreef:
Sulluna schreef:Ik vind deze foto, en de foto op de site, niet echt sprekend. Een foto is toch een eerste indruk. Ik zou daarom eens nieuwe foto's maken. Ook zou ik hem laten testen met katten, als dit mogelijk is. Hij wordt (liever) niet bij andere honden geplaatst, maar wellicht kan hij wel bij katten? Dat zou de doelgroep al wat verhogen.

Ik hoop dat deze hond gauw een passend baasje gaat vinden, ontzettend sneu..
Ik vind eigenlijk de hele foto fout.

De foto is van bovenaf genomen, wat de foto afstandelijk maakt, de harde betonnen ondergrond past ook niet bij een lieve hond, en door het van bovenaf fotograferen wordt die ondergrond de hele achtergrond. En de foto is onderbelicht, ook door de onder/achtergrond. Allemaal dingen die potentiële baasjes misschien onbewust afschrikken.

Het valt mij trouwens op dat veel asiels weinig moeite en tijd steken in het maken van de foto('s), terwijl dat juist het visitekaartje is van de hond.
Bij de meeste asielen zijn het vrijwilligers of medewerkers die de foto's maken en die zijn niet allemaal even ervaren.
Soms is het ook best lastig om foto's te maken als niet-fotograaf.
Ik merk het ook vaak dat ze toch niet helemaal zijn wat ik ervan geprobeerd heb te maken; ook heb je niet altijd veel tijd.
Ik moet bijv. gewoon de hele dag werken en kan pas na sluitingstijd foto's maken van de honden.
Wel probeer ik ze vaak los in onze bosverblijven te fotograferen en maak ook vaak na een tijdje weer nieuwe foto's.
Gebruikersavatar
Tanja Simba&Bella
Zeer actief
Berichten: 1797
Lid geworden op: 15 sep 2007 19:04

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Wat een knappert! Het is dat ik nu teveel weg ben om weer een hond te nemen, anders had hij hier zo kunnen komen.
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nou, het is niet ver van mij. Als het asiel goede/betere foto's wil, wil ik die best maken. Gratis uiteraard.
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Hilde »

Sulluna schreef:Nou, het is niet ver van mij. Als het asiel goede/betere foto's wil, wil ik die best maken. Gratis uiteraard.
Lief van je :ok:
Punzel
Zeer actief
Berichten: 4048
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:29
Aantal honden: 0

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Punzel »

Als die hond al een jaar in het asiel zit lijkt me dat genoeg tijd is geweest voor een betere foto en een leuker verhaal? Misschien een leuk filmpje? Die twee zinnen doen hem ook niet echt goed vind ik. Ik zou erbij zetten wat je hier ook zegt: Dat hij vijf jaar oud is en al een jaar in het asiel zit waar hij het ondanks alles toch goed doet. Dat hij blij is om je te zien en graag met je op stap gaat.. Vooral met dit soort honden zou ik toch wat meer moeite steken in het plaatsen van de hond.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Ik zal kijken of ik zondag, als ik weer naar het asiel ga, een betere en andere foto van Michel kan maken. Deze foto is gemaakt voor de krant en zij willen een standfoto en geen "speelfoto" . Wat het verhaal betreft over Michel, je kan het mooier maken dat het is, maar is dat eerlijk? Dan komen er mensen op af en die gaan teleurgesteld weg omdat de informatie die wij hebben gegeven niet klopt.
We weten weinig van Michel omdat hij is gevonden en alleen het ene telefoontje waarin werd gezegd dat hij niet met kleine kinderen kon, hebben gekregen.
Of hij met katten kan kunnen ze in het asiel altijd bekijken.
ellen
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
ellen en de birmanen schreef: We weten weinig van Michel omdat hij is gevonden
Hij zit er godbetert al een jaar, in dat asiel :roll: Dan kun je toch wel wat meer over een hond vertellen? Of hij wel of niet met katten kan had natuurlijk allang getest kunnen worden. En dat zinnetje dat hij niet met kleine kinderen kan zou mij als toekomstig eigenaar al zwaar tegenhouden. Want waaróm is dat? Wil hij ze opvreten? (spuit hem dan maar meteen af) of is hij gewoon lomp?
Inderdaad en staat hierboven ivm lomp gedrag. Dus kan eigenlijk wel mits voldoende beweging en juiste begeleiding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Hilde »

Een iets blijere standfoto kan ook wel toch? Ik vind het een mooie hond maar ik kan me voorstellen dat het verhaaltje en deze foto mensen afschrikt. Dan ga je toch liever voot de blije bek van een andere stafford.
Manu

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik vind het een enge hond zo vanaf de foto.
Net zo'n Stafford foto die bij een krantenartikel van een doodgebeten hond staat.
Manu

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Manu »

Nanna schreef:
Manu schreef:Ik vind het een enge hond zo vanaf de foto.
Net zo'n Stafford foto die bij een krantenartikel van een doodgebeten hond staat.
Hij heeft zo'n rare lul ook. Net een slurfje.
Maar dat geheel terzijde hoor ;-)
Ik wilde het niet zeggen :LOL:
Ik heb er zelfs even naar gestaard.
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Sientje »

Manu schreef:
Nanna schreef:
Manu schreef:Ik vind het een enge hond zo vanaf de foto.
Net zo'n Stafford foto die bij een krantenartikel van een doodgebeten hond staat.
Hij heeft zo'n rare lul ook. Net een slurfje.
Maar dat geheel terzijde hoor ;-)
Ik wilde het niet zeggen :LOL:
Ik heb er zelfs even naar gestaard.
:cool2: duidelijk. er moet écht een andere foto komen. :wink:
Punzel
Zeer actief
Berichten: 4048
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:29
Aantal honden: 0

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Punzel »

Nanna schreef: Hij zit er godbetert al een jaar, in dat asiel :roll: Dan kun je toch wel wat meer over een hond vertellen?
Dit dus. Ik zeg niet dat je het leuker hoeft te maken dan het is maar je kan toch wel iets leuks vertellen? Nu staat er letterlijk alleen maar 'kan niet met kinderen kan niet met honden en kan niet lang alleen thuisbljven'. Misschien handig om er ook bij te zetten wat er wel leuk is aan die hond? Ik selecteer mijn toekomstige hond alvast niet op alles wat ie 'niet' kan, namelijk. Hoe is hij tijdens het wandelen, vindt hij het leuk om met je te spelen op de wei, houdt ie van kroelen, is ie baasgericht, kent ie commando's.. Ik zou toch echt alles uit de kast halen in het belang van die hond om hem een keer te plaatsen en op deze manier gaat dat niet snel gebeuren denk ik zomaar.
Gebruikersavatar
Sientje
Zeer actief
Berichten: 802
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:52
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwe

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Sientje »

Punzel schreef:
Nanna schreef: Hij zit er godbetert al een jaar, in dat asiel :roll: Dan kun je toch wel wat meer over een hond vertellen?
Dit dus. Ik zeg niet dat je het leuker hoeft te maken dan het is maar je kan toch wel iets leuks vertellen? Nu staat er letterlijk alleen maar 'kan niet met kinderen kan niet met honden en kan niet lang alleen thuisbljven'. Misschien handig om er ook bij te zetten wat er wel leuk is aan die hond? Ik selecteer mijn toekomstige hond alvast niet op alles wat ie 'niet' kan, namelijk. Hoe is hij tijdens het wandelen, vindt hij het leuk om met je te spelen op de wei, houdt ie van kroelen, is ie baasgericht, kent ie commando's.. Ik zou toch echt alles uit de kast halen in het belang van die hond om hem een keer te plaatsen en op deze manier gaat dat niet snel gebeuren denk ik zomaar.
Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:Het ziet eruit of ie even aan een vangstok in een betonnen pit is gezet. Hop foto, en weer terug.
Dat zal gerust een bepaald publiek aanspreken maar dat is dus net niet het volk dat je voor zo'n hond wilt.
wel het volk wat nu inderdaad er op af komt.

Zou denk ik heel snel ingaan op het aanbod van Sulluna om betere foto's te maken ;) lekker ergens op een stukje groen, evt in spel met een balletje

En nee ik ben echt niet van de negatieve kanten van een hond weg te laten bij herplaatsing, maar zolang hij de kinderen niet opeet of extreem agressief is zou ik hier niet bij vermelden dat hij niet bij kinderen kan, lomp is in de ogen van een ieder anders ;)
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door noekie »

Punzel schreef:
Nanna schreef: Hij zit er godbetert al een jaar, in dat asiel :roll: Dan kun je toch wel wat meer over een hond vertellen?
Dit dus. Ik zeg niet dat je het leuker hoeft te maken dan het is maar je kan toch wel iets leuks vertellen? Nu staat er letterlijk alleen maar 'kan niet met kinderen kan niet met honden en kan niet lang alleen thuisbljven'. Misschien handig om er ook bij te zetten wat er wel leuk is aan die hond? Ik selecteer mijn toekomstige hond alvast niet op alles wat ie 'niet' kan, namelijk. Hoe is hij tijdens het wandelen, vindt hij het leuk om met je te spelen op de wei, houdt ie van kroelen, is ie baasgericht, kent ie commando's.. Ik zou toch echt alles uit de kast halen in het belang van die hond om hem een keer te plaatsen en op deze manier gaat dat niet snel gebeuren denk ik zomaar.
Dit dus; zoals ik eerder zei probeer ik in ons asiel regelmatig nieuwe foto's te maken zodat er verandering op de site komt en misschien wel een foto die iemand wel aanspreekt.
Het gros van onze honden is gevonden; via dierenpolitie of uit inbeslagname en dus niks bekend.
Je kan ontzettend veel uit het gedrag en karakter halen om een eerlijk maar ook positiever verhaaltje te maken.
Tuurlijk heeft een dier soms "negatieve" dingen maar de positieve moet je zeker ook vermelden.
We proberen alle honden te testen met katten en andere honden zodat je daar al meer van weet.
Gebruikersavatar
Demi
Zeer actief
Berichten: 10316
Lid geworden op: 13 jun 2003 13:14
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Demi »

Ik ben denk ik een van de weinige die echt als een blok voor hem valt :mrgreen:

Hij heeft iets in zijn ogen wat mij aantrekt. En nee ik zoek geen hond voor hondengevechten :wink:

Ik weet niet wat het is, maar hij heeft iets speciaals. Ik heb helaas geen plek anders was ik echt gaan kijken.

Maar inderdaad een leukere foto en een verhaal over hem wat wat meer positief is zal zeker in zijn voordeel werken :ok:
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door *Skye* »

Je bent niet de enige. Vanaf de eerste keer dat ik dit topic voorbij zag komen moet ik iedere keer kijken naar de foto's. Vanaf de eerste keer dacht ik echt wow, deze moet toch zo door een liefhebber van het ras geadopteerd worden. In mijn ogen is dit echt een hele mooie hond met een hele fijne uitstraling. En dat is heel wat als dat uit mijn hond komt want ik ben eigenlijk heel angstig van deze rassen en ik hou echt van langer haar en heel anders gebouwde honden. Maar toch, iets in deze hond pakt mij.

Hopelijk lukt het om met de tips van dit topic de advertentie zo aan te passen dat hij snel weg is.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik vind hem ook leuk hoor. Maar er zijn er zo veel.
Mensen die een stafford zoeken willen een hond met een blije bek zien, of lieve knuffelfoto's.
Gebruikersavatar
Gittje
Zeer actief
Berichten: 800
Lid geworden op: 15 apr 2005 17:43
Aantal honden: 1

Re: Michel, Stafford reu

Ongelezen bericht door Gittje »

Ik denk dat veel mensen hun keuze om kennis te gaan maken met een mogelijke adoptiehond maken op basis van foto's en de bijkomende info/omschrijving.

Als ik lees wat voor info gegeven wordt over de hond, zou je denken dat Michel pas in het asiel is opgenomen en nog weinig geweten is over hem. Maar hij zit er al een jaar :scratch:

Nodigt alvast niet uit om nader kennis te maken met de hond, zeker niet als het uitzicht niet primeert.
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”