Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

14 jarige schapendoes zoekt plek

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Habibi »

14 jarige schapendoesteef Heavy zoekt met enige spoed een plek.






Ik kwam deze tegen via Facebook.

Wellicht dat iemand hier uitkomst kan bieden.
Ikzelf helaas niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door annnie »

Oh jee, wat verdrietig. Dat is toch niet een forum hond?
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik neem aan van niet?


Maar het verhaal is er nu eens wel echt één waarvan ik hoop dat er vlot een oplossing is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heb er al de hele dag een knoop van in mijn buik.

Maar heb de praktijk ook geattendeerd op de schapendoesvereniging, de schapendoesclub, via Facebook veel gedeeld onder de doezenmensen etc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Zeer actief
Berichten: 11753
Lid geworden op: 30 okt 2008 13:07
Aantal honden: 3
Locatie: ede

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door *Esther »

Habibi schreef:Ik neem aan van niet?


Maar het verhaal is er nu eens wel echt één waarvan ik hoop dat er vlot een oplossing is.
Assistente van de kliniek belde vanmorgen. Ze mag voor een korte periode wel bij ons in t pension maar dat is niet ideaal. Maar waar vind je een plek in huiselijke omgeving?
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb ook contact gehad en het is maar zeer de vraag nog, of het echt tijdelijk is of toch permanent.
Afbeelding
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door noekie »

Hilly45 schreef:Ik heb ook contact gehad en het is maar zeer de vraag nog, of het echt tijdelijk is of toch permanent.
Wat ik gelezen heb van de eigenaar; is dat mevrouw heel snel achteruit gaat en blind wordt en daardoor niet meer op zichzelf kan wonen.
In hoeverre ze tijdelijk opgenomen wordt of permanent moet verhuizen heb ik niet terug kunnen vinden in het verhaal
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door annnie »

Heavy schreef:
annnie schreef:Oh jee, wat verdrietig. Dat is toch niet een forum hond?
Mijn Schapendoes heet Jip en de herder heet Heavy :wink:
Ik zag het vanmorgen ook voorbij komen en heb het gedeeld in de schapendoesfacebookgroepen maarja de meeste mensen hebben al een paar honden net als ik

Hopelijk heeft iemand ruimte :(

Maar eerlijk gezegd zou ik in dit geval het ook niet raar vinden als de hond ingeslapen wordt
Hoe moet zo'n oud doesje nog aan een nieuw huis wennen?

Aaah dat was het belletje wat ik vaag hoorde rinkelen. Ik hoop ook heel hard dat er een oplossing gevonden wordt
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Cleva schreef:
Hilly45 schreef:Ik heb ook contact gehad en het is maar zeer de vraag nog, of het echt tijdelijk is of toch permanent.
Een hond van 14 is per definitie tijdelijk. Behalve kleine hondjes, die maken nog weleens een uitschieter richting de 20. Schapendoezen nooit.
Voor de hond vind ik inslapen ook het best maar het moet voor de eigenaar ook te vreten blijven.
Ja, ik meende bijna 14jaar.

Is inslapen het best, als je verder nog wel redelijk fit bent als hondje?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Kells schreef:
Hilly45 schreef:Ik heb ook contact gehad en het is maar zeer de vraag nog, of het echt tijdelijk is of toch permanent.
Hoe lang zal dat hondje nog leven? 14 is al heel wat.
Ja, dat kun je nooit voorspellen he? Schapendoesjes worden volgens mij zo gemiddeld 14-16jaar, ken ook wel schapendoesje die 18 is geworden. Maar ja, ook genoeg die de 14 niet halen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

noekie schreef:
Hilly45 schreef:Ik heb ook contact gehad en het is maar zeer de vraag nog, of het echt tijdelijk is of toch permanent.
Wat ik gelezen heb van de eigenaar; is dat mevrouw heel snel achteruit gaat en blind wordt en daardoor niet meer op zichzelf kan wonen.
In hoeverre ze tijdelijk opgenomen wordt of permanent moet verhuizen heb ik niet terug kunnen vinden in het verhaal
Dat is ook niet duidelijk, maar wat ik zo lees, lijkt het eerder te gaan om een definitieve herplaatsing. Maar dat is mijn gevoel.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hilly45 schreef:Heb er al de hele dag een knoop van in mijn buik.

Maar heb de praktijk ook geattendeerd op de schapendoesvereniging, de schapendoesclub, via Facebook veel gedeeld onder de doezenmensen etc.
Eerlijk is eerlijk, ik moest ook meteen aan jou denken.
Wat al eerder gezegd is, klopt.. het is voor zo'n oud hondje altijd "tijdelijk"... maar als het dier verder nog relatief gezond van lijf en leden is, is dan echt inslapen de enige optie? Er zal toch wel iemand te vinden zijn die ruimte in huis en hart heeft? Nee, ik bedoel niet letterlijk dat jij hem/haar in huis moet nemen ;-) maar misschien zou dat juist fijn zijn? Voor hondje en jou?

Ook oude hondjes kunnen heel veel liefde nog geven, ook als er wat ouderdomskwaaltijes zijn. Ik begrijp waarom er nu aan (tijdelijk) herplaatsen wordt gedacht maar het is wel voor het dier ook een hele onderneming. En voor het vrouwtje ook dieptriest. Kan er geen buddy worden gevonden? Wel bij vrouwtje blijven maar zorgtaken uitbesteden?

Suzanne
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Kells schreef:
Hilly45 schreef:
Cleva schreef:
Hilly45 schreef:Ik heb ook contact gehad en het is maar zeer de vraag nog, of het echt tijdelijk is of toch permanent.
Een hond van 14 is per definitie tijdelijk. Behalve kleine hondjes, die maken nog weleens een uitschieter richting de 20. Schapendoezen nooit.
Voor de hond vind ik inslapen ook het best maar het moet voor de eigenaar ook te vreten blijven.
Ja, ik meende bijna 14jaar.

Is inslapen het best, als je verder nog wel redelijk fit bent als hondje?
Het klinkt hard, maar het is beter dan je laatste tijd uit moeten zitten in een asiel.
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar dan zeg je ook wat, een asiel..... Er wordt gezocht naar een fijn plekje, geen asiel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

~Suzanne~ schreef:
Hilly45 schreef:Heb er al de hele dag een knoop van in mijn buik.

Maar heb de praktijk ook geattendeerd op de schapendoesvereniging, de schapendoesclub, via Facebook veel gedeeld onder de doezenmensen etc.
Eerlijk is eerlijk, ik moest ook meteen aan jou denken.
Wat al eerder gezegd is, klopt.. het is voor zo'n oud hondje altijd "tijdelijk"... maar als het dier verder nog relatief gezond van lijf en leden is, is dan echt inslapen de enige optie? Er zal toch wel iemand te vinden zijn die ruimte in huis en hart heeft? Nee, ik bedoel niet letterlijk dat jij hem/haar in huis moet nemen ;-) maar misschien zou dat juist fijn zijn? Voor hondje en jou?

Ook oude hondjes kunnen heel veel liefde nog geven, ook als er wat ouderdomskwaaltijes zijn. Ik begrijp waarom er nu aan (tijdelijk) herplaatsen wordt gedacht maar het is wel voor het dier ook een hele onderneming. En voor het vrouwtje ook dieptriest. Kan er geen buddy worden gevonden? Wel bij vrouwtje blijven maar zorgtaken uitbesteden?

Suzanne
Als het baasje ergens wordt opgenomen, wat de bedoeling is, dan zal een buddy te weinig zijn vermoed ik.

Ik snap verder je denkwijze.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Kells schreef: Snap ik, maar hoeveel mensen zijn er die zo'n oudje willen hebben? Honden redders zijn er zat. Als voorbeeld kan ik een 14jarige setter reu noemen. Die hond kwam terecht bij zo'n hondenredder die al 2 of 3 setters uit de Mediterrane landen had geadopteerd. Zou zo'n oudje gelukkig worden in een vreemde roedel? Ik denk het niet. Zo'n hond moet alleen een baas en geen roedel.
Ik denk dat dat klopt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door kipo »

En van de andere kant.... Linda was bijna 12 toen ze bij ons kwam. Ander huis, ander klimaat, totáál andere wereld dan een Spaans asiel. En 12 is voor een hond van haar formaat (66cm, 38 kg) oud. En die heeft zich fantastisch aangepast, ik durf te beweren dat ze geniet van haar leven bij ons.
Ik ben niet tegen euthanasie, maar als zich een andere optie voordoet, lijkt mij dat best de moeite waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hilly45 schreef:
Kells schreef: Snap ik, maar hoeveel mensen zijn er die zo'n oudje willen hebben? Honden redders zijn er zat. Als voorbeeld kan ik een 14jarige setter reu noemen. Die hond kwam terecht bij zo'n hondenredder die al 2 of 3 setters uit de Mediterrane landen had geadopteerd. Zou zo'n oudje gelukkig worden in een vreemde roedel? Ik denk het niet. Zo'n hond moet alleen een baas en geen roedel.
Ik denk dat dat klopt.
Nou, Hilly :I:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro was op zijn veertiende nog helemaal fris en bij. Liep vol zelfvertrouwen allerlei nieuwe situaties in. Die had een herplaatsing vast niet leuk gevonden maar ook weer niet zoveel erger dan op zijn zevende. Het hangt ook wel van de hond af.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hilly45 schreef:
Kells schreef: Snap ik, maar hoeveel mensen zijn er die zo'n oudje willen hebben? Honden redders zijn er zat. Als voorbeeld kan ik een 14jarige setter reu noemen. Die hond kwam terecht bij zo'n hondenredder die al 2 of 3 setters uit de Mediterrane landen had geadopteerd. Zou zo'n oudje gelukkig worden in een vreemde roedel? Ik denk het niet. Zo'n hond moet alleen een baas en geen roedel.
Ik denk dat dat klopt.
Dat weet ik niet noodzakelijkerwijs...
Ik herinner me Guinnie ;-) die terecht kwam met haar 12 jaar in een roedeltje van 2 jonge reuen.... ik heb toch stellig niet de indruk dat ze dat heel vervelend vond; ze heeft nog 4 jaar lang "de tijd van haar leven" gehad en wij met haar.
Ik snap ook heel goed dat dat hond-afhankelijk is!

Suzanne
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lothian schreef:Zorro was op zijn veertiende nog helemaal fris en bij. Liep vol zelfvertrouwen allerlei nieuwe situaties in. Die had een herplaatsing vast niet leuk gevonden maar ook weer niet zoveel erger dan op zijn zevende. Het hangt ook wel van de hond af.
Precies. Idem voor Taartje. Die zou ik nu - met een leeftijd van 13, 14 jaar - ook nog prima kunnen herplaatsen als het noodzakelijk was. Als mensen lief voor haar zijn en haar vertroetelen, vindt ze het al snel allemaal prima. Zij heeft totaal geen moeite met veranderingen en voelt zich heel snel op haar gemak bij nieuwe mensen en in een nieuwe omgeving. Maar ik snap dat dat voor een hond die veel gevoeliger is voor veranderingen een heel ander verhaal kan zijn.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Er is onlangs een markiesje van 15,5 jaar herplaatst na overlijden van z'n baas. Die doet het prima op z'n nieuwe adres. Bij hem was er inderdaad geen reden om te denken dat inslapen de meest vriendelijke optie voor de hond was
flamme
Zeer actief
Berichten: 15273
Lid geworden op: 06 jul 2007 19:45
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door flamme »

Waar lees je dat?
Ik lees alleen dat er meer bekend is maar dat dat wegens privacy niet gedeeld kan worden?

Ik hoop dat er een goede oplossing komt voor het oudje :ugh:
Gebruikersavatar
*Esther
Zeer actief
Berichten: 11753
Lid geworden op: 30 okt 2008 13:07
Aantal honden: 3
Locatie: ede

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door *Esther »

Het schijnt idd naar tevredenheid geregeld te zijn. Mooi, in zo'n korte tijd ook!
flamme
Zeer actief
Berichten: 15273
Lid geworden op: 06 jul 2007 19:45
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door flamme »

Dat zou heel fijn zijn voor het hondje! Ik hoop het zo voor het beestje!
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: 14 jarige schapendoes zoekt plek

Ongelezen bericht door Habibi »

Oh, fijn!

Ik hoop het voor het baasje en het hondje.

Je moet er toch niet aan denken, seni-verplicht opgenomen worden, en dan niet weten wat je met je 14 jaar oude hondje aan moet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”