Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tijdelijke oppas gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Jojanneke2009
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2019 10:08
Aantal honden: 1

Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door Jojanneke2009 »

Hoi,

Voor onze hond van 8 maanden, zoeken we een fijne, lieve en tijdelijke oppas die bij ons aan huis op kan passen. Joep is veel aan het leren, het alleen zijn is nog iets wat hij spannend vind en daarom zouden we graag willen dat iemand hem gezelschap kan houden wanneer wij er niet kunnen zijn.

We zoeken iemand die bereid is om Joep op de manier te benaderen zoals wij dat nu aan het leren zijn. Wel communiceren niet commanderen, tijd en aandacht nemen om te leren wat zijn gedrag en lichaamstaal ons wil vertellen en daar ook op reageren. Dit d.m.v. het aanbieden van begrenzing, veiligheid, plezier en volwaardig contact te maken. Ik begreep dat ik hier geen linkjes mag plaatsen naar de theorie waar we ons in verdiepen, maar het mag duidelijk zijn dat dit haaks staat op de dominantie theorie. Hier geen bench, commando's, straffen...

We wonen in Paterswolde (bovenin de kop van drenthe) ongeveer 8 km van Groningen af. We zoeken iemand die maandag en woensdag beschikbaar is (tot 15:00 op maandag en tot 13:00 op woensdag). Het zou kunnen dat deze dagen veranderen naar dinsdag en donderdag (tot 15:00) Het lijkt mij fijn als we iemand kunnen vinden die tijd heeft (dacht zelf aan werkzoekende of student).

Hoor het graag in de reacties hieronder.
Groeten
jojanneke
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door fenneke »

Hoe tijdelijk is tijdelijk ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jojanneke2009 schreef:Ik begreep dat ik hier geen linkjes mag plaatsen naar de theorie waar we ons in verdiepen
Waaruit heb je dat begrepen? Ik zie zo vaak linkjes voorbij komen naar allerlei sites en bij mijn weten mag dat ook gewoon. Hoe dan ook: plaats eens een linkje, ik ben nieuwsgierig :ok: .
Sandra&co

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Bijna niemand hangt hier de dominantie-theorie nog aan. Alleen wat oude fossielen die je toch al niet meer serieus hoeft te nemen.
Linkjes mag je gewoon plaatsen, we hebben hier een paar stofzuigerteam-accountjes (te herkennen aan de groene/oranje gebruikersnamen) die dingen die niet mogen, opzuigen. Dus dat merk je snel genoeg. Maar in de praktijk wordt er eigenlijk nooit moeilijk gedaan.
Jojanneke2009
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2019 10:08
Aantal honden: 1

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door Jojanneke2009 »

Het is een kruising. Ik zal proberen een foto te plaatsen. Kleine hond, heeft wel iets van een podenco en terriër. Tijdelijk is een aantal maanden. Tot de hond wat langer alleen kan zijn. Ik verwacht dat we hier nog wel een langere tijd voor nodig hebben. Meer info waar we in de opvoeding mee bezig zijn:
https://samenwijsmetjehond.nl
Jojanneke2009
geregistreerd lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2019 10:08
Aantal honden: 1

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door Jojanneke2009 »

Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door Hakkene »

Geinig hondje!

Ik zat die website eens te bekijken, hoe moet ik dit zien:

“We werken zonder correcties (zowel fysiek als verbaal)”

Mag je bij deze methode nog geen “nee, denk erom” tegen je hond zeggen? Hoe werkt dat dan? Ben oprecht nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Tijdelijke oppas gezocht

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afleiden kan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”