Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: oppas voor af en toe

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Hoi allemaal,

ik waag hier een poging: Ik zoek een oppasadres waar Mara af en toe naartoe kan. Het komt niet heel vaak voor, maar soms is opvang toch wel handig. Binnenkort hebben we bv een bruiloft (avond). We kunnen voor dan geen oppas thuis krijgen. Onze baby kan wel een nachtje gaan logeren bij opa en oma, maar Mara niet, dus ik blijf thuis en mijn man gaat alleen naar de bruiloft. Niet echt leuk natuurlijk. En straks willen we ook wel eens een dagje met onze zoon er uit. Voor dat soort situaties zoek ik dus een oppasadres.

Mara is een hele lieve, rustige hond, soms merk je niet eens dat ze er is. Ze ligt graag in haar mand of op de bank. Ze is gewend aan katten, kippen en een baby. Ze gaat graag wandelen en vindt het dan fijn om lekker te snuffelen. Ze kan ook op flink tempo doorstappen, maar houdt wel rekening met de persoon aan de andere kant van de lijn.

Ze is wel erg gehecht aan thuis en aan ons, ik heb geen idee hoe ze gaat reageren wanneer we haar ergens achter laten. Ik zoek dus een plek die ze kan leren kennen en die vertrouwd voor haar kan worden. Dit zal tijd gaan kosten, dus ik zoek iemand waar we eerst, met Mara, een kopje koffie kunnen drinken, de keer erna eens een half uurtje weg en zo rustig opbouwen.
Ook belangrijk: ik vrees dat ze bij een oppasadres niet alleen thuis kan blijven. Het heeft bij ons maanden gekost en inmiddels kan ze bijna 6 uur alleen blijven. In haar gastgezin ging het ook goed, maar daar waren een paar stabiele honden, dat zal genoeg steun hebben gegeven.

Betaald of een wederzijdse oppas, het is allemaal goed. Mara is wagenziek (ook nog, poe poe, maar goed dat we zo blij met haar zijn :tongue: ), een half uur reisafstand vanaf Reuver is wel de max.
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Van wat ik op dit forum zo van jouw roedel mee krijg, denk ik dat ook wel ja :)

Arnhem, dat is toch al gauw een uur rijden. Ik zal er eens over denken, misschien kunnen we in ieder geval eens een keer een gezamenlijke wandeling maken. Als de klik tussen de honden er is, heb ik er al meer vertrouwen in dat het wel goed komt met Mara op een ander adres en dat is natuurlijk heel veel waard.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En oppas bij jou thuis? Is dat een optie?

Suzanne
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Zinodo schreef:
GalgoMara schreef:Van wat ik op dit forum zo van jouw roedel mee krijg, denk ik dat ook wel ja :)

Arnhem, dat is toch al gauw een uur rijden. Ik zal er eens over denken, misschien kunnen we in ieder geval eens een keer een gezamenlijke wandeling maken. Als de klik tussen de honden er is, heb ik er al meer vertrouwen in dat het wel goed komt met Mara op een ander adres en dat is natuurlijk heel veel waard.
Ja natuurlijk, leuk! Anders kan je ons dan altijd als backup backup optie houden haha :ok: onze honden zijn reuzeopen en lief voor andere honden, alleen Doortje moet soms wat ontdooien maar als het om een respectvolle en niet al te superdrukke hond gaat komt dat binnen no time ook goed :mann:
Lief :) een keer wandelen vind ik sowieso wel leuk! Mara kan ook wat gereserveerd zijn naar andere honden, en als ze heel druk op haar afkomen vindt ze het te spannend. We krijgen eigenlijk nauwelijks kans om Mara rustig te laten ontdekken en te zien of ze zou willen spelen. Tijdens een wandeling waar ze los kunnen en een stuk samen oplopen, kunnen ze het zich zelf uitzoeken. Ik gun Mara dat contact, we merken steeds meer dat ze het wel wil
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

~Suzanne~ schreef:En oppas bij jou thuis? Is dat een optie?

Suzanne
Dat zou de meest ideale oplossing zijn, dat kan Mara prima handelen. Alleen een vreemde in huis is voor mijn man absoluut geen optie. Daarbij, degenen die ik heb gevonden die dat professioneel doen, willen dat voor minimaal een week.
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Odi »

Frootje schreef:Reuver ligt in Limburg toch? Waarschijnlijk nog steeds niet echt in de buurt van Maastricht, anders had ze er hier wel bij gekund. :tongue: Froo vindt andere honden wel prima (en na een tijdje zelfs wel leuk) als ze niet opdringerig zijn en haar (weinig subtiele :engel: ) taal gewoon begrijpen. En ik ben op een paar lesdagen na meestal wel thuis. Maar ik weet dus niet hoe ver het precies is. :Q:

Reuver - Maastricht is iets van 65 km
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Zinodo schreef:
GalgoMara schreef:
Zinodo schreef:
GalgoMara schreef:Van wat ik op dit forum zo van jouw roedel mee krijg, denk ik dat ook wel ja :)

Arnhem, dat is toch al gauw een uur rijden. Ik zal er eens over denken, misschien kunnen we in ieder geval eens een keer een gezamenlijke wandeling maken. Als de klik tussen de honden er is, heb ik er al meer vertrouwen in dat het wel goed komt met Mara op een ander adres en dat is natuurlijk heel veel waard.
Ja natuurlijk, leuk! Anders kan je ons dan altijd als backup backup optie houden haha :ok: onze honden zijn reuzeopen en lief voor andere honden, alleen Doortje moet soms wat ontdooien maar als het om een respectvolle en niet al te superdrukke hond gaat komt dat binnen no time ook goed :mann:
Lief :) een keer wandelen vind ik sowieso wel leuk! Mara kan ook wat gereserveerd zijn naar andere honden, en als ze heel druk op haar afkomen vindt ze het te spannend. We krijgen eigenlijk nauwelijks kans om Mara rustig te laten ontdekken en te zien of ze zou willen spelen. Tijdens een wandeling waar ze los kunnen en een stuk samen oplopen, kunnen ze het zich zelf uitzoeken. Ik gun Mara dat contact, we merken steeds meer dat ze het wel wil
Nomi kan nogal enthousiast zijn in eerst instantie, vooral als ze een ander windekind ziet, dan is ze bliiiiiiij :gjump: wel accepteert ze feilloos de grenzen van andere honden en heeft ze er echt respect voor. Maar om Mara niet bang te maken is het helemaal geen probleem als we inderdaad samen gaan wandelen om Nomi de eerste 5 minuutjes nog aan de lijn te houden totdat ze normaal kan doen :engel: de andere twee begroeten en doen voor de rest hun ding totdat er contact wordt gezocht vanuit de andere partij. Voor de rest zijn ze vooral vrolijk rond aan het sjeezen en iedereen mag zich aansluiten wat hun betreft :E: ik ben benieuwd of ze Mara ook meekrijgen aan de lang-leve-de-lol :engel:
Dat zou fantastisch zijn, als ze Mara meekrijgen. Ik denk dat het er bij Mara wel in zit, het speelse. Als ze denkt dat niemand kijkt kan ze ook echt als een blij ei door de tuin sjezen. Ze moet het denk ik gewoon leren.

We zien niet vaak andere windhonden helaas, maar alsdan begint Mara wel te piepen :D

Laten we kijken of we een keer kunnen afspreken, ik stuur je wel een pm
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Frootje schreef:Reuver ligt in Limburg toch? Waarschijnlijk nog steeds niet echt in de buurt van Maastricht, anders had ze er hier wel bij gekund. :tongue: Froo vindt andere honden wel prima (en na een tijdje zelfs wel leuk) als ze niet opdringerig zijn en haar (weinig subtiele :engel: ) taal gewoon begrijpen. En ik ben op een paar lesdagen na meestal wel thuis. Maar ik weet dus niet hoe ver het precies is. :Q:
Wat lief dat je op een vreemde hond wilt passen :)
Ligt er een beetje aan waar in Maastricht, het zal tussen de 45 en 60 minuten rijden zijn.

Ik ben best bereid eens met Mara te proberen of een langere afstand lukt. Ze krijgt altijd Primatour, maar op een gegeven moment gaat ze ook zitten stressen. En toch staat ze altijd te huppelen bij de auto en springt ze er zelf in, want auto=met vrouwtje op pad :)

Ik had de oproep hier wat eerder moeten plaatsen, die bruiloft volgende week is in Maastricht :scratch:

Ik pm jou deze week ook even!
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna? :engel:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Nanna heeft me eerder dit jaar al eens opvang voor Mara aangeboden, toen ik zat met hoe we het rondom mijn bevalling moesten doen. Ook weer een afstandsissue, ik zit hier in een uithoek .....
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

GalgoMara schreef:
~Suzanne~ schreef:En oppas bij jou thuis? Is dat een optie?

Suzanne
Dat zou de meest ideale oplossing zijn, dat kan Mara prima handelen. Alleen een vreemde in huis is voor mijn man absoluut geen optie. Daarbij, degenen die ik heb gevonden die dat professioneel doen, willen dat voor minimaal een week.
Maar je zoekt het nu op een forum toch? Daar zitten mensen waar je heus eerst mee kennis kunt maken. Als het voor de hond het beste is kan je man er dan niet overheen stappen?

Suzanne
Jules01
Zeer actief
Berichten: 663
Lid geworden op: 06 jun 2017 09:56
Aantal honden: 2

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Jules01 »

Archie zou het gewelidg vinden om een renmaatje te hebben.
Joia zal het accepteren en fijn vinden dat zij een keer niet het doelwit is.
Maar wij wonen bij Tiel :ugh:
Als je een keer hier in de buurt iets hebt, ze is welkom!
Gebruikersavatar
Hanneke2
Zeer actief
Berichten: 14267
Lid geworden op: 30 nov 2002 22:22
Aantal honden: 2

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jammer dat je zo ver weg zit! Een katvriendelijke dame als logé zou hier best kunnen, nu mijn huishouden gehalveerd is (Lilo overleden, Morrispoes verhuisd naar dochter en zoon het huis uit).
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gebruikersavatar
Galga's
Zeer actief
Berichten: 605
Lid geworden op: 10 mar 2018 11:12
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6
Locatie: WFO

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Galga's »

Jammer dat Enkhuizen net iets te ver weg is :engel:

Ken je Royal Dog Resort in Geleen? Staat goed aangeschreven bij windhonden liefhebbers en ligt bij jou in de buurt (Geleen-Reuver 36 minuten volgens Google Maps).
http://www.royaldogresort.nl/
Afbeelding
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

~Suzanne~ schreef:
GalgoMara schreef:
~Suzanne~ schreef:En oppas bij jou thuis? Is dat een optie?

Suzanne
Dat zou de meest ideale oplossing zijn, dat kan Mara prima handelen. Alleen een vreemde in huis is voor mijn man absoluut geen optie. Daarbij, degenen die ik heb gevonden die dat professioneel doen, willen dat voor minimaal een week.
Maar je zoekt het nu op een forum toch? Daar zitten mensen waar je heus eerst mee kennis kunt maken. Als het voor de hond het beste is kan je man er dan niet overheen stappen?

Suzanne
Wellicht als ik voldoende zeur :lol1: Het begint af en toe ook wel vervelend te worden dat we zoveel moeten laten, en ik ga er vanuit dat we nog heel lang van Mara mogen genieten, dus we moeten ook wel iets. Als we iemand leren kennen is dat natuurlijk prima. Maar ik verwacht eigenlijk dat iedereen hier zelf dieren heeft, en het zal ook wel eens om een overnachting gaan.

Wmb is iemand in huis het meest ideaal en ik verwacht dat ik mijn man ook wel overgehaald krijg, als het om een vast persoon gaat. Maar ik heb nog niemand gevonden die incidenteel wil oppassen, in huis, met evt af en toe eens een overnachting.
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Wat een lieve reacties! Inderdaad jammer dat jullie zo ver weg zitten :)

Royal Dog Resort kende ik nog niet, dat ziet er goed uit! Daar gaan we zeker even contact mee opnemen.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Shibby »

Als Lou haar te pruimen vindt (die is onwijs wisselend met andere honden), is ze hier wel welkom. Ik woon bij Weert, volgens stomstom 40 minuten vanaf Reuver. Koos de kat vindt honden geweldig en ik heb hier genoeg mogelijkheden om te wandelen vanuit huis of een 5 minuutjes met de auto.
Ik werk alleen super onregelmatig dus het is altijd maar de vraag of ik kan. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik vind het lastig in te schatten met mijn oudste. Maar we zouden sowieso eens samen kunnen wandelen om te kijken hoe ze op elkaar reageren. Mijn weim vind alles gezellig en is heel zachtaardig, maar bij Kyra is het belangrijk om rustig nieuw contact op te bouwen. Daarnaast kan ze nogal lomp zijn in haar spel bij de honden die ze kent, maar dat is natuurlijk iets waarin ik haar kan afremmen.

Ik woon in Reuver (volgens mij kennen we elkaar zelfs al van de zwangerfit :wink: ) dus een rondje samen wandelen is makkelijk te regelen.
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Shibby schreef:Als Lou haar te pruimen vindt (die is onwijs wisselend met andere honden), is ze hier wel welkom. Ik woon bij Weert, volgens stomstom 40 minuten vanaf Reuver. Koos de kat vindt honden geweldig en ik heb hier genoeg mogelijkheden om te wandelen vanuit huis of een 5 minuutjes met de auto.
Ik werk alleen super onregelmatig dus het is altijd maar de vraag of ik kan. :wink:
Tof, dank je voor je berichtje! Weert is inderdaad nog wel te doen, laatst hebben we 50 minuten gereden en dat heeft madam prima doorstaan. Mocht het nodig zijn, stuur ik je een berichtje, kun je kijken of je dan mogelijkheden hebt!
GalgoMara
Actief
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 mar 2018 10:42
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Veronique & Kyra schreef:Ik vind het lastig in te schatten met mijn oudste. Maar we zouden sowieso eens samen kunnen wandelen om te kijken hoe ze op elkaar reageren. Mijn weim vind alles gezellig en is heel zachtaardig, maar bij Kyra is het belangrijk om rustig nieuw contact op te bouwen. Daarnaast kan ze nogal lomp zijn in haar spel bij de honden die ze kent, maar dat is natuurlijk iets waarin ik haar kan afremmen.

Ik woon in Reuver (volgens mij kennen we elkaar zelfs al van de zwangerfit :wink: ) dus een rondje samen wandelen is makkelijk te regelen.
Inderdaad, wat grappig! Ik loop regelmatig in het weekend bij het zwembad in de buurt, dus samen wandelen is zeker zo geregeld.

Ik vind het lastig in te schatten hoe het met Mara zal gaan. In het begin waren alle honden eng, en inmiddels zoekt ze zelf steeds meer toenadering, ze probeert zelfs af en toe te spelen maar ze weet gewoon nog niet zo goed hoe. Afgelopen zaterdag tijdens de hondenwandeling zocht ze zelfs een enorme Cane Corso op. Bij die hondenwandeling zijn we nu 4 keer geweest en ze komt langzaam los, en gaat ook wat meer bij mij vandaan. Dus Mara heeft ook echt tijd nodig, en opdringerige honden gaat ze uit de weg.


Ik pb je!
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

GalgoMara schreef:
Veronique & Kyra schreef:Ik vind het lastig in te schatten met mijn oudste. Maar we zouden sowieso eens samen kunnen wandelen om te kijken hoe ze op elkaar reageren. Mijn weim vind alles gezellig en is heel zachtaardig, maar bij Kyra is het belangrijk om rustig nieuw contact op te bouwen. Daarnaast kan ze nogal lomp zijn in haar spel bij de honden die ze kent, maar dat is natuurlijk iets waarin ik haar kan afremmen.

Ik woon in Reuver (volgens mij kennen we elkaar zelfs al van de zwangerfit :wink: ) dus een rondje samen wandelen is makkelijk te regelen.
Inderdaad, wat grappig! Ik loop regelmatig in het weekend bij het zwembad in de buurt, dus samen wandelen is zeker zo geregeld.

Ik vind het lastig in te schatten hoe het met Mara zal gaan. In het begin waren alle honden eng, en inmiddels zoekt ze zelf steeds meer toenadering, ze probeert zelfs af en toe te spelen maar ze weet gewoon nog niet zo goed hoe. Afgelopen zaterdag tijdens de hondenwandeling zocht ze zelfs een enorme Cane Corso op. Bij die hondenwandeling zijn we nu 4 keer geweest en ze komt langzaam los, en gaat ook wat meer bij mij vandaan. Dus Mara heeft ook echt tijd nodig, en opdringerige honden gaat ze uit de weg.


Ik pb je!
Kyra blijft bij de eerste wandelingen sowieso aan de riem. Kunnen ze fijn samen even aftasten haha.
Sari is met kennismaken uitermate beleefd dus dat zal wel loslopen!

Ga je zo ff antwoorden.
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Gezocht: oppas voor af en toe

Ongelezen bericht door Soooof »

GalgoMara schreef:
~Suzanne~ schreef:En oppas bij jou thuis? Is dat een optie?

Suzanne
Dat zou de meest ideale oplossing zijn, dat kan Mara prima handelen. Alleen een vreemde in huis is voor mijn man absoluut geen optie. Daarbij, degenen die ik heb gevonden die dat professioneel doen, willen dat voor minimaal een week.
Waar je misschien ook nog zou kunnen kijken is hondenoppas.nl. Daar bieden particulieren dit ook aan, voor juist kortere perioden. Toen onze hond een pup was en nog niet alleen thuis kon blijven, maar wij samen een avond weg moesten waar we echt niet onderuit konden, hebben we via deze site een oppas voor hem gevonden die gewoon die avond in ons huis gezeten heeft. Eigenlijk niet anders dan kinderoppas. Uiteraard; het zijn allemaal particulieren, dus je moet even kritisch kijken naar wie het zijn, hoe ze met je hond omgaan, eerst kennismaken etc, (wederom, eigenlijk niet anders dan kinderoppas :mrgreen: ) maar bij ons is het heel goed uitgepakt. Degene die dat toen een avondje deed, bleek perfect voor ons en onze hond en is nog steeds iemand die ons uit de brand helpt wanneer nodig. (Overigens logeert onze hond dan inmiddels daar.) We kennen elkaar inmiddels goed en ik ben alleen maar blij dat we zo'n mogelijkheid hebben. Inderdaad, omdat het soms toch verrekte handig is. Maar ik weet niet hoe het aanbod in jouw regio is, hier (randstad) is het aanbod groot, waardoor je ook lekker kritisch kunt zijn op met wie je in zee gaat. Oh en je man moet wel over 'geen vreemde' heen stappen. Maar wij hebben hier gewoon eerst uitgebreid kennis gemaakt, zowel voor ons, als voor de oppas, als voor de hond fijn.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”