Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang voor Georges

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

Het is een beetje last-minute, maar wie weet...

Ik heb vandaag op mijn werk bericht gekregen dat ik in de maand augustus aan een intensief project zal meewerken. Omdat Georges nog jong is, en momenteel absoluut niet gebaat bij veel alleen thuis zitten, kom ik hier eens kijken of iemand het ziet zitten hem een maand in huis te nemen. Ik baal er zelf erg van, maar ik maak hem er niet gelukkig mee hem hele dagen thuis te houden, dus liever zo... Ik woon zelf in Brussel, België, maar voor een goed adres wil ik gerust ver reizen. Zolang hij maar goed zit bij mensen die ik kan vertrouwen.

Georges is een jonge reu van iets meer dan een jaar oud (31/05/2018). Hij is vrij actief, en houdt enorm van rennen en ravotten met andere honden. In het contact met andere ongecastreerde reuen is hij onwennig, maar het gaat steeds beter om hem uit de situatie weg te roepen. Valt de andere hond uit reageert hij wel. Het gaat met ups en downs, daar wil ik eerlijk in zijn. Teven zijn een feest en gecastreerde reuen meestal geen enkel probleem.

Binnenshuis een absolute schat: rustig, sloopt niet en kan zonder problemen 5u alleen zijn wanneer nodig. Op wandeling volgt hij goed, jaagt niet en loopt niet weg. Wil enkel wel graag elke hond gaan begroeten (zelfs als hij er daarna niets mee wil), dat heb ik er helaas nog niet uit gekregen

Kort gezegd: het is een schat van een hond met iets te weinig zelfvertrouwen.

Moest er iemand zijn die hem voor (een gedeelte van) augustus een goede logeerplek kan bieden hoor ik het graag! Alle kosten voor hem verzorg ik natuurlijk zelf (voeding ed) en een extra vergoeding kan uiteraard altijd besproken worden.
Laatst gewijzigd door georges op 21 jul 2018 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat fotootjes, om er een beeld bij te geven :wink: Hij is 53cm hoog (gok ik) en weegt iets van een 18kg.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Wat een mooi hondje!
Wat voor Mira :mann:
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heeft hij rabies-enting gehad? Anders ga je dat niet op tijd geregeld krijgen voor augustus en zul je binnen België een opvangadres moeten zitten te vinden. Rabies-enting moet minimaal 3 weken voor het overgaan van de grens gegeven zijn
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

Fotogravinnetje schreef:Heeft hij rabies-enting gehad? Anders ga je dat niet op tijd geregeld krijgen voor augustus en zul je binnen België een opvangadres moeten zitten te vinden. Rabies-enting moet minimaal 3 weken voor het overgaan van de grens gegeven zijn
Ja, heeft hij gehad vorig jaar in oktober om naar Italië te reizen!
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

crutz schreef:
Cleva schreef:Wat een mooi hondje!
Wat voor Mira :mann:
:mrgreen: Helaas één niet-ingedaalde teelbal...

(Wanneer komen die pups trouwens? Vind het wachten al lang duren... :engel: )
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door laeken »

Wat maakt die bal uit? Is dat erfelijk want ik ken zoveel rashonden met dat issue zonder dat pa dat had dat ik daar wel erg aan ga twijfelen. Als het al erfelijk is kan ik me zomaar voorstellen dat dat over de teef gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Wat maakt die bal uit? Is dat erfelijk want ik ken zoveel rashonden met dat issue zonder dat pa dat had dat ik daar wel erg aan ga twijfelen. Als het al erfelijk is kan ik me zomaar voorstellen dat dat over de teef gaat.
Ja dat is erfelijk. De teef vererft t overigens ook alleen is t daar natuurlijk niet zichtbaar. Het kan dus van ma komen ipv pa.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:
laeken schreef:Wat maakt die bal uit? Is dat erfelijk want ik ken zoveel rashonden met dat issue zonder dat pa dat had dat ik daar wel erg aan ga twijfelen. Als het al erfelijk is kan ik me zomaar voorstellen dat dat over de teef gaat.
Ja dat is erfelijk. De teef vererft t overigens ook alleen is t daar natuurlijk niet zichtbaar. Het kan dus van ma komen ipv pa.
Dat dacht ik al want ik ken zoveel rashonden met 1 bal terwijl er nooit een reu met 1 bal wordt gebruikt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door sirene »

Totaal offtopic maar interessant artikel hier: http://www.gencouns.nl/artikelen/2009-Cryptorchidie.pdf

Succes met het vinden van opvang voor George! Hij is echt mooi geworden!
Misschien weet de fokker iemand die het leuk vindt?
Bij mij heeft ook ooit iemand met interesse in het ras een weekje op de hond van een andere pupkoper gepast. Win-win ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

sirene schreef:Totaal offtopic maar interessant artikel hier: http://www.gencouns.nl/artikelen/2009-Cryptorchidie.pdf

Succes met het vinden van opvang voor George! Hij is echt mooi geworden!
Misschien weet de fokker iemand die het leuk vindt?
Bij mij heeft ook ooit iemand met interesse in het ras een weekje op de hond van een andere pupkoper gepast. Win-win ;)
Bedankt! Goede tip, heb haar gisteren aangesproken. Hopelijk snel positieve reactie!
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door lucie »

georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
haha, ik ben er zo eentje. Het lijkt me een heerlijke hond en hij zou hier best welkom zijn, ware het niet dat ik diep in Frankrijk woon…. da's wel héél ver rijden
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door _Leonie »

georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Ik las het omdat ik bijvoorbeeld wel een dag op kan passen, maar verder werk ik teveel.
Dus aan mij heb je helaas niets.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Barkley »

georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Een reu die het niet zo op andere open reuen heeft en twee katten
Jules01
Zeer actief
Berichten: 663
Lid geworden op: 06 jun 2017 09:56
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Jules01 »

Heb al een logee voor een groot deel van augustus, en manlief vraagt een echtscheiding aan als er dan nog 1 bij zou komen.
Zitten er in jouw omgeving geen dagopvangen of goede pensions?
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Hutsje »

georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
ik zou het best willen maar ongecastreerde reu in huis :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door crutz »

georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Geen honden hier in huis muv m’n oudste dame. Dus zou opvang in kennel worden en dat zoek je niet.

Daarnaast is m’n ene plekje dat ik daarvoor heb al vol in augustus.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb twee kleine hondjes en kippen in de tuin. Ik denk dat veel mensen bang zijn dat het lastig wordt. Ik zelf ook. Je kan veel makkelijker een hond kwijt aan mensen zonder honden dan aan mensen met honden denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Omega »

Een volle reu in huis, het huis is vol met mijn eigen twee honden, we zijn op vakantie in die periode en daarna weer aan het werk.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier twee volle reuen in huis, waarvan er eentje vaker moeite heeft gehad met een andere intacte reu erbij. Verder geen auto, dus grote hond is lastig (ik kan nog wel een kleintje erbij hebben op de fiets). En voorlopig wil m'n man geen logeetjes hebben
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind hem heel leuk maar heb zelf al drie honden plus een logee :schrik:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door veertje »

Hier ook een lezer, maar niet gereageerd. Ik moet werken, dus dan moet hij hier ook veel alleen thuis zijn en ik krijg als het goed is al voor 2 weken een logee hier.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind George heel leuk en zou het graag doen maar helaas is de periode veel te lang voor mij om je te kunnen helpen.
Ik heb ook een intacte reu in huis al vermoed ik dat dit wel in goede banen te leiden is. Hij maakt zich niet zo druk zolang de loge maar rustig doet
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Lothian »

Hij lijkt me echt heel heel leuk maar ik heb zelf een reactieve uitvaller (hoewel het tegenwoordig in 95%van de gevallen goed gaat) dus ik ben bang dat het geen gouden combinatie met Dalí zou zijn. Als ze onderling al zouden klikken steken ze elkaar mogelijk aan in het uitvalgedrag op straat :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Inge »

Ik weet wel een pension die wellicht nog ruimte heeft vlak over de grens hier in Nederland.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door nomo »

Nou ja, wat hier ook al gezegd is; volle reu in huis, een kat, zelf op vakantie in die periode... dus helaas kan ik je ook niet helpen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb geen idee of je werk doet waarbij het kan, maar zou je hem in overleg niet mee kunnen nemen? Misschien niet alle dagen, maar al zijn het er één of twee per week, dat scheelt toch al. Misschien dat een buur dan nog een dagje in de week wil oppassen? Dan blijven er nog maar enkele dagen over dat hij thuis moet blijven.

Misschien is het dan een maand een beetje inschikken voor alle partijen, maar als je weet dat het tijdelijk is, is dat niet onoverkomelijk.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Zamunda »

Best wel een goede vraag, waarom wel gelezen maar niet gereageerd? Ik denk dat het gewoon een lastig verzoek is: last-minute, augustus is een lastige maand ivm vakantieperiode, een maand is heel erg lang (of iets korter maar niet slechts een paar dagen) en hij kan (mogelijk) niet een intacte reu.

Georges lijkt me hartstikke leuk en het ras is voor mij een extra reden om het best graag eens te willen doen, maar ik heb al drie honden hier, waarvan er eentje er pas een paar weken is (en intact wat niet makkelijk is met Georges). Dan ook nog katten die een extra hond nooit leuk vinden en waarbij het de vraag is hoeveel werk ik eraan heb om Georges hierin te begeleiden. Sowieso is een nieuwe hond altijd toch even extra werk/druk en extra opletten en je bent toch minder vrij om spontaan iets te ondernemen. Ik zit ook nog eens ver bij je vandaan, dus een paar dagen proberen is ook niet echt reëel.
Sandra&co

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Loopse teef in huis, Ben is hier tot de 8e en ik wil in augustus ook leuke dingen doen. Dus vandaar 3 goede redenen om het niet te doen :)
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”