Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang voor Georges

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Lizzie. »

georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Gewoon uit interesse hoor, waarom post jij nauwelijks op het forum, lees je merendeel mee? vraag mij af wat je afschrikt zou graag willen zien dat jij je hierover ook verantwoord zoals jij dit van anderen vraagt :cool2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lizzie. schreef:
georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Gewoon uit interesse hoor, waarom post jij nauwelijks op het forum, lees je merendeel mee? vraag mij af wat je afschrikt zou graag willen zien dat jij je hierover ook verantwoordt zoals jij dit van anderen vraagt :cool2:
Misschien wil georges gewoon leren van onze reacties, begrijpen waar het knelpunt zit en daar mogelijk aanpassingen voor bedenken ipv ons ter verantwoording roepen :idea: . Ik voel me in elk geval niet ter verantwoording geroepen hoor.
Gebruikersavatar
zoe2710
Actief
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 sep 2013 13:37
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2
Locatie: Mechelen

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Hier ook de periode, woon zelf in Mechelen, dus absoluut niet ver. Maar een maand is lang en de periode is ook niet ideaal.
Gebruikersavatar
zoe2710
Actief
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 sep 2013 13:37
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2
Locatie: Mechelen

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Zamunda schreef:
Lizzie. schreef:
georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Gewoon uit interesse hoor, waarom post jij nauwelijks op het forum, lees je merendeel mee? vraag mij af wat je afschrikt zou graag willen zien dat jij je hierover ook verantwoordt zoals jij dit van anderen vraagt :cool2:
Misschien wil georges gewoon leren van onze reacties, begrijpen waar het knelpunt zit en daar mogelijk aanpassingen voor bedenken ipv ons ter verantwoording roepen :idea: . Ik voel me in elk geval niet ter verantwoording geroepen hoor.
Ik denk ook niet dat hij verantwoording wil van mensen maar gewoon wilt weten waarom niet/wel
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

Bedankt allemaal voor de reacties! Geeft veel inzicht en het is fijn te lezen dat mensen actief meedenken :ok:
Zamunda schreef:
Lizzie. schreef:
georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
Gewoon uit interesse hoor, waarom post jij nauwelijks op het forum, lees je merendeel mee? vraag mij af wat je afschrikt zou graag willen zien dat jij je hierover ook verantwoordt zoals jij dit van anderen vraagt :cool2:
Misschien wil georges gewoon leren van onze reacties, begrijpen waar het knelpunt zit en daar mogelijk aanpassingen voor bedenken ipv ons ter verantwoording roepen :idea: . Ik voel me in elk geval niet ter verantwoording geroepen hoor.
Dit inderdaad! En ik lees vooral mee omdat dit mijn eerste hond is, en ik beduidend minder kennis bezit dan andere mensen hier :wink:
lucie schreef:
georges schreef:Gewoon uit interesse: aangezien toch al een hele hoop mensen het bericht gelezen heeft, maar niemand reageert, vraag ik me af waarom? Wat schrikt jullie af?
haha, ik ben er zo eentje. Het lijkt me een heerlijke hond en hij zou hier best welkom zijn, ware het niet dat ik diep in Frankrijk woon…. da's wel héél ver rijden
Bah, voor een goed adresje voor een maand heb ik dat er zeker voor over. Dan maken we er een weekendje Frankrijk van (en moest het niet klikken nemen we hem uiteraard weer mee naar huis). Waar zit je ergens?
veertje schreef:Ik heb geen idee of je werk doet waarbij het kan, maar zou je hem in overleg niet mee kunnen nemen? Misschien niet alle dagen, maar al zijn het er één of twee per week, dat scheelt toch al. Misschien dat een buur dan nog een dagje in de week wil oppassen? Dan blijven er nog maar enkele dagen over dat hij thuis moet blijven.

Misschien is het dan een maand een beetje inschikken voor alle partijen, maar als je weet dat het tijdelijk is, is dat niet onoverkomelijk.
Dit is inderdaad een "worst case scenario" waar mijn vriend en ik over aan het denken zijn. Maar voor meer rust voor hem (en ons) gaat de voorkeur toch uit naar een maandje logeren. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
Inge schreef:Ik weet wel een pension die wellicht nog ruimte heeft vlak over de grens hier in Nederland.
Kan je me de gegevens daarvan doorspelen? Een extra optie kan nooit kwaad!
zoe2710 schreef:Hier ook de periode, woon zelf in Mechelen, dus absoluut niet ver. Maar een maand is lang en de periode is ook niet ideaal.
Jammer, da's inderdaad dichtbij! En voor een kortere periode, zou dat een optie zijn? Als het niet past uiteraard geen enkel probleem!
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Als het voor zo lange tijd zou zijn en ik niemand in mijn vertrouwde kennissenkring had die voor mijn hond zou kunnen zorgen, zou ik het in de betaalde opvang zoeken.
Eind augustus gaan we een week naar Nederland en dan gaan Alfil en Lily naar een opvang aan huis, zoiets als Nanna. Het kost wel wat, 220 euro, maar ik weet dat ze daar lekker in de tuin kunnen, niet opgesloten worden, mee naar het bos gaan etc. Ik heb er het geld voor over.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door lucie »

ik woon in de Creuse, nabij Guéret.
Betekent dan wel 2 weekendjes Frankrijk he, want ik neem aan dat je hem ook weer wilt komen halen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door kipo »

lucie schreef:ik woon in de Creuse, nabij Guéret.
Betekent dan wel 2 weekendjes Frankrijk he, want ik neem aan dat je hem ook weer wilt komen halen :wink:
Of het is een verkapte manier om van hem af te komen :engel:
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heavy schreef:Ik was gewoon benieuwd wie Georges was :LOL: ik vang nooit honden op
Ramptoerist :zweep: .
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind het een machtig mooie hond en mijn volle reu zou waarschijnlijk prima gaan na een kennismaking, Elmo heeft echt nog nooit ruzie gehad met een andere hond. Maar ik werk bijna fulltime en Elmo mag mee, maar een tweede hond niet. Dus dan zou hij hier net zoveel alleen zitten... Vandaar inderdaad gelezen, maar niet gereageerd :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door kipo »

Oh, en ik vind Georges prachtig, ik denk/ hoop dat Aura met een type 'George' - na gewenning- ook nog el eens heel leuk overweg zou moeten kunnen (Ik zou zo'n type er wel bij willen, maar dan liefst als Linda er niet meer is).
Maar, ik werk en de verzorging van Aura en Linda komt grotendeels op meneer kipo en die wil geen derde hond.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door lucie »

toch maar niet begrijp ik?
Afbeelding
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb vooral geklikt omdat ik benieuwd was waarom een topic over oppassen wel 2 pagina's heeft :P
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door georges »

Er zaten toch veel redenen bij waaraan ik niet meteen zelf gedacht had, dus we zijn er weer wat wijzer van geworden :ok:
lucie schreef:toch maar niet begrijp ik?
Ik bekijk momenteel nog wat andere opties (een huiselijke opvang hier in België, eentje in Nederland en een contact van Georges zijn fokster), maar als dat oké voor je is houd ik je graag nog even in het achterhoofd! Ik probeer in elk geval tegen het einde van de week van elks een antwoord te krijgen, dan kan ik je zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Bedankt nogmaals!
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Lizzie. »

mijke schreef:Ik heb vooral geklikt omdat ik benieuwd was waarom een topic over oppassen wel 2 pagina's heeft :P
:LOL: :LOL:
Ik had nog een aanzet gegeven om een rel te creëren, maar helaas lukte dat niet :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door lucie »

georges schreef:Er zaten toch veel redenen bij waaraan ik niet meteen zelf gedacht had, dus we zijn er weer wat wijzer van geworden :ok:
lucie schreef:toch maar niet begrijp ik?
Ik bekijk momenteel nog wat andere opties (een huiselijke opvang hier in België, eentje in Nederland en een contact van Georges zijn fokster), maar als dat oké voor je is houd ik je graag nog even in het achterhoofd! Ik probeer in elk geval tegen het einde van de week van elks een antwoord te krijgen, dan kan ik je zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Bedankt nogmaals!
geen probleem, dichterbij is natuurlijk veel handiger, maar lukt dat niet is ie hier zoals gezegd welkom. Ik heb ruimte zat en ben vrijwel altijd thuis, maar heb hier wel een roedel van 4 waarbij Georges de kleinste zal zijn. Dat moet je je wel goed realiseren. Maverick zou een heel leuk speelmaatje voor hem kunnen zijn want die is ook dol op rennen en rauzen, maar hij is wel GROOT en ruim 40 kg dus je zal even moeten inschatten of ie dat aankan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Opvang voor Georges

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik was ook benieuwd naar de hond. Pracht beest. Aan mij heb je verder niks natuurlijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”