Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Wolfdette
Vaste gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jul 2017 14:57
Aantal honden: 2
Locatie: Steenwijk (nog wel)
Contacteer:

Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Hoi hoi, ik ben me bewust dat ik niet zo actief ben op dit forum dus dat het misschien niet zo netjes van mij is om dit te vragen maar ik zit best wel omhoog. Dus bij deze een oproep.

Sinds kort heb ik de hond van mijn moeder overgenomen. Dit gaat erg goed, alleen als ik te lang van huis ben heeft hij de neiging te gaan joelen. Dit gaat om dagen dat ik langer dan 5/6 uur weg ben. Dit doet hij ook als er iemand hem uit komt laten tussendoor. Wat we niet leuk vinden natuurlijk, niet voor hem maar ook niet voor mijn buren (woon op een bovenwoning)

Ik zoek dus eigenlijk iemand die het leuk zou vinden om op hem te passen in de vorm van dagopvang.
Het gaat om Sammie, een labradorreu van 8 jaar oud. Hij heeft nogal een traumatisch verleden gehad maar tegenwoordig gaat het erg goed met hem, er zijn echter wel wat dingen waar op gelet moet worden. Denk aan niet teveel prikkels (een 'gewoon' huishouden is ok hoor, maar drukke kinderen is teveel voor hem, of teveel (verschillende) andere honden) en afhankelijk van de honden die er in huis zijn moet gekeken worden of het klikt want hij heeft wel duidelijk zijn voorkeuren (meestal teef, maar sociale reutjes gaat ook vaak goed)
Ook heeft hij epilepsie waardoor hij eens in de 5 a 6 weken ongeveer een aanval krijgt. Maar hopelijk houd dit je niet tegen want het is echt een lieverd!
Als je eenmaal in zijn hart zit ga je er nooit meer uit. Hij kruipt graag tegen je aan en geeft veel kusjes. Ligt het liefst naast je op de bank. Speelt graag met z'n speeltjes. Het is gewoon een grote pup.

Nouja, bestaat er het perfecte adres voor hem? Ik hoop het eigenlijk. Wie niet waagt wie niet wint. Het zou om gemiddeld 1 a 2 dagen in de week gaan.
Mijn andere hond kan eventueel meekomen ter ondersteuning van Sammie, maar hoeft niet. Het gaat echt vooral om Sam.
Hij kan met katten en knaagdieren, kan in de auto, kan dus wel een paar uurtjes alleen zijn, als je duidelijk vertelt wat je gaat doen...
en vergoeding in overleg...

Ik zal een link plaatsen in de volgende post naar mijn Facebook waar je dit bericht met foto's van hem kan vinden. Het zou echt gaan om dichte omgeving Steenwijk, ik ben afhankelijk vab een brommobiel dus ver rijden lukt me helaas niet.
Wie helpt ons uit de brand?
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
Gebruikersavatar
Wolfdette
Vaste gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jul 2017 14:57
Aantal honden: 2
Locatie: Steenwijk (nog wel)
Contacteer:

Re: Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk dat je moet zoeken naar professionele opvang. Mocht er een aanval komen denk ik dat het gros niet weet wat ze moeten doen (of laten). Ikzelf ook niet hoor. Bovendien zou ik (maar ook dat is persoonlijk) de verantwoordelijkheid niet op me durven nemen. WAt als het net bij de opvang helemaal mis gaat?

Suzanne
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:Ik denk dat je moet zoeken naar professionele opvang. Mocht er een aanval komen denk ik dat het gros niet weet wat ze moeten doen (of laten). Ikzelf ook niet hoor. Bovendien zou ik (maar ook dat is persoonlijk) de verantwoordelijkheid niet op me durven nemen. WAt als het net bij de opvang helemaal mis gaat?

Die staan er niet 24/7 bovenop en zou het toch wel prettig vinden dat hij bij een aanvalletje in de gaten wordt gehouden/niet in een kennel ligt te schokken en zich zeer doet.

Had ooit zonder veel hondenervaring al een oppashond (kwam bij het oppaskind :mrgreen: ) met af en toe een aanvalletje. Ook een sammie toevallig.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan een paar uurtjes alleen zijn als je duidelijk vertelt wat je gaat doen.? :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
Wolfdette
Vaste gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jul 2017 14:57
Aantal honden: 2
Locatie: Steenwijk (nog wel)
Contacteer:

Re: Dagopvang rond Steenwijk voor Sammie

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Ik kan heel duidelijk vertellen wat Sam nodig heeft bij een aanval dus dat is het probleem niet.
Daarnaast is bij een professionele opvang ook veel extra prikkels met extra honden en dus extra kans dat er een aanval ontstaat. Rust en regelmaat werkt toch altijd het beste voor hem.
En bouvierpoedel, tja, ik weet niet, het is nogal een bijzonder hondje maar als ik niet vertel 'mama komt altijd terug' dan joelt hij de boel bij elkaar, ook al ben ik tien minuten weg. Zeg ik dat wel dan is hij stil (na wat uren niet meer) dus ik heb het ook niet verzonnen XD

Maar ik heb iemand gevonden, helemaal perfecte plek voor sammie! Dus ik ben helemaal blij en Sam ook :-D
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”