Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onmogelijke oppasvraag - oppas gevonden!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Onmogelijke oppasvraag - oppas gevonden!

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Oppas oproepje

Ga ik toch het waarschijnlijk onmogelijke vragen :schrik:

Er zat een adoptie voor mijn opvanghond Bodi aan te komen nog voor kerst, maar omdat Bodi een écht gouden mand verdient met echt enthousiaste mensen gaat de adoptie niet door. Dus, Bodi blijft nog een tijdje bij mij tot wel die échte gouden mand zich aandient!

Maar nu heb ik twee honden en kerst in Brabant. Dat is een combinatie die niet zo lekker gaat. Om het onmogelijk toch te vragen: Is er toevallig iemand die met de kerstdagen vrolijke Bodi een rustig logeeradres kan en wil bieden?

Bodi is buiten een actieve hond, binnen heel rustig. Hij is heel makkelijk naar katten (negeert ze) maar ik laat hem niet logeren op een plek waar veel honden zijn/ veel jonge kinderen/ veel drukte in huis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ps: mocht het echt niet lukken gaat hij mee naar Brabant. Maar dat is voor mij, maar vooral ook voor Bodi zelf verre van ideaal. Lange reis heen en terug, van alles niet mogen, niet bij mij mogen slapen, 2e kerstdag veel drukte..
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 23 dec 2017 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Onmogelijke oppasvraag - logeerplek voor Bodi met kerst

Ongelezen bericht door DesireeB »

Aargh!! Ik stelde het net aan vriend voor om op Bodi te passen. Wij hebben toch geen plannen alleen tweede kerstdag komt stiefzoon. Vond hij opzich een goed idee... Tot ik de foto liet zien. :schrik:

Ik heb Bodi al vaker onder zijn neus geschoven omdat hij zo leuk is. Vriend ziet de bui al hangen, dat ik Bodi dan niet meer terug geef. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Onmogelijke oppasvraag - logeerplek voor Bodi met kerst

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dees en Maylo schreef:Aargh!! Ik stelde het net aan vriend voor om op Bodi te passen. Wij hebben toch geen plannen alleen tweede kerstdag komt stiefzoon. Vond hij opzich een goed idee... Tot ik de foto liet zien. :schrik:

Ik heb Bodi al vaker onder zijn neus geschoven omdat hij zo leuk is. Vriend ziet de bui al hangen, dat ik Bodi dan niet meer terug geef. :engel:
:LOL:
Je mag hem wel een weekje lenen hoor :engel:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Onmogelijke oppasvraag - logeerplek voor Bodi met kerst

Ongelezen bericht door DesireeB »

hakunamatata schreef:
Dees en Maylo schreef:Aargh!! Ik stelde het net aan vriend voor om op Bodi te passen. Wij hebben toch geen plannen alleen tweede kerstdag komt stiefzoon. Vond hij opzich een goed idee... Tot ik de foto liet zien. :schrik:

Ik heb Bodi al vaker onder zijn neus geschoven omdat hij zo leuk is. Vriend ziet de bui al hangen, dat ik Bodi dan niet meer terug geef. :engel:
:LOL:
Je mag hem wel een weekje lenen hoor :engel:
Graag!! Dan krijg je hem niet meer terug ook.
Helaas vriend durft het echt niet aan,ik vermoed zelf dat hij Bodi ook wel erg leuk qua uiterlijk vind en dan geen afscheid meer kan nemen. :pffff:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Onmogelijke oppasvraag - logeerplek voor Bodi met kerst

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jammer dat ik zelf twee dagen weg ben naar m'n ouders. Beide dagen ook visite, anders was het misschien wel rustig genoeg geweest.
Had het me wel wat geleken, lijkt me zo'n prettige hond Hopelijk vind je oppas.
Flossie
Vaste gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 sep 2017 19:26

Re: Onmogelijke oppasvraag - logeerplek voor Bodi met kerst

Ongelezen bericht door Flossie »

Ik ben met kerst thuis en ook de woensdag na kerst, geen kinderen en verder geen dieren, hij mag hier komen. Ik heb alleen niets in huis.
Sandra&co

Re: Onmogelijke oppasvraag - logeerplek voor Bodi met kerst

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik snap het probleem niet zo. Waarom kan hij die 2 dagen niet bij jou blijven? 2 of 3 honden maakt toch niks uit?
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Onmogelijke oppasvraag - oppas gevonden!

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Bedankt voor de reacties (ook via pb paar reacties gehad) :D

Intussen heb ik oppas gevonden. Daar is hij enig hond en twee dagen vol aandacht voor hem. Beter kan niet, zo krijgt hij ook een fijne kerst! :santa:
Cleva schreef:Nee, doe dat maar gewoon zelf.
Gewoon lekker met een kong in een slaapkamer en af en toe even kijken.

Ik zou best op hem willen passen maar dan doe ik hetzelfde als jij zou doen. Een beetje afschermen en uitzitten. Dan kan hij beter af en toe even zien dat je er nog bent dan dat hij ineens met een vreemde te maken heeft.
Het zijn maar twee dagen. Dat overleeft hij wel.
Sandra&co schreef:Ik snap het probleem niet zo. Waarom kan hij die 2 dagen niet bij jou blijven? 2 of 3 honden maakt toch niks uit?
Niet dat het nog uitmaakt omdat ik oppas heb gevonden, maar toch. Het is denk ik niet helemaal duidelijk opgeschreven door mij. Maar het is echt voor Bodi zelf dat ik oppas zoek en een of twee honden (Faye is er niet meer) maakt wel veel verschil. Het is al een wonder dat ik een hond mee mag nemen naar mijn ouders en Suze is een heel makkelijk klein formaat hondje die ik tussendoor kan parkeren in een reisbench. Bodi is een stuk groter, vindt reizen met het ov spannend en drukte is ook niet zijn ding. Het bezoek aan Brabant betekend eerst een stuk met de bus, dan een treinreis van 3,5u, dan avond met het gezin met druk neefje van drie, niet bij mij kunnen slapen en 2e kerstdag veel drukte bij de hele familie en daarna weer een treinreis van 3,5u. Daar ga ik Bodi echt niet blij mee maken. Hij zal heus braaf zijn, maar wel gespannen en geen rust kunnen vinden. Hij is ook nog nooit bij mijn ouders geweest en dan nog al die extra drukte.
Het is dus echt voor Bodi dat ik oppas zoek. Hij is twee keer eerder een nacht uit logeren geweest en dat ging echt heel goed. Rust, veel aandacht, lekker wandelen en Bodi is blij. Dat heb ik nu ook voor hem gevonden, dus beter kan niet!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Onmogelijke oppasvraag - oppas gevonden!

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap je wel hoor. Ik heb Tom ook een keer meegenomen naar een familieweekend. Valt me achteraf mee dat hij niemand gebeten heeft. Hij deed het best goed maar vond het hele gebeuren echt niks. Zou ik geen tweede keer gedaan hebben. Bas vindt dat wel leuk zolang ik zorg dat ze afgezonderd tussendoor rust krijgt. Effe naar buiten en bij mij op schoot mogen slapen. Dan vindt ze het allemaal best gezellig. Die neem je dus gewoon mee.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Onmogelijke oppasvraag - oppas gevonden!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

hakunamatata schreef:
Sandra&co schreef:Ik snap het probleem niet zo. Waarom kan hij die 2 dagen niet bij jou blijven? 2 of 3 honden maakt toch niks uit?
Niet dat het nog uitmaakt omdat ik oppas heb gevonden, maar toch. Het is denk ik niet helemaal duidelijk opgeschreven door mij. Maar het is echt voor Bodi zelf dat ik oppas zoek en een of twee honden (Faye is er niet meer) maakt wel veel verschil. Het is al een wonder dat ik een hond mee mag nemen naar mijn ouders en Suze is een heel makkelijk klein formaat hondje die ik tussendoor kan parkeren in een reisbench. Bodi is een stuk groter, vindt reizen met het ov spannend en drukte is ook niet zijn ding. Het bezoek aan Brabant betekend eerst een stuk met de bus, dan een treinreis van 3,5u, dan avond met het gezin met druk neefje van drie, niet bij mij kunnen slapen en 2e kerstdag veel drukte bij de hele familie en daarna weer een treinreis van 3,5u. Daar ga ik Bodi echt niet blij mee maken. Hij zal heus braaf zijn, maar wel gespannen en geen rust kunnen vinden. Hij is ook nog nooit bij mijn ouders geweest en dan nog al die extra drukte.
Het is dus echt voor Bodi dat ik oppas zoek. Hij is twee keer eerder een nacht uit logeren geweest en dat ging echt heel goed. Rust, veel aandacht, lekker wandelen en Bodi is blij. Dat heb ik nu ook voor hem gevonden, dus beter kan niet!
Ah, als je het zo stelt snap ik het wel :)
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”