Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2012 11:50
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb twee honden van 11 en 13 jaar. Jack Russels. Hele lieve en aanhankelijke honden. Helaas kan een niet met andere honden waardoor ik ze niet makkelijk weg kan brengen.
Ik kreeg mijn honden 7 jaar gelden toen ik ziek thuis zat. Ik heb 4 jaar geen werk gehad. Langzaam aan ben ik steeds meer gaan werken. Nu werk ik zelfs 5 dagen. Voor doordeweeks heb ik al twee keer iemand die ze uit kan laten en 1 dag gaan ze naar mijn moeder.
Helaas heb ik in mijn sociale kring niet veel mensen zitten, gezien het vele verhuizen. Mijn moeder is slecht ter been en kan niet zo veel doen.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen. Ze zijn al op leeftijd, hebben beide last allergie, kunnen dus niet bij iemand die al huisdieren heeft (ik weet dat het wel te trainen is, maar dan moet e ook veel tijd hebben, en aangezien er meerder mensen bij ze betrokken zijn, zouden die mee moeten doen en dat lukt gewoonweg niet), en de oudste is nogal bang en als het onweert of stortregent dan wil hij nog wel eens plassen.
Door het vele verhuizen en dat ik heel lang heel slecht heb gehoord ben ik steeds meer alleen komen te staan. Nu ben ik eindelijk uit die situatie aan het krabbelen en probeer ik dus mijn sociale leven op te bouwen. En juist dat maakt dat ik zo enorm in mijn maag zit met de honden. Ik kan nooit ergens naar toe gaan, blijven slapen, langer blijven of zelfs maar een weekend weg of op vakantie. Dat zorgt dat ik dus steeds veel thuis zit. Zoals ik al zei kan ik ze alleen naar mijn moeder brengen. Ik kan haar niet altijd opzadelen met mijn honden.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die om wat voor reden dan ook veel thuis is en af en toe de hondjes op zou kunnen vangen of desnoods bij mij thuis als een soort van oppas aan huis. Dat is natuurlijk in meerdere vaten te gieten.
Kent iemand in zijn of haar omgeving iemand die zoiets zou willen en kunnen doen, uiteraard tegen vergoeding. Iemand die bijvoorbeeld graag zelf een hond zou willen, maar om bepaalde redenen niet meer kan, en het op deze manier leuk vind toch af en toe hondjes om zich heen te hebben.
De honden zijn verder nog best actief en speels, maar je merkt toch wel bij de oudste dat hij al 13 is.
Ook ga ik uiteraard wel op zoek naar iemand die me kan helpen bij het omgaan met andere honden, want als dat zou lukken biedt dat al veel meer mogelijkheden. Ik hoop echt dat ik via deze weg tips kan krijgen of dat er iemand is die me hiermee kan helpen.

Lieve groet, Marieke en Noa en Vinny
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Denk 's aan Oopoeh (of met 1 O...)
Geen idee wat de kosten zijn maar dat zou zondermeer iets kunnen zijn..


*edit; dat is een soort opa's en oma's oppasorganisatie voor honden. Mensen die zelf geen hond willen maar er wel al dan niet met regelmaat op willen passen.

Suzanne
NoaVinny
Actief
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2012 11:50
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Re: IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Is dat een bestaand iets, of bedoel je gewoon googlen op opa's en oma's oppascentrale voor honden ofzo?
Afbeelding
Kimmie

Re: IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Ongelezen bericht door Kimmie »

https://www.oopoeh.nl/

dat zou misschien wel iets kunnen zijn :)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

NoaVinny schreef:Is dat een bestaand iets, of bedoel je gewoon googlen op opa's en oma's oppascentrale voor honden ofzo?
dat is een bestaand iets, maar ik weet niet of het opoeh of oopoeh heet. Google helpt je vast verder ;-)

Suzanne
NoaVinny
Actief
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2012 11:50
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Re: IK zoek flexibele oppas voor af en toe (Maastricht )

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Het gaat nog wat worden......
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”