Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gezocht voor 3 maanden!

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb 10 maanden lang een hond opgevangen voor Mirtos omdat hij niet op zijn plek zat. En ik heb hen ervaren als een zeer betrokken stichting, ook en misschien wel júist als het niet op rolletjes liep. Ingrid is echt een duizendpoot bij die stichting en toch kon ik met al mijn vragen altijd en snel terecht. Ik vind het zeer onterecht dat er hier aannames gedaan worden op een hóndenforum waar Ingrid regelmatig hulp vraagt voor honden die hulp nodig hebben en ze het zelf blijkbaar niet redden.
Waar vind je meer kennis en liefde voor honden dan hier? Krijg je zo'n zooi over je stichting heen als je om hulp vraagt.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Het heeft niets met kennis, liefde, betrokkenheid of goede bedoelingen te maken. Maar wel met hoe de stichting is georganiseerd. Als de capaciteit van je opvanggezinnen structureel onvoldoende is om terugkomers op te vangen, dan doe je iets niet goed. Dan zal je dat probleem moeten onderkennen en oplossen.
Nu is het hondenforum de oplossing maar kennelijk zijn er forummers die dat oké vinden. En zo lang de problemen van de stichting door het forum worden opgelost, zal de stichting niet op zoek gaan naar een andere, structurele oplossing.
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 31 okt 2017 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:
Maeve schreef: Maar "breng maar naar het pension" vind ik weer het andere uiterste :scratch:
Een goed hondenpension is exact waar om gevraagd wordt.
Waar haal je toch vandaan dat een pension een kille bedoening zonder verzorging is?
Bijna alle pensionuitbaters zijn door de wol geverfde liefhebbers die precies begrijpen wat de hond nodig heeft.
Daarnaast IS een pension ook gewoon een beter leven dan in een spaans asiel/dodingsstation dus in feite klopt dat wel.

De gemiddelde grote stichting heeft honderden tot duizenden honden uitstaan. Verwachten dat ze altijd maar opvangcapaciteit voor terugkomers hebben is echt onrealistisch.
Ik heb zelf helemaal niets met dat spanjegeneuzel maar sommige dingen kun je gewoon op je klompen uitrekenen.
Wel als kanttekening erbij dat deze hond nog maar net geplaatst was. En nu al is er geen enkele mogelijkheid om terug te komen, dat is toch raar? Da's een beetje als een fokker die een pup van 10 weken niet meer terug kan nemen als het niet gaat. Wat heb je dan allemaal gedaan in die korte periode dat het onmogelijk is? Dat pensionhouders hondenliefhebbers zijn geloof ik zo hoor. Of een pension een goede plek is voor een hond die nog zoveel moet leren en leren kennen vraag ik me wel af. Een hond met verlatingsangst doet het misschien zelfs beter in een grote roedel in een Spaans asiel dan hier alleen in een hok.

En ik weet niet of dat onrealistisch is eigenlijk. Gaat het dan om kwantiteit of kwaliteit? Maak het een paar honden minder die naar Nederland worden gehaald en zorg dat dat wat hier komt ook verzekerd is van een goed leven. En daar hoort dan ook bij dat er een oplossing gevonden kan worden als het niet allemaal loopt zoals we hopen. Ik vind het gewoon zo triestig altijd om te lezen dat een hond hier naartoe wordt gehaald voor een beter leven en vervolgens van adres naar adres gaat, vermist raakt of al dan niet tijdelijk in een asiel of pension wordt gestopt. Als je die honden een beter leven wil geven, doe het dan goed!
Gebruikersavatar
mijke
Zeer actief
Berichten: 16537
Lid geworden op: 05 jan 2012 22:04
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door mijke »

Dus even concreet: een stichting moet voor elke hond die ze ooit plaatsen een opvanggezin beschikbaar houden voor het geval dat de hond terug komt? Ga toch fietsen! Zelfs voor een klein percentage van de geplaatste honden is dat al ondoenlijk.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Maeve »

mijke schreef:Dus even concreet: een stichting moet voor elke hond die ze ooit plaatsen een opvanggezin beschikbaar houden voor het geval dat de hond terug komt? Ga toch fietsen! Zelfs voor een klein percentage van de geplaatste honden is dat al ondoenlijk.
Ik zeg niet "elke hond ooit" maar als een hond na een aantal weken al niet meer terug kan vind ik dat wel slordig ja. Bekijk eerst eens of de hond echt daadwerkelijk op z'n plaats is in de nieuwe situatie, want het blijkt nogal eens dat dat niet zo is. Heel veel van die honden hebben een rugzakje in welke vorm dan ook, dan hoort daar wat mij betreft bij dat je inderdaad ook een plan B hebt als blijkt dat hij toch niet goed zit.
Gebruikersavatar
Feather__
Zeer actief
Berichten: 3645
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:37
Aantal honden: 1

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Feather__ »

Pff wat een discussie weer. Er is inderdaad gezegd dat er geen plek was en of een pension een optie was. Dat er op het moment geen plek was wil helemaal niet zeggen dat we teveel honden in NL hebben want we halen geen honden naar NL waar geen opvang voor is.
De opvang waar deze hond zat heeft een andere hond in de opvang waardoor er geen plek was. Achter de schermen is er hard gezocht naar een oplossing en gelukkig vond die mevrouw dat zelf. Anders had de stichting gewoon moeten helpen want daar staan wij voor: het welzijn van onze honden. Ook als de honden al geplaatst zijn.

Ingrid vraagt hier hulp als er iets is wat bijna niet op te lossen valt. Dat gebeurt wel eens. Een hond die niet bij katten kan (roubi) waar we later pas achter komen. En wanneer onze opvanggezinnen zonder katten dan vol zitten dan hebben we dus een probleem. Hebben we roubi in een pension gegooid en we zien het wel? Nee. We zochten een oplossing en vonden die nu op het hondenforum.
Wil dat zeggen dat wij structureel fout op fout maken? Nee. Dat wil enkel zeggen dat Ingrid heel erg veel vertrouwen heeft in de mensen die hier zitten.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Johnny Jones schreef:Het heeft niets met kennis, liefde, betrokkenheid of goede bedoelingen te maken. Maar wel met hoe de stichting is georganiseerd. Als de capaciteit van je opvanggezinnen structureel onvoldoende is om terugkomers op te vangen, dan doe je iets niet goed. Dan zal je dat probleem moeten onderkennen en oplossen.
Nu is het hondenforum de oplossing maar kennelijk zijn er forummers die dat oké vinden. En zo lang de problemen van de stichting door het forum worden opgelost, zal de stichting niet op zoek gaan naar een andere, structurele oplossing.
feitelijk heb ik Zuri uit het buitenland maar zonder stichting en als ik morgen mijn honden kwijt moet heb ik helemaal gen back up,... of wie dan ook die met me meedenkt en ik hoeft met Gil ook niet terug naar zijn fokker hoor, vergeet het maar. nu weet ik altijd in noodgevallen wel wat ik moet maar toch... ik vind dat hele je bent daar vandaan gekomen dus je gaat er naar terug als er wat aan de hand is een luxe.... je koopt iets en na de garantie periode heb je maar te zorgen dat je oplossingen hebt in geval van nood... of zo net als een noodpotje voor dierenartsen enz..... Ik vind het nog super dat er zelfs door de stichting gevraagd wordt om hulp en dat ze meedenken
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom is het zo dat een fokker verantwoordelijk blijft en een stichting ook? Je koopt je hond en je kan dan bij de fokker terecht als je je rug breekt of je hond klikt niet met je. Dan helpen een stichting en fokker je je hond herplaatsen. Meer niet.
Als je een hond hebt moet je mooi zelf je verantwoordelijkheid nemen. Als ik op vakantie ga of ziek word voor 3 maanden regel ik gewoon zelf wat. Geen haar op mijn hoofd die denkt dat een stichting het dan maar moet regelen. Ten eerste weet ik zelf wat het beste is voor mijn honden en ten tweede zou ik niet weten waarom een fokker of stichting tijdelijke opvang moet kunnen realiseren?

Sommige fokkers hebben die mogelijkheid. Veel niet. Als je een hond koopt bij een kleine woonkamerfokker en het is een herder bv dan is er vaak helemaal geen mogelijkheid je volwassen reu daar de woonkamer in te duwen en te zeggen jij hebt hem gefokt dus vang hem maar op voor een kwartaal....
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

mijke schreef:Dus even concreet: een stichting moet voor elke hond die ze ooit plaatsen een opvanggezin beschikbaar houden voor het geval dat de hond terug komt? Ga toch fietsen! Zelfs voor een klein percentage van de geplaatste honden is dat al ondoenlijk.
Die hoef je niet beschikbaar te houden. Er is doorstroom bij opvanggezinnen. Als een hond geplaatst is, is er ruimte in dat gezin, er komt niet gelijk de volgende dag een andere hond uit het buitenland aan. Als iemand geen twee honden tegelijk op wil vangen, dan zal de volgende opvanger moeten wachten tot de terugkomer geplaatst is. Dat is helemaal niet ondoenlijk, maar wel een kwestie van goede afspraken maken met je opvanggezinnen.
Toen ik begon met opvangen, is mij heel duidelijk verteld dat als een voormalig opvanger van mij terug zou komen, ik de hond weer in de opvang moet nemen. Allemaal nog meer reden om kritisch te zijn bij plaatsen.

Dus nee, ik ga niet fietsen. Het is helemaal niet ondoenlijk omdat in de praktijk er altijd wel adressen zijn die (bijna) plaats hebben. Alleen hebben deze dan waarschijnlijk niet zo'n zin in een hond die ze zelf niet uitgekozen hebben.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik vind het onzin dat een stichting of fokker in dit soort gevallen klaar moest staan en dat dan maar even moet regelen.
Dat hoor je maar mooi zelf te doen in dit soort gevallen.
Het is mooi als er hulp wordt aangeboden en wordt meegedacht maar eind van de rit blijf je daar zelf verantwoordelijk voor.
Het gaat tenslotte om een tijdelijke oplossing net als je voor een vakantie zou moeten regelen als je zonder hond gaat.

Maar het is wel wat mensen verwachten. Wij kregen in het verleden ooit een hond uit Kimba weer tijdelijk terug , tenminste dat zou de bedoeling zijn.
Ze lag in scheiding zat bij andere mensen in huis en wist totaal niet om wat voor termijn het zou gaan wanneer ze weer een eigen huis zou hebben.
Totaal bezopen om het te eisen , je kunt het vragen en hulp is welkom maar je kunt ook zelf aan de slag gaan in het zoeken naar tijdelijke oplossingen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Tineke »

Johnny Jones schreef:Het heeft niets met kennis, liefde, betrokkenheid of goede bedoelingen te maken. Maar wel met hoe de stichting is georganiseerd. Als de capaciteit van je opvanggezinnen structureel onvoldoende is om terugkomers op te vangen, dan doe je iets niet goed. Dan zal je dat probleem moeten onderkennen en oplossen.
Nu is het hondenforum de oplossing maar kennelijk zijn er forummers die dat oké vinden. En zo lang de problemen van de stichting door het forum worden opgelost, zal de stichting niet op zoek gaan naar een andere, structurele oplossing.
Het is geen terugkomer, het is een hond waar een tijdelijke oplossing voor moet komen. Zoals zoveel mensen weleens tijdelijk een oplossing zoeken voor een van hun honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zoals ik het zie: iemand heeft nog niet zo lang geleden een hond geadopteerd, krijgt een ongeluk en schakelt alle hulp in die ze kan krijgen om goede opvang te vinden. Behalve alleen zelf te zoeken, vraagt ze ook de stichting met een groot netwerk om te helpen zoeken naar een oplossing. Die stichting heeft geen kant-en-klare oplossing en schakelt zelf ook weer een groot netwerk in, in dit geval onder andere het forum.
Wat ik ervan begrijp is dat de eigenaar van de hond nu zelf een oplossing heeft gevonden. Prima toch? Ik heb zelf best wat opties als Elco en Gait opeens opgevangen zouden moeten worden, waarbij hier op het forum hulp vragen ook een optie is als de andere opties allemaal niet blijken te kunnen. En ja, de fokkers zijn een optie, maar allebei niet ideaal (hebben allebei twee intacte teven, eentje ook een oude reu die heel slecht op alle reuen reageert, de ander een heel klein appartement en regelmatig andere logeerhonden), en ik verwacht ook niet van hen dat ze Elco en/of Gait zondermeer in huis nemen als het hier tijdelijk niet kan. Ik zal hun wel vragen mee te denken. En dat is toch gewoon wat er nu ook gebeurd is?
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Maeve schreef:
Nanna schreef:
fenneke schreef:
Ik vind dat een stichting uiteindelijk in dit soort gevallen verantwoordelijk blijft voor de door hun geplaatste honden en dus een oplossing moeten zoeken
Dat is maar makkelijk. Naar een fokker of een asiel hoef je ook je hond niet voor drie maanden terug te brengen "dat moeten ze maar doen".
Je hebt de hond genomen, dan ben je er vanaf dat moment ook verantwoordelijk voor. Dat betekent zelf opvang zoeken. Of teruggeven aan Mirtos, dat moet wel kunnen. Maar zo'n stichting is geen veredeld goedkoop pension. :roll:
Nou, als dit een door mij gefokte pup was kwam die terug hoor, ook voor 3 maanden. En als dat niet kon hielp ik zoeken naar een plek waar dat wel kan, maar no way dat die (met verlatingsangst notabene) het pension in ging. En als dit verhaal was geplaatst over een rashond van een fokker waren de rapen gaar geweest gok ik zomaar.
Dat doet Mirtos toch net zo goed? Zij hebben ook gezocht naar een plek waar het kan. Dat dat niet altijd lukt met een hond die nog geen seconde alleen kan zijn vind ik nou niet zo héél vreemd, jij wel? En het blijkt dat ze pensions aangeraden hebben die in huiselijke sfeer opvangen, gewoon thuis opvangen dus, maar dan betaald. Mag je als eigenaar ook nog zélf verantwoordelijk gehouden worden voor de lasten/kosten van je hond?
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heavy schreef:
Tineke schreef:
Johnny Jones schreef:Het heeft niets met kennis, liefde, betrokkenheid of goede bedoelingen te maken. Maar wel met hoe de stichting is georganiseerd. Als de capaciteit van je opvanggezinnen structureel onvoldoende is om terugkomers op te vangen, dan doe je iets niet goed. Dan zal je dat probleem moeten onderkennen en oplossen.
Nu is het hondenforum de oplossing maar kennelijk zijn er forummers die dat oké vinden. En zo lang de problemen van de stichting door het forum worden opgelost, zal de stichting niet op zoek gaan naar een andere, structurele oplossing.
Het is geen terugkomer, het is een hond waar een tijdelijke oplossing voor moet komen. Zoals zoveel mensen weleens tijdelijk een oplossing zoeken voor een van hun honden.
Dus als het een terugkomer is dan heeft de stichting wel een plekje en als het maar voor tijdelijk is niet ? Is dat het verschil? De hond is net een paar weken geplaatst het is geen jaren geleden .
Ja, natuurlijk! Ingrid geeft toch al aan dat zij soms terugkomers onder moeten brengen in een huiskamerpension (tegen betaling) als er geen andere opties zijn? Die andere opties hebben ze ook in dit geval bekeken, maar die zijn er niet. En dan moet Mirtos volgens jou de kosten voor pension gaan ophoesten omdat iemand die tijdelijk opvang zoekt?! Sorry hoor, maar dat vind ik echt te belachelijk voor woorden. Zoals ik al zei: die eigenaar mag gewoon zelf de verantwoording dragen voor de kosten en als Mirtos zelf plek gehad had hadden ze die hond gewoon opgevangen schrijft Ingrid.
*Wolf*
Zeer actief
Berichten: 2012
Lid geworden op: 01 aug 2014 17:46

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Sommigen hebben een stok gevonden om mee te slaan, hoera :roll:
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Maryanne »

S@ndr@ schreef:
Johnny Jones schreef:Het heeft niets met kennis, liefde, betrokkenheid of goede bedoelingen te maken. Maar wel met hoe de stichting is georganiseerd. Als de capaciteit van je opvanggezinnen structureel onvoldoende is om terugkomers op te vangen, dan doe je iets niet goed. Dan zal je dat probleem moeten onderkennen en oplossen.
Nu is het hondenforum de oplossing maar kennelijk zijn er forummers die dat oké vinden. En zo lang de problemen van de stichting door het forum worden opgelost, zal de stichting niet op zoek gaan naar een andere, structurele oplossing.
feitelijk heb ik Zuri uit het buitenland maar zonder stichting en als ik morgen mijn honden kwijt moet heb ik helemaal gen back up,... of wie dan ook die met me meedenkt en ik hoeft met Gil ook niet terug naar zijn fokker hoor, vergeet het maar. nu weet ik altijd in noodgevallen wel wat ik moet maar toch... ik vind dat hele je bent daar vandaan gekomen dus je gaat er naar terug als er wat aan de hand is een luxe.... je koopt iets en na de garantie periode heb je maar te zorgen dat je oplossingen hebt in geval van nood... of zo net als een noodpotje voor dierenartsen enz..... Ik vind het nog super dat er zelfs door de stichting gevraagd wordt om hulp en dat ze meedenken
Nou die twee mogen in geval van nood wel naar mij :I:
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Branka »

Wat mij opvalt is dat in geval van nood een stichting of fokker geacht wordt bij te springen. Het 'blijft' toch hun hond. Maar andersom hebben ze niets in te brengen. Als een fokker of een stichting een contract heeft, vegen mensen daar bij wijze van spreken hun bips mee af. Zij hebben die hond gekocht en bepalen wat er gebeurd. Voor mijn gevoel wat tegenstrijdig.

Wat betreft de opvang waarvoor dit topic werd geopend: fijn dat het ondertussen gelukt is om voor het hondje opvang te vinden :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maryanne schreef:
S@ndr@ schreef:
Johnny Jones schreef:Het heeft niets met kennis, liefde, betrokkenheid of goede bedoelingen te maken. Maar wel met hoe de stichting is georganiseerd. Als de capaciteit van je opvanggezinnen structureel onvoldoende is om terugkomers op te vangen, dan doe je iets niet goed. Dan zal je dat probleem moeten onderkennen en oplossen.
Nu is het hondenforum de oplossing maar kennelijk zijn er forummers die dat oké vinden. En zo lang de problemen van de stichting door het forum worden opgelost, zal de stichting niet op zoek gaan naar een andere, structurele oplossing.
feitelijk heb ik Zuri uit het buitenland maar zonder stichting en als ik morgen mijn honden kwijt moet heb ik helemaal gen back up,... of wie dan ook die met me meedenkt en ik hoeft met Gil ook niet terug naar zijn fokker hoor, vergeet het maar. nu weet ik altijd in noodgevallen wel wat ik moet maar toch... ik vind dat hele je bent daar vandaan gekomen dus je gaat er naar terug als er wat aan de hand is een luxe.... je koopt iets en na de garantie periode heb je maar te zorgen dat je oplossingen hebt in geval van nood... of zo net als een noodpotje voor dierenartsen enz..... Ik vind het nog super dat er zelfs door de stichting gevraagd wordt om hulp en dat ze meedenken
Nou die twee mogen in geval van nood wel naar mij :I:
:I: dat vind ik lief :lief: dank je wel
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door pioenroos »

Het zou eerlijke gezegd niet in mij opkomen om de fokker dan wel stichting (als eerste) te benaderen als ik door omstandigheden tijdelijk niet meer voor mijn hond kan zorgen. Ik zou gaan zoeken in mijn eigen netwerk.

Misschien zou ik wel fokker of opvanggezin benaderen als ik de hond net heb omdat dat voor de hond dan de beste oplossing is ivm gewenning. Maar ik zou heel goed begrijpen als dat dan niet kan. Ik zou ook begrijpen (en aanbieden) dat ik een vergoeding voor de opvang moet betalen.

In het geval dat ik de hond moet herplaatsen zou ik, als ik denk dat dat de beste oplossing is, de fokker of stichting wel benaderen. Maar evengoed zou ik me hier toch ook zelf eindverantwoordelijke voor voelen. Het is mijn zelf uitgekozen en gekochte hond en vanaf dag 1 dus mijn verantwoordelijkheid :19:
Afbeelding
Sandra&co

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Fijn dat er opvang is gevonden :ok: Wat betreft Mirtos (aangezien Roubi hier ergens genoemd wordt) heb ik tot nu toe een hele fijne ervaring met ze. Er werd bijvoorbeeld een gastrijder geregeld die hem naar me toe bracht. Ook nu er een potentiële nieuwe eigenaar is gevonden voor Roubi, werd ik eerst gebeld door m'n contactpersoon om te bespreken wat ík wou (omdat ze wisten dat ik eventueel interesse had om hem te adopteren). Dus het is echt niet allemaal kommer en kwel hoor ;) Dat wou ik even gezegd hebben.
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door cloris »

S@ndr@ schreef: feitelijk heb ik Zuri uit het buitenland maar zonder stichting en als ik morgen mijn honden kwijt moet heb ik helemaal gen back up,... of wie dan ook die met me meedenkt en ik hoeft met Gil ook niet terug naar zijn fokker hoor, vergeet het maar. nu weet ik altijd in noodgevallen wel wat ik moet maar toch... ik vind dat hele je bent daar vandaan gekomen dus je gaat er naar terug als er wat aan de hand is een luxe.... je koopt iets en na de garantie periode heb je maar te zorgen dat je oplossingen hebt in geval van nood... of zo net als een noodpotje voor dierenartsen enz..... Ik vind het nog super dat er zelfs door de stichting gevraagd wordt om hulp en dat ze meedenken
Dit dus! Nap komt ook van een stichting en ik denk dat die echt wel mee zouden denken maar terugnemen? dat zou ik echt zulke onzin vinden. Verder riep hier iemand dat de hond eigendom van een stichting blijft? Ik geloof niet dat dit een regel is die bij alle stichtingen werkt hoor. Ik ben eigenaar van mijn hond en ik bepaal hoe of wat. Mijn vorige honden hadden ook niet naar de fokker teruggekund.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door crutz »

cloris schreef:
S@ndr@ schreef: feitelijk heb ik Zuri uit het buitenland maar zonder stichting en als ik morgen mijn honden kwijt moet heb ik helemaal gen back up,... of wie dan ook die met me meedenkt en ik hoeft met Gil ook niet terug naar zijn fokker hoor, vergeet het maar. nu weet ik altijd in noodgevallen wel wat ik moet maar toch... ik vind dat hele je bent daar vandaan gekomen dus je gaat er naar terug als er wat aan de hand is een luxe.... je koopt iets en na de garantie periode heb je maar te zorgen dat je oplossingen hebt in geval van nood... of zo net als een noodpotje voor dierenartsen enz..... Ik vind het nog super dat er zelfs door de stichting gevraagd wordt om hulp en dat ze meedenken
Dit dus! Nap komt ook van een stichting en ik denk dat die echt wel mee zouden denken maar terugnemen? dat zou ik echt zulke onzin vinden. Verder riep hier iemand dat de hond eigendom van een stichting blijft? Ik geloof niet dat dit een regel is die bij alle stichtingen werkt hoor. Ik ben eigenaar van mijn hond en ik bepaal hoe of wat. Mijn vorige honden hadden ook niet naar de fokker teruggekund.

dat was ik. Dat zie je veel voorbijkomen bij stichtingen, dat het een adoptie contract is en dat zij de eigenaar blijven, in dat geval vind ik dat ze hier best wat meer kunnen betekenen dan enkel bepaalde goede pensions aanraden

Gelukkig voor de hond is er een oplossing gevonden.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door Tineke »

Branka schreef:Wat mij opvalt is dat in geval van nood een stichting of fokker geacht wordt bij te springen. Het 'blijft' toch hun hond. Maar andersom hebben ze niets in te brengen. Als een fokker of een stichting een contract heeft, vegen mensen daar bij wijze van spreken hun bips mee af. Zij hebben die hond gekocht en bepalen wat er gebeurd. Voor mijn gevoel wat tegenstrijdig.

Wat betreft de opvang waarvoor dit topic werd geopend: fijn dat het ondertussen gelukt is om voor het hondje opvang te vinden :ok:

:ok: :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Re: Opvang gezocht voor 3 maanden!

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb nog even teruggekeken maar waar Nap vandaan komt is idd anders, daar staat ook specifiek genoemd dat je eigenaar van de hond wordt na adoptie. Vandaar dat het mij niet bekend voor kwam. Fijn dat er een oplossing is!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”